Minne nykypäivänä vain "mennään töihin?"
Tuota lausetta hoetaan niin ministeritasolla kuin kansan syvien rivien joukossa sosiaalisessa mediassa ja palstoilla. Mutta mikä on sellainen työpaikka tänä päivänä, jonne vain mennään töihin ilman hakemuksia, haastatteluita, rekryprosesseja yms.? Että vain suunnilleen kävellään työpaikalle ja ilmoitetaan, että tulin nyt tänne töihin, kun on kuulemma työvoimapula?
Ja ennen kaikkea miksi jotkut luulee, että töitä saadaan edelleen tuolla tavalla?
Kommentit (115)
Jäsenkirjalla pääsee ainakin virkatehtäviin.
Suuntaus on, että mikäli on eriäviä mielipiteitä niin ruskean kirjekuoren avulla ne voi sovitella.
Ei mihinkään ja jos oma ala yskii mihin on osaamista ja kokemusta, kusessa ollaan ja pahasti. Nyt on vieläpä niin, että Suomessa ei yksinkertaisesti ole töitä. Toki voi jankuttaa kuin heikkomielinen kuinka ihmiset vain marssii yrityksen ovesta sisään ja alkaa tekemään töitä. Vähäjärkinen jankutus ei kuitenkaan luo työpaikkoja ja poista vallitsevaa todellisuutta.
Minusta Suomi on taantumassa myös älyllisesti, emme pysty tälläisestä asiasta joka on aika tärkeä ihmisille keskustelemaan kuin aikuiset, vaan keskustelu on lähinnä lastentarhatasoista hiekkalaatikko-lällättelyä. Tuollainen keskenkasvuinen ajattelu ei tule auttamaan yhtään ketään, eikä helpota kenenkään työllistymistä.
m48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkäristä saa 9 euron töitä.
Mulla on sellainen jo. Ei se poista sitä faktaa, että olen työtön ja elän työttömyyskorvauksella.
Mutta kuitenkin kannat kortesi yhteiseen kekoon. Se on työnteon perustarkoitus.
Firman hyödyksi mä kannan kortta. Pomoille bonuksia 😆 Ja samoja raippatuomioita mulle täällä toivotaan kuin muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyntifirmoihin otetaan kaikki töihin.
Sen olen huomannut, mutta kun ne poloiset ovat kielitaidottomia niin ei tule kauppoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sellainen jo. Ei se poista sitä faktaa, että olen työtön ja elän työttömyyskorvauksella.
Miksi pitäisi kantaa mitään yhtään minnekään, jos siitä ei saa kohtuullista korvausta? Ihan ihmeellistä jeesustelua väittää, että joku yhteinen keko olisi ihmisten pääasiallinen työskentelyn motiivi. Niitä korsia pitää myös konkreettisesti muiden arvostaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se Marin huudellu aikoinaan, että KAIKILLA suomalaisilla pitää olla korkeakoulu tutkinto...... Mites me +50 vuotiaat, millä ei ole enää mahdollisuutta/varaa kouluttautua. Nykyään pitää olla jopa siivojaksi haluavalla laitoshuoltajan erikoisammattitutkinto. Vaikka olisi vuosikausia tehnyt kyseisiä töitä aikaisemmin, et saa töitä, koska EI OLE TUTKINTOA!!! Kokemuksella ei niin väliä. Että näin.
Laitoshuoltajalla on ammattitutkinto, ei eat. Täällä pahoinvointialueella voit opiskella oppisopimuksella, lyhyempiin sijaisuuksiin ei muodollista pätevyyttä tarvita. Aikaraja muistaakseni 2 v.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyntifirmoihin otetaan kaikki töihin.
Arvasin, että tämä tulee heti ensimmäisellä sivulla. Kukaan ei pidä puhelinmyyjistä. Kukaan ei halua ostaa heiltä mitään. Ja sinä haluat heitä lisää? Kyllä työssä pitää motivoida sekin, että kokee tekevänsä edes jotain järkevää. Puhelinmyyjät vain häiriköivät ihmisiä olemattomalla palkalla. Sama kun menisit työksesi kaivamaan kuoppaa ja täyttäisit sen saman tien. Ilman sen suurempaa syytä. Kunhan vaan kaivat ja täytät.
Meillä on 2 työntekijää sairaana (tai toisella lapsi sairastaa) ja naapurin muuttoporukasta tuli joku kysymään tikapuita lainaksi. Hetki juteltiin ja muuton sijaan tämä Petri oli eilisen ja tämän päivän meillä töissä, jatkaa koko loppuviikon. Totesi ohimennen, että kannatti tulla kantamaan unohtuneita pahvilaatikoita.
Noin sitä tullaan töihin, kerrotaan osaaminen ja kysytään, onko tarvetta tekijälle. Ajokortista on etua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusta yritys, voit aloittaa työt samantien. Niin tehtiin jo 1970-luvulla.
Minkä alan yrityksen saa kokematon ja kouluttamaton ihminen nykypäivänä edes kohtuullisella todennäköisyydellä kannattamaan? Perustamalla yrityksen jättää samalla itsensä hyvin pitkälti kaikkien turvaverkkojen ulkopuolelle. Tässä maassa menestyvät vain muita riistävät suuryritykset. Onnea kenelle tahansa vaikka kivijalkakaupan perustamiseen.
Miksi kouluttamaton ja kokematon kuvittelee, että osaamaton laiskuri noin vain menee töihin, jossa bruttopalkka on 4000 e/kk?
Itse siivousalalla, aina saanut töitä.
Työyhteisöt ovat tulosyhteisöjä. Työyhteisön toimintaa organisoidaan jatkuvasti uudelleen kasvun, uudistumisen ja tehokkuuden takaamiseksi. Työpaikan henki on kovalla koetuksella. Globaalisuus, verkostoituminen, valtataistelu, asiakaslähtöisyys, kilpailu, menestyminen, eriarvoistuminen, jatkuva kiire, ylikuormitus ja stressi vetävät eri suuntiin. Jatkuvan muutoksen vaikutuksesta yhteisön identiteetti ja jatkuvuus eivät enää tarjoa samalla tavalla lujaa pohjaa kuin aiemmin. Tilalla on irallisuus, mihinkään kuulumattomuus, epätasapainoisuus, rikkinäisyys ja turvattomuus. Työyhteisöistä on vaarana kadota henki. Hengen hedelmää meissä on mm rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys ja ystävällisyys. Työyhteisöissä on opittu tekemään perusteellisia analyysejä ulkoisista mahdollisuuksista ja uhkista sekä sisäisistä vahvuuksista ja heikkouksista. Tarvittavia vahvuuksia on vahvustettu mm johtamisella, toimenkuvien muutoksilla, henkilövalinnoilla ja koulutuksella. Heikkouksia puolestaan on pyritty välttämään. Tuloksena on tuttujen vahvuuksien ylikäyttö ja niiden kääntyminen heikkouksiksi. Samalla vahvuuksien osaajat väsyvät ja uupuvat. Heikkouspuolella jatkuu tai voimistuu heikkouksiin kätkeytyvien voimavarojen alikäyttö ja osaajien aliarvostus. On ajateltava uudelleen voimavaroja, osaamista ja jaksamista.
Vierailija kirjoitti:
Ei mihinkään ja jos oma ala yskii mihin on osaamista ja kokemusta, kusessa ollaan ja pahasti. Nyt on vieläpä niin, että Suomessa ei yksinkertaisesti ole töitä. Toki voi jankuttaa kuin heikkomielinen kuinka ihmiset vain marssii yrityksen ovesta sisään ja alkaa tekemään töitä. Vähäjärkinen jankutus ei kuitenkaan luo työpaikkoja ja poista vallitsevaa todellisuutta.
Minusta Suomi on taantumassa myös älyllisesti, emme pysty tälläisestä asiasta joka on aika tärkeä ihmisille keskustelemaan kuin aikuiset, vaan keskustelu on lähinnä lastentarhatasoista hiekkalaatikko-lällättelyä. Tuollainen keskenkasvuinen ajattelu ei tule auttamaan yhtään ketään, eikä helpota kenenkään työllistymistä.
m48
Älyllisyyden ja inhimillisyyden puute ovat tässä asiassa ne suurimmat ongelmat. Mitään ymmärrystä ei ole suuren ihmisjoukon selviämisvaikeuksille nyky-yhteiskunnassa. Ennemmin pönkitetään omaa egoa tallomalla muita, ja sitä tämä oikeistohallitus käyttää taitavasti hyödykseen. Tässä maassa on valtavia valuvikoja, jotka jäävät tämän vähä-älyisen mesoamisen alle. Nyt hyökätään heikkojen kimppuun, mutta kohta ei ole keskiluokkaisillekaan tarjolla muuta kuin orjatyötä 9€/päivä ja nipin napin katto pään päälle ja jotain halpaa ruokaa pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä vaan soitin, että mä tulen teille töihin,millon pidettäs haastattelu? Vähän hoomoilasena oli,mistä sain numeron. Mutta sain haastattelun ja siellä olen ollut nyt 10 vuotta töissä.
10v sitten oli helpompi päästä töihin. 80- luvulla oli vielä helpompi, töitä oli ja ei tarvinnut typeriä cv väsätä, koulusta suoraan pääsi leivän syrjään kiinni ja palkka oli jo silloin sellainen että tuli jotenkin toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kantaa mitään yhtään minnekään, jos siitä ei saa kohtuullista korvausta? Ihan ihmeellistä jeesustelua väittää, että joku yhteinen keko olisi ihmisten pääasiallinen työskentelyn motiivi. Niitä korsia pitää myös konkreettisesti muiden arvostaa.
Eikun yhteinen keko ja palkalla ei tarvitse tulla toimeen. t. EK, Riikka ja Petteri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikun yhteinen keko ja palkalla ei tarvitse tulla toimeen. t. EK, Riikka ja Petteri
Jollain kai näiden ulkkisten tuet on rahoitettava?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cc056d65-d69b-49ff-959d-9ba61611a…
Vierailija kirjoitti:
Ne ei ole töitä, vaan työtoimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusta yritys, voit aloittaa työt samantien. Niin tehtiin jo 1970-luvulla.
Minkä alan yrityksen saa kokematon ja kouluttamaton ihminen nykypäivänä edes kohtuullisella todennäköisyydellä kannattamaan? Perustamalla yrityksen jättää samalla itsensä hyvin pitkälti kaikkien turvaverkkojen ulkopuolelle. Tässä maassa menestyvät vain muita riistävät suuryritykset. Onnea kenelle tahansa vaikka kivijalkakaupan perustamiseen.
Miksi kouluttamaton ja kokematon kuvittelee, että osaamaton laiskuri noin vain menee töihin, jossa bruttopalkka on 4000 e/kk?
Kuka näin on sanonut? Täydellinen esimerkki vähä-älyisestä huutelusta. Otan osaa, että sinulla on noin paha olla itsesi kanssa.
Ja siivoustöitä saa ilman koulutusta. T: yli 10 siivoustyötä ilman koulutusta