Minne nykypäivänä vain "mennään töihin?"
Tuota lausetta hoetaan niin ministeritasolla kuin kansan syvien rivien joukossa sosiaalisessa mediassa ja palstoilla. Mutta mikä on sellainen työpaikka tänä päivänä, jonne vain mennään töihin ilman hakemuksia, haastatteluita, rekryprosesseja yms.? Että vain suunnilleen kävellään työpaikalle ja ilmoitetaan, että tulin nyt tänne töihin, kun on kuulemma työvoimapula?
Ja ennen kaikkea miksi jotkut luulee, että töitä saadaan edelleen tuolla tavalla?
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Elelee kyllä ihan omissa maailmoissa jos kuvittelee, että on jonkin yhteiskunnan tehtävä järkätä töitä ja puuhasteltavaa. Tai edes elättää muiden verorahoilla.
Itsensä vastuulla on, että osaaminen vastaa työelämän tarpeita ja joku on valmis palkkaamaan omilla rahoillaan sekä kantamaan rekrytointiriskin.
Tämä on se totuus jossa elämme. Työttömänä kannattaa käyttää se aika opiskeluun ja itsensä kehittämiseen. Minä teen sitä myös työn ohessa. Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkäristä saa 9 euron töitä.
Vuokrafirmasta saa tes palkattuja kokopäivätöitä, jos osaa jotain. Osaamiseksi riittää esimerkiksi kuorma-autokortti.
Niiden firmojen listalle kyllä pääsee,eri juttu onko siellä tuntiakaan töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä vaan soitin, että mä tulen teille töihin,millon pidettäs haastattelu? Vähän hoomoilasena oli,mistä sain numeron. Mutta sain haastattelun ja siellä olen ollut nyt 10 vuotta töissä.
Ymmärrät varmasti olevasi onnekasta marginaaliryhmää.
Täällä toinen marginaaliryhmäläinen. Olen päässyt jokaiseen työpaikkaan mihin olen hakenut. Jos en pääsisi kenellekkään vakituiseen työsuhteeseen, perustaisin yrityksen.
Itsellä on vankkaa kokemusta kolmelta eri alalta ja avoin mieli ottaa hanttihommia vastaan (ja haen niitä koko ajan). Silti ei mitään. Miten aattelit että mun perustama firma yhtäkkiä menestyisi, kun koko ajan kaatuu vakiintuneita firmoja ympäriltä?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 2 työntekijää sairaana (tai toisella lapsi sairastaa) ja naapurin muuttoporukasta tuli joku kysymään tikapuita lainaksi. Hetki juteltiin ja muuton sijaan tämä Petri oli eilisen ja tämän päivän meillä töissä, jatkaa koko loppuviikon. Totesi ohimennen, että kannatti tulla kantamaan unohtuneita pahvilaatikoita.
Noin sitä tullaan töihin, kerrotaan osaaminen ja kysytään, onko tarvetta tekijälle. Ajokortista on etua.
Vai että ihan kokonaiseksi viikoksi töihin. Sillähän maksaa laskut ja ruoat.
Vierailija kirjoitti:
Hanttihommiin ja apulaiseksi mutta ne on niitä paskatöitä missä joutuu tekemään töitä ja ne on hieman rankkoja eikä siittä saa heti alkuun maksimaalista palkkaa mutta niihin ei tarvi koulutusta niin riippuu ihan itsestä ja omasta luonteesta sekä asenreesta mikä on suurin työllistymisen este nyky nuorilla
Tämä on kyllä totta, mutta pitää olla fyysisesti hyvässä kunnossa ja täysin terve.
mennään tarkoittaa kohteita joihin helposti pääsee ns kuka vaan,toki hakemus tai ihan kysymässä mm kauppiaalta olisiko jotain tunteja. vastaavia paikkoja on paljon. opettajien sijaisrekisteriin, siivousta, jakelua jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elelee kyllä ihan omissa maailmoissa jos kuvittelee, että on jonkin yhteiskunnan tehtävä järkätä töitä ja puuhasteltavaa. Tai edes elättää muiden verorahoilla.
Itsensä vastuulla on, että osaaminen vastaa työelämän tarpeita ja joku on valmis palkkaamaan omilla rahoillaan sekä kantamaan rekrytointiriskin.
Tämä on se totuus jossa elämme. Työttömänä kannattaa käyttää se aika opiskeluun ja itsensä kehittämiseen. Minä teen sitä myös työn ohessa. Sivusta
Kannattaa myös muistaa, että työttömyysturvalla ei saa opiskella mitään, mistä saa opintopisteitä tai mistä voi raapia kasaan jonkin pätevyyden. Kotona saa salaa katsella verkkokursseja tai lukea kirjoja.
Toinen mikä ois kiva muistaa on se, että ei kaikilla ole mitään ekstra-aikaa käyttää opiskeluun. Juuri työstän työhakemusta, jossa on ekalla kierroksella neljä laajaa ennakkotehtävää. Jos ne tekee huolella, tähän yhteen hakemukseen menee ainakin kolmen työpäivän verran aikaa. Päivät menee ysieurolaisena, joten teen viikon verran illat tätä hakemusta. Ei tässä enää paljoa jaksa uutta opiskella.
Ja vaikka teen viikon ajan illat tätä hakemusta, tiedän jo nyt ett sieltä tulee klassinen vastaus: Saimme 240 korkealaatuista hakemusta. Valitettavasti emme jatka prosessia kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
mennään tarkoittaa kohteita joihin helposti pääsee ns kuka vaan,toki hakemus tai ihan kysymässä mm kauppiaalta olisiko jotain tunteja. vastaavia paikkoja on paljon. opettajien sijaisrekisteriin, siivousta, jakelua jne.
Ai että oikein on paljon? Kumma juttu että tuntiakaan ei ole löytynyt tehtävää vaikka olen rekisteröitynyt kaikkiin mahdollisiin firmoihin ja haen kaikkea ilmoitettua + avoimet hakemukset.
Että oikein kysymässä kauppiaalta 😁 Siellä on 200 muutakin ovea raapimassa, miksi se ottaisi mut, jolla ei ole kaupan alan kokemusta?
Vierailija kirjoitti:
Ensin tietenkin hommataan lähihoitajan koulutus ja sitten vasta mennään töihin.
onko niille muuten töitä, entäs se koulutus jos iäkkäämpi, jo entinen koulutus, onko varaa aloittaa uusiokoulutus,just tuo. paljonko maksaa,kauanko kestää, saako heti duunia.. jne
Entäs onko soveltuustestejä,, rikosrekisteri. Noi aika tärkeitä seikkoja.
Toistaiseksi töissä,mutta jos jään työttömäksi niin heikolta näyttää työnsaanti.Ja ei en mene 53v opiskelemaan uutta alaa,koska hyvin epätodennäköistä että saisin töitä kun valmistun ( nuorille joilla on tulevaisuutta suon noi koulutuspaikat,ei ne ole ilmaisia koulutuksia turha kouluttaa "ikäloppuja").
Kokoomuksen mukaan puoluetoimistoonsa saa kävellä sisään ja töitä löytyy aina. Viimeksi lupasivat 100.000 uutta työpaikkaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkäristä saa 9 euron töitä.
Vuokrafirmasta saa tes palkattuja kokopäivätöitä, jos osaa jotain. Osaamiseksi riittää esimerkiksi kuorma-autokortti.
Ei ole. Siis hommia. Sinäkin tekisit jos olis, bensalenkkari.
Vierailija kirjoitti:
Nollatunneilla ei elä. Persorpo teki siitä kannattamatonta.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen mukaan puoluetoimistoonsa saa kävellä sisään ja töitä löytyy aina. Viimeksi lupasivat 100.000 uutta työpaikkaa!
Nyt tarttis jo 146000.
Vierailija kirjoitti:
Sotealalle mennään
Millä eläisi opiskeluajan? Oon nyt 45, ehtisin hyvin opiskella ja tehdä ainakin 15 tai lähemmäs 20 vuotta töitä. Kouluttautuminen ei kuitenkaan ole mahdollista jos ei ole tuloja eikä työttömänä saa lainaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Myy p illua
Ai jos on mies?
Vierailija kirjoitti:
Menin maanantaina lähellä olevaan yritykseen kysymään töitä ja nyt olin tänään kolmatta päivää hommissa.
Mikä ala ja koulutuksesi?
Eli tuo toimi vielä 10 vuotta sitten joissakin paikoissa/jollakin alalla. Silloin ei ollut lama eikä taantuma. Nyt on sekä lama että taantuma.