Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minne nykypäivänä vain "mennään töihin?"

Vierailija
02.10.2024 |

Tuota lausetta hoetaan niin ministeritasolla kuin kansan syvien rivien joukossa sosiaalisessa mediassa ja palstoilla. Mutta mikä on sellainen työpaikka tänä päivänä, jonne vain mennään töihin ilman hakemuksia, haastatteluita, rekryprosesseja yms.? Että vain suunnilleen  kävellään työpaikalle ja ilmoitetaan, että tulin nyt tänne töihin, kun on kuulemma työvoimapula? 

Ja ennen kaikkea miksi jotkut luulee, että töitä saadaan edelleen tuolla tavalla?

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävelin työpaikalle ja sanoin että voisin tulla töihin. Aloitin heti seuraavana aamuna.

Tämä tapahtui 80 luvulla.

Vierailija
42/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella Koskipuistoon voi mennä myymään huumeita. Siinä yks. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävelin työpaikalle ja sanoin että voisin tulla töihin. Aloitin heti seuraavana aamuna.

Mullakin tää toimi vielä 10 vuotta sitten. Nykyään saa heittää volttia edestakas kaikki päivät eikä pääse ees haastatteluun. 

Vierailija
44/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elelee kyllä ihan omissa maailmoissa jos kuvittelee, että on jonkin yhteiskunnan tehtävä järkätä töitä ja puuhasteltavaa. Tai edes elättää muiden verorahoilla.

Itsensä vastuulla on, että osaaminen vastaa työelämän tarpeita ja joku on valmis palkkaamaan omilla rahoillaan sekä kantamaan rekrytointiriskin.

Vierailija
45/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatti se on se maailman vanhinkin. Tosin palstamammoilla saattaa mennä maksamisen puolelle.

Vierailija
46/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin tää toimi vielä 10 vuotta sitten. Nykyään saa heittää volttia edestakas kaikki päivät eikä pääse ees haastatteluun. 

10 vuotta sitten oli kiven alla saada mitään edes määräaikaista työpaikkaa. Nykyisin käytännössä valitsen työnantajan ja työn kun osaaminen on sitä, mille on kysyntää.

Vierailija
47/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 vuotta sitten oli kiven alla saada mitään edes määräaikaista työpaikkaa. Nykyisin käytännössä valitsen työnantajan ja työn kun osaaminen on sitä, mille on kysyntää.

Kylläpä sinä olet sitten pätevä osaaja!

Vierailija
48/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tämä tai sitten sanotaan että jos töitä ei löydy niin ei muuta kun itse polkaisee yrityksen pystöön ja alkaa tienaamaan rahaa. Niin helppoa se on.

Vierailija
49/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkäristä saa 9 euron töitä.

Vuokrafirmasta saa tes palkattuja kokopäivätöitä, jos osaa jotain. Osaamiseksi riittää esimerkiksi kuorma-autokortti.

Tämä ei todellakaan pidä paikkaansa. 20 vuotta kokemusta ja yli 70 hakemusta laittanut. Maarakennus ala. Kuorma-autokorttikin löytyy, vaan ikää on tieten liikaa. Yhteemkään hakemukseen ei ole edes vastattu.

Vierailija
50/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tämä tai sitten sanotaan että jos töitä ei löydy niin ei muuta kun itse polkaisee yrityksen pystöön ja alkaa tienaamaan rahaa. Niin helppoa se on.

Tai jos jättää sen yrityksenkin pois. Alkaa vaan tienaamaan. Niin helppoa se on.

Vierailija
51/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon saanut aina siivousalan töitä pelkällä peruskoulupohjalla, harvemmin on edes kunnon haastattelua ollut.

Vierailija
52/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon saanut aina siivousalan töitä pelkällä peruskoulupohjalla, harvemmin on edes kunnon haastattelua ollut.

Hirveen kiva sulle. Ite en pääse ees haastatteluun.

Vierailija
53/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elelee kyllä ihan omissa maailmoissa jos kuvittelee, että on jonkin yhteiskunnan tehtävä järkätä töitä ja puuhasteltavaa. Tai edes elättää muiden verorahoilla.

Itsensä vastuulla on, että osaaminen vastaa työelämän tarpeita ja joku on valmis palkkaamaan omilla rahoillaan sekä kantamaan rekrytointiriskin.

En kuvittele mitään. Mun osaamiselle on kysyntää, siksihän teen asiantuntijan hommia ysieurolaisena. Yhteiskunta on rakentanut systeemin, jossa firman ei tarvitse maksaa palkkaa, totta kai firma ottaa siitä ilon irti.

Samalla haen töitä, en odota että niitä minulle tarjottaisiin hopeavadilla. 

Firmoja kaatuu ympäriltä koko ajan, lopuissa on yyteet päällä.

En ole mikään uhri enkä odota mitään ihmeitä. Odotan lähinnä että ei koko ajan haukuttaisi laiskaksi loiseksi. Sekin ois kiva.

Vierailija
54/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä vaan soitin, että mä tulen teille töihin,millon pidettäs haastattelu? Vähän hoomoilasena oli,mistä sain numeron. Mutta sain haastattelun ja siellä olen ollut nyt 10 vuotta töissä. 

Ymmärrät varmasti olevasi onnekasta marginaaliryhmää. 

Vierailija
55/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se Marin huudellu aikoinaan, että KAIKILLA suomalaisilla pitää olla korkeakoulu tutkinto...... Mites me +50 vuotiaat, millä ei ole enää mahdollisuutta/varaa kouluttautua. Nykyään pitää olla jopa siivojaksi haluavalla laitoshuoltajan erikoisammattitutkinto. Vaikka olisi vuosikausia tehnyt kyseisiä töitä aikaisemmin, et saa töitä, koska EI OLE TUTKINTOA!!! Kokemuksella ei niin väliä. Että näin.

Vuokratyöfirmoista saa siivoojan työtä ilman koulutusta. Mene taksikuskiksi.

Vierailija
56/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se Marin huudellu aikoinaan, että KAIKILLA suomalaisilla pitää olla korkeakoulu tutkinto...... Mites me +50 vuotiaat, millä ei ole enää mahdollisuutta/varaa kouluttautua. Nykyään pitää olla jopa siivojaksi haluavalla laitoshuoltajan erikoisammattitutkinto. Vaikka olisi vuosikausia tehnyt kyseisiä töitä aikaisemmin, et saa töitä, koska EI OLE TUTKINTOA!!! Kokemuksella ei niin väliä. Että näin.

No se on juuri näin. Joko omaat hemmetisti työkokemusta ja osaamista sitä kautta, tai siten sinulla on tarvittava koulutus. Ei tuosta pääse yli eikä ympäri. Mukava homma siis että aikuiskoulutus käytännössä lopetettiin.

Vierailija
57/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanttihommiin ja apulaiseksi mutta ne on niitä paskatöitä missä joutuu tekemään töitä ja ne on hieman rankkoja eikä siittä saa heti alkuun maksimaalista palkkaa mutta niihin ei tarvi koulutusta niin riippuu ihan itsestä ja omasta luonteesta sekä asenreesta mikä on suurin työllistymisen este nyky nuorilla

Vierailija
58/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen päässyt jokaiseen työpaikkaani ilman alan koulutusta. Nyt olen media-alalla, mutta olen toiminut myös raskaassa teollisuudessa ja suurtalouskeittiössä. Esimiestehtäviä on tarjottu useasti, mutta en välitä sellaisista. Olen kerran poiminut kliseisesti mustikoita että saan laskut maksettua. 

Jos jäisin suremaan itseäni sohvalle, en olisi koskaan saanut töitä. 

Vierailija
59/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä vaan soitin, että mä tulen teille töihin,millon pidettäs haastattelu? Vähän hoomoilasena oli,mistä sain numeron. Mutta sain haastattelun ja siellä olen ollut nyt 10 vuotta töissä. 

Ymmärrät varmasti olevasi onnekasta marginaaliryhmää. 

Täällä toinen marginaaliryhmäläinen. Olen päässyt jokaiseen työpaikkaan mihin olen hakenut. Jos en pääsisi kenellekkään vakituiseen työsuhteeseen, perustaisin yrityksen. 

Vierailija
60/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkäristä saa 9 euron töitä.

Vuokrafirmasta saa tes palkattuja kokopäivätöitä, jos osaa jotain. Osaamiseksi riittää esimerkiksi kuorma-autokortti.

Tämä ei todellakaan pidä paikkaansa. 20 vuotta kokemusta ja yli 70 hakemusta laittanut. Maarakennus ala. Kuorma-autokorttikin löytyy, vaan ikää on tieten liikaa. Yhteemkään hakemukseen ei ole edes vastattu.

Juuri olin maarakennus alan C kuskina vuoden. Vaihdoin oikeaan logistiikka alan työhön. Eli ajan tiellä nykyään.Tuo aikaisempi työ oli Terrafamen kaivoksen alihankkijalla ja sinne pääsee, vaikka huomenna maarakennus alan c kuskiksi vuokrafirman kautta. Tes palkka ja kokopäivätyö+ylityöt infra tessin mukaan( entinen maa ja vesi rakennus ala) mikä lie ollut nimeltään.