Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minne nykypäivänä vain "mennään töihin?"

Vierailija
02.10.2024 |

Tuota lausetta hoetaan niin ministeritasolla kuin kansan syvien rivien joukossa sosiaalisessa mediassa ja palstoilla. Mutta mikä on sellainen työpaikka tänä päivänä, jonne vain mennään töihin ilman hakemuksia, haastatteluita, rekryprosesseja yms.? Että vain suunnilleen  kävellään työpaikalle ja ilmoitetaan, että tulin nyt tänne töihin, kun on kuulemma työvoimapula? 

Ja ennen kaikkea miksi jotkut luulee, että töitä saadaan edelleen tuolla tavalla?

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotealalle mennään

Millä eläisi opiskeluajan? Oon nyt 45, ehtisin hyvin opiskella ja tehdä ainakin 15 tai lähemmäs 20 vuotta töitä. Kouluttautuminen ei kuitenkaan ole mahdollista jos ei ole tuloja eikä työttömänä saa lainaakaan. 

Eikö työtön saa nykyään kouluttautua uuteen ammattiin? 

Vierailija
82/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotealalle mennään

Millä eläisi opiskeluajan? Oon nyt 45, ehtisin hyvin opiskella ja tehdä ainakin 15 tai lähemmäs 20 vuotta töitä. Kouluttautuminen ei kuitenkaan ole mahdollista jos ei ole tuloja eikä työttömänä saa lainaakaan. 

Ansiosidonnaisilla. Työkkäri puoltaa koulutusta lähihoitajaksi. Mulla on siis itsellä tämä tilanne, en vaan ole kiinnostunut opiskelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyntifirmoihin otetaan kaikki töihin. 

Juu, nollasopparilla tai provikkapalkalla.

Vierailija
84/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes mennä, pakko puuttuu etuliitteestä

Vierailija
85/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan fillari ja mennään Foodoran lähetiksi. Mennään Hesburgeriin siivoamaan ja paistamaan hampurilaisia.

Vierailija
86/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotealalle mennään

Ansiosidonnaisilla. Työkkäri puoltaa koulutusta lähihoitajaksi. Mulla on siis itsellä tämä tilanne, en vaan ole kiinnostunut opiskelemaan.

Sitten ei varmaan kiinnosta yhteiskunnan tuetkaan. Voit muuttaa kadulle ja ansaita elantosi siellä.

Vierailija
87/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotealalle mennään

Sitten ei varmaan kiinnosta yhteiskunnan tuetkaan. Voit muuttaa kadulle ja ansaita elantosi siellä.

Kuule tylsimys, mun toinen alani on ihan yhtälailla työvoimapula-ala. Teen keikkaa. Eivät pakota vaihtamaan.

Vierailija
88/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksalle pääsee tiilenkantohommiin 30e/h ilman koulutuksia

Vierailija
89/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten? Mitä sinulle sitten pitäisi muka tarjota? Osakkuutta ja bonuksia?

Vierailija
90/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 2 työntekijää sairaana (tai toisella lapsi sairastaa) ja naapurin muuttoporukasta tuli joku kysymään tikapuita lainaksi. Hetki juteltiin ja muuton sijaan tämä Petri oli eilisen ja tämän päivän meillä töissä, jatkaa koko loppuviikon. Totesi ohimennen, että kannatti tulla kantamaan unohtuneita pahvilaatikoita.

Noin sitä tullaan töihin, kerrotaan osaaminen ja kysytään, onko tarvetta tekijälle. Ajokortista on etua.

Vai että ihan kokonaiseksi viikoksi töihin. Sillähän maksaa laskut ja ruoat.

Sitten kun loiseläimellä on valinnan varaa niin loiseläin voi alkaa esittää vaatimuksia. Niinkauan kuin ei ole niin loiseläimen kannattaa vaan kiltisti mennä niihin töihin joita tarjotaan.

Vierailija
91/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raksalle pääsee tiilenkantohommiin 30e/h ilman koulutuksia

Raksafirmoja menee nurin kuin sieniä sateella.

Vierailija
92/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävelin suoraan raksalle ja kysyin työnjohtajalta onko tarvetta työntekijälle ja pääsin seuraavana päivänä töihin.

Vierailija
93/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkäristä saa 9 euron töitä.

Vuokrafirmasta saa tes palkattuja kokopäivätöitä, jos osaa jotain. Osaamiseksi riittää esimerkiksi kuorma-autokortti.

Ei ole. Siis hommia. Sinäkin tekisit jos olis, bensalenkkari.

Puoleksi arvasit oikein. Bensalenkkari olen kyllä. Ajan isolohko jenkkiautolla ja on bensakoneella. Puolet meni väärin. Minulla on töitä n. 170h kk. Palkka liki 3000€/kk

Vierailija
94/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten? Mitä sinulle sitten pitäisi muka tarjota? Osakkuutta ja bonuksia?

Palkalla olisi tarkoitus elää, nollatuloilla se ei onnistu.

Vierailija
95/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy p illua

Ai jos on mies?

Jos on mies niin myydään per.settä. Ei tätä nyt ole vaikea käsittää.

Vierailija
96/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 2 työntekijää sairaana (tai toisella lapsi sairastaa) ja naapurin muuttoporukasta tuli joku kysymään tikapuita lainaksi. Hetki juteltiin ja muuton sijaan tämä Petri oli eilisen ja tämän päivän meillä töissä, jatkaa koko loppuviikon. Totesi ohimennen, että kannatti tulla kantamaan unohtuneita pahvilaatikoita.

Noin sitä tullaan töihin, kerrotaan osaaminen ja kysytään, onko tarvetta tekijälle. Ajokortista on etua.

Sitten kun loiseläimellä on valinnan varaa niin loiseläin voi alkaa esittää vaatimuksia. Niinkauan kuin ei ole niin loiseläimen kannattaa vaan kiltisti mennä niihin töihin joita tarjotaan.

Sulla idiootilla on loinen aivoissa.-eri

Vierailija
97/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy p illua

Ai jos on mies?

Jos on mies niin myydään per.settä. Ei tätä nyt ole vaikea käsittää.

Eivät kaikki myy itseään kuten sinä teet.

Vierailija
98/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nilkki.

Vierailija
99/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusta yritys, voit aloittaa työt samantien. Niin tehtiin jo 1970-luvulla.

Minkä yrityksen perusti ja kuinka se menestyi?

Vierailija
100/115 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotealalle mennään

Ei puolla mulla. Kuulemma ei merkittävästi paranna työllistymisnäkymiä, kun on jo kaksi tutkintoa, ja valmistuessani kuulemma saattaa jo olla lama ohi ja saan taas töitä.