Miksi ihmiset miettivät joulua jo nyt? Ankeaa.
Joulu itsessään on tarpeeksi pitkä aika joulunviettoon ja sen miettimiseen.
Kommentit (30)
Mitäs ankeaa siinä on, mukavaa kun pääsee virittäytymään juhlan tunnelmaan.
Söin juuri riisipuuroa, pitäisi tehdä vielä rusinasoppa kylkeen.
Kyllä mä nyt jo mietin olisinko tulevana jouluna töissä vai en.
Halloween nyt eka pois alta, sit vasta joulujutut
Joulu on ihan mukavaa, vaikka hiukan suorittamisen makua.
Ei nyt sentään. On lokakuun alku ja voidaan tunnelmoida piha-ja parvekevaloilla, ei vielä joululla. Kauppiaat yrittävät jo markkinoida, mutta emme tietenkään lähde tuohon markkinahömpötykseen.
Kyllähän pimeys, kynttilät ja yöpakkaset tuovat helposti sen joulun mieleen, vaikka on vasta lokakuu. Täällä näkyy kaupoissa jo joulukonvehteja myynnissä, mikä on kyllä turhan aikaista.
Haluan kuitenkin nauttia nyt syksystä ensin, josko se olisi vihdoin Suomeen kunnolla saapunut!
Kauppa sanelee nykyään kaiken. Ei ehdi oikeita syksyn juhlia miettimään.
Minä ajattelin ennen noin, mutta tänä vuonna aion laittaa joulumaista tunnelmaa jo hyvissä ajoin. Varmaan tässä kuussa jo. Kukapa sen estäisi?
Suomessa joulu on minusta aina ollut vähän ankea, kun se itse tärkein juhla tuntuu olevan yhdessä päivässä ohi.
Juuri tänään kaupassa ihmettelin joulukalenterihyllyn aikaisuutta paistopisteen vieressä, ja viime viikolla kaksi läheistä kyseli toiveistani, vaikka ei ole tosiaan vielä tullut mieleenkään ajatella edes joulun tuloa. Ihme kyllä halloweenia en samassa kaupassa nähnyt vielä ollenkaan (S-market pääkaupunkiseudulla).
Ihanaa suunnitella kaikkea hyvissä ajoin, kun kokoonnumme lähisuvun kanssa vanhempieni luokse. Täydellä teholla valmistelut alkavat marraskuun alussa😄 Sitä ennen kaikkea muuta kivaa.
Ap olet tyhmä kun itse mietit sitä, mitä muut ajattelevat ja miksi. Anna muiden miettiä ja ajatella, ei se ole kiellettyä!
Vierailija kirjoitti:
Kauppa sanelee nykyään kaiken. Ei ehdi oikeita syksyn juhlia miettimään.
Mitä oikeita syksyn juhlia?
Markkinatalous edellyttää sitä. Ostakaa!!!
Ostin kesälomareissulla kaikki joululahjat kun valikoima ja hintataso on ihan eri kuin suomessa
Kävin äsken kaupassa, ja joulusuklaat oli jo esillä. Mitä järkeä?
Ensi vuoden juhannusta mainostetaan jo nyt