Mun bruttopalkka on 2900 euroa ja olen koko ajan pa
Miten ihmeessä joku pärjää jollain 1500 euron palkalla tai jopa pienemmällä, kun mäkään en osta oikein mitään ikinä.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Mun netto 2134eur
Hyvin pärjään ja jää säästöönkin.
Terv.eläkeläinen
Siksi meillä nuorilla ei rahat riitä, kun pitää maksaa sinun eläkkeesi. Et ole sitä itse maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Olispa mullakin 2900. Mun brutto on 2284 e. Mutta varmaan olisin ihan yhtä pa vaikka se olis toi 2900.
Olipa mullakin edes sama kuin sulla, mutta on 2100.
No onhan tuo 1000€ ihan ok pakollisten laskujen jälkeen. Mutta siitä sitten ruoka 600€, lasten harrastukset, vaatteet. Ei sitä liikaa jää käteen
Käsittämätöntä että joku on peeaa vaikka palkka 2900e. Tuosta pitäisi ottaa 500e pois ja antaa työttömille, jotta meillä olisi edes vähän paremmat oltavat rahallisesti. Ei kaikki jaksa tehdä jotain töitä...
Tulen näistä jutuista aina vähän paremmalle tuulelle kun tajuan, että vaikka olen ollut koko elämäni pienituloinen, mulla menee ihan kivasti siihen nähden että tästä maasta löytyy myös näitä avuttomia jotka tienaa melkein kolme tonnia eikä niillä ole silti kuin tuulen huuhtoma per se.
Joillakin miljonääreillä ei rahat riitä,syyllinen löytyy peilistä.
Pärjään hyvin 2000 nettipalkalla. Pienet menot, Ei ole velkaa, ei ole lainoja ja on halpa vuokra. En matkustele enkä käy missään ravintoloissa syömässä kun kerran pari vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Rupea pitämään kirjaa menoistasi, niin näet, mihin ne eurot menee.
Naisen mielitekojen maksamiseen ja muihin turhuuksiin, veikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä että joku on peeaa vaikka palkka 2900e. Tuosta pitäisi ottaa 500e pois ja antaa työttömille, jotta meillä olisi edes vähän paremmat oltavat rahallisesti. Ei kaikki jaksa tehdä jotain töitä...
No mut siitähän otetaanko, ja vielä enemmän..
Vierailija kirjoitti:
Pärjään hyvin 2000 nettipalkalla. Pienet menot, Ei ole velkaa, ei ole lainoja ja on halpa vuokra. En matkustele enkä käy missään ravintoloissa syömässä kun kerran pari vuodessa.
Niin. No minä en ole parisuhteessa. Ainoa ilo elämässä on käydä edes jossain ja tehdä muuta kuin istua koko päivä koneella. Minulla on lainaa, haluan syödä ravintolassa ja haluan käydä ulkomailla. Miksi muuten edes kävisin töissä?
Mä tienaan 1580 €/netto. Kun tulot on tuota tasoa, kovin leveään elämään ei ole varaa. Olen ollut jo vuosia ilman autoa ja vain autottomuus on syy miksi saan jopa säästettyä tuosta palasta. Jos saisin 2900 € joka kk käteen, se tuntuisi luksukselta, enkä todellakaan olisi jatkuvasti persaukinen.
Netto sama, ja oon aina p-a. Elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Mä tienaan 1580 €/netto. Kun tulot on tuota tasoa, kovin leveään elämään ei ole varaa. Olen ollut jo vuosia ilman autoa ja vain autottomuus on syy miksi saan jopa säästettyä tuosta palasta. Jos saisin 2900 € joka kk käteen, se tuntuisi luksukselta, enkä todellakaan olisi jatkuvasti persaukinen.
Noin minäkin kuvittelin. Kun palkka kehittyi, jotenkin kummasti sitä rahaa vaan aina kului enemmän. Jos jotain viisi saada tekemättömäksi, niin peruisin pienen yksiöni kaupat ja asuisin vuokralla. Helsingissä on tällä hetkellä niin edulliset vuokrat, että säästäisin huimasti. Asuisin leveämmin ja halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. No minä en ole parisuhteessa. Ainoa ilo elämässä on käydä edes jossain ja tehdä muuta kuin istua koko päivä koneella. Minulla on lainaa, haluan syödä ravintolassa ja haluan käydä ulkomailla. Miksi muuten edes kävisin töissä?
En tajua tätä matkailun hehkutusta varsinkaan tänä päivänä. Samoja geneerisiä turistirysiä joka paikassa, maastopaloja, 40 asteen helteitä, paikkoja joissa paikalliset on jo täysin kypsiä turisteihin, puhumattakaan siitä miten syvältä lentäminen on. Mutta kyllä vaan pitää kaataa joku 1500 euroa rahaa johonkin viikon reissuun josta jää käteen vaan turistiripuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti. Mun nettopalkka on 3000 e ja oon koko ajan pa.
Tässä siis asuntolaina 1000, vesi 96, ruoka 600, vakuutukset 180, sähkö 70-400 (riippuu vuodenajasta, lapsen harrastus 100, kiinteistövero 100, auto 200
Millaisessa talossa asut jos kiinteistövero on 100e/kk? Tuskin nuo vuosimenojakaan ovat, koska ruoka 600e.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä oikein hyvin. Kun töissä käydessä tuosta palkasta vähennetään vielä lounarit, jää nettopalkaksi jotain 1900e.
Itse asun pääkaupunkiseudulla (Vantaan puolella) pienessä 22 neliön yksiössä. Vastikkeet, rahoitusvastike mukaan lukien, tekee 1100e/kk. Tämän lisäksi pankin lainan lyhennys 250e/kk. Kotivakuutus 20e, matkapuhelin 20e, hsl kortti 90e, matkavakuutus 10e, sähkölasku 20e, vesilasku 25e. Netflix 10e, ja välillä olisi kiva muitakin mukavuuksia käyttää kuten Spotify jne. mutta olen lopettanut. Noihin menee yhteensä siis 1600e. Ruokaan jää siis 300e.
Lisäksi tosi usein tulee joku yllättävä kulu kuten hammaslääkärille käynti, ylimääräinen yhtiövastike, tai kerran käyt työporukan kanssa aftereilla niin seuraava viikko pitää olla vesipaastolla tai pelkällä puurolla.
Ymmärrän oikein hyvin, millaista on olla koko ajan peeaa. Onneksi ostamani koirankoppi on maksettu 23 vuoden
Sulla on aika kallis tuo asuminen. Toki se jää varallisuudeksi sulle myöhemmin. Se on kuitenkin valinta siinä missä muutkin valinnat. Jos saisit asumisen menoja nipistettyä esim 300 € niin rahaa jäisi ruhtinaallisesti. Esimerkiksi jos asuisit vähän kauempana ja tulisit julkisilla tai jos olisit valinnut kimppakämpän (joko miehen tai kaverin kanssa).
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, että otsikossa luki bruttopalkka. Ymmärrätkö mitä brutto tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No selvästi ostat paljonkin jos ei riitä. Asumiskulut? Auto?
Vuokra ja vesi 800
Sähkö 45
Autolaina 300
Autovakuutus 50
Ap
Oma bruttoni on noin 2300 euroa mutta vastike 250 euroa sähkö noin 30 ei autokuluja. Ei lainoja maksettavana. Siinäpä ne erot jo tulivatkin miksi pienemmillä tuloilla voi pärjätä paremmin.
Ajattelitko että kukaan parisuhteessa oleva ei ole koskaan ollut sinkku?