Minkälaiset kengät hautajaisiin syksyllä?
Sääennusteen mukaan lauantaille pilvistä, mahdollisesti sateista, alle 10 astetta lämmintä. En haluaisi laittaa nilkkureita jos ne kastuu, eikä mustia avokkaita nyt ainakaan kannata. Millaisissa kengissä ihmiset yleensä osallistuu?
Kommentit (92)
Avokkaat sisätiloissa toki. Ei kai nyt mitään lumimyrskyä ole odotettavissa. Jos nilkkurisi eivät yhtään kestä kosteutta tai sadetta, osta sellaiset, jotka kestävät - niille vasta onkin käyttöä myös jatkossa. Vähän ihmetyttää, miten muuten syyskeleistä selviydyt, jos kenkävalikoimastasi puuttuvat ne juuri eniten tarpeelliset.
Tuskin siellä nyt niin paljon sataa, että kuravellissä tarvitsee kahlata. Vai missä Amazonissa nämä hautajaiset ovat, että oikein kahluusaappaat tarvitaan. Suomen syyskeleissä pärjää hyvin laadukkailla nilkkureilla.
Suosittelen nahkaisia siistejä kenkiä, nahka kestää kyllä kastumista hyvin
Teräväkärkiset välikausi saapikkat, sopii hautajaisiin.
T.Skäbä
Mun suku on maalta ja ne on yhteiskuntaluokaltaan pääasiassa duunareita, kun ei enää kannata olla pienviljelijä. Myös naapurit, tuttavat ja ystävät on samasta yhteiskuntaluokasta. Miehen suvusta osa on kaupungista, mutta duunareita oikeastaan kaikki nekin, ja maalta tulevat on samanlaista rahvasta kuin mun suku.
Mä olen siis tottunut siihen, että ei tosiaankaan ole hautajaisissa kaikilla musta puku päällä, vaan se naapurin 75-vee Martti saattaa ilmestyä hautajaisiin 80-luvulla ostetussa beigessä slipoverissa ja talvella on vähintään yhdellä saattoväestä jalassaan Kuoman talvilenkkarit. Ehkä tämän ketjut kommentoijat ovat kaikki keskiluokkaisia, jos ovat tottuneet siihen, että kaikilla on siisti, mustat/tummat vaatteet hautajaisissa?
Minä olen kiipinyt koulutettuun keskiluokkaan mieheni kanssa ja meillä on hautajaisissa prikulleen pukukoodin mukaan kamppeet. Mä en nyt kuitenkaan paheksu sitä naapurin Marttia, vaikka sillä on se slipoveri. Se on kuitenkin halunnut tulla paikalle ja muistella vainajaa, mikä on hautajaisten päätarkoitus.
Testaa kenkäsi kotona: ettei ne kopise joka askeleella, on ärsyttävää jos on esim. noutopöytä niin kopistellaan menemään. Toinen vika voi olla narisevat kengät, ostin uudet mustat kengät enkä kävellyt kaupassa. Juhlassa vasta kävelin ja kengät narisi voimakkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Suomimaiset laittaa:
- happy flopsit, aidot
- Converset
- v 1997 ostetut littaan asutut punaiset ballerina
Oot Itiksestä?
Sula hoono soomi kieli taito.
Mä laitan anopin hautajaisiin steppikengät.
T.Pena
Vierailija kirjoitti:
Mun suku on maalta ja ne on yhteiskuntaluokaltaan pääasiassa duunareita, kun ei enää kannata olla pienviljelijä. Myös naapurit, tuttavat ja ystävät on samasta yhteiskuntaluokasta. Miehen suvusta osa on kaupungista, mutta duunareita oikeastaan kaikki nekin, ja maalta tulevat on samanlaista rahvasta kuin mun suku.
Mä olen siis tottunut siihen, että ei tosiaankaan ole hautajaisissa kaikilla musta puku päällä, vaan se naapurin 75-vee Martti saattaa ilmestyä hautajaisiin 80-luvulla ostetussa beigessä slipoverissa ja talvella on vähintään yhdellä saattoväestä jalassaan Kuoman talvilenkkarit. Ehkä tämän ketjut kommentoijat ovat kaikki keskiluokkaisia, jos ovat tottuneet siihen, että kaikilla on siisti, mustat/tummat vaatteet hautajaisissa?
Minä olen kiipinyt koulutettuun keskiluokkaan mieheni kanssa ja meillä on hautajaisissa prikulleen pukukoodin mukaan kamppeet. Mä en nyt kuitenkaan paheksu sitä naapurin Marttia, vaikka sillä
Tämä on todella hyvä kirjoitus! Jos tämäntyyppinen peruslähtökohta olisi keskusteluissa selvillä, niin oikeastaan moni ketju olisi tarpeeton. On ihme, miten tuntemattomista olosuhteista kirjoittavan aloittajan teksteihin tartutaan omista viitekehyksistä ja arvoista käsin, kun be eivät tietenkään voi suuressa osassa keskusteluja mielekkäästi kohdata. Tietysti on huomioitava, että myös aloittaja altistaa itsensä kaikenlaiselle omaan elämäntilanteeseensa soveltumattomalle palautteelle, jos kirjoittaa kertomatta olosuhteistaan enempää kuin jonkin yksityiskohdan kuten vaikka hautajaispukeutumisongelman.
Semmoset itä käytät vain kerran elämässäsi, sisältävät mahdollisimman paljon rapisevaa muovia, valmistettu bangladeshissä!
Mitä järkeä on Suomessa ostaa nilkkurit (=syksy ja kevät kengät) jotka eivät kestä vettä?