Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaiset kengät hautajaisiin syksyllä?

Vierailija
02.10.2024 |

Sääennusteen mukaan lauantaille pilvistä, mahdollisesti sateista, alle 10 astetta lämmintä. En haluaisi laittaa nilkkureita jos ne kastuu, eikä mustia avokkaita nyt ainakaan kannata. Millaisissa kengissä ihmiset yleensä osallistuu?

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpparitko meinasit laittaa. Nilkkurit on parhaat. Jokasään nilkkurit etenkin. 

Vierailija
22/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai te haluatte olla valokuvissa ne tosijuntit joilla oli arvokkaissa hautajaisissa KUMISAAPPAAT 🤦🏻

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä haudalla nyt on se ja sama mitkä kengät on. Ehkä nyt ei mitään punaisia kumppareita kuitenkaan, mutta jotkut semmoiset missä ei jalat kastu. Kirkossa ja muistotilaisuudessa voi sitten olla ne avokkaat. Enemmän se kiinnittää huomiota (negatiivisesti), jos joku on ns. etiketin mukaisissa mutta säähän täysin epäsopivissa kengissä liikenteessä 

Ihan sama onko ne kumpparit valkoiset, punaiset, mustat tai keltaiset.

Vierailija
24/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että säänmukainen pukeutuminen ennen kaikkea. Ei jalkojen kasteleminen tai kenkien pilaaminen vesilätäköissä tuo mitään lisäarvoa tilaisuuteen, joten tarvittaessa vaikka kumisaappaat. Itse olen pinyt keväisellä, mutavellisellä hautausmaalla ihan keltaisia haisaappaita. Eipä voinut muutakaan.

Jos itse et osannut hävetä keltaisia montsareitasi, muut häpesivät puolestasi. 

Vierailija
25/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sirot nilkkurit, ei mitään  röntsäkelin coretx tms vaelluskenkiä. kevyempiinkin voi vaihtaa juhlasalissa kaville. mutta siroilla nilkkureiila menee koko tilaisuuden läpi

Mitä järkeä laittaa nilkkurit jos ne ei siedä vettä? Tänne ainakin on lauantaiksi ennustettu rankkaakin sadetta.

Osta normaalit nahkaiset mustat nilkkurit, kestävät vähän vettäkin. Miksi sun on yleensä pitänyt ostaa Suomen peruskelejä kestämättömät nilkkurit?

Nilkkurikelejä on tavallinen, sateeton syys- ja kevätsää. Sateella käytetään tietysti kumppareita tai muita vedenpitäviä kenkiä.

Vierailija
26/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai te haluatte olla valokuvissa ne tosijuntit joilla oli arvokkaissa hautajaisissa KUMISAAPPAAT 🤦🏻

Juntimpaa se on kengät kastella ihan vaan siksi koska jonkun mielestä kumisaappaat ei sovi hautajaisiin. Kiva varmaan märissä kengissä ja sukissa kulkea sitten loppu tilaisuus.

Vierailija
27/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin onhan se teille mummoille kuolema jos jalat joskus vähän kastuu. HUOH!!

Ne saa kuolemantaudin joka kestää jouluun saakka heti. 

Vierailija
28/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juntimpaa se on kengät kastella ihan vaan siksi koska jonkun mielestä kumisaappaat ei sovi hautajaisiin. Kiva varmaan märissä kengissä ja sukissa kulkea sitten loppu tilaisuus.

Jos et erota hautajaisia navettaan menosta, parempi että pysyt kotona. 

Vierailija
29/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että säänmukainen pukeutuminen ennen kaikkea. Ei jalkojen kasteleminen tai kenkien pilaaminen vesilätäköissä tuo mitään lisäarvoa tilaisuuteen, joten tarvittaessa vaikka kumisaappaat. Itse olen pinyt keväisellä, mutavellisellä hautausmaalla ihan keltaisia haisaappaita. Eipä voinut muutakaan.

Mitä häpeämistä kumppareissa on? Ehkä teininä tai esiteininä hävetään sellaisia asioita kuin kumpparien käyttäminen.

Onneksi suvussani on kuitenkin järkeviä ihmisiä, jotka tuskin kummeksuvat sitä että jollain on sateella kumpparit. Monilla muillakin nimittäin oli.

Vierailija
30/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumisaappaat ovat sopiva jalkine vain jos on kyseessä ateisti joka haudataan perunapellolle. 

Vierailija
31/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et erota hautajaisia navettaan menosta, parempi että pysyt kotona. 

Ulkokenkiäkö sinne hautajaisiin mennään näyttelemään?

Mahtaa olla tilaisuus.

Vierailija
32/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokian vanhanaikaiset aidot mustat pitkävartiset kumisaappaat.

Vierailija
33/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita skiidot !

T.Skäbä

Vierailija
34/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä häpeämistä kumppareissa on? Ehkä teininä tai esiteininä hävetään sellaisia asioita kuin kumpparien käyttäminen.

Onneksi suvussani on kuitenkin järkeviä ihmisiä, jotka tuskin kummeksuvat sitä että jollain on sateella kumpparit. Monilla muillakin nimittäin oli.

Only in Finland and Russia!

#tosijuntit

Vierailija
35/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa, että aikuiset ihmiset kastelee mieluummin kenkänsä ja pilaa ne kahlaamalla avokkaillaan kuravellissä kuin pukeutuu säänmukaisesti.

Vierailija
36/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaiset on juhla. Surujuhla. Kumisaappaat eivät ole juhlajalkine edes Venäjällä. 

Vierailija
37/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokasään nilkkurit, vettä hylkivät. 

Vierailija
38/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sirot nilkkurit, ei mitään  röntsäkelin coretx tms vaelluskenkiä. kevyempiinkin voi vaihtaa juhlasalissa kaville. mutta siroilla nilkkureiila menee koko tilaisuuden läpi

Mitä järkeä laittaa nilkkurit jos ne ei siedä vettä? Tänne ainakin on lauantaiksi ennustettu rankkaakin sadetta.

Osta normaalit nahkaiset mustat nilkkurit, kestävät vähän vettäkin. Miksi sun on yleensä pitänyt ostaa Suomen peruskelejä kestämättömät nilkkurit?

Nilkkurikelejä on tavallinen, sateeton syys- ja kevätsää. Sateella käytetään tietysti kumppareita tai muita vedenpitäviä kenkiä.

Mulla on useammatkin nahkaiset nilkkurit, joissa on vuori, eli kestävät oikein hyvin pakkasenkin. Sinun käsityskyky asiassa on nyt pahasti vajaa.

Vierailija
39/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Only in Finland and Russia!

#tosijuntit

Tosijuntit menee pikkumustissa ja mustissa kangaskengissä vaikka olisi rankkasade.

Vierailija
40/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa, että aikuiset ihmiset kastelee mieluummin kenkänsä ja pilaa ne kahlaamalla avokkaillaan kuravellissä kuin pukeutuu säänmukaisesti.

Ihminen haudataan vain kerran. Jos sen viimeisen kerran ei voi vainajaa ja omaisia kunnioittaa, lähetä addressi ja pysy poissa tilaisuudesta.