Minkälaiset kengät hautajaisiin syksyllä?
Sääennusteen mukaan lauantaille pilvistä, mahdollisesti sateista, alle 10 astetta lämmintä. En haluaisi laittaa nilkkureita jos ne kastuu, eikä mustia avokkaita nyt ainakaan kannata. Millaisissa kengissä ihmiset yleensä osallistuu?
Kommentit (92)
Ai te haluatte olla valokuvissa ne tosijuntit joilla oli arvokkaissa hautajaisissa KUMISAAPPAAT 🤦🏻
Vierailija kirjoitti:
Siellä haudalla nyt on se ja sama mitkä kengät on. Ehkä nyt ei mitään punaisia kumppareita kuitenkaan, mutta jotkut semmoiset missä ei jalat kastu. Kirkossa ja muistotilaisuudessa voi sitten olla ne avokkaat. Enemmän se kiinnittää huomiota (negatiivisesti), jos joku on ns. etiketin mukaisissa mutta säähän täysin epäsopivissa kengissä liikenteessä
Ihan sama onko ne kumpparit valkoiset, punaiset, mustat tai keltaiset.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että säänmukainen pukeutuminen ennen kaikkea. Ei jalkojen kasteleminen tai kenkien pilaaminen vesilätäköissä tuo mitään lisäarvoa tilaisuuteen, joten tarvittaessa vaikka kumisaappaat. Itse olen pinyt keväisellä, mutavellisellä hautausmaalla ihan keltaisia haisaappaita. Eipä voinut muutakaan.
Jos itse et osannut hävetä keltaisia montsareitasi, muut häpesivät puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sirot nilkkurit, ei mitään röntsäkelin coretx tms vaelluskenkiä. kevyempiinkin voi vaihtaa juhlasalissa kaville. mutta siroilla nilkkureiila menee koko tilaisuuden läpi
Mitä järkeä laittaa nilkkurit jos ne ei siedä vettä? Tänne ainakin on lauantaiksi ennustettu rankkaakin sadetta.
Osta normaalit nahkaiset mustat nilkkurit, kestävät vähän vettäkin. Miksi sun on yleensä pitänyt ostaa Suomen peruskelejä kestämättömät nilkkurit?
Nilkkurikelejä on tavallinen, sateeton syys- ja kevätsää. Sateella käytetään tietysti kumppareita tai muita vedenpitäviä kenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Ai te haluatte olla valokuvissa ne tosijuntit joilla oli arvokkaissa hautajaisissa KUMISAAPPAAT 🤦🏻
Juntimpaa se on kengät kastella ihan vaan siksi koska jonkun mielestä kumisaappaat ei sovi hautajaisiin. Kiva varmaan märissä kengissä ja sukissa kulkea sitten loppu tilaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Niin onhan se teille mummoille kuolema jos jalat joskus vähän kastuu. HUOH!!
Ne saa kuolemantaudin joka kestää jouluun saakka heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juntimpaa se on kengät kastella ihan vaan siksi koska jonkun mielestä kumisaappaat ei sovi hautajaisiin. Kiva varmaan märissä kengissä ja sukissa kulkea sitten loppu tilaisuus.
Jos et erota hautajaisia navettaan menosta, parempi että pysyt kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että säänmukainen pukeutuminen ennen kaikkea. Ei jalkojen kasteleminen tai kenkien pilaaminen vesilätäköissä tuo mitään lisäarvoa tilaisuuteen, joten tarvittaessa vaikka kumisaappaat. Itse olen pinyt keväisellä, mutavellisellä hautausmaalla ihan keltaisia haisaappaita. Eipä voinut muutakaan.
Mitä häpeämistä kumppareissa on? Ehkä teininä tai esiteininä hävetään sellaisia asioita kuin kumpparien käyttäminen.
Onneksi suvussani on kuitenkin järkeviä ihmisiä, jotka tuskin kummeksuvat sitä että jollain on sateella kumpparit. Monilla muillakin nimittäin oli.
Kumisaappaat ovat sopiva jalkine vain jos on kyseessä ateisti joka haudataan perunapellolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et erota hautajaisia navettaan menosta, parempi että pysyt kotona.
Ulkokenkiäkö sinne hautajaisiin mennään näyttelemään?
Mahtaa olla tilaisuus.
Nokian vanhanaikaiset aidot mustat pitkävartiset kumisaappaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä häpeämistä kumppareissa on? Ehkä teininä tai esiteininä hävetään sellaisia asioita kuin kumpparien käyttäminen.
Onneksi suvussani on kuitenkin järkeviä ihmisiä, jotka tuskin kummeksuvat sitä että jollain on sateella kumpparit. Monilla muillakin nimittäin oli.
Only in Finland and Russia!
#tosijuntit
Huvittavaa, että aikuiset ihmiset kastelee mieluummin kenkänsä ja pilaa ne kahlaamalla avokkaillaan kuravellissä kuin pukeutuu säänmukaisesti.
Hautajaiset on juhla. Surujuhla. Kumisaappaat eivät ole juhlajalkine edes Venäjällä.
Jokasään nilkkurit, vettä hylkivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sirot nilkkurit, ei mitään röntsäkelin coretx tms vaelluskenkiä. kevyempiinkin voi vaihtaa juhlasalissa kaville. mutta siroilla nilkkureiila menee koko tilaisuuden läpi
Mitä järkeä laittaa nilkkurit jos ne ei siedä vettä? Tänne ainakin on lauantaiksi ennustettu rankkaakin sadetta.
Osta normaalit nahkaiset mustat nilkkurit, kestävät vähän vettäkin. Miksi sun on yleensä pitänyt ostaa Suomen peruskelejä kestämättömät nilkkurit?
Nilkkurikelejä on tavallinen, sateeton syys- ja kevätsää. Sateella käytetään tietysti kumppareita tai muita vedenpitäviä kenkiä.
Mulla on useammatkin nahkaiset nilkkurit, joissa on vuori, eli kestävät oikein hyvin pakkasenkin. Sinun käsityskyky asiassa on nyt pahasti vajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Only in Finland and Russia!
#tosijuntit
Tosijuntit menee pikkumustissa ja mustissa kangaskengissä vaikka olisi rankkasade.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa, että aikuiset ihmiset kastelee mieluummin kenkänsä ja pilaa ne kahlaamalla avokkaillaan kuravellissä kuin pukeutuu säänmukaisesti.
Ihminen haudataan vain kerran. Jos sen viimeisen kerran ei voi vainajaa ja omaisia kunnioittaa, lähetä addressi ja pysy poissa tilaisuudesta.
Kumpparitko meinasit laittaa. Nilkkurit on parhaat. Jokasään nilkkurit etenkin.