Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaiset kengät hautajaisiin syksyllä?

Vierailija
02.10.2024 |

Sääennusteen mukaan lauantaille pilvistä, mahdollisesti sateista, alle 10 astetta lämmintä. En haluaisi laittaa nilkkureita jos ne kastuu, eikä mustia avokkaita nyt ainakaan kannata. Millaisissa kengissä ihmiset yleensä osallistuu?

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli mustien housujen kanssa nauhalliset mustat perus kävelykengät, juurikin lokakuun hautajaisissa. Oli onneksi kuiva keli, mutta ei ne kirkkomaan käytyvät yleensäkään mitään mutavelliä ole. Hiekkaa.

Joskus leningin kanssa oli sirot nahkanilkkurit ja sisällä vaihdoin avokkaisiin

Vierailija
42/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukengät jalkaan, ei kastu jalat ja tarkenee.

T.Sonja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut hautajaisissa kumisaappaat ulkokenkinä. Siunaustilaisuudessa sekä muistotilaisuudessa oli mustat kengät. Vaihdoin kuitenkin kirkosta lähtiessä saappaisiin ja ennen muistotilaisuutta taas kenkiin.

Vierailija
44/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että säänmukainen pukeutuminen ennen kaikkea. Ei jalkojen kasteleminen tai kenkien pilaaminen vesilätäköissä tuo mitään lisäarvoa tilaisuuteen, joten tarvittaessa vaikka kumisaappaat. Itse olen pinyt keväisellä, mutavellisellä hautausmaalla ihan keltaisia haisaappaita. Eipä voinut muutakaan.

Jos itse et osannut hävetä keltaisia montsareitasi, muut häpesivät puolestasi. 

Mitä häpeämistä kumppareissa on? Ehkä teininä tai esiteininä hävetään sellaisia asioita kuin kumpparien käyttäminen.

Onneksi suvussani on kuitenkin järkeviä ihmisiä, jotka tuskin kummeksuvat sitä että jollain on sateella kumpparit. Monilla muillakin nimittäin oli.

Only in Finland

Naisillekin on olemassa kalosseja. Hautajaiset on lähtökohtaisesti hieno tilaisuus. 

Vierailija
45/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sirot nilkkurit, ei mitään  röntsäkelin coretx tms vaelluskenkiä. kevyempiinkin voi vaihtaa juhlasalissa kaville. mutta siroilla nilkkureiila menee koko tilaisuuden läpi

Mitä järkeä laittaa nilkkurit jos ne ei siedä vettä? Tänne ainakin on lauantaiksi ennustettu rankkaakin sadetta.

Osta normaalit nahkaiset mustat nilkkurit, kestävät vähän vettäkin. Miksi sun on yleensä pitänyt ostaa Suomen peruskelejä kestämättömät nilkkurit?

Nilkkurikelejä on tavallinen, sateeton syys- ja kevätsää. Sateella käytetään tietysti kumppareita tai muita vedenpitäviä kenkiä.

Ainakin Etelä-Suomessa voi nykyään koko talvi olla yhtä sadetta ja räntää, niin olen hankkinut vedenpitävät nilkkurit. Eivät ole nahkaa vaan vettähylkivää ainetta, niin eivät kastu. Mutta ovat sirommat kuin perinteiset kumisaappaat. 

Vierailija
46/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa, että aikuiset ihmiset kastelee mieluummin kenkänsä ja pilaa ne kahlaamalla avokkaillaan kuravellissä kuin pukeutuu säänmukaisesti.

Ihminen haudataan vain kerran. Jos sen viimeisen kerran ei voi vainajaa ja omaisia kunnioittaa, lähetä addressi ja pysy poissa tilaisuudesta. 

Olin lähiomainen, vainajan tytär. Enpä usko että vanhempani olisi pahastunut siitä että en kastellut kenkiäni, kuten monet muut hautajaisvieraat.

Vierailija
47/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut hautajaisissa kumisaappaat ulkokenkinä. Siunaustilaisuudessa sekä muistotilaisuudessa oli mustat kengät. Vaihdoin kuitenkin kirkosta lähtiessä saappaisiin ja ennen muistotilaisuutta taas kenkiin.

Ja alaosana mustat legginsit joissa luki vain pienellä Lululemon. 

Vierailija
48/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut vetää veret perseestä kumisaappaista?

Ei niitä saappaita tietenkään sisätiloissa käytetä. Ettekö sitä hoksanneet?

Vierailija
49/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa, että aikuiset ihmiset kastelee mieluummin kenkänsä ja pilaa ne kahlaamalla avokkaillaan kuravellissä kuin pukeutuu säänmukaisesti.

Ihminen haudataan vain kerran. Jos sen viimeisen kerran ei voi vainajaa ja omaisia kunnioittaa, lähetä addressi ja pysy poissa tilaisuudesta. 

Olin lähiomainen, vainajan tytär. Enpä usko että vanhempani olisi pahastunut siitä että en kastellut kenkiäni, kuten monet muut hautajaisvieraat.

Niin onhan yhdet halvat kengät tärkeämpi kuin ihmisen koko elämän päättävä muutoin kaunis tilaisuus. Sinä olet se muutoin. 

Vierailija
50/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja alaosana mustat legginsit joissa luki vain pienellä Lululemon. 

Sinullako?

Ok.

Vierailija
51/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiltonahkakengät.

Juttuhan meni niin että isä oli ostanut pojalle kiiltonahkakengät, ja sitten hän pääsi tanssimaan ensimmäisen kerran kivan hameeseen pukeutuneen naisen kanssa, sitten hän vilkaisi kenkiään... "voi juma lauta, ihan uudet kengät ja nyt jo toinen kärjestä halki"

Vierailija
52/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai te haluatte olla valokuvissa ne tosijuntit joilla oli arvokkaissa hautajaisissa KUMISAAPPAAT 🤦🏻

Juntimpaa se on kengät kastella ihan vaan siksi koska jonkun mielestä kumisaappaat ei sovi hautajaisiin. Kiva varmaan märissä kengissä ja sukissa kulkea sitten loppu tilaisuus.

Ei tarvitse kastella kenkiä, jos on sellaiset kengät, jotka kestävät vettä. On olemassa muitakin kosteaan keliin sopivia kenkiä kuin kumisaappaita. 

Vierailija
53/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin onhan yhdet halvat kengät tärkeämpi kuin ihmisen koko elämän päättävä muutoin kaunis tilaisuus. Sinä olet se muutoin. 

Onpa sinulla erikoinen ajatustapa. Ihan kuin koko hautajaiset menisi pilalle siitä että käytin ulkona liikkuessa saappaita.

Vierailija
54/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varvastossut ja paskaset varpaankynnet

Vierailija
55/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei välttämättä käytä halpoja kenkiä saati ehdoin tahdoin halua pilata niitä sateessa.

Tee toki itse miten haluat.

Vierailija
56/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pitkät housut jalassa, niin voi laittaa jotkut mustat Nokian kumisaappaat alle. Eihän niistä näy kuin kärjet. Mutta mukavampi varmasti olla jossain vähän kevyemmissä kengissä kuin kumisaappaissa. Itse varmaankin laittaisin jokasään nilkkurit tai nahkaiset kävelykengät, riippuen kuinka sateista on. 

Vierailija
57/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, täällä taas juntit pätemässä, miten hautajaisissa ei ehdottomasti saa käyttää kumisaappaita edes ulkona kävellessä, mutta samaan aikaan mikä tahansa musta halpismuovimekko ja halpiskengät on ok, niillähän voi vaikka kahlata vedessä, kun on ne hautajaiset niin arvokas tilaisuus.

Vierailija
58/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, näin teki moni muutkin, jopa suntio. Oletan että hänellä on kuitenkin kokemusta aika monista hautajaisista.

Vierailija
59/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miksi edes pukeutua tummaan tai arkiasua hienompaan? Miksi edes kammata tukkaa tai käydä suihkussa? Sellaisena vaan ja kumpparit jalkaan, eihän elämässä ole millään mitään väliä. Kun on juntti. 

Vierailija
60/92 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa, täällä taas juntit pätemässä, miten hautajaisissa ei ehdottomasti saa käyttää kumisaappaita edes ulkona kävellessä, mutta samaan aikaan mikä tahansa musta halpismuovimekko ja halpiskengät on ok, niillähän voi vaikka kahlata vedessä, kun on ne hautajaiset niin arvokas tilaisuus.

Eivät kumisaappaat edusta kalliita kenkiä.