IL : Julia, 25 ja Pete, 50 ovat kuin luodut toisilleen
Heillä on luonnollinen ikäero, jossa mies on ehtinyt miehen ikään. Julian rakkaus Peteä kohtaan todistaa, että naisen täytyy olla nuorempi. Aivan niinkuin Eeva oli nuorempi kuin Aatami.
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/79890f00-90f6-4a43-a798-57d22be96350
Kommentit (431)
25 - 50
30 - 55
35 - 60
40 - 65
45 - 70
50 - 75
55 - 80
60 - 85
65 - 90
70 - 95
75 - 100
80 - 105
85 - 110
90 - 115
95 - 120
100 - 125
Siinä tulevaisuus.
Vierailija kirjoitti:
En voi sille mitään, mutta mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän minua kuvottaa tällaiset parit, ja säälin naista, että parhaat vuotensa tuhlaa isänsä ikäisen kanssa. Uskon hänen katuvan sitä, kun ikää on 40-50. Alapeukuttakaa vaan!
se oli iso muutos kun sai lapsia ja alko näkee nuoresta ihmisestä sen 10vuotta sitten se oli lapsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi sille mitään, mutta mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän minua kuvottaa tällaiset parit, ja säälin naista, että parhaat vuotensa tuhlaa isänsä ikäisen kanssa. Uskon hänen katuvan sitä, kun ikää on 40-50. Alapeukuttakaa vaan!
Tällaiset kommentit kumpuavat usein ikääntyvän naisen omasta epävarmuudesta. Kun tajuaa että oma viehätysvoima on katoamassa lopullisesti, ja että nuoret naiset voivat helposti viedä omanikäiset miehet, niin pitää yrittää kaikin keinoin canceloida parisuhteita joissa on ikäeroa puolisoiden välillä.
Tällaiset kommentit kumpuavat elämänkokemuksesta. Sitä muistaa itse, että 25-vuotiaana saattoi pitää ehkä puolta prosenttia 50-vuotiaista miehistä (lähinnä jotkut julkkikset) ihan viehättävänä. Mutta tuo asia ei muutu lineaarisesti iän mukana. 45-vuotiaana tajua
kuinka romanttista rakkauden matematikkaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin saa lukea, että Pete 25 v seurustelee Julia 50 v kanssa.
Kyllä itse olisin lapsen vanhempana erittäin pettynyt. Ei ole normaalia tuo. Joku vika pitää olla täässä taas tuon Julian päässä. Oman isän kanssa jotain ongelmia vai mikä?
Vanhemman miehen kanssa seurustelu ei automaattisesti tarkoita sitä, että olisi isän kanssa ongelmia. Mä olen aina tykännyt vanhemmista miehistä ja olin naimisissa reilusti vanhemman miehen kanssa. Mulla on hyvä isä enkä tarvitse mitään isähahmoa elämääni.
Nyt toki kun itse on yli 40v niin olen alkanut miettiä, että ehkä ne reilusti vanhemmat miehet on nähty koska alkavat olla liian vanhoja. Eli alle 50v. olisi parempi.
N45
Tarinasi opetus on se, että nuoren naisen ei kannata valita itseään 25 vuotta vanhempaa miestä vakavaan suhteeseen kumppaniksi, vaikka ne kiinnostaisivat, koska muutoin hänellä on sinun iässäsi kumppanina 70-vuotias kääpä. Kaksikymppiselle ehkä vielä kelpaa, mutta sitten joutuu kolmekymppisestä miehen kuolemaan asti katselemaan eltaantunutta, liian vanhaa käppänää. Jos ottaa suunnilleen samanikäisen tai hieman vanhemman miehen, katselee sinun iässäsi hyvässä, kypsässä iässä olevaa, toivottavasti charmanttia miestä. Joutuu olla vanhan käävän kanssa vasta siinä vaiheessa, kun itsekin on sellainen.
Näin siis jos puhutaan ihmisistä, jotka lähtökohtaisesti avioituvat toiveenaan loppuelämän liitto.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ikäeroa 10 vuotta. Tapasimme, kun olin 21, hän 31. Hän oli mielestäni kypsä, charmantti ja turvallinen. Nyt olemme 63 ja 73 vuotiaita. Asia on kääntynyt aivat eriksi. Vanha ukonrahjus kuormittaa elämääni. Pyrin pitämään itsestäni huolta. Varsinkin henkinen minäni on edelleen kasvussa ja opettelen uusia asioita, jopa kieliä. Vanheneva puoliso ärsyttää. Hän muistuttaa isäänsä kummallisine kakomisineen. Jopa hänen tapansa niistää töräytellen nenäänsä kuten ikivanhat ukot, raivostuttaa. Hän on alkanut haista pahalle.
Huh, kuulostaa rankalta. Ja kuvitelkaa, jos ikäeroa olisi vielä 15 vuotta enemmän. 48-vuotias nainen olisi tuossa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei edes ulkonäöllisesti näytä että olis noin paljon ikäeroa. Nainen näyttää kolmekymppiseltä ja mies nelikymppiseltä.
En yhtään ihmettele että itsekin arvioivat toistensa iät väärin.
Nainen ei kyllä ole mikään ihmeellinen. Tusinatarja, joita näkee päivittäin katukuvassa. Mies näyttää epätyypilliseltä suomalaiselta.
Ja tämän meille kertoi nainen joka itse näyttää Jope Ruonansuulta.
Miksi sä solvaat Jopea?
Vierailija kirjoitti:
"Juuri noin. Jos ukko elää esim. 80 vuotiaaksi nainen on vasta 55."
Ei sitä kannata miettiä. Sitä kestää sen mitä kestää ja on mukavaa yhdessä Aina voi erota.
Miten niin ei kannata miettiä? Kyllä sillä edelleen vuonna 2024 on useimmille ihmisille väliä, minkälaisia tulevaisuudennäkymiä suhteella on. Valtaosa ihmisistä ei oikeastaan edes katsele kovasti eri ikäisiä sillä silmällä (ainakaan muutoin kuin hauskanpitoa varten), koska useimmilla on edelleen toiveena se loppuelämän kestävä suhde, johon perustetaan perhe ja jossa toivottavasti jaetaan yhdessä myös eläkeriennot ja isovanhemmuus. Aina voi jotain sattua, tulla ero tai toisen kuolema, mutta on aivan eri asia lähteä toivoa sisältävään suhteeseen, kuin sellaiseen, jossa on "suunnitelmissa" ero. Toive pitkästä elämänkumppanuudesta on aivan luonnollinen ja normaali, ja kannattaa todella tarkkaan harkita, onko itse sellainen ihminen, joka ei tätä halua, ja joka on valmis sulkemaan tämän itseltään pois. Ei se ole kaikkia varten, mutta on vastuutonta kehottaa olemaan miettimättä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 50v miehelle 18-30v nainen on paras kumppani. Sille te hikiset ja rupsahtaneet palstamammat voi mitään :D
No eiköhän aika moni palstamamma ottaisi myöskin komean 18-25v nuorukaisen.
Miehen vanhempi ikä nyt vaan on hyväksyttävämpää, kun siihen meitä iskoistetaan lapsesta asti, se on kulttuurinen juttu. Jos lapsesta asti meille opetettaisiin, että eihän se haittaa, jos nainen on +20v vanhempi ja tällaisia pareja nähtäisiin, niin sitten se olisi normaalia.
Kaikella järjellä naisella pitäisi olla itseään nuorempi, oman ikäinen tai max. pari vuotta vanhempi mies, sillä miehet kuolevat aikaisemmin ja mies todistetusti ikääntyy nopeammin.
Itse olen aina pitänyt itseäni nuoremmista miehistä ja tapaillut lähinnä itseäni nuorempia ja max +2v vanhempia.
Nuoruutta pidetään viehättävänä kulttuurissamme. Onhan 25v mies automaattisesti paremman näköinen kuin 45v. Sille ei vaan mitään mahda.
Todellakin ovat luodut, näyttävätkin ihan samalta ja saman ikäisiltä.
Ei kestä kauan. Nainen tajuaa pian miten vanha tuo mies on. Miehet vanhenee nopeasti eikä kovin hyvin....täällä joku jo sanoi hyvin että miehelle tulee kaikkia ällöttäviä vanhan miehen tapoja, kakominen, nenän töräyttely, haju jne. Nainen alkaa elää omaa elämäänsä tuossa vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 50v miehelle 18-30v nainen on paras kumppani. Sille te hikiset ja rupsahtaneet palstamammat voi mitään :D
50v mies saa 18-30v naisen noin 1,5 prossan todennäköisyydellä, jos on pakka kasassa. Ja sille te hikiset peräkammarin elähtäneet impotentit ette voi mitään. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Danny tietää parhaiten suomessa mikä ikäero on sopiva.
Danny on kuvottava.
N45
Kaikki vanhat miehet on parisuhdemielessä. Siis 10 v naista vanhemmat.
Palataanko asiaan 25-30 vuoden kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän olen iloinen sellaisten nuorten puolesta ketkä tekevät kuten haluavat eivätkä tuhlaa parhaita vuosiaan kuunnellen vanhuksien höpinöitä. Uskon että he katuisivat enemmän sitä etteivät tehneet kuten halusivat kuin sitä että elivät kuten halusivat.
Kokemusasiantuntija Päivi Lipponen voi kertoa, miten kivaa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän olen iloinen sellaisten nuorten puolesta ketkä tekevät kuten haluavat eivätkä tuhlaa parhaita vuosiaan kuunnellen vanhuksien höpinöitä. Uskon että he katuisivat enemmän sitä etteivät tehneet kuten halusivat kuin sitä että elivät kuten halusivat.
Nehän kuuntelee vanhuksen höpinöitä koko ajan, jos ottavat vanhuksen. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Silloin, kun itse olin 18-30-vuotias, oli viisikymppiset miehet ikäloppuja. Uskon kyllä, että jokainen viisikymppinen mies ottaisi 20-30 vuotta nuoremman naisystävän, mutta mistäpä luulette sellaisia löytävänne? Jos nyt käy niin, kyseessä on niin harvinainen tapahtuma, että siitä voidaan tehdä juttu iltapäivälehteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kestä kauan. Nainen tajuaa pian miten vanha tuo mies on. Miehet vanhenee nopeasti eikä kovin hyvin....täällä joku jo sanoi hyvin että miehelle tulee kaikkia ällöttäviä vanhan miehen tapoja, kakominen, nenän töräyttely, haju jne. Nainen alkaa elää omaa elämäänsä tuossa vaiheessa.
Joten? Miksi pitää miettiä mitä huonoa tulevaisuudessa voi ehkä käydä, jos voi olla onnellinen nyt?
Otsikosta jo arvasin että täällä käy mammat kuumana :D