Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3
Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)
Kommentit (11738)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Loimu käynyt yön aikana ollenkaan pesässä imettämässä? Illalla ei ollu ainakaan kymmenen aikaan pesässä eikä nytten aamullakaan ole.
On. Sitä aikapalkkia pystyy siirtämään taaksepäin ja kyllä siellä ovat pennut ruokailleet myös yöllä.
Hyvä juttu. 🤗
Nyt alkaa tulemaan pennuilekin kunnon pökäleitä. Ei taida olla Loimu enää kokoajan takapuolia putsaamassa.
Hauska ketjureaktio tapahtuu aina noissa nukkuvissa pentukasoissa. Ensin yksi pentu alkaa liikkumaan ja sitten herättää seuraavan pennun, sitten taas seuraava herää tähän möyrinään ja kohta koko kasa jo möngertelee menemään. 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa mukava chat taas! Oli kiinnostavaa kuulla miten Leimu ja hovinsa "joutuivat" pentuliveen. Hyvin oli Yle bongannut etsimänsä bordercollie-perheen. Onneksi päättivät lähteä mukaan, saamme nyt nauttia Leimun suurperheestä :)
Mistä olivat kuulleet tästä bordercollie-perheestä?
No netistähän sitä voi katsella kasvattajia, kenneleitä ja myös tulevia pentueita.
Vierailija kirjoitti:
Oi, nyt on alustalla useampikin kakkapökäle, ollut illasta saakka. 🥺 Milloinkohan hoviväki tulee pitsaamaan ne pois?
Pesivät n. 8.40 aikaan. Katsoin vähän yökkien kun kakkapökäleet kerättiin rättiin ja rätti laitettiin ämpäriin jossa pesuvesi. Minä olisi kerännyt kakat jollain paperilla ensin pois ja sitten vasta pessyt rätillä ja puhtaalla vedellä. Eihän tuo vesi enää ole sopivaa pesuvettä kun se on täynnä colibakteereita.
Olettehan nähneet myös Kirjanpitäjä Liven, joka nyt käynnissä: https://info.administer.fi/kirjanpitaja-live
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi, nyt on alustalla useampikin kakkapökäle, ollut illasta saakka. 🥺 Milloinkohan hoviväki tulee pitsaamaan ne pois?
Pesivät n. 8.40 aikaan. Katsoin
vähän yökkien kun kakkapökäleet kerättiin rättiin ja rätti laitettiin ämpäriin jossa pesuvesi. Minä olisi kerännyt kakat jollain paperilla ensin pois ja sitten vasta pessyt rätillä ja puhtaalla vedellä. Eihän tuo vesi enää ole sopivaa pesuvettä kun se on täynnä colibakteereita.
No ei siellä ollu kyllä kun pari pientä hiiren kikkaretta ja minun nähdäkseni muualta oli jo melkein pyyhitty ennen sitä. Tuskinpa se vesi uusiokäyttöön tulee 😅.
Pyyhityn alustan päälle tuli pesty karvapeitto.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuva mustana?
Kamerat on vähän tökkineet. Eilen siitä mainittiin jotain. Ei siis laiteta jostain syystä vaan kamerayhteyksissä joku. Tipahtelee aina välillä pois.
Suloiset pennut näyttävät jo koirilta, osaavat jo haukahdellakin. Huvittaa, kun välillä kotkottavat kuin kanat :)
Hetki sitten oli trubaduuri taas mukana hoitohetkessä, hän tuo tosi mukavan lisän liveen hauskalla jokeltelullaan <3
Harmaalla merlepojalla näytti jo ainakin hetkellisesti olevan silmät auki. Oletteko huomanneet muita pentuja, jotka jo availevat silmiään?
Vierailija kirjoitti:
Harmaalla merlepojalla näytti jo ainakin hetkellisesti olevan silmät auki. Oletteko huomanneet muita pentuja, jotka jo availevat silmiään?
Tarkemmin katsoen taisin erehtyä, sillä ko. pennulla on juuri silmien kohdalla tummaa mikä taitaa vaan tehdä sen vaikutelman, että silmät olisi jo olleet auki.
Omistaja mainitsi aiemmin, että tyypillisesti pennut availee silmiään 10-14 päivän iässä, eli eipä siihen varmasti enää montaa päivää mene, että niin tapahtuu. Kiinnostava uusi vaihe pentujen kehityksessä.
"Minun" merlepoju on jo 700g?
Väreissä sillä näkyy 2 mustaa raitaa. Mustat vyöt siis saavuttanut jo erilaisissa painiotteluissa 😍
Kyllä ne silmät jo saattavat olla vähän raollaan, sen huomaa, kun valo käy sopivasti. Mietin, että muistankohan väärin, ettei ennen olisi näkynyt, kun nyt on selvästi korvat jo jollakin pystyssä-
Vierailija kirjoitti:
Hovineito tarkisti just tänään sen merlepojan silmiä ja sanoi, että ehkä vähän jo raollaan, mutta ei sen ihmeemmin vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesivät n. 8.40 aikaan. Katsoin
vähän yökkien kun kakkapökäleet kerättiin rättiin ja rätti laitettiin ämpäriin jossa pesuvesi. Minä olisi kerännyt kakat jollain paperilla ensin pois ja sitten vasta pessyt rätillä ja puhtaalla vedellä. Eihän tuo vesi enää ole sopivaa pesuvettä kun se on täynnä colibakteereita.
No ei siellä ollu kyllä kun pari pientä hiiren kikkaretta ja minun nähdäkseni muualta oli jo melkein pyyhitty ennen sitä. Tuskinpa se vesi uusiokäyttöön tulee 😅.
Pyyhityn alustan päälle tuli pesty karvapeitto.
Joku tahra siihen alustalle vielä jäi kun laittoi sen paksumman päällisen siihen päälle, mut mitäpä tuo siellä välissä haittaa.
Mä oon ihastunut noihin kokoruskeanaamaisiin pentuihin, millä on vähän vaaleaa kuonon kohdalla. Ihan kuin minikokoisia karhunpentuja. 😍
Onko kukaan pentuliven katsojista kiinnostunut ottamaan jonkun pennun itselleen vai onko kaikki jo etukäteen varattu?
Sydänpääkään ei näytä enää sydänpäältä, kun nuo laikkujen muoto muuttuu sitä mukaa kokoajan kuin pennut kasvaa.
On. Sitä aikapalkkia pystyy siirtämään taaksepäin ja kyllä siellä ovat pennut ruokailleet myös yöllä.