Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen kertoi vasta 3. tapaamisella, että hänellä on lapsi

Vierailija
01.10.2024 |

Tapasin kaverin syntymäpäiväjuhlissa erään mukavan naisen. Ollaan tavattu kolme kertaa ja vasta viimeisimmällä tapaamisella hän kertoi, että hän on 6-vuotiaan lapsen äiti. Hänellä on siis yhteishuoltajuus lapsen isän kanssa vuoroviikoin. Kun kysyin, että miten hän ei aikaisemmin tätä asiaa maininnut, vastasi hän, että ei hän vaan kokenut tarpeelliseksi kertoa lapsesta.

Siis miten niin muka ei kokenut tarpeelliseksi kertoa, että hänellä on lapsi?

Itselläni ei ole lapsia enkä oikeastaan pidä lapsista.

Kommentit (473)

Vierailija
201/473 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tapasitte ekan kerran kaverin synttärijuhlilla. Sen jälkeen sovitte treffit ja tapasitte treffeillä, taikka tapasitte taas kasuaalisti jossain muiden seurassa? Kolmannella tapaamiskerralla kertoi lapsestaan. Mun mielestä ihan ok aika kertoa lapsesta. Eihän tuossa asiasta kertomista ole mitenkään erityisesti pitkitetty, vaan asiasta on kerrottu hyvinkin alkuvaiheessa.

Saahan sua harmittaa, jos kriteerisi on lapseton nainen, mutta jos se on sulle niin iso kynnyskysymys, niin olisithan itse voinut kysyä aiheesta silloin, kun sun mielestä olisi ollut oikea hetki tällaiset lapsiasiat selvittää?  

Vierailija
202/473 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olennainen asia on kertoa olevansa vanhempi. Siitähän se homma lähtee, että kerrotaan tärkeimmät ja isoimmat asiat ensin ja sen perusteella jatkot ja tutustutaan pikkuhiljaa muihin ns pikkuasioihin. 

Ei kuulu mitenkään tapailukummppanille, jos ei halua asioitaan vatvottavan jälkikäteen esim kaveripiirissä tai netissä kuten ap nyt tekee.

Luojan kiitos tapailu ei itsellä ole ajankohtaista. Olisi hirveää, jos ei kerrottaisi perusasioita, kuten millä alalla on, onko perheellinen tai haluaako tulevaisuudessa lapsia, mistä on kiinnostunut jne. Millä perusteella ihmiset sitten valitsevat, kenen kanssa katselevat asiaa pidemmälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/473 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ole aina treffeillä tai muutenkaan puheissani kertonut lapsistani. Mitä sitten?

Ois kyllä hirveää tapailla ihmistä, joka salaisi että suhteen vakavoituessa sitä päätyisi mahdolliseksi vanhempipuoleksi lapselle.

Suhteen vakavoituessa, kolmansilla treffeillä???

Haloo, en ole sanonut että suhde olisi tuolloin vakavoitunut, vaan että JOS suhde siitä vakavoituu. Miksi tapaisin KOLME KERTAA ihmisen, jonka kanssa ei ole mitään kiinnostusta edetä asiassa mihinkään? Jos on seksisuhde hakusessa, silloin tietenkin ok, mutta jos tapaillaan seurustelumielessä, pitää kyllä olla tällaiset perusjutut tiedossa.

Oliko ap ja nainen tehneet jo jonkun sopimuksen, että mistä on kyse: avioliittoon päätyvä suhde, seksisuhde, tapailusuhde, vainoamissuhde, sivusuhde. Uskon, että ei, koska harvemmin sellaista vielä etukäteen tietää. Ainakaan jos on ihan normaalijärkinen ihminen.

Vierailija
204/473 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ole aina treffeillä tai muutenkaan puheissani kertonut lapsistani. Mitä sitten?

Ois kyllä hirveää tapailla ihmistä, joka salaisi että suhteen vakavoituessa sitä päätyisi mahdolliseksi vanhempipuoleksi lapselle.

En itsekkään kertoisi. Ihan lasta/lapsia suojellakseni- et voi tietää, että onko mies joku pedari. Sanoisin vasta sitten, kun otetaan puheeksi eksklusiivinen, vakava seurustelu- jos se olisi miehelle kynnyskysymys, niin mies saisi mennä.

Ei kai se pedari tee mitään sillä tiedolla, jos sanoo että "joo, mulla on lapsia, ja he asuvat luonani vielä useita vuosia, mutta en halua kertoa heistä tarkemmin tässä vaiheessa."

Vierailija
205/473 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo, en ole sanonut että suhde olisi tuolloin vakavoitunut, vaan että JOS suhde siitä vakavoituu. Miksi tapaisin KOLME KERTAA ihmisen, jonka kanssa ei ole mitään kiinnostusta edetä asiassa mihinkään? Jos on seksisuhde hakusessa, silloin tietenkin ok, mutta jos tapaillaan seurustelumielessä, pitää kyllä olla tällaiset perusjutut tiedossa.

Oliko ap ja nainen tehneet jo jonkun sopimuksen,

Kyllä mä ainakin juttelisin jo alussa, ennen ekoja treffejä, että kiinnostaako toista tapailu mahdollinen seurustelusuhde kiikarissa vai onko kyse seksiseuran hausta. Molemmat on fine, mutta täytyyhän tuollainen asia nyt tietää. Ootteko te valmiita tapailemaan ihmisiä ihan summamutikassa ja sit jälkeenpäin selviää, että oltiinkin ihan eri tarkoituksella liikkeellä? Kuulostaa tosi kuluttavalta.

Vierailija
206/473 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen vaihtoon.

Vierailija
207/473 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se iso ja olennainen tieto ja yhtälailla sekä miesten että naisten täytyisi kertoa siitä, jos heillä on lapsia. Kun tapasin mieheni, puhuimme aiheesta jo ensimmäisellä kohtaamisella puolella tunnin sisään, kummallakin siis oli lapsia. Jos olisin lapseton ja kolmansilla treffeillä paljastuisi, että miehellä onkin lapsia, niin se olisi ihan käsittämätön juttu ja turn off.

IHan on pakko kysyä, että jos se on niin olennainen tieto, niin miksi ihmeessä sitä ei voi sitten kysyä? Ihan siellä ensimmäisillä treffeillä, tai vaikka ennen niitä ihan avata se oma suu ja sieltä päästää seuraavat sanat: ONKO SINULLA LAPSIA?

Noin, ei ole kovin vaikeaa.

Minä kun olen ymmärtänyt ettei juuri tuota saa missään nimessä kysyä ikinä suoraan keneltäkään. Voi olla niin herkkä paikka jos niitä lapsia ei ole itsestä riippumattomista syistä. Näinhän se on nykyaikana että teet tai sanot mitä tahansa niin pieleen menee.

Näinhän se on. Itse satuin pahaa aavistamatta kysymään tätä jutustellessani illallisella niitä näitä samaa sukupuolta olevan keski-ikäisen pöytänaapurin kanssa. Enpä tiennyt, että hän on täysin sinkku ja kirjainväkeä, eli lisääntyminen lienee astetta monimutkaisempi kuvio. Melko jäätäväksi meni.

Toisaalta, olisi hän voinut ystävällisesti jatkaa keskustelua toiseen suuntaan, mutta ilmeisesti tälläinen heteronormatiivinen keskusteluyritys oli jäädyttänyt hänet täysin, eivätkä käytöstavat riittäneet jatkoon.

Mitä tuossa sitten teet? Pyydät vakavalla naamalla anteeksi, että oletit että hänellä saattaisi olla jälkikasvua?

Vierailija
208/473 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se iso ja olennainen tieto ja yhtälailla sekä miesten että naisten täytyisi kertoa siitä, jos heillä on lapsia. Kun tapasin mieheni, puhuimme aiheesta jo ensimmäisellä kohtaamisella puolella tunnin sisään, kummallakin siis oli lapsia. Jos olisin lapseton ja kolmansilla treffeillä paljastuisi, että miehellä onkin lapsia, niin se olisi ihan käsittämätön juttu ja turn off.

IHan on pakko kysyä, että jos se on niin olennainen tieto, niin miksi ihmeessä sitä ei voi sitten kysyä? Ihan siellä ensimmäisillä treffeillä, tai vaikka ennen niitä ihan avata se oma suu ja sieltä päästää seuraavat sanat: ONKO SINULLA LAPSIA?

Noin, ei ole kovin vaikeaa.

Minä kun olen ymmärtänyt ettei juuri tuota saa missään nimessä kysyä ikinä suoraan keneltäkään. Voi olla niin

Ihan samalla tavalla se, että kertoo omista lapsistaan, voi olla herkkä paikka jollekin. Eli parempi olla hiljaa, eikö?

Vierailija
209/473 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kolmesti treffeillä miehen kanssa. Kolmannella kerralla istuttiin miehen autossa matkalla hänen kotiinsa viettämään loppuyötä.

Mies oli aiemmin kertonut olevansa eronnut. Autossa kysyin lähinnä vitsinä onko hänellä lapsia. - Joo, kaksi! No olipa kiva kuulla. Hänen kotonaan vyörähti vastaan ekana pikkutyttöjen pyykit, lelut ym. Lapset olivat sentään toisaalla, mutta iskämiehen kanssa olin tuhlannut aikaani.

Yleensä näistä perheen salaajista ilmenee, että he haluavat ja tarjoavat pelkkää seksiä. Todellinen turn off ja loukkaus! Eikä neljänsiä treffejä tullut. Eikä sitä seksiäkään tapahtunut.

Kuulit asiasta autossa, mutta menit miehen kotiin asti torjumaan hänet? Eihän tossa ole mitään järkeä.

Jos toinen on kertonut olleensa naimisissa, olis ollut luontevaa siinä kohtaa kysyä lapsista. Etenkin, jos on noin ehdoton niiden suhteen. 

Mut miksi et jäänyt pois kyydistä, kun asiasta kuulit?

Vierailija
210/473 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minullakin olisi huijattu olo ja harmittaisi jos mies olisi muuten mielenkiintoinen ja tuollainen asia tulisi vasta tuossa vaiheessa ilmi. Lapset vaikeuttavat ja estävät elämää niin paljon etten halua omiakaan niin saati sitten toisenkaan lapsen takia hankaloittaisin elämääni.

Hmm toisille lapset estävät elämää, toisille lapset ovat elämää...

Kertonet kantasi ihan ekaks, ennenkuin kukaan ehtii sinusta kiinnostua.

Pääset elättämään jonkun toisen lasta ja exäkin pyörii aina kuvioissa. Voit selittää kuinka se lapsen vanhempi vain osallistuu, niin maksetaanko vuokra/vastikekin siten, että lapsellinen maksaa tyyliin 70% ja lapseton 30% sama sähköön ja ruokaankin?

Yhteiset omat lapset taas aivan eri asia ja niitä ei pidä ottaa tähän keskusteluun mitenkään mukaan

Siksi juuri, kertonet kantasi ihan heti, ettet vahingossa lipsahda elättämään vieraita lapsia. Koska mitään välimuotoahan elämässä ei ole.

Vierailija
211/473 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ainakaan ole mitään projektisuunnitelmaa "tavoitteena avioliitto" joka pätee koko ajan ja jota toteutan, vaan jos tapaan jonkun ihmisen, tutustun tai sitten en, ja sitten mahdollisesti mietin, että mihin tässä on aineksia.

Vierailija
212/473 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloo haloo? Sulla on ilmeisesti joku erikoistek

Ei ole mitään erikoistekniikkaa enkä kuvittele tuntevani ketään kolmen tapaamisen jälkeen. Mutta miksi haluaisin tavata kolme kertaa ihmisen, josta olisin voinut ekoilla treffeillä sanoa, että mitään yhteistä tulevaisuutta ei tule olemaan eikä minua kiinnosta tavata neljättä kertaa? Olisin mieluummin tuhlaamatta molempien aikaa ja enrgiaa niihin toiseen ja kolmanteen tapaamiseen.

Vierailija
213/473 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on 100% white trash -valtio nimenomaan yksinhuoltajien takia.

Miksi pitää kopioida aatemaailmansa jenkeistä? Miksi et muuttais sinne samoin tein? Ei ihan istu Suomeen tuollaiset kommentit. Nää "gurut" eivät ole suomalaisia.

Vierailija
214/473 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok eli tästä lähin AINA, kun joku tulee minulle juttelemaan, missä tahansa, täräytän ensimmäiseksi pöytään lapsiluvun, siviilisäädyn ja omat vaatimukseni mahdolliselle kumppanille. 

Voi olla että ihmeteltäs et mitä toi oikeen kuvittelee mut olis sit ainaki kerrottu! 

Ei nyt noinkaan. Kyllä jokainen ymmärtää, että juhlat ovat juhlat ja niissä keskustelut ovat hyväntuulista kevyttä rupattelua ja tutustumista. Jos sitten päädytään treffeille, niin viimeistään siellä tulee kertoa olennaiset asiat, joihin nykyinen perhetilanne mitä suurimmassa määrin kuuluu.

Vai luuleeko joku, että treffeillä käydään puolituntemattoman kanssa muuten vain maailman menoa ihmettelemässä?

No minun on esimerkiksi yksi kollega kysynyt, että tulenko käymään jäätelöllä iltapäivällä. Oletin, että ihan vaan kavereina mentäis. Oliko tässä varmasti tiedossa kummankin motiivit tapailulle?

Vierailija
215/473 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oudompaa olisi jos jollain 40 v ei olisi lapsia. Olen itse 40 v eikä kiinnosta lapsettomat miehet. Ehkä nainen oletti että sinullakin on lapsia? Sehän se normaali tilanne on ei lapsettomuus.

Ei ole outoa. Mun ystäväpiiri koostuu lapsettomista naisista kuten olen itsekin. Meitä yhdistää kiireinen työ, runsas matkustelu, kulttuurin monipuolinen harrastaminen, itsestään huolehtiminen jne. Pitkiä ystävyyssuhteita, joten tunnen nämä naiset ja tiedän, että kukaan meistä ei halua lapsia. Itse kukin seurustellaan satunnaisesti, jos hauskaan mieheen törmää. Törmääkin, kun paljon liikkuu. Ahdistaakin ajatus lapsiperheestä.

Ihana mainos lapsettomista ihmisistä. Hienoa, että "monipuoleinen kulttuurin harrastaminen" on osa elämää. Me lapselliset kun emme tiedä e

Se on uusi ilmiö, ettei lapsia haluta. Silti edelleen heitä on paljon, joilla lapsia on. Tulevaisuudessa voi olla toisin. 

Kummallisesti kuvitellaan, et tämän hetken ilmiö kattaa heti kaikki. Kun nyt kaksvitoset eivät saa lapsia, kuten 15v. sitten, ne kaikki lapselliset parisuhdetta haluavat häviävät samoin tein.

Vierailija
216/473 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mut jos itse olisin vastaavassa tilanteessa olettaisin automaattisesti että toisella on lapsia, puhui niistä tai ei. Aikuisiahan tässä ollaan. Yllättyisin jos ei olisi. Mutta itse olenkin perheellinen. Yli tietyn ikärajan kaikilla on exiä, osa ollut x kierroksella naimisissakin jo ja myös oletettavasti lapsia. Toki nykyään eletään jotain ikuista teinielämää.

Et ole sitten huomannut ollenkaan ihmisiä jotka ei ole pariutuneet? Jotka ei halua ikinä lapsia? Onpa sulla suppea käsitys maailmasta ja ihmisistä.

Itse huomasin jo nuorena, että on pieni joukko ihmisiä, joiden tärkein päämäärä elämässä on SAADA LAPSIA. Sitä kohti he pyrkivät ja yleensä myös pääsivät heti koulusta päästyään, koska kumppanilla ei ollut niin tarkkaa väliä, kunhan siltä sai sukusolut.

En pidä tämmösistä ihmisistä edes ystävinä, he ovat musta tylsiä. Kaikki puhe kääntyy nimittäin aina lapsiin, nimenomaan näiden lapsihullujen lapsiin. Lasten aikuistuttua koti tyhjenee. Sitten päämäärä on saada LAPSENLAPSIA. Kumppani on se joku yhdentekevä tyyppi joka heillä pyörii nurkissa. Tai ehkä siitä on jo erottu. Nämä ihmiset toitottavat joka käänteessä että parasta elämässä on LAPSET. Muita ajatuksia ei päähän tunnu mahtuvan.

Kyllästyttäviä tyyppejä. 

Vierailija
217/473 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo haloo? Sulla on ilmeisesti joku erikoistek

Ei ole mitään erikoistekniikkaa enkä kuvittele tuntevani ketään kolmen tapaamisen jälkeen. Mutta miksi haluaisin tavata kolme kertaa ihmisen, josta olisin voinut ekoilla treffeillä sanoa, että mitään yhteistä tulevaisuutta ei tule olemaan eikä minua kiinnosta tavata neljättä kertaa? Olisin mieluummin tuhlaamatta molempien aikaa ja enrgiaa niihin toiseen ja kolmanteen tapaamiseen.

Seuran takia? Vai ylittääkö tämä lapsia/ei lapsia -teema niin täysin kaiken? Voihan se olla, että teillä ei olisi muutenkaan ollut yhteistä tulevaisuutta. Elämä on tässä ja nyt.

Vierailija
218/473 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minullakin olisi huijattu olo ja harmittaisi jos mies olisi muuten mielenkiintoinen ja tuollainen asia tulisi vasta tuossa vaiheessa ilmi. Lapset vaikeuttavat ja estävät elämää niin paljon etten halua omiakaan niin saati sitten toisenkaan lapsen takia hankaloittaisin elämääni.

Hmm toisille lapset estävät elämää, toisille lapset ovat elämää...

Kertonet kantasi ihan ekaks, ennenkuin kukaan ehtii sinusta kiinnostua.

Mitä tarkoitat? En edes ala tapailla ihmistä jolla on lapsi joten tottakai haluan tietää asiasta mahdollisimman nopeasti. Tällainen tilanne kuten aplla harmittaisi aika kovasti jos olisi ehtinyt jo kiinnostua toisesta ja sitten vasta kerrottaisiin asiasta joka estää tutustumisen jatkumisen. Ainakin siinä mielessä

En ymmärrä. Miksi minun pitäisi heti alkuun kertoa että minähän en sitten muuten lapsista tykkää enkä niitä arkeeni halua kun toinen voi itsestään kertoessaan kertoa noinkin olennaisen asian?

Vierailija
219/473 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on 100% white trash -valtio nimenomaan yksinhuoltajien takia.

Ilmeisesti on TÄYSIN naisen vika, jos yksinhuoltajaksi päätyy. 

Vierailija
220/473 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika petollinen nainen. En tapailisi enempää. Ainakin mulle olisi kauhistus, jos mies jättäisi kertomatta, että sillä on jo lapsi tai lapsia.