Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jatkaa onnellisesti suhteessa, jossa ei luottamus ole kunnossa? Kokemuksia kellään vastaavasta?

Vierailija
30.09.2024 |

Ihan ensin, emme aio erota. 

Mies ei ole aiemmin ollut luottamuksen arvoinen. Hänellä on ollut ongelmia itsensä kanssa (traumatausta) ja on siksi hakenut ihailua muilta naisilta, ja valehdellut mulle. Valehtelua on ollut paljon, naisiin ja muihinkin asioihin liittyen. Ei kuitenkaan ole valehdellut esim. raha-asioissa, tai menemisistään. Enkä usko hänellä olleen koskaan s-suhdetta kenenkään muun kanssa.

Jossain vaiheessa meillä oli iso kriisi, ja mentiin terapiaan. Mies meni terapiaan myös yksin, ja muuttui tosi paljon. Ollaan sen jälkeen eletty varmaan onnellisempia vuosia ikinä.

Mutta. Luottamus ei täysin ole palautunut. Joissain asioissa en vaan kertakaikkiaan uskalla luottaa siihen puhuuko mies totta. Vaikka kuinka tahtoisin, en pysty. Nämä asiat on kuitenkin sen verran pieniä, ettei ne maata kaada. Vaikka luulen etten koskaan häneen pysty täysin luottamaan. Niin se vaan on.

Mutta jos jollain on kokemusta vastaavasta, miten ootte toimineet näiden asioiden suhteen, joissa ette voi luottaa? Onko niitä vältelty, onko niiden yli rämmitty yksitellen, vai miten? Kaikki keskustelu ja kokemukset on plussaa.

Kommentit (209)

Vierailija
1/209 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata, mutta vertaistukea hieman. Vähän eri tilanne, mun mies petti yhdenillan jutun kanssa ja valehteli siitä pitkään ennenkuin totuus paljastui. Luottamus ei varmaan koskaan palaudu. En oo ihan varma erotaanko, mutta ei ainakaan toistaiseksi. Mies on ehdottanut pariterapiaa ja lopettanut humalajuomisen tapahtuneen jälkeen, sen näen positiivisena. Mut en tiedä, kipeetä tekee ja luottamusta ei ole. Arjessa pärjätään jotenkin. 

Vierailija
2/209 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa vastata, mutta vertaistukea hieman. Vähän eri tilanne, mun mies petti yhdenillan jutun kanssa ja valehteli siitä pitkään ennenkuin totuus paljastui. Luottamus ei varmaan koskaan palaudu. En oo ihan varma erotaanko, mutta ei ainakaan toistaiseksi. Mies on ehdottanut pariterapiaa ja lopettanut humalajuomisen tapahtuneen jälkeen, sen näen positiivisena. Mut en tiedä, kipeetä tekee ja luottamusta ei ole. Arjessa pärjätään jotenkin. 

Sama tilanne täällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/209 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on hyvinvointiteko itselle tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
4/209 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde ei voi olla onnellinen jos siinä ei ole luottamusta. Älkää pettäkö itseänne.

Vierailija
5/209 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon pahoillani. Hyvä että mies lopetti juomisen, tosiaan positiivista kaikessa pskassa. Mutta pariterapiaa kyllä suosittelen lämpimästi. Me ollaan käyty muutamaankin otteeseen ja etenkin paripsykoterapiasta on ollut aivan valtava apu. Mutta niin on myös tavallisesta pariterapiasta. Se kortti kannattaa ehdottomasti kääntää! Toivon teille kaikkea hyvää, parempaa. Ap

Vierailija
6/209 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnea ilman luottamusta. Omapahan on elämäsi.

Vierailija
7/209 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä asioista mies sitten on valehdellut? Jos terapia on auttanut, ja mies on nykyään luotettava, hän itse ei voi tehdä enempää tilanteen korjaamiseksi. Sinä olet tässä tilanteessa se, jonka tulee muuttua. Suosittelen yksilöterapiaa, jonka avulla voit oppia taas luottamaan mieheesi.

Vierailija
8/209 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne täällä. 

Ikävä kuulla, jollain tapaa kuitenkin  lohduttaa että joku jakaa saman kokemuksen. 

Vierailija
9/209 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon pahoillani. Hyvä että mies lopetti juomisen, tosiaan positiivista kaikessa pskassa. Mutta pariterapiaa kyllä suosittelen lämpimästi. Me ollaan käyty muutamaankin otteeseen ja etenkin paripsykoterapiasta on ollut aivan valtava apu. Mutta niin on myös tavallisesta pariterapiasta. Se kortti kannattaa ehdottomasti kääntää! Toivon teille kaikkea hyvää, parempaa. Ap

Kiitos, toivon teille myös kaikkea hyvää. 

Vierailija
10/209 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhoon on tuomittu ns suhde jos ei luottamusta ole;

luottamus ja respekti on A ja O luulisi nyt aikuisten tämän tietävän.

Vierailija
11/209 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä asioista mies sitten on valehdellut? Jos terapia on auttanut, ja mies on nykyään luotettava, hän itse ei voi tehdä enempää tilanteen korjaamiseksi. Sinä olet tässä tilanteessa se, jonka tulee muuttua. Suosittelen yksilöterapiaa, jonka avulla voit oppia taas luottamaan mieheesi.

Kyllä, myönnän että vika on nyt minussa. Se on jokin lukko, etten vaan jossain asioissa uskalla luottaa. Varmasti kannattaisi tosiaan vielä mennä tämän takia yksin terapiaan. Olen aiemmin käynyt muissa asioissa joissa sivuttu parisuhdeasioita, mutta nyt ihan tämän takia. Ap

Vierailija
12/209 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut sairaat ajavat parisuhdemallia jossa ei ole luottamusta ja terveitä rajoja. Kaikki vaan pitäisi laittaa maton alle tai halkopinon taakse piiloon. Se on kulissielämää itsensä kanssa.

Vierailija
13/209 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne täällä. 

Ikävä kuulla, jollain tapaa kuitenkin  lohduttaa että joku jakaa saman kokemuksen. 

Ei nämä tilanteet niin harvinaisia ole, kuin sitä kuvittelee. Sitä toitotetaan niin paljon että jos luottamus menee niin ero heti!!!! ... ettei todellakaan ole helppoa jatkaa suhdetta. Ja vielä sanoa sitä ns. ääneen. Mutta onhan meitä paljon. Ap

Vierailija
14/209 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu ainakaan minulta mitenkään. Suhdetta on aivan turha jatkaa sen jälkeen kun luottamusta ei enää ole eikä sitä myöskään enää tule ikinä olemaan sillä tasolla mitä parisuhde vaatii.

Vierailija
15/209 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainenhan tässä valehtelee! Väittää, että suhde on onnellinen, vaikka ei ole luottamusta. Aika pimeillä valoilla tuo ap ajaa tässä asiassa.

Vierailija
16/209 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut sairaat ajavat parisuhdemallia jossa ei ole luottamusta ja terveitä rajoja. Kaikki vaan pitäisi laittaa maton alle tai halkopinon taakse piiloon. Se on kulissielämää itsensä kanssa.

Ja vallankäyttöä, alistamista se on aivan täysin. Tuollaiset pyrkivät luomaan riippuuvuussuhteen ja valtasuhteen. Ja kenenkään ei pidä olla sekuntiakaan sellaisessa suhteessa. Se ei ole rakkautta millään tavalla.

Vierailija
17/209 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu ainakaan minulta mitenkään. Suhdetta on aivan turha jatkaa sen jälkeen kun luottamusta ei enää ole eikä sitä myöskään enää tule ikinä olemaan sillä tasolla mitä parisuhde vaatii.

Meillä luottamus on jo takaisin hyvällä tasolla, sillä mitä parisuhde vaatii, yhdessä on hyvä olla arjessa. Mutta vielä nuo loputkin rippeet haluaisi pois häiritsemästä. Ap

Vierailija
18/209 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luottamus kerran menee, sitä ei saa enää takaisin. Karua, mutta totta.

Ja parisuhteen perusta on luottamus.

Tosta voit vetäistä sit johtopäätöksen.

P.S. Itse yritin 16 vuotta todella pahan luottamuksen pettämisen jälkeen. Eli kokemusta löytyy.

Vierailija
19/209 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun luottamus kerran menee, sitä ei saa enää takaisin. Karua, mutta totta.

Ja parisuhteen perusta on luottamus.

Tosta voit vetäistä sit johtopäätöksen.

P.S. Itse yritin 16 vuotta todella pahan luottamuksen pettämisen jälkeen. Eli kokemusta löytyy.

Luottamus syntyy teoista.

Kauniit jopa imelyyteen asti menevät sanat ovat joskus epäluotettavan, epärehellisen ja valheellisen ihmisen keino vain hämätä, näytellä ja peitellä totuutta. Rakkauden kanssa niillä ei ole mitään tekemistä.

Vierailija
20/209 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sinut on kaasuvalotettu AP. Mahtaa olla ihmeellinen ukko, kun haluat heittää oman elämäsi hukkaan kanssaan, etkä etsiä parempaa.

Traumatausta :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän