Miten oppia autoista enemmän?
Olisin kiinnostunut oppimaan enemmän autoista. Tällä hetkellä mahdollisuutena opiskella lähinnä netistä eikä niinkään käytännössä, mutta kai sekin parempi kuin ei mitään. Lähden ihan nollatasolta, joten olen aika peukalo keskellä kämmentä tämän aiheen kanssa. Mistä kannattaa aloittaa? Ja mitä kautta pystyisin opiskelemaan aiheesta enemmän?
Kommentit (10)
Lyöttäydy joittenkin autonrassaajien seuraan. Siinä sitten särvitte olutta ja vaihdatte iskareita ja kansipahveja.
Itse opin Youtuben kautta. Aina kun piti joku osa vaihtaa autoon niin katsoin ohjeen netistä ja tein perässä. Nyt muutaman vuoden jälkeen osaan huoltaa oman auton aika kattavasti. Vain suuremmat remontit hoidan korjaamolla.
Ovatko Google ja Youtube täysin vieraita? Elätkö pimeässä tynnyrissä?
Ihan aluksi osista ja niiden nimistä sekä sijainnista, niin kauan et tiedät näöltä mikä osa kyseessä ja missä sen paikka on.
Seuraavaksi niiden toiminta pääpiirteittäin edes.
Aivan kaikkea ei tarvitse käsittää juurtajaksain, ei moni asentajakaan kaikesta kaikkea tiedä.
Autojen historian alkupäästä tai 50-70 luvulta kannattanee tarkastella ensin koska sieltä löytyy kaikki perusasiat aika selkeästi mitkä löytyvät nykyautoistakin.
Nykyään on vain nyt enemmän mittauspisteitä ja antureita joilla pidetään toiminta mahdollisimman optimaalisena ja hyötysuhde sekä päästöt hyvinä.
Ap:n suvussa tai lähipiirissäkö ei muka ole ainuttakaan autorassaria, jonka seuraan voisit tuppautua? Jokainenhan jokun sellaisen tuntee.
Vierailija kirjoitti:
Itse opin Youtuben kautta. Aina kun piti joku osa vaihtaa autoon niin katsoin ohjeen netistä ja tein perässä. Nyt muutaman vuoden jälkeen osaan huoltaa oman auton aika kattavasti. Vain suuremmat remontit hoidan korjaamolla.
Määrittele "suurempi remontti".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele "suurempi remontti".
Lasinpesunesteen lisäys
Purkamalla se ja kasaamalla uudelleen. Sitten ihmetellä miten sen saa ajokuntoon.