Vihaan lääkärin töitä, mitä voin tehdä
Eipä ole ketään kelle puhua tästä niin kirjoitan tänne. En haluaisi tehdä enää päivääkään lääkärin töitä. Työnantajat kohtelee kuin paskaa, en kestä enää jatkuvaa pelkoa väkivallasta ja riitatilanteista potilaiden ja toisten työntekijöiden kanssa. Haluan vain rauhallisen kivan työn mukavien ihmisten kanssa. Ei auta iso palkka kun koko elämä on yhtä paskaa työn takia.
En tiedä mitä enää tehdä. Hirveästi töitä tehnyt tämän tutkinnon eteen ja uhrannut asioita ja tämä oli elämäni isoin virhe koko paska.
Kommentit (278)
Minäkin vihaan lääkärin töitä. Onneksi en ole lääkäri. Kaikki se veri, suolenpätkät, mummot, nistit ja huutavat omaiset. Olen syntynyt onnellisten tähtien alla,kun ei tarvitse näihin törmäillä..
Minä vihaan kanssa. Juuri siksi en haaveillutkaan lääkärin tai muun hoitoalan töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoistu patologiksi. Ei tarvitse enää sen jälkeen kohdata puhuvia potilaita. Voit vain tutkia joko heidän irroitettuja osiaan tai ruumiita. Ehkä työkaveritkin saattaa olla ihan kivoja.
Patologia olisi muuten ok mutta en kestä niitä kuolleita. Ja haju on välillä niin paha, mulla tulee todella huono olo siitä enkä pysty estämään sitä mitenkään. Tulee siis muistakin voimakkaista hajuista jos on pitkään niissä. Kaikki kuolleet ei siis haise, mutta esim nämä kämpässä mädäntyneet joo, oltiin sellaista katsomassa kerran.
Onkohan kaikkien patologien pakko tehdä ruumiiavauksia? Tosin kyllähän se täytyy jossain määrin kuulua vähintään opiskeluvaiheessa toimenkuvaan. Mädän ruumiin haju lähtee kyllä formaaliinissa, joten jos tutkii vain formaalinäytteitä vetokaapissa ja leikkeitä mikroskoopilla, niin ei tarvitse kalmanhajua haistella. Tai sitten sua odottaa ammatinvaihto. Kai sekin voi olla hyvä mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut lääkärille tai muulle hoitohenkilökunnalla vihamielinen. Olen aina ollut heille ystävällinen.
Kiitos siitä. Tämä työ olisi oikeasti paljon kivempaa, jos kaikki olisivat. Joskus saanut potilaalta kiitosta niin ei osaa oikein mitään sanoa takaisin edes. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoistu patologiksi. Ei tarvitse enää sen jälkeen kohdata puhuvia potilaita. Voit vain tutkia joko heidän irroitettuja osiaan tai ruumiita. Ehkä työkaveritkin saattaa olla ihan kivoja.
Patologia olisi muuten ok mutta en kestä niitä kuolleita. Ja haju on välillä niin paha, mulla tulee todella huono olo siitä enkä pysty estämään sitä mitenkään. Tulee siis muistakin voimakkaista hajuista jos on pitkään niissä. Kaikki kuolleet ei siis haise, mutta esim nämä kämpässä mädäntyneet joo, oltiin sellaista katsomassa kerran.
Kyllä ne kuule kaikki haisee, mutta se riippuu ihan säilytyslämpötiloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kaikkien patologien pakko tehdä ruumiiavauksia? Tosin kyllähän se täytyy jossain määrin kuulua vähintään opiskeluvaiheessa toimenkuvaan. Mädän ruumiin haju lähtee kyllä formaaliinissa, joten jos tutkii vain formaalinäytteitä vetokaapissa ja leikkeitä mikroskoopil
Mitä oon ymmärtänyt niin kyllä se kuuluu kaikille. Käytiin me noita kattelemassa opintojen aikana, ei se elinten yms leikkely niin pahaa ollut, aika mielenkiintoista. Mutta siis patologit tekee ihan sen ruumiin käsittelyä ennen kuin on missään formaliinissa ja se koko ruumiidenavaus ja säilytystila haisi tämmöisen kotoa löydetyn jäljiltä niin alta pois...En vaan jotenkin pysty siihen. Elämässä ollut myös sen verran kuolema läsnä, että en voi tehdä 8h päivässä sen kanssa hommia, jää liikaa pyörimään päähän. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkeen tottuu.Niin ovat tottuneet muutkin patologit. Mielenkiintoinen ala tuo patologia. Minulla on ystäväpiirissä nelikymppinen mies, joka oli ennen kriminaalipoliisissa lääkäri eli oliko myös patologiaa alallaan, en tarkkaan tiedä. Häntä tympi myös ja niinpä hän rupesi apteekkariksi ja perusti apteekin pienemmälle paikkakunnalle vuosia sitten. Nyt aikoo taas palata entiseen ammattiinsa kun tympii apteekkarina olo, on liian yksitoikkoista kuulemma. Tämä ulkomailla tarkemmin sanottuna Ranskassa.
Erikoistu johonki laboratoriolääketieteeseen kuten kliiniseen kemiaan, ei ole juurikaan potilaskontakteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne kuule kaikki haisee, mutta se riippuu ihan säilytyslämpötiloista.
Ei haissut se toinen jota käytiin katsomassa. On siellä sellainen vähän jännä haju koko paikassa, mutta ei sellainen, joka on heti kylmään laitettu haise oikeastaan. Siis jos et ole 3viikkoa mädäntynyttä ruumista ja sen sisäelimiä ja suolistoa päässyt haistelemaan niin en usko, että osaat täysin kuvitella sitä lemun tasoa.. -ap
Älä nyt luovuta, vaan katsele uusi työ, sillä saralla töitä kyllä on. Olen itse ollut sairaalassa töissä ja välillä oli yhtä helvettiä se homma. Voisin kirjan kirjoittaa niistä ahdistelijoista, joita työkavereiksi piti kutsua. Lähdin pois ja elämä parani.
Pieni tk oli aivan muuta, mukavia ihmisiä ja töitä sopivasti.
Etsi se uusi työpaikka ja jätä se paskaläjä.
Te toimisto ainakin haki Kela lääkäriä jokin aika sitten. Se on ainakin ihan varma homma ettei tarvitse asiakasta nähdä ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Meet IT-alalle asiantuntijaksi. Autat IT-taloja suunnittelemaan IT-ratkaisuja terveydenhuollon alalle. Sitten jonkin ajan päästä alat toimialajohtajaksi. 10-20 k€/kk. ok.
Tämä olisi kyllä kivaa. Vähän osaan it-juttuja. Mutta se mitä vähän ovia koputtelin, niin ei niillä ole oikein tarvetta. Alalla on it-puolelta lääkäreiksi vaihtaneita ja ne ottaa niitä mieluummin. Nyt on ollut jo pidempään tämä lamakin. Tosin ilmeisesti on vähän heräämässä nyt taas rekryt ja muut. Pitää yrittää pitää silmät auki. Mennyt vaan niin luotto työnantajiin ja koko hommaan, varmaan pitkän loman tarpeessa, mutta mitenpä sen otat. -ap
Vierailija kirjoitti:
Erikoistu johonki laboratoriolääketieteeseen kuten kliiniseen kemiaan, ei ole juurikaan potilaskontakteja.
Tätäkin olen miettinyt. Siinä on vaan se, että sitten on täysin sidottu elämään jossain yliopistokaupungeista, koska näille ei ole töitä muualla. Todella pieni erikoistumisala ja palkka on sen 3300-3500 eikä mitään lisiä tule päälle. 6 vuotta erikoistua tuolla ja sitten taitaa vähän nousta. Toki kyllähän tuollakin elää. Varmaan pidän tämän jotenkin varasuunnitelmana..Sitten jos kouluttavat vahingossa liikaa väkeä niin ei löydy töitä mistään, siinäpä vasta tilanne :D
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa, lääkäri, et todellakaan ole.
:D -ap
Mitä jos alkaisit lastenlääkäriksi? Lapset ovat niin vilpittömiä eivätkä ahdistele, tuskin ovat muuta kuin peloissaan ja siksi itkevät. Olisi mukava viedä lapsi sinunlaiselle, kiltille lääkärille. Viimeksi lastenlääkäri oli niin vihaisen oloinen, että lapsi ei suostunut puhumaan sille mitään.
22 taas ap... -ap