Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Askeettinen lokakuu edessä.

Vierailija
30.09.2024 |

Toista kuukautta peräkkäin työttömyyspäivärahaa n. 60 euroa. Eka kuukausi ei ollut yllätys, toka oli. Kesätöistä maksettu palkka vaikutti yllättäen vielä toisen kuukauden perään. Säästöistä onneksi bussikortti ladattu ja laskut maksettu. 

Aion ottaa haasteena - painoa olisi pudotettavana. Koulusta saan täyspainoisen lounaan 5 päivänä viikossa ja pakasitmessa on kasviksia ja pakastimessa/kaapissa tonnikalaa, jauhelihaa ja tempehiä niin, että saan aterian myös ainakin vapaapäiville. 

Rahaa on jäljellä joku 250 euroa, mutta yritän olla käyttämättä sitä, paitsi kahvipaketin tarvitsen parin viikon päästä ja kahvimaito pitää hakea 4-5 päivän välein. 

Muuten en aio ostella mitään, vaan säästää nuo.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Ite oon töissä 24/7 melkein, ei tässäkään ole järkeä kun jää elämä elämättä, ja itseasiassa aivan pska palkkakin tällä vastuun määrällä (valtiolla töissä, just ja just pari tonnia nettona). Ilmapiirikin melko kehno. Mieluummin meen vieläkin matalapalkkaisempaan työhön jossa jää edes vähän enempi vapaa-aikaa. N32

Vierailija
2/12 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä. Ite oon töissä 24/7 melkein, ei tässäkään ole järkeä kun jää elämä elämättä, ja itseasiassa aivan pska palkkakin tällä vastuun määrällä (valtiolla töissä, just ja just pari tonnia nettona). Ilmapiirikin melko kehno. Mieluummin meen vieläkin matalapalkkaisempaan työhön jossa jää edes vähän enempi vapaa-aikaa. N32

Millä logiikalla matalapalkkaisessa työssä on enemmän vapaa-aikaa? Siivoojat kulkevat omalla ajalla siivouskohteiden välillä, vakassa et ehdi pitämään kahvitaukoja ja niin edelleen. Vapaa-aika vähenee eikä lisäänny.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä logiikalla matalapalkkaisessa työssä on enemmän vapaa-aikaa? Siivoojat kulkevat omalla ajalla siivouskohteiden välillä, vakassa et ehdi pitämään kahvitaukoja ja niin edelleen. Vapaa-aika vähenee eikä lisäänny.

Noh, mulla menee joka päivä noin 4-4,5h työmatkoihin. Mieluummin matalapalkkaisempi työ kuin 12-15h työpäivät (matkoineen) niin kuin nyt.

N32

Vierailija
4/12 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap voi saada työttömyysturvaa ja opiskella samaan aikaan? Se ei ole kyllä mahdollista, vai onko kyseessä työvoimapoliittinen koulutus?

Vierailija
5/12 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ap voi saada työttömyysturvaa ja opiskella samaan aikaan? Se ei ole kyllä mahdollista, vai onko kyseessä työvoimapoliittinen koulutus?

Omaehtoinen opiskelu. Lääkärin todistuksella alanvaihto, ja täten saan opiskella työttömyystuella. Kesän tein töitä (työkkärin luvalla alalla, johon en ole pitkäaikaisesti kykenevä) ja silloin tuki tuli soviteltuna. Olin vielä elokuun puoleenväliin asti töissä ja lopputili maksettiin heti, joten sain ns liikaa palkkaa yhdeltä kuukaudelta. Siksi se vaikutti tukeen vielä tässäkin kuussa. 

Lokakuusta tulee siis tosi tiukka, mutta tämä on väliaikaista. Muuten olen onnellinen, koulu menee hyvin ja työharjoittelut on menneet niin hyvin, että parista paikasta on mua kosiskeltu jo jatkoonkin. 

- ap

Vierailija
6/12 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Kela Gold ja rahaa tulee kuin rännistä. Isä kuoli kaksi viikkoa sitten ja perintöä olisi siltä suunnalta odotettavissa noin 175000 euroa.

Olo on kuin Roope Ankalla...

Vierailija
7/12 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Kela Gold ja rahaa tulee kuin rännistä. Isä kuoli kaksi viikkoa sitten ja perintöä olisi siltä suunnalta odotettavissa noin 175000 euroa.

Olo on kuin Roope Ankalla...

En kadehdi.

Vierailija
8/12 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti löydät jostain kahvitarjouksen: kolme pakettia kympillä.  Tsemppiä sulle!

Vierailija
9/12 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti löydät jostain kahvitarjouksen: kolme pakettia kympillä.  Tsemppiä sulle!

Varmasti löydän, mutta niin epätoivoinen en ole, että jotain juhlamokkaa tai presidenttiä lähtisin ostamaan :D joku arjen luksus pitää olla, ja mulle se on hyvä kahvi.

Vierailija
10/12 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti löydän, mutta niin epätoivoinen en ole, että jotain juhlamokkaa tai presidenttiä lähtisin ostamaan :D joku arjen luksus pitää olla, ja mulle se on hyvä kahvi. Sitäpaitsi yksi paketti parin viikon päästä riittää mulle ihan hyvin loppukuuksi, joten voin ihan suosiolla maksaa sen seitsemän euroa.

- ap

Vierailija
11/12 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, mulla menee joka päivä noin 4-4,5h työmatkoihin. Mieluummin matalapalkkaisempi työ kuin 12-15h työpäivät (matkoineen) niin kuin nyt.

N32

Eikun vaan työhakemuksia menemään ja tiedot sijaisrekistereihin ja irtisanoudut työstäsi. Jos on kiire työllistyä niin kotihoito, henkilökohtainen avustaja ja vaka työllistävät kaikki halukkaat. Ongelma ratkaistu.

Vai onko nykyinen työsi kuitenkin työmatkoista huolimatta parempi kuin matalapalkkatyöt. :D

Vierailija
12/12 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöistäkö muut maksut menivät?