Yksinviihtyvät! Tätä harvoin on kysytty, mutta nyt kysyn
Mikä saa teidät viihtymään yksin? Kertokaa siis yksinolon hyvistä puolista, miltä yksin viihtyvän yksinolo tuntuu, mikä siitä tekee niin ihanaa?
Kommentit (104)
Joku täällä kirjoitti, että erään tutkimuksen mukaan älykkäät ihmiset suosivat yksinäisyyttä. Kun lukee näitä vastauksia, on helppo todeta, että ketjun taso on huomattavasti tyypillistä Vauva-palstan ketjua korkeampi. Ihmiset vastaavat kysymykseen, eivätkä sen vierestä. He osaavat perustella yksinolon autuutta monin eri esimerkein ja kirjoittavat kieliopillisesti virheettömiä lauseita. Tämä ketjukin puoltaa tutkimustulosta, jonka mukaan yksin viihtyvät ihmiset ovat älykkäitä.
Olen melkein kaikkien kommentoijien kanssa samaa mieltä ja ajattelen yksinolosta samoin. Jostain kumman syystä ihmiset tuntuu tykkäävän minusta, vaikka olen tällainen "erakko" ja moni tuttu haluaisi nähdä tai soitella ja on todella kiusallista kieltäytyä, kun ei vaan jaksaisi. Tai jaksan kyllä käydä tapahtumissa ihan itsekseni. Käyn paljon kirpputoreilla ja ihmettelen, kuinka jotkut jaksaa kierrellä siellä pareittain ja kommentoida jokaista löytöä ja edetä toisen tahtiin, kun yksin on niin helppo ja mukava tutkia tarjontaa.
Vierailija kirjoitti:
Yksinoloon kuuluu täydellinen rauha. Kukaan ei odota minulta mitään, minun ei tarvitse kuunnella, olla läsnä, olla tietoinen muiden mielialoista ja tuntemuksista. Saan vain... olla.
Tässä tyhjentävä vastaus. Loistavasti sanoitettu!