Jälleen kerran leijuu uhka päällä, että tulee taas uusi ennätysmatalan syntyvyyden vuosi!
Tämän vuoden syntyvyysluvut Suomessa ovat elokuun loppuun mennessä vielä hieman viime vuotta suuremmat, joka on tällä hetkellä ennätysvuosi matalassa syntyvyydessä. Mutta tämän vuoden heinäkuussa ja elokuussa syntyi vähemmän vauvoja kuin viime vuonna samoina kuukausina! Jos tuo kehitys jatkuu vielä syyskuusta joulukuuhun, niin tämä vuosi saattaa olla jälleen uusi luku surulliseen ennätykseen, jolloin syntyvyys on ennätysmatalaa!
Miksi naiset eivät synnytä?
Kommentit (227)
Tämä on kokonaan naisten vastuualueella joten syytäkin on etsittävä nimenomaan naisista mutta naiset tuntien he kääntävät tämä taaskin miesten syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Deittisovellukset lisänneet naisten hypergamiaa
Nykyään kelpaa kumppaniksi vain pitkät mallistatusrahamiehet
Näinkö ne tilastot sulle kertoo? Tai äänet pistorasiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin pitäisi yhteiskunnan palveluja rajata vain niille jotka tuottaa jälkeläisiä. Esim eläke pienemmäksi lapsettomilta.
Eihän maanpuolustuksessakaan luoteta vapaaehtoisuuteen, joten miksi vielä tärkeämmässä syntyvyydessä pitäisi?
Kyllä varmaan juu, mutta kun lapsettomuus ei ole etenkään miehille aina oma vaihtoehto. Minä olisin halunnut oman perheen, muttei en ole löytänyt ketään edes parisuhteeseen. Olisi täysin kohtuutonta että yhteiskunta vielä rankaisisi minua sentakia että naiset ei ole minua huolineet.
Jos yhteiskunta ei pidä nuorta miestä tyty-yden arvoisen, niin silloin hänet pitäisi vapauttaa palveluksesta. Chadit ja alffat hoitakoot maanpuolustuksen.
Halaisipa joku nainen minua olen tosi yksinäinen ja vailla rakkautta. Kaikki naiset vain kuolaa pitkien menestyjä miehien perään. Taidanpa tahallaan jäädä työttömäksi kun en saa rakkautta.En halua olla mikään työvoima muille. Julmaa että naiset saa tosta vaan elämänkumppanin ja menee sitten onnellisesti naimisiin.
Hyvä homma. Saadaan väkimäärää tällä pallolla alas.
Sama tapahtuu kaikissa länsimaisissa ja aasialaisissa sekä etelä-amerikkalaisissa maissa. Ei ole uutinen.
Koska naiset ei halua lapsia? Ärsyttääkö ap? Lapsia ei missään nimessä edes pidä yrittää tehdä, jos ei niitä varmasti halua.
Vierailija kirjoitti:
Ei lasten tekeminen mikään naisten velvollisuus ole.
Ei todellakaan. Emme onneksi elä atwoodin kirjassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin pitäisi yhteiskunnan palveluja rajata vain niille jotka tuottaa jälkeläisiä. Esim eläke pienemmäksi lapsettomilta.
Eihän maanpuolustuksessakaan luoteta vapaaehtoisuuteen, joten miksi vielä tärkeämmässä syntyvyydessä pitäisi?
Kyllä varmaan juu, mutta kun lapsettomuus ei ole etenkään miehille aina oma vaihtoehto. Minä olisin halunnut oman perheen, muttei en ole löytänyt ketään edes parisuhteeseen. Olisi täysin kohtuutonta että yhteiskunta vielä rankaisisi minua sentakia että naiset ei ole minua huolineet.
Uli uli. Adoptoi.
Mies ei voi adoptoda yksin. Uli uli vaan itsellesi ja toivottavasti saat syövän
Joskus 18-19v ajattelin, että haluan lapsia. Nyt 10v myöhemmin voin sanoa, etten ole enää moneen vuoteen varsinaisesti ajatellut, että haluaisin lapsia. Voi se mieli näinkin päin muuttua ja varmasti maailman tilanne tässä hyvin vaikuttaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne 💩miehet löydä jonkun, joka sietää niitä.
Siinäpä sitten lisäännytte...
Niin, persmiehille leijonakorunaiset ja siitä vaan monistukaa, olkaa hyvät.
Koville ottaa kun niiden keski-ikä on 54 v, mutta ainakin on hauskaa yrittäessä.
Ja jos ei löydy halukasta 18-vuotiasta, aina voi ammuskella kadulla.
Miks parisuhde yhdistetään aina lapsiin? Kyllä monikin voi haluta parisuhteen, muttei lapsia. Tiedän useita tällaisia pareja.
Vierailija kirjoitti:
Naiset tulisi pakottaa armeijaan/siviilipalvelukseen jos ei tee lapsia.
Mihis ne lapsettomat miehet pakotetaan? Ääliö.
Olen joutunut vuosikausia katsomaan kuinka lapsuudestani muistamaa, maailman täydellisimpiin kuulunutta hyvinvointivaltiota on sabotoitu ja ajettu alas tahallisesti silkasta ilkeydestä ja vi.t.t.um.aisuudesta. Tämä orpon ja purran hallitus oli viimeinen pisara, ja kaikki ne ihmisen irvikuvat, jotka äänestivät tämän puolesta. En aio missään nimessä lisääntyä tällaiseen sadististen koulukiusaajien pyörittämään p.a.s.k.ajärjestelmään, enkä auta pitämään sitä yllä. Jos en voi kuulua tämän järjestelyn voittajiin niin ajetaan koko sa.a.t.a.n.an p.a.s.k.a seinään sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki yli 25-vuotiaat lapsettomat eukot tulisi siittää valtion puolesta tai laittaa vankilaan.
Tähän voitaisiin alkaa varautumaan vaikka niin, että ensi vuoden alusta aletaan kaikilta yli 18v. miehiltä kerätä elatusmaksuja varastoon, jotta on sitten varaa elättää, hoitaa ja kouluttaa nuo valtion toimesta pakolla siitetyt lapset. Mikä olisi mielestäsi sopiva summa?
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko sellaisia naisia arvostaa tai kohdella tasavertaisina ihmisinä, jotka ei tee velvollisuuttaan yhteiskunnan eteen?
Tai sellaisia miehiä? Esim. Työttömät, aseista ja reservistä kieltäytyjät, sivarit, elatusapupakoilijat, rikolliset, persut, veronkiertäjät peräkamarin penat jne
No kyllä varmasti ihan jokainen lapsia haluamaton nainen menee mieluummin 6-12kk ajaksi inttiin tai siviilipalvelukseen kuin hankkii lapsia jos ei lapsia kerta halua. Ihan naurettavaa verrata noita kahta toisiinsa.
En halua lapsia. Kyllä mä inttiin voin mennä. Siitäkö se on kiinni? Hahah.
Enemmän ihmettelen naisia, jotka kokee jatkuvaa painostusta asiasta. Onko tuollaista oikeasti vielä vuonna 2024? Mulla on lähipiirissä enemmän lapsettomia kuin perheellisiä (+-30 vuotiaat) eikä ketään asian taholta ahdistella. Nykyään on niin tosi normaalia olla tekemättä lapsia ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Naiset tulisi pakottaa armeijaan/siviilipalvelukseen jos ei tee lapsia.
Ei tarvitse. Menevät omasta halustaan ja pärjäävät paremmin kuin sinä.
Naiset tekevät viisaita asioita, koska ovat viisaita. On viisasta olla hankkimatta lapsia maailmaan, jonka tuhoamista miehet eivät lopeta.
On viisasta myös olla sekaantumatta kaltaisiisi ihmisen irvikuviin.
Ei lasten tekeminen mikään naisten velvollisuus ole.