Minä en usko että kukaan pystyy aidosti olemaan onnellinen monisuhteessa
Voihan sitä väittää, mutta en usko että on totta. Kumppanin jakaminen on satuttavaa ja jos se ei satuta, suhteessa on joku vialla.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni on hyvin helpottava ajatus, että minulle rakkaalla kumppanilla on ympärillään ihmisiä, jotka välittävät hänestä, ja joista hän välittää. Tarvitsen paljon yksinoloa ja luisun helposti tilanteeseen, jossa yritän olla läheisilleni kaikkea mahdollista ja tukea heitä kaikessa, ja se on uuvuttavaa. On ihanaa jakaa arkea ja vastuuta niin, ettei kukaan nojaudu vain yhteen toiseen aikuiseen.
Vahvistat juuri sitä sanomaa, mitä tässä ketjussa kirjoitetaan. Että tuohon ryhtyvät rikkinäiset ihmiset.
Minustakin on mukavaa että rakkautta ja hyväksyntää on mahdollisimman paljon ympärillä. Ei ole minulta mitään pois että minulle tärkeät ihmiset jakavat elämää, ajatuksia ja läheisyyttä keskenään. En halua omistaa ketään, enkä halua että minua omistetaan. Arvostus toisia kohtaan on kaikkein tär
Eri normaalissa kahdenkeskisessä parisuhteessa kumpikaan toista omista, koska molemmilla on halu olla juuri sen ihmisen kanssa. Seksi ja läheisyys on niin intiimiä, että jos toinen haluaa muita kuin minua, saa lähteä suhteesta.
"Onko sen pakko muillakin olla juuri sitä?"
En ole varma mihin tämä liittyi.
Otsikossa esitetään väite ettei monisuhteisuus ole hyvä asia, joten tulin kirjoittamaan oman eriävän näkemykseni ja perustelut sille. En minä ole hyökännyt kenenkään elämäntyyliä vastaan vaan oikeastaan tämä viestiketju tuntuu hyökkäävän omaani vastaan. Kuin minun pitäisi muka puolustella omaa maailmankatsomustani tänne.
Mielestäni kaikenlaiset parisuhteet voivat toimia. Jokainen valitkoon sen joka itselle on sopivin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä uskon, että tuollaisissa suhteissa se "halutuin" saattaa olla onnellinen. Eli vaikka nainen, joka elää kahden miehen kanssa, jotka eivät ole toisistaan kiinnostuneita.
Olen kokenut tuon ja voin sanoa, että vaikka tuo olikin imartelevaa, niin asiat olivat silloin pahasti sekaisin. Ei ei se mitään aitoa onnea ollut.
Sinä et ole ikinä ollut naisen kanssa, Pasi.
Jos olet monisuhteessa niin vahvistat kommentilla vain sen mitä täällä on teistä sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Älä tee muiden suhteista itsellesi ongelmaa, voit rauhassa kokeilla sukulaisesi tuheroa niinkuin ennenkin.
Jahas, äänistä päätellen neljä polysekoilijaa linjoilla 👍
Vierailija kirjoitti:
Modernit ihmissuhteet ja liitot saattavat on aika kompleksisia ja yksi asia on varma, toista ihmistä ei voi omistaa?
Ihminen nyt vaan on sarjamonogaminen eli yhden kanssa kerrallaan parisuhteessa. Kaikki muu aiheuttaa pahoinvointia, mustasukkaisuutta ja sen sellaista.
Vierailija kirjoitti:
"Onko sen pakko muillakin olla juuri sitä?"
En ole varma mihin tämä liittyi.
Otsikossa esitetään väite ettei monisuhteisuus ole hyvä asia, joten tulin kirjoittamaan oman eriävän näkemykseni ja perustelut sille. En minä ole hyökännyt kenenkään elämäntyyliä vastaan vaan oikeastaan tämä viestiketju tuntuu hyökkäävän omaani vastaan. Kuin minun pitäisi muka puolustella omaa maailmankatsomustani tänne.
Mielestäni kaikenlaiset parisuhteet voivat toimia. Jokainen valitkoon sen joka itselle on sopivin.
Viestissä 36 selitin, mihin viestiin vastaukseni kirjoitin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni on hyvin helpottava ajatus, että minulle rakkaalla kumppanilla on ympärillään ihmisiä, jotka välittävät hänestä, ja joista hän välittää. Tarvitsen paljon yksinoloa ja luisun helposti tilanteeseen, jossa yritän olla läheisilleni kaikkea mahdollista ja tukea heitä kaikessa, ja se on uuvuttavaa. On ihanaa jakaa arkea ja vastuuta niin, ettei kukaan nojaudu vain yhteen toiseen aikuiseen.
Vahvistat juuri sitä sanomaa, mitä tässä ketjussa kirjoitetaan. Että tuohon ryhtyvät rikkinäiset ihmiset.
Sinäkö siis määrität, että olen rikki? Sillä perusteella, että tiedän, millainen luonne minulla on, ja tiedän, mitä toivon parisuhteelta? Olen rikki, koska et osaa samaistua asiaan vai? Höpö höpö. Kommenttisi kertoo enemmän omasta kapeakatseisuudestasi kuin minun rikkinäisyydestäni. En ole täydell
No siinäpä sitten odotat vuoroasi, kun miehesi on pannut ensin muita. Toden totta, mitäpä se minulle kuuluu.
Ei kuulu mulle, millaisen suhteen tai perheen kuin hankkii. Sehän on omista kyvyistä ja mieltymyksistä kiinni.
Veikkaan, että ketjussa on lähinnä onnettomia luusereita, jotka kuvittelee naisten/miesten loppuvan kesken jos niitä on enemmän kuin yksi per lärvi :D
Moniavioisuutta on ollut aina. Esimerkiksi Jussi Halla-aho on tyyppi, jolle se kelpaa käytännössä paremmin kuin hyvin.
(Ei muuten ole ihan okei lajitella ihmisiä ehjiin ja rikkinäisiin,
tai sanoa ketään suoraan rikkinäiseksi.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin on mukavaa että rakkautta ja hyväksyntää on mahdollisimman paljon ympärillä. Ei ole minulta mitään pois että minulle tärkeät ihmiset jakavat elämää, ajatuksia ja läheisyyttä keskenään. En halua omistaa ketään, enkä halua että minua
SInä et ole kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Modernit ihmissuhteet ja liitot saattavat on aika kompleksisia ja yksi asia on varma, toista ihmistä ei voi omistaa?
Ihminen nyt vaan on sarjamonogaminen eli yhden kanssa kerrallaan parisuhteessa. Kaikki muu aiheuttaa pahoinvointia, mustasukkaisuutta ja sen sellaista.
Et kai nyt tosissasi väitä, että pyrkimys monogamiseen yhdessäoloon ei myös aiheuttaisi mustasukkaisuutta jne?
Ei ole mitään väliä mitä sinä uskot!
Vierailija kirjoitti:
(Ei muuten ole ihan okei lajitella ihmisiä ehjiin ja rikkinäisiin,
tai sanoa ketään suoraan rikkinäiseksi.)
Näinpä. Turvallista tilaani rikottiin eriävällä mielipiteellä.
Tapailen muutamaa naista silloin tällöin, en edes joka viikko. Vietetään aikaa ja sekstaillaankin. Voi olla että heilläkin on useita muita kumppaneita kuten minulla mutta ei se kiinnosta eikä heitä kiinnosta elämäni. Ei ehkä ole aloittajan tarkoittama asia. Mutta voi kyllä suhailla monenkin tyypin kanssa ja vapaasti jos ei olla yhdessä päätetty sitoutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri tavoin persoonallisuushäiriöisten juttuja, en sano pahalla, olisin nuorempana täyttänyt epävakaan kriteerit ja olisin myös hyvin voinut ajautua tuollaisiin kuvioihin! Luojan kiitos ei sentään sellaista tapahtunut, olisi rikkonut vaan vielä pahemmin
Just siksi hirvittää kaiken satuttavan ja sairaan normalisoiminen, tosi moni nuori tulee jonkinlaisesta traumataustasta eikä osaa pitää mitään normaaleja rajoja. Joko annetaan rajattomasti käyttää itseä tai sitten käytetään rajattomasti muita. Sellaista tapahtuu niin paljon muutenkin että yhtäkään normalisoivaa seksinmyynti tms. lehtijuttua ei enää tarvittaisi.
Onko monisuhteisuus automaattisesti sitä että harrastetaan seksiä?
Älä nyt viitsi. Käsittääkseni seksi kuuluu su
Aika paljon on aseksuaalisuutta nepsyissä. Pahoittelut raa'asta yleistämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Tapailen muutamaa naista silloin tällöin, en edes joka viikko. Vietetään aikaa ja sekstaillaankin. Voi olla että heilläkin on useita muita kumppaneita kuten minulla mutta ei se kiinnosta eikä heitä kiinnosta elämäni. Ei ehkä ole aloittajan tarkoittama asia. Mutta voi kyllä suhailla monenkin tyypin kanssa ja vapaasti jos ei olla yhdessä päätetty sitoutua.
Monisuhteisuudella tarkoitetaan nimenomaan sitoutunutta yhdessäoloa useamman kuin yhden ihmisen kanssa. Ja nimenomaan niin, että kaikki osapuolet ovat tietoisia, keitä yhtälöön kuuluu, ja noudattavat yhdessä sovittuja sääntöjä. Eli ei ole sinun tilanteestasi kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä uskon, että tuollaisissa suhteissa se "halutuin" saattaa olla onnellinen. Eli vaikka nainen, joka elää kahden miehen kanssa, jotka eivät ole toisistaan kiinnostuneita.
Olen kokenut tuon ja voin sanoa, että vaikka tuo olikin imartelevaa, niin asiat olivat silloin pahasti sekaisin. Ei ei se mitään aitoa onnea ollut.
Jos olet monisuhteessa niin vahvistat kommentilla vain sen mitä täällä on teistä sanottu.
En satu olemaan. Mutta tajuan, että hyvin iso osa maapallon ihmisistä ja sinun tuttavistasikin on, vaikkei julkisesti.
Sitähän sivusuhteet ovat, polygamiaa, jota yhteiskunta ei muka hyväksy, mutta joka silti on olemassa.
On syytä miettiä, kenen etua tuon kieltäminen palvelee, vai palvelisiko paremmin asian juridinen hyväksyminen, koska pois sitä ei saa. Se on ihmiselle ominaista käytöstä ja tuo mukanaan monia etuja, kuten yhteisöllisyys aina.