Minä en usko että kukaan pystyy aidosti olemaan onnellinen monisuhteessa
Voihan sitä väittää, mutta en usko että on totta. Kumppanin jakaminen on satuttavaa ja jos se ei satuta, suhteessa on joku vialla.
Kommentit (95)
Koraanin mukaan mies voi ottaa korkeintaan neljä vaimoa, jos kykenee kohtelemaan näitä tasapuolisesti. Jotkut uskonoppineet eivät käytännössä hyväksy moniavioisuutta siksi, että se on tutkimusten mukaan haitaksi lapsille ja perheelle.
Itselleni on hyvin helpottava ajatus, että minulle rakkaalla kumppanilla on ympärillään ihmisiä, jotka välittävät hänestä, ja joista hän välittää. Tarvitsen paljon yksinoloa ja luisun helposti tilanteeseen, jossa yritän olla läheisilleni kaikkea mahdollista ja tukea heitä kaikessa, ja se on uuvuttavaa. On ihanaa jakaa arkea ja vastuuta niin, ettei kukaan nojaudu vain yhteen toiseen aikuiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä uskon, että tuollaisissa suhteissa se "halutuin" saattaa olla onnellinen. Eli vaikka nainen, joka elää kahden miehen kanssa, jotka eivät ole toisistaan kiinnostuneita.
Halutuin? Ei kai semmoista useinkaan ole.
Enkä ole kuullut että kaikki yksilöt asuisivat saman katon alla.
Onko tästä ollut äskettäin mediassa jotain juttua mikä on mennyt multa ohi?
Vierailija kirjoitti:
Koraanin mukaan mies voi ottaa korkeintaan neljä vaimoa, jos kykenee kohtelemaan näitä tasapuolisesti. Jotkut uskonoppineet eivät käytännössä hyväksy moniavioisuutta siksi, että se on tutkimusten mukaan haitaksi lapsille ja perheelle.
Vihreiden puoluekokouksessa kyse oli siis moniavioisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä uskon, että tuollaisissa suhteissa se "halutuin" saattaa olla onnellinen. Eli vaikka nainen, joka elää kahden miehen kanssa, jotka eivät ole toisistaan kiinnostuneita.
Olen kokenut tuon ja voin sanoa, että vaikka tuo olikin imartelevaa, niin asiat olivat silloin pahasti sekaisin. Ei ei se mitään aitoa onnea ollut.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni on hyvin helpottava ajatus, että minulle rakkaalla kumppanilla on ympärillään ihmisiä, jotka välittävät hänestä, ja joista hän välittää. Tarvitsen paljon yksinoloa ja luisun helposti tilanteeseen, jossa yritän olla läheisilleni kaikkea mahdollista ja tukea heitä kaikessa, ja se on uuvuttavaa. On ihanaa jakaa arkea ja vastuuta niin, ettei kukaan nojaudu vain yhteen toiseen aikuiseen.
Vahvistat juuri sitä sanomaa, mitä tässä ketjussa kirjoitetaan. Että tuohon ryhtyvät rikkinäiset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri tavoin persoonallisuushäiriöisten juttuja, en sano pahalla, olisin nuorempana täyttänyt epävakaan kriteerit ja olisin myös hyvin voinut ajautua tuollaisiin kuvioihin! Luojan kiitos ei sentään sellaista tapahtunut, olisi rikkonut vaan vielä pahemmin
Just siksi hirvittää kaiken satuttavan ja sairaan normalisoiminen, tosi moni nuori tulee jonkinlaisesta traumataustasta eikä osaa pitää mitään normaaleja rajoja. Joko annetaan rajattomasti käyttää itseä tai sitten käytetään rajattomasti muita. Sellaista tapahtuu niin paljon muutenkin että yhtäkään normalisoivaa seksinmyynti tms. lehtijuttua ei enää tarvittaisi.
Onko monisuhteisuus automaattisesti sitä että harrastetaan seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Musta on kiehtovaa, miten ihmiset jotenkin yleistää omat fiiliksensä koskemaan muitakin. Sanot, että kumppanin jakaminen on satuttavaa. Jos sinulla on näin, sitten älä ryhdy suhteeseen, jossa jaat hänet muiden kanssa. Sitten taas meille, joille kumppanin jakaminen on ihan mukava ajatus, erilainen suhdemalli sopii. Mitä jos kukin vaan pidettäis nenä omissa asioissa ja todettais, että muut varmaan osaa tehdä omaa elämäänsä koskevat linjaukset ihan itse?
Kyllä ihmisillä on joitain jaettuja näkemyksiä ja jos ei ole, ihminen on sairas. Esimerkiksi kukaan terve ei halua kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Ja satuttaa siis niitä miehiä. Ei terve halua satuttaa muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahvistat juuri sitä sanomaa, mitä tässä ketjussa kirjoitetaan. Että tuohon ryhtyvät rikkinäiset ihmiset.
Minustakin on mukavaa että rakkautta ja hyväksyntää on mahdollisimman paljon ympärillä. Ei ole minulta mitään pois että minulle tärkeät ihmiset jakavat elämää, ajatuksia ja läheisyyttä keskenään. En halua omistaa ketään, enkä halua että minua omistetaan. Arvostus toisia kohtaan on kaikkein tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin on mukavaa että rakkautta ja hyväksyntää on mahdollisimman paljon ympärillä. Ei ole minulta mitään pois että minulle tärkeät ihmiset jakavat elämää, ajatuksia ja läheisyyttä keskenään. En halua omistaa ketään, enkä halua että minua omistetaan. Arvostus toisia kohtaan on kaikkein tär
Olen samaa mieltä kanssasi mutta silti pidän parisuhdetta kahden ihmisen vapaaehtoisena sitoutumisena johon muita ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin on mukavaa että rakkautta ja hyväksyntää on mahdollisimman paljon ympärillä. Ei ole minulta mitään pois että minulle tärkeät ihmiset jakavat elämää, ajatuksia ja läheisyyttä keskenään. En halua omistaa ketään, enkä halua että minua
Onko sen pakko muillakin olla juuri sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkisesti epätasapainossa olevat ihmisethän näitä avoimia suhteita harrastavat. Loppujen lopuksi heitä ei tulisi tukea näissä asioissa vasn ohjata sellaisen avun piiriin jota tarvitsevatkin.
Missä asioissa ei tulisi tukea...? Tarkoitatko että mielestäsi neuroepätyypillisiä tuetaan hakeutumaan monisuhteisiin? En ole tietoinen tämmöisestä tuesta enkä jotenkaan usko että semmoista onkaan.
Kyllä tuota pidetään esillä neuroepätyypillisissä someyhteisöissä ja yhdistetään juuri nepsyyteen. Minusta se on ikävää. En itse kykenisi monisuhteeseen vaikka nepsy olenkin.
Jaha, lainaus ei taas toiminut. Vastaus 34 oli tarkoitettu kommenttiin
Olen samaa mieltä kanssasi mutta silti pidän parisuhdetta kahden ihmisen vapaaehtoisena sitoutumisena johon muita ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia vihreiden nuorten idea on huono
Moniavioisuuden tunnustaminen? Se on vain tosiasian myöntämistä, sosiaali- ja perhepolitiikkaa.
Fiksumpaa kuin persujen ja kepulien idea naisten pakkoparittamisesta maaseudun juntturoille.
Ei sun ole pakko hankkia monta vaimoa. Ethän sä saa sitä ensimmäistäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri tavoin persoonallisuushäiriöisten juttuja, en sano pahalla, olisin nuorempana täyttänyt epävakaan kriteerit ja olisin myös hyvin voinut ajautua tuollaisiin kuvioihin! Luojan kiitos ei sentään sellaista tapahtunut, olisi rikkonut vaan vielä pahemmin
Just siksi hirvittää kaiken satuttavan ja sairaan normalisoiminen, tosi moni nuori tulee jonkinlaisesta traumataustasta eikä osaa pitää mitään normaaleja rajoja. Joko annetaan rajattomasti käyttää itseä tai sitten käytetään rajattomasti muita. Sellaista tapahtuu niin paljon muutenkin että yhtäkään normalisoivaa seksinmyynti tms. lehtijuttua ei enää tarvittaisi.
Onko monisuhteisuus automaattisesti sitä että harrastetaan seksiä?
Älä nyt viitsi. Käsittääkseni seksi kuuluu suurimmalla osalla parisuhteeseen (suhteisiin.) Tämän tiedät itsekin vallan mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia vihreiden nuorten idea on huono
Kertoisitteko edes yhden hyvän idean mikä vihreiltä on koskaan tullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö siis määrität, että olen rikki? Sillä perusteella, että tiedän, millainen luonne minulla on, ja tiedän, mitä toivon parisuhteelta? Olen rikki, koska et osaa samaistua asiaan vai? Höpö höpö. Kommenttisi kertoo enemmän omasta kapeakatseisuudestasi kuin minun rikkinäisyydestäni. En ole täydellinen ihminen, olen monessa asiassa vajaavainen, mutta tässä parisuhdeasiassa harvinaisen levollinen ja ilmiselvästi hyvin onnekas.