Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiheeton ulosotto saa minusta esiin piirteitä, jotka hämmentävät itseäni (raivokkuus)

Vierailija
28.09.2024 |

Alkuun sanon että tiedän vallan mainiosti millainen tämä palsta on. Tulen saamaan monet haukut typeriltä ihmisiltä, jotka eivät käsitä että on ihan todella olemassa myös aiheettomia ulosottoja. Minulla se johtuu siitä, että minulta peritään saatavaa x, koska "en ole todistanut" kymmenien liitteideni kera saatavan aiheettomuutta. Minä tiedän satavarmasti, että se on aiheeton saatava ja siihen liittyvä oikaisuvaatimus on käsittelyssä taas vaihteeksi. Sanon nyt vielä kerran, että tässä ei ole mitään epäselvää muille kuin velkojille. Minä tiedän etten ole velkaa, mutta yksikään todiste ei heille riitä.

Tämä tilanne saa minut raivon partaalle. En voi sietää sitä miten ulosotto tunkeutuu elämääni perien "velkaa", jota minulla ei ole. Eivät vaikuta uskovan yhtään mitään sanomiani asioita. Minulla on tunne, että minut on vain leimattu valehtelijaksi ja kohdellaan sen mukaisesti. Totta kai saan rahani takaisin sitten kun tämä aiheeton periminen vihdoin loppuu, mutta mielenrauhaani en saa takaisin. Ainakaan helposti. Olen todella katkeroitunut tämän ajojahtia takia. Syy miksi en ole maksanut aikoinaan aiheettomia saatavia ja perinyt jälkikäteen takaisin on se, että olen periaatteessa tiennyt, että rahat ovat mennyttä sitten kun ne lähtevät tililtäni. Koska näinkin simppelin asian korjaaminen on yhtä vatvomista ja veivaamista, niin en tosiaan ala odottelemaan vuosikausia rahojani takaisin. Olen saanut veronpalautusta ja tajuan kyllä, että velkojilla on velvollisuus palauttaa aiheettomat maksut, mutta en näe mitään syytä maksaa täysin satavarmasti aiheettomia saatavia ja sitten heti perään ruikuttaa rahojeni perään. Ei siinä vain ole mitään logiikkaa, että laitan rahat maksuun ja perään viestin, että saatavat ovat aiheettomia, maksakaa takaisin.

Minua kiinnostaisi aiheettomasti uo:n kanssa tekemisissä olleiden kokemukset. Asiattomat kommentit ilmiannan enkä reagoi. Olette vain tyhmiä, jos ette tajua, että uo:n kanssa voi ihan oikeasti olla tekemisissä aiheettomasti ja jopa omaa syytään. Minäkin olen käyttänyt asiassa kaikkia niitä liitteitä, jotka olen sukulaiselta saanut. En minä voi tämän enempään taipua, kun tässä on kaikki mitä olen saanut ja sen kaiken olen eteenpäin lähettänyt, eikä silti kelpaa kenellekään todisteeksi. Minä en voi tehdä enempää, sukulainen on asiasta päävastuussa, mutta se asia ei liity tähän nyt sen enempää eikä kuulu kenellekään. Hänellä on ollut valtuutus sekä velvollisuus hoitaa eräitä asioita vuosikausia.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reagoitko mitenkään, kun sait käräjäoikeudesta tiedon ulosottovaatimuksesta?

Muutenkin ihmettelen näitä tällaisia kommentteja. Kertoo vain siitä miten totaalisen pihalla ihmiset ovat näistä asioista. Kun on vaikka ja millä mitalla suoraan ulosottokelpoisia saatavia olemassa.

Tiedän kyllä, että on suoraan ulosottokelpoisia saatavia (esim. verot ja sairaalamaksut). Ne ovat kuitenkin harvoin aiheettomia.

Miten se, että ne ovat harvoin aiheettomia, liittyy siihen että minun saatavani ovat aiheettomia? Se että 90 % on aiheellisia, ei poista sitä faktaa, että loput eivät ole aiheellisia. 🙄

Vierailija
42/87 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin ja maksa velkasi niin ei tule ongelmia.

Teetkö sä näin jos joku vaikkapa hankkii nimissäsi velkaa tai tavaraa, mitä et koskaan edes näe? Maksat vaan kiltisti?

Onnea.

Näissä tapauksissa tulee tehdä rikosilmoitus ja toimittaa velkojille todiste asiasta. Poliisi sitten tutkii asiaa. Mutta tiesitkö että mikäli olet esimerkiksi jättänyt pankkitunnuksesi johonkin huolimattomasti ja kirjoittanut salasanan saman paperin kulmaan ja joku tilaa Elisalta nimissäsi laskulle 10 iphonea, olet saatavista itse vastuussa sillä voidaan katsoa että et ole noudattanut tarpeellista huolellisuutta pankkitunnustesi kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se APn ulosottokelvoton ulosotto on? Vero vai elatusapuja, joista aikaisemmin päätös ja Kela perii elatusapuja tai -tukia?

Ei niitä suoraan ulosottoon meneviä montaa ole.  Mistä sinulla siis kyse?

Oletko käynyt asianajajalla? Tai oikeusaputoimistossa? 

Hieman epäilen tätä APtä. Minulle tulee vuodessa noin 10 asiakasta, jotka eivät ymmärrä velkaansa ja vielä vähemmän ymmärtävät sitä, että velat pitää maksaa... 

Noista 10stä on noin 1, jolla oikeasti aiheeton perintä. Se saadaan sitten kyllä korjattua ja varat palautettua. Mutta APn täytyy itse toimia eikä huutaa palstalla.

T:   asianajaja, alalla jo yli 25 vuotta

Vierailija
44/87 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin ihmettelen näitä tällaisia kommentteja. Kertoo vain siitä miten totaalisen pihalla ihmiset ovat näistä asioista. Kun on vaikka ja millä mitalla suoraan ulosottokelpoisia saatavia olemassa.

Tiedän kyllä, että on suoraan ulosottokelpoisia saatavia (esim. verot ja sairaalamaksut). Ne ovat kuitenkin harvoin aiheettomia.

Miten se, että ne ovat harvoin aiheettomia, liittyy siihen että minun saatavani ovat aiheettomia? Se että 90 % on aiheellisia, ei poista sitä faktaa, että loput eivät ole aiheellisia. 🙄

sinä vain olet idiootti ja luulet lähettäväsi jotain "todisteita" ja jankkaat täysin idioottina mustaa valkoiseksi ilmiselvässä asiassa. Kenenkään muun kuin sinun mielestäsi asiassa ei ole mitään epäselvää... On näitä nähty. -> ulosottosi on ihan aiheellinen vaikka itse oletkin vakuuttunut ettei muka olisi.

Vierailija
45/87 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en tajunnut aloituksesta oikein yhtään mitään 

vääntäisitkö rautalangasta, että mistä tässä nyt on siis kyse?

Ei ihminen aiheettomasti joudu ulosottoon 

Minä olen joutunut aiheettomasti ja niin on moni muukin. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Suoraan uo-kelpoiset saatavat, ei kelpaa mikään todiste aiheettomuudesta, asia etenee vaikka taistelen ja taistelen. Mikä tässä ei mene ymmärrykseesi?

eli olet jättänyt julkisoikeudelliset maksut tai pakolliset vakuutusmaksut suorittamatta. -> olet ITSE aiheuttanut tilanteesi. Tasan tarkkaan ei ole aiheettomia.

Tasan tarkkaan ovat aiheettomia, kun on laskettu luvut päin helvettiä. Minä tiedän ehkä aavistuksen paremmin oman tilanteeni

Jos ulosantisi tekemissäsi valituksissa on samaa luokkaa kuin näissä viesteissä, niin ei ole mikään ihme, jos valituksesi eivät ole menneet läpi. Kuinka suuresta summasta on kysymys?

Vierailija
46/87 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin hieman asiaa tuntevana virkailijoiden palkka koostuu nykyään perimisistä. Harva saa toiselle hamin tuottamisesta enemmän palkkaa, mutta näin tämä valtio on hinnoitellut palkat. Olen inhoittavassa tilanteessa vaikka tiedän kaikkien tilanteen, mutta pakkohan minunkin on saada. Noin 6700/kk jos vain viitsin käydä työpaikalla. Ei tämä ole järkevää, mutta töitä on tehtävä.

Vierailija
47/87 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan viestien perusteella en yhtään ihmettele ongelmia elämänhallinnan kanssa. Yritä vähän kunnioittavammin puhua/kirjoittaa ihmisille.

Vierailija
48/87 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se APn ulosottokelvoton ulosotto on? Vero vai elatusapuja, joista aikaisemmin päätös ja Kela perii elatusapuja tai -tukia?

Hieman epäilen tätä APtä. Minulle tulee vuodessa noin 10 asiakasta, jotka eivät ymmärrä velkaansa ja vielä vähemmän ymmärtävät sitä, että velat pitää maksaa... 

Noista 10stä on noin 1, jolla oikeasti aiheeton perintä. Se saadaan sitten kyllä korjattua ja varat palautettua. Mutta APn täytyy itse toimia eikä huutaa palstalla.

Minulla on samanlaisia kokemuksia oltuani velallisten kanssa tekemisissä työni kautta. Joskus tapahtuu oikeasti niin että aiheeton saatava siirtyy perintään tai jopa oikeudelliseen sellaiseen, mutta ne tapaukset saadaan oikaistua ja hoidettua pois systeemistä. Perintätoimisto eikä sen enempää ulosottoviranomainen voi periä saatavia aiheettomasti ja on virkavirhe ulosottomiehelle periä mitä sattuu.

Vierailija
49/87 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sinä vain olet idiootti ja luulet lähettäväsi jotain "todisteita" ja j

😂 Ai hitto näitä sekopäitä jotka luulevat tietävänsä ventovieraan asiat paremmin kuin he itse. Ihan tiedoksesi että asiassa tarvitaan todisteita, olit sinä siitä mitä mieltä tahansa. Ne todisteet olen moneen kertaan lähettänyt. Siitä huolimatta että sen ymmärtäminen on sinulle ylivoimaisen vaikeaa.

Vierailija
50/87 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten vielä ihmetellään, kun ne vanhemmat, joiden lapsi varastetaan tai vieraannutetaan, ovat kuin uhattuja leijonaemoja. Tämä rikollisvaltio kiusaa ihmisiä, ja sitten käyttää heidän reaktioitaan tekosyynä ihmisoikeusrikoksilleen ja laittomille bisneksilleen. Siinä on mukana sossut, poliisi, tuomarit, juristit ja koko valtio.

Kääriydy ekstrakerrokseen foliota ja työnnä peukalo syvälle tuhkaluukkuusi.

Taidat olla yksi heistä, jotka tienaa ihmisoikeusrikoksilla.

Vierailija
51/87 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan viestien perusteella en yhtään ihmettele ongelmia elämänhallinnan kanssa. Yritä vähän kunnioittavammin puhua/kirjoittaa ihmisille.

Minkä hemmetin elämänhallinnan kanssa? 😂 Minulla on ongelmia aiheettomien saatavien kanssa. Minä en kirjoita kunnioittavasti ihmisille, jotka tulevat kertomaan minulle, että olen saanut suoraan uo-kelpoisista saatavista käräjäoikeuden kirjeen, haukkuvat minut tyhmäksi ja jankkaavat, että aiheettomat saatavat ovat aiheellisia. Opetelkaa itse kirjoittamaan normaalisti, jos haluatte neutraaleja vastauksia. Kukaan ei jaksa tuollaista päänaukomista.

Vierailija
52/87 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onko kysymys siitä, että elatusapu on mielestäsi väärin laskettu ja nyt sitä peritään ulosoton kautta, kun et ole suostunut maksamaan sitä muuten?

Vierailija
53/87 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin hieman asiaa tuntevana virkailijoiden palkka koostuu nykyään perimisistä. Harva saa toiselle hamin tuottamisesta enemmän palkkaa, mutta näin tämä valtio on hinnoitellut palkat. Olen inhoittavassa tilanteessa vaikka tiedän kaikkien tilanteen, mutta pakkohan minunkin on saada. Noin 6700/kk jos vain viitsin käydä työpaikalla. Ei tämä ole järkevää, mutta töitä on tehtävä.

Inhoittava🤦🏼

Vierailija
54/87 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli onko kysymys siitä, että elatusapu on mielestäsi väärin laskettu ja nyt sitä peritään ulosoton kautta, kun et ole suostunut maksamaan sitä muuten?

Voi huoh. 

Ap

Vierailija
55/87 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on varaa, maksa se. Ja mieti jälkikäteen mikä se oli. Jos ei ole varaa maksaa tunteet ovat ihan ymmärrettäviä, se systeemihän on kauhea. Melkein kriisiapua tarvitsisi monet siinä kohtaa eikä sekään auta velkataakkaan. Velkataakka ja ulosotto pitäisi saada pois monelta, eivät saa sitä pois. On aika herätä, kaikkien ihmisten. -Ehkä selviää vielä uusia seikkoja asiasta. Toivottavasti saat lepoa ja taukoa silti, ettei mieti liikaa koko ajan, vaikka varmaan joku huoli painaa ihmisiä. On ikävää että ihmiset on tuomittu noin ja liikkuu jotain juttuja.

Vierailija
56/87 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepä siinä on että tavallinen kansalainen ei edes tiedä miten toimia silloin, kun valtio tekee häntä vastaan rikoksia. Näissä jutuissa Kafkan kirjat on kevyttä luettavaa. Valtio osaa kiusata äärimmäisellä voimalla. Kansalaisen pitäisi omasta pussistaan kustantaa teidän juristien palkkiot, joka pn helposti tuhansia euroja muutamasta tunnista.

Vierailija
57/87 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä hemmetin elämänhallinnan kanssa? 😂 Minulla on ongelmia aiheettomien saatavien kanssa. Minä en kirjoita kunnioittavasti ihmisille, jotka tulevat kertomaan minulle, että olen saanut suoraan uo-kelpoisista saatavista käräjäoikeuden kirjeen, haukkuvat minut tyhmäksi ja jankkaavat, että aiheettomat saatavat ovat aiheellisia. Opetelkaa itse kirjoittamaan normaalisti, jos haluatte neutraaleja vastauksia. Kukaan ei jaksa tuollaista päänaukomista.

Jos et kerro aloituksessa kunnolla, mistä on kysymys, niin muut tekevät väistämättä oletuksia, joille sinä sitten kiukuttelet.

Vierailija
58/87 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut selkeästi että oikaisuvaatimus on taas kerran käsittelyssä. Eli jatkuvasti hoidan asiaa. Siitä huolimatta etenee. 

Vierailija
59/87 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et kerro aloituksessa kunnolla, mistä on kysymys, niin muut tekevät väistämättä oletuksia, joille sinä sitten kiukuttelet.

Idiootit olettavat sen sijaan, että KYSYISIVÄT.

Vierailija
60/87 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitolaitoksessa oleva 93-v isäni sai pari vuotta sitten ulosottovirastosta kirjeen, että hänen yrityksensä on jättänyt yhtiövastikkeita maksamatta, ja että ulosotto perii ne isältäni. 

Isälläni ei ole ikinä ollut yritystä, eikä hän ole ollut missään tekemisissä kyseisen asuntoyhtiön kanssa.

Kun soitin ulosottovirastoon, vastaus oli samanlainen kuin aloittajalla: "sopikaa maksujärjestely osakeyhtiön kanssa". Mikään sanominen ei auttanut, ulosotto pysyi voimassa. Osakeyhtiön isännöitsijä puolestaan ei uskonut isääni eikä minua ja lopettanut perintää. 

Perintä loppui vasta kun tavoitin ulosottoviraston johtajan ja hän oli ensimmäinen, joka kuuntelk mitä sanoin. 

Voimia aloittajalle. Ulosottoviraston haastemiehen tekevät myös virheitä ja niiden korjaaminen on todella vaikeaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä