Aiheeton ulosotto saa minusta esiin piirteitä, jotka hämmentävät itseäni (raivokkuus)
Alkuun sanon että tiedän vallan mainiosti millainen tämä palsta on. Tulen saamaan monet haukut typeriltä ihmisiltä, jotka eivät käsitä että on ihan todella olemassa myös aiheettomia ulosottoja. Minulla se johtuu siitä, että minulta peritään saatavaa x, koska "en ole todistanut" kymmenien liitteideni kera saatavan aiheettomuutta. Minä tiedän satavarmasti, että se on aiheeton saatava ja siihen liittyvä oikaisuvaatimus on käsittelyssä taas vaihteeksi. Sanon nyt vielä kerran, että tässä ei ole mitään epäselvää muille kuin velkojille. Minä tiedän etten ole velkaa, mutta yksikään todiste ei heille riitä.
Tämä tilanne saa minut raivon partaalle. En voi sietää sitä miten ulosotto tunkeutuu elämääni perien "velkaa", jota minulla ei ole. Eivät vaikuta uskovan yhtään mitään sanomiani asioita. Minulla on tunne, että minut on vain leimattu valehtelijaksi ja kohdellaan sen mukaisesti. Totta kai saan rahani takaisin sitten kun tämä aiheeton periminen vihdoin loppuu, mutta mielenrauhaani en saa takaisin. Ainakaan helposti. Olen todella katkeroitunut tämän ajojahtia takia. Syy miksi en ole maksanut aikoinaan aiheettomia saatavia ja perinyt jälkikäteen takaisin on se, että olen periaatteessa tiennyt, että rahat ovat mennyttä sitten kun ne lähtevät tililtäni. Koska näinkin simppelin asian korjaaminen on yhtä vatvomista ja veivaamista, niin en tosiaan ala odottelemaan vuosikausia rahojani takaisin. Olen saanut veronpalautusta ja tajuan kyllä, että velkojilla on velvollisuus palauttaa aiheettomat maksut, mutta en näe mitään syytä maksaa täysin satavarmasti aiheettomia saatavia ja sitten heti perään ruikuttaa rahojeni perään. Ei siinä vain ole mitään logiikkaa, että laitan rahat maksuun ja perään viestin, että saatavat ovat aiheettomia, maksakaa takaisin.
Minua kiinnostaisi aiheettomasti uo:n kanssa tekemisissä olleiden kokemukset. Asiattomat kommentit ilmiannan enkä reagoi. Olette vain tyhmiä, jos ette tajua, että uo:n kanssa voi ihan oikeasti olla tekemisissä aiheettomasti ja jopa omaa syytään. Minäkin olen käyttänyt asiassa kaikkia niitä liitteitä, jotka olen sukulaiselta saanut. En minä voi tämän enempään taipua, kun tässä on kaikki mitä olen saanut ja sen kaiken olen eteenpäin lähettänyt, eikä silti kelpaa kenellekään todisteeksi. Minä en voi tehdä enempää, sukulainen on asiasta päävastuussa, mutta se asia ei liity tähän nyt sen enempää eikä kuulu kenellekään. Hänellä on ollut valtuutus sekä velvollisuus hoitaa eräitä asioita vuosikausia.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Asianajaja avuksi ajamaan tätä Asiaa? Kunnan velkaneuvontaan yhteys?
Mitä velaton ihminen tekee velkaneuvonnassa? Kysynpä vaan. Asianajajaa olen miettinyt.
Ei ne ihan vahingossa sinulta ala perimään. On käyty oikeusprosessi. Olet itse aiheuttanut tilanteen.
Ulosottomiehillä on motivaattorina myös perimispalkkio, joten ei heitä hirveästi kiinnosta onko saatava aiheeton vai ei, kunhan itse saa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ihan vahingossa sinulta ala perimään. On käyty oikeusprosessi. Olet itse aiheuttanut tilanteen.
Idiootti. Ei ole ollut mitään oikeusprosessia, kun on suoraan ulosottokelpoiset saatavat kyseessä. Ei mennyt kauan että tuli näitä idioottien kommentteja.
Ulosoton tehtävä on alistaa kierteeseen joutuneita. En usko, että ketään tähän pyörään joutunut laittaa ikinä enään tikkua ristiin Purran hommiin... Lopettakaa laitos niin Suomeen tulee yli 200000 uutta työntekijää välittömästi!
Suomi on Ulosottokierteessä
Vierailija kirjoitti:
en tajunnut aloituksesta oikein yhtään mitään
vääntäisitkö rautalangasta, että mistä tässä nyt on siis kyse?
Ei ihminen aiheettomasti joudu ulosottoon
Minä olen joutunut aiheettomasti ja niin on moni muukin. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Suoraan uo-kelpoiset saatavat, ei kelpaa mikään todiste aiheettomuudesta, asia etenee vaikka taistelen ja taistelen. Mikä tässä ei mene ymmärrykseesi?
Vierailija kirjoitti:
SUoraan ulosottokelpoisia on erilaiset lakisääteiset maksut, verot, terveysmaksut, päivähoitomaksut jne. Mutta nämä pitää selvittää suoraan velkojan kanssa, ulosotolla on vain toimeksianto. Ei ne näe laskuttajan reskontraa eli sitä miten ne maksut on kirjaantuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SUoraan ulosottokelpoisia on erilaiset lakisääteiset maksut, verot, terveysmaksut, päivähoitomaksut jne. Mutta nämä pitää selvittää suoraan velkojan kanssa, ulosotolla on vain toimeksianto. Ei ne näe laskuttajan reskontraa eli sitä miten ne maksut on kirjaantuneet.
Eli ulosotto on ollut jo pitkään päällä.
Kertoisitko hieman tarkemmin mistä on kysymys?
Oma luottoni ulosottolaitokseen on melko korkealla. Kyseessä on valtion organisaatio jonka toiminta on erittäin säädeltyä. Ulosottomiehenkin tehtävä on valvoa sekä velallisen että velkojan etua ja mielestäni on hyvä että oikeudellinen perintä tapahtuu tuollaisen elimen kautta eikä esimerkiksi ostopalveluna yksityisen palveluntuottajan kautta.
Jos laillista perustetta velallesi ei ole ja olet kirjallisesti kiistänyt saatavan asianmukaisesti, ei ulosottolaitos voi sitä sinulta periä. Näissä tapauksissa on useasti kyse vain siitä että velkoja on laiminlyönyt oman osuutensa tai ei ole ymmärtänyt sitä lainkirjainta jonka perusteella ulosottoviranomainen työtehtäväänsä suorittaa. Ja jos on syytä epäillä että ulosottoviranomainen todistettavasti on toiminut vastaan protokollaa, voi tästä tehdä ilmoituksen.
Mutta AP:n tilannetta tuntematta kuulisin mielelläni millä perusteella AP:lla ei ole velkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootti. Ei ole ollut mitään oikeusprosessia, kun on suoraan ulosottokelpoiset saatavat kyseessä. Ei mennyt kauan että tuli näitä idioottien kommentteja.
Idiootti ole sinä. Sinulta peritään rahaa koska et ole hoitanut raha-asioita ensimmäisellä kerralla oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen joutunut aiheettomasti ja niin on moni muukin. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Suoraan uo-kelpoiset saatavat, ei kelpaa mikään todiste aiheettomuudesta, asia etenee vaikka taistelen ja taistelen. Mikä tässä ei mene ymmärrykseesi?
eli olet jättänyt julkisoikeudelliset maksut tai pakolliset vakuutusmaksut suorittamatta. -> olet ITSE aiheuttanut tilanteesi. Tasan tarkkaan ei ole aiheettomia.
Vierailija kirjoitti:
Ei tasan ole AIHEETTOMIA ulosottoja. olet vain omat raha-asiasi kussut omaa typeryyttäsi.
Ei pidä paikkaansa, paljon on kaikenlaisia kusettajia ja roistoja liikenteessä, etenkin näin digiaikana, jona poliisi on pahasti alakynnessä ja voimaton auttamaan ihmisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ulosotto on ollut jo pitkään päällä.
Mitä hemmettiä sinä luulet tietäväsi minun asioistani? Olen tehnyt tuhat ja sata oikaisuvaatimusta. Siitä huolimatta menneet ulosottoon, koska mikään määrä todisteita ei ole riittänyt velkojille, jotta tajuaisivat saatavien aiheettomuuden. Tämä on aloittajan viesti, tuo aiempi ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin ja maksa velkasi niin ei tule ongelmia.
Teetkö sä näin jos joku vaikkapa hankkii nimissäsi velkaa tai tavaraa, mitä et koskaan edes näe? Maksat vaan kiltisti?
Onnea.
Maksan ulosottoon toisen työttömän verran/kk. Merkintöjä on kymmeniä ja ulosotto vie jokaisesta 20 kk eli velka kasvaa... Voisin mielelläni käyttää aivojani, jos tämä järjestelmä ei veisi mielenkiintoani... Joten jatkan lorvimista ja otan konjakkia käyden keräämässä sieniä... Selvittäkää sotkunne
Vierailija kirjoitti:
Kertoisitko hieman tarkemmin mistä on kysymys?
Oma luottoni ulosottolaitokseen on melko korkealla. Kyseessä on valtion organisaatio jonka toiminta on erittäin säädeltyä. Ulosottomiehenkin tehtävä on valvoa sekä velallisen että velkojan etua ja mielestäni on hyvä että oikeudellinen perintä tapahtuu tuollaisen elimen kautta eikä esimerkiksi ostopalveluna yksityisen palveluntuottajan kautta.
Jos laillista perustetta velallesi ei ole ja olet kirjallisesti kiistänyt saatavan asianmukaisesti, ei ulosottolaitos voi sitä sinulta periä. Näissä tapauksissa on useasti kyse vain siitä että velkoja on laiminlyönyt oman osuutensa tai ei ole ymmärtänyt sitä lainkirjainta jonka perusteella ulosottoviranomainen työtehtäväänsä suorittaa. Ja jos on syytä epäillä että ulosottoviranomainen todistettavasti on toiminut vastaan protokollaa, voi tästä tehdä ilmoituksen.
Mutta AP:n tilannetta tuntematta kuulisin mielelläni millä peru
Kyllä ne voivat periä kun jossain vaiheessa valitusoikeuden loppuvat eivätkä idioottivelkojat ymmärrä mitä lähettämissäni asiakirjoissa lukee. En halua selittää sen enempää saatavasta, mutta se on aiheeton, koska asia on laskettu päin helvettiä eikä kukaan suostu uskomaan, että se on laskettu päin helvettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tasan ole AIHEETTOMIA ulosottoja. olet vain omat raha-asiasi kussut omaa typeryyttäsi.
Ei pidä paikkaansa, paljon on kaikenlaisia kusettajia ja roistoja liikenteessä, etenkin näin digiaikana, jona poliisi on pahasti alakynnessä ja voimaton auttamaan ihmisiä
ja nämä "kusettajat ja roisto" eivät saa "saataviaan" ulosottoon. Eli puhuit paskaa. yhä edelleen ei ole aiheettomia ulosottoja. Paitsi tietenkin näiden mistään mitään ymmärtämättömien ulosotot. siis HEIDÄN mielestään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reagoitko mitenkään, kun sait käräjäoikeudesta tiedon ulosottovaatimuksesta?
Muutenkin ihmettelen näitä tällaisia kommentteja. Kertoo vain siitä miten totaalisen pihalla ihmiset ovat näistä asioista. Kun on vaikka ja millä mitalla suoraan ulosottokelpoisia saatavia olemassa.
Tiedän kyllä, että on suoraan ulosottokelpoisia saatavia (esim. verot ja sairaalamaksut). Ne ovat kuitenkin harvoin aiheettomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli olet jättänyt julkisoikeudelliset maksut tai pakolliset vakuutusmaksut suorittamatta. -> olet ITSE aiheuttanut tilanteesi. Tasan tarkkaan ei ole aiheettomia.
Tasan tarkkaan ovat aiheettomia, kun on laskettu luvut päin helvettiä. Minä tiedän ehkä aavistuksen paremmin oman tilanteeni kuin sinä. Idiootti.
Minä kyllä ymmärrän tuon kommentin pointin. Viranomaiset käyttävät niin suurta valtaa ihmisiin ja usein myös viran varjolla tekevät kiusaa. Ei sitä tajua ennen kuin itse kokee. Sitä paitsi myös virkamiehet ovat vain ihmisiä. Juuri äskettäin julkaistiin uutinen käräjänotaarista, joka sai potkut harjoittelustaan, koska ei kyennyt selviytymään työstään ja tekemään oikeanlaisia ratkaisuja. Ei ymmärtänyt ohjeistuksia eikä lakia. Silti oli päässyt oikikseen ja vielä harjoitteluunkin asti. Kyllä näitä riittää. Kela on myös hyvä esimerkki siitä miten ihmisiä kiusataan viran varjolla. Joo eivät tietenkään kaikki ja joka ikinen, päivänselvää. Jotkut sitä kuitenkin tekevät.