Personal trainer saa törkeitä viestejä ulkonäöstään: Kuin ottaisi sijoitusneuvoja kodittomalta
Kommentit (180)
Palkkaisitko kirvesmiehen jonka itserakentama oma koti on tehty ihan päinvittua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Mä itse näen että personal trainerilla pitää kylläkin olla hallussa niin se ruokavalio kuin myös se liikunta. En itse siis suostuisi kyllä lähtemään kyseisen henkilön asiakkaaksi, koska mielestäni häneltä puuttuu kokonaan se ruokavalio mikä on ERITTÄIN tärkeää voimaharjoittelussa.En käyttäisi sekuntiakaan PT-aikaa ruokavalioasioihin. Se on ehkä koko homman yksinkertaisin juttu ja perusasiat löytyvät kaikista alan perusteoksista. Mieluummin katsoisin miten itseni kokoinen ihminen tekee liikkeet oikein itseään rikkomatta ja seuraa ja opastaa minua tekniikoissa.
Esim lihasten kasvattamisessa tarvitaan ihan erilaista ruokavaliota, kun joku perus ruokavalio. Siksi heillä pitää olla se ruokatuntemuskin kondiksessa. Se mitä syöt vaikuttaa vahavasti siihen miten nopeasti esim. sun lihakset kehittyvät.
Luuleeko ihmiset ihan oikeasti täällä, että ne PT:t pelkästään vaan kertoo sulle mitä sun pitää nostella salilla? Siihenhän saa ilmaiseksi netissäkin ohjeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Mä itse näen että personal trainerilla pitää kylläkin olla hallussa niin se ruokavalio kuin myös se liikunta. En itse siis suostuisi kyllä lähtemään kyseisen henkilön asiakkaaksi, koska mielestäni häneltä puuttuu kokonaan se ruokavalio mikä on ERITTÄIN tärkeää voimaharjoittelussa.
Taas näitä aivottomia. Tämä pt on vasta valmistunut eikä kauas itsekään vielä salilla käynyt. Ei kropan muoto nyt hetkessä muutu, vaikka tekisi kaiken "oikein". On myös olemassa ihmisiä, jotka vaan ovat isompia varsinkin jos pumppaavat rautaa salilla.
Koulutushan noille kestää vuoden eikä hän vuodessa ole saanut näkyviä tuloksia? Yleisemmin asiakkaat haluavat näkyviä tuloksia jo 3kk. Tämä PT ei osaa itse edes vuodessa muuttaa kehoaansa edustavammaksi.
Instagramissa kertoo aloittaneensa elämäntaparempan 2020 ja 2021/2022 valmistui pt:ksi. Salilla on käyty siis jo 3-4 vuotta.
En tiedä PT/sali-hommista mitään, mutta ihan maalaisjärki sanoisi että PTn tulisi jotenkin olla kannustava myös habituksellaan, näyttää esikuvaa mitä se treeni parhaimmillaan saa aikaan.
Jutun nainen ei näytä.
"Älä tee niinkuin minä vaan niinkuin minä sanon."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Mä itse näen että personal trainerilla pitää kylläkin olla hallussa niin se ruokavalio kuin myös se liikunta. En itse siis suostuisi kyllä lähtemään kyseisen henkilön asiakkaaksi, koska mielestäni häneltä puuttuu kokonaan se ruokavalio mikä on ERITTÄIN tärkeää voimaharjoittelussa.
En käyttäisi sekuntiakaan PT-aikaa ruokavalioasioihin. Se on ehkä koko homman yksinkertaisin juttu ja perusasiat löytyvät kaikista alan perusteoksista. Mieluummin katsoisin miten itseni kokoinen ihminen tekee liikkeet oikein itseään rikkomatta ja seuraa ja opastaa minua tekniikoissa.
Esim lihasten kasvattamisessa tarvitaan ihan erilaista ruokavaliota, kun joku perus ruokavalio. Siksi heillä pitää olla se ruokatuntemuskin kondiksessa. Se mitä syöt vaikuttaa vahavasti siihen miten nopeasti esim. sun lihakset kehittyvät. L
Netistä löytyy ruokavalio-ohjeita ja valmiita treeniohjelmia, mutta ei netti tule suorituspaikan viereen kertomaan, jos suoritustekniikassa on korjattavaa. Ehkä tekoäly joskus vielä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä PT/sali-hommista mitään, mutta ihan maalaisjärki sanoisi että PTn tulisi jotenkin olla kannustava myös habituksellaan, näyttää esikuvaa mitä se treeni parhaimmillaan saa aikaan.
Jutun nainen ei näytä.
Ei pelkästään sitä, että mitä saa aikaan vaan, että ne ohjeet ja tekniikat oikeasti saa aikaan muutosta.
Koska siis ohjeitahan on ihan helppo sanella ja tehdä. Se on lihasten kasvatuksessa se helpoin vaihe, se suunnitelman tekeminen. SE, että teet suunnitelman mitä kykenet noudattamaan niin, että saat näkyviä tuloksia ilman, että palat loppuun tai tylsistyt - se on se haastavin alue. Ja jos et ole näkyviä tuloksia saanut aikaan, silloin olet epäonnistunut sen ohjelman luonnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon katsonut ton videoita ja aika paljon siltä rautaa nousee. Monien voimalajien harrastajat on aika massavia myös ja läskin lisäksi heillä on lihasta.
Kai pt: täkin palkataan moniin tavoitteisiin pääsemiseksi eikä se aina oo pelkkä laihtuminen se tavoite.
Mutta kun tämä on rupsahtanut ja lässähtänyt. Ikä 30 vuotta ja ulkonäkö kuin viisikymppisellä. Ei varmasti tee kenenkään mieli remontoida elämäntapojaan tämän henkilön neuvojen mukaan.
No ei tuo kyllä viisikymppiseltä näytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole lihava PT tosiaan uskottava ei. Sama kuin uskottelisi muille olevansa muotiguru ja pukeutuu tuulipukuun ja crocseihin. Huonossa kunnossa oleva PT näyttää maailmalle, ettei usko siihen mitä yrittää myydä.
Lihava ei ole vättämättä huonokuntoinen, eikä laihuus vastaavasti ole todiste hyväkuntoisuudesta.
Luitko viestiäni ollenkaan? Puhuin vaikutelmista. Vaikutelmilla on paljon merkitystä, etenkin tuollaisessa työssä.
Luin kyllä viestisi.
Kirjoitit sanatarkasti näin: Huonossa kunnossa oleva PT näyttää maailmalle, ettei usko siihen mitä yrittää myydä.
Vierailija kirjoitti:
Netistä löytyy ruokavalio-ohjeita ja valmiita treeniohjelmia, mutta ei netti tule suorituspaikan viereen kertomaan, jos suoritustekniikassa on korjattavaa. Ehkä tekoäly joskus vielä.
Voit nauhoittaa itsesi nostamassa ja postata fitnessi foorumeille, missä aina autetaan aloittelijoita ilmaiseksi.
En ole iise PT:tä koskaan käyttänyt vaan opettelin netissä olevien opetusvideoiden kautta ja katsoin peiliin kun nostin (salilla on aina kattokorkeet peilit). Latasin kerran muutaman viden nettiin Redditin naisten fitness osioon ja siellä todettiin että nostan oikeaoppisesti.
Ei kertaakaan ole tarvinnut PT:tä siis katsomaan teenkö oikein.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän toki pointin, että häntä on helpompi lähestyä koska on myös itse erittäin ylipainoinen. Mutta lähinnä tuli mieleen, että et sinä näytä keskisormea kritisoijille, jos olet huonossa kunnossa, kyllä ylipaino merkittävä sellainen on huonossa kunnossa olemista. Näytät keskisormea itsellesi ja omalle terveydellesi.
Minä en toivo mitään pahaa hänelle, mutta ei kaikki kritiikki ole aina aiheetonta, joskus kritiikki on ihan aiheellista. Kuten, miksi joku ottaisi neuvoja vastaan ihmiseltä, joka ei edes itse niitä pysty noudattamaan ja elämään terveellistä elämää.
Ja tämäkin ketju poistuu alle 10 minuutissa, koska aiheesta ei saa kuin kirjoittaa ylipainoisia ylistävään sävyyn.
tietämättä hänen lähtöpainoa, niin 3-4vuodessa olisi odotettavissa ihmisten mielessä vähän näkyvämpää tulosta, varsinkin kun on pt ja ravintoneuvoja. Toki häntä on reilusti ylipainoisten varmaan helpompi lähestyä kun todella tikissä olevaa fitnesskisaajan näköistä pt:tä. Eiköhän tälle alalle mahdu monenlaista tyyppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole lihava PT tosiaan uskottava ei. Sama kuin uskottelisi muille olevansa muotiguru ja pukeutuu tuulipukuun ja crocseihin. Huonossa kunnossa oleva PT näyttää maailmalle, ettei usko siihen mitä yrittää myydä.
Lihava ei ole vättämättä huonokuntoinen, eikä laihuus vastaavasti ole todiste hyväkuntoisuudesta.
Väitän että jos tuo kyseinen PT laitettaisiin cooperin testiin niin ei menisi edes 2000m.
No ei varmaan menisi kaikilla muillakaan PT:illä, jos he keskittyvät ihmisten ohjaamiseen salilla eivätkä harrasta juoksua. Raudan nostaminen ja juoksukunto on vähän eri asioita. Käyn itsekin salilla ja olen vähän pulskassa kunnossa, mutta treeni sujuu silti kohtalaisen hyvin. Saan uinti coopperissa hyvän tuloksen naiseksi (+400m 12min 30v), mutta juosta en jaksa, eikä tuo 2000m varmana onnistuisi ilman treeniä. Vastaavasti puoliso ei varmaan jaksa uida edes uimataidon vähimmäismäärää vuosien tauon jälkeen, vaikka juoksee puolimaratoneja ja harrastaa myös kuntosalia.
"Eli tarkoitatko, että hän ei oikeasti treenaa itse? Miksi kukaan käyttäisi isoja summia PT-koulutukseen, jos ei itse koe intohimoa treenaamiseen? Voimatasojen kasvu on todella yksilöllistä. Kaverin penkkipunnerruksen sarjapainot kasvoivat 50 kg samassa ajassa missä mulla 10 kg, vaikka hän treenasi ilman mitään ohjelmaa milloin sattuu."
Vaikuttaako 5 kilon levyt siis kyykyssä siltä, että panostaa treenaamiseen 110%:sesti? Nämä kilomäärät liikkeissä vielä monen vuoden intohimoisen treenaamisen jälkeenkin? 5 kertaa treenaa viikossa ja kehon lihasmassa ja voimatasot huipussaan?
Kaikella hyvällä, mutta onhan tuossa iso ristiriita. Hän on personal trainer ja ravintovalmentaja, joka auttaa elämänmuutosta hakevia asiakkaita, mutta joka ei ole siinä omalla kohdallaan kuitenkaan onnistunut. Ei siitä mihinkään valitettavasti pääse, että epäuskottavaa se silloin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä aivottomia. Tämä pt on vasta valmistunut eikä kauas itsekään vielä salilla käynyt. Ei kropan muoto nyt hetkessä muutu, vaikka tekisi kaiken "oikein". On myös olemassa ihmisiä, jotka vaan ovat isompia varsinkin jos pumppaavat rautaa salilla.
Koulutushan noille kestää vuoden eikä hän vuodessa ole saanut näkyviä tuloksia? Yleisemmin asiakkaat haluavat näkyviä tuloksia jo 3kk. Tämä PT ei osaa itse edes vuodessa muuttaa kehoaansa edustavammaksi.
Asiakas nyt voi haluta näkyviä tuloksia vaikka viikossa, se ei tee niistä toiveista yhtään realistisempia että palkkaa siihen jonkun koulutetun tyypin avuksi. 3kk on niin lyhyt aika, että ei siinä kovin suuria ihmeitä saa aikaan. Mulla oli pt joskus vuoden ajan ja sen vuoden jälkeen havaitsin näkyviä tuloksia, kun painoa oli lähtenyt kymmenen kiloa ja lihasta tullut monta kiloa lisää kehonkoostumumusmittauksen mukaan. En silti sanoisi, että laihduin silmissä, vaan enemmänkin kiinteydyin. Jos ei lähde normaalipainosta liikkeelle, niin ei se kropan muoto tosiaan muutu ihan pian, vaikka salilla tulokset alkavat näkyä jo parin kuukauden jälkeen.
Selailin hänen instaa ja ihmettelin, kuinka paljon käyttää palautusjuoma ja muita jauheita. Niillä jo menee päivän kalorit yli. Tuolla treenaamisella ei vielä tarvitse ylimääräisiä palautusjuoma ja ptoteiinijaiheita.
Niissä on yllättävän paljon kaloreita ja tarkoitettu kovaan treeniin massavaiheessa
Vierailija kirjoitti:
Selailin hänen instaa ja ihmettelin, kuinka paljon käyttää palautusjuoma ja muita jauheita. Niillä jo menee päivän kalorit yli. Tuolla treenaamisella ei vielä tarvitse ylimääräisiä palautusjuoma ja ptoteiinijaiheita.
Niissä on yllättävän paljon kaloreita ja tarkoitettu kovaan treeniin massavaiheessa
Heraproteiini on aika vähäkalorista ja monet bcaa-juomat täysin kalorittomia. Ei tuolla mitään massanlisäysjuomia missään näy, kannattaisi ehkä tutustua hieman paremmin ennenkuin kommentoi tälläistä.
Vierailija kirjoitti:
Jutun nainen ei näytä.
Se habitus vaan voi johtaa harhaan. Ei ne kaikki hoikassa kunnossa olevat ole rautaisia ammattilaisia vaan siksi, että ovat hoikkia. Personal trainereissa on kaikenlaista porukkaa ja varsinkin treenajan ravitsemus on osalla ihan hakusessa. Eräskin entinen fitnessiä harrastanut pt yritti joskus tehdä minulle ruokavalion omien ruokavalioidensa pohjalta. En tähtää fitness-kisoihin, vaan halusin lihaskuntoa millä pärjätä töissä paremmin. Sillä ruokavaliolla en olisi jaksanut sekä fyysistä työtä että salitreeniä. Jos tuo vähän pulskempi pt osaa auttaa asiakastaan saamaan salilla tuloksia ja ymmärtää ravitsemuksesta, niin erittäin hyvä asia sille asiakkaalle, joka palvelusta maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko viestiäni ollenkaan? Puhuin vaikutelmista. Vaikutelmilla on paljon merkitystä, etenkin tuollaisessa työssä.
Luin kyllä viestisi.
Kirjoitit sanatarkasti näin: Huonossa kunnossa oleva PT näyttää maailmalle, ettei usko siihen mitä yrittää myydä.
Täsmälleen. Menisitkö kosmetologille jonka kasvot täynnä finnejä?
En käyttäisi sekuntiakaan PT-aikaa ruokavalioasioihin. Se on ehkä koko homman yksinkertaisin juttu ja perusasiat löytyvät kaikista alan perusteoksista. Mieluummin katsoisin miten itseni kokoinen ihminen tekee liikkeet oikein itseään rikkomatta ja seuraa ja opastaa minua tekniikoissa.