Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Personal trainer saa törkeitä viestejä ulkonäöstään: Kuin ottaisi sijoitusneuvoja kodittomalta

Kommentit (180)

Vierailija
121/180 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä opettaja, joka lemuaa tupakalle, viinalle ja tuoreelle käytetylle kondomille välitunnin jälkee n?

Vierailija
122/180 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites autonmyyjä, jolla itsellään ei ole autoa? Onko uskottava?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/180 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkaisitko kirvesmiehen jonka itserakentama oma koti on tehty ihan päinvittua?

Bussikuski, joka ei ajele bussilla vapaa-aikana? Siivooja, jolla ei ole valmiiksi pakattuja siivousvaunuja kotona heti aamulla odottamassa siivousta? Pankkineuvoja, jolla ei ole pankkitiskiä kotona?

Vierailija
124/180 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusneuvoja, joka ei itse ole miljardööri? Onko kovin uskottavaa?

Vierailija
125/180 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo nainen ei näytä siltä, että olisi liikkumattomuuden takia pullea. Liikkuu, mutta voi olla vaikka ahmimishäiriötä tai aineenvaihduntahäiriötä, läskit geenit. Liikuntaa voi harrastaa muunkin takia kuin ollakseen hoikka. Ja kannattaa. Vaikka olisi hoikka, voi olla huonossa kunnossa. Vaikka olisi pönäkkä voi olla vahva.

Vierailija
126/180 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole pt, mutta helposti tuosta näkee, että treeni on liian kevyttä, painot liian kevyitä tai liian vähän sarjoja, itseään ei haasteita tarpeeksi ja ollaan jatkuvasti omalla mukavuusalueella, treenissä ei ole selkeitä tavoitteita, ei tarpeeksi usein vaihtelevuutta treeniohjelman sisällössä, vääränlainen ja liian kaloripitoinen ruokavalio, ei riittävästi aerobista liikuntaa, joka kohottaa sykettä ja polttaa rasvaa, mahdollisesti huonot yönet, stressiä tai masennusta. Suurimpia syitä miksei salilla tule tulosta.

Mitä tarkoitetaan tuloksella? Tarvitaanko tuota kaikkea jos joku haluaa vain pysyä peruslihaskunnossa?

Mitä on peruslihaskunto? Kaikilla meillä sitä on ilman saliakin, mutta aika moni haluaa salilta nimenomaan lisää voimaa, lisää lihasta, lisää ryhtiä kroppaan, parempaa kuntoa ja vähemmän rasvaa kehoon, jotain näkyvää tulosta. Jos salilla käy vuosia itseään haastaen ja syöden sopivalla ruokavaliolla, niin kyllä sen kehityksen jossain pitäisi näkyä, joko kropassa tai sitten edes nostetuissa kilomäärissä.

Vierailija
127/180 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä ole lihava PT tosiaan uskottava ei. Sama kuin uskottelisi muille olevansa muotiguru ja pukeutuu tuulipukuun ja crocseihin. Huonossa kunnossa oleva PT näyttää maailmalle, ettei usko siihen mitä yrittää myydä.

Lihava ei ole vättämättä huonokuntoinen, eikä laihuus vastaavasti ole todiste hyväkuntoisuudesta.

Väitän että jos tuo kyseinen PT laitettaisiin cooperin testiin niin ei menisi edes 2000m.

Cooper on vain yhden kuntomuodon testausväline. Monilla lihavilla nousee ihan hyvin rautaa, voi nousta enemmän kuin sillä, jolla hyvä tulos cooperissa 

Ysiluokalla meidän liikuntaryhmässä oli pari paksua (yli 100kg) poikaa

Tämäpä juuri. Mä olin nuorena tosi epäliikunnallinen ja huono urheilussa. Kaikissa koulun kisoissa viimeinen.

Sit tuli cooper yläasteen loppupuolella. Jossa kylmiltään juoksin ryhmäämme kärkipään tuloksen. Silloin tajusin, että kas, urheilussakin on osa-alueita,  joilla mä oon luontaisesti hyvä. Ja harjoittelemalla vielä parempi.

Vierailija
128/180 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroppaan saa parhaiten muotoa kun treenaa vapailla painoilla koko kehoa rasittavia liikkeitä, eikä tee mitään hilavitkutuksia. Kyykyt ja maastavedot ym. treenaa parhaiten kehon isoja lihasryhmiä, jolloin lihasmassa kasvaa ja kehon perusaineenvaihdunta nopeutuu. Kyllä isommalla ihmisellä näiden liikkeiden painot pitäisi olla lähellä omaa kehonpainoa, jos on varsinkaan useampia vuosia salilla käynyt.

Vierailija
129/180 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen Alkossa töissä vaikka olen absolutisti. Ei kai sekään ole uskottavaa.

Ot, mites koulutus onnistuu, kun et voi maistella?

Vierailija
130/180 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pt:nä toimiminen on ihan uskottavaa. Ravintovalmennusta en häneltä ostaisi.

Vierailija
131/180 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkaisitko kirvesmiehen jonka itserakentama oma koti on tehty ihan päinvittua?

Bussikuski, joka ei ajele bussilla vapaa-aikana? Siivooja, jolla ei ole valmiiksi pakattuja siivousvaunuja kotona heti aamulla odottamassa siivousta? Pankkineuvoja, jolla ei ole pankkitiskiä kotona?

Eiväthän nuo esimerkit liity mitenkään tähän. Tuo nainen on työaikanaankin lihava ja syö väärin. Pankkineuvoja  bussikuski ja siivooja tekevät työaikana työnsä hyvin. Tuo ei pysty ylipainon ja väärinsyömisen vuoksi.

Vierailija
132/180 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kroppaan saa parhaiten muotoa kun treenaa vapailla painoilla koko kehoa rasittavia liikkeitä, eikä tee mitään hilavitkutuksia. Kyykyt ja maastavedot ym. treenaa parhaiten kehon isoja lihasryhmiä, jolloin lihasmassa kasvaa ja kehon perusaineenvaihdunta nopeutuu. Kyllä isommalla ihmisellä näiden liikkeiden painot pitäisi olla lähellä omaa kehonpainoa, jos on varsinkaan useampia vuosia salilla käynyt.

Totta. Levytangolla tehty kyykky, maastaveto ja pystypunnerrus riittää. Vaatii kehonhallintaa sopivasti. Kaiken maailman taljat ym. nitkutukset ovat turhia. Niitä tosin tehdään, koska ne ovat helppoja. Kunnon kyykky on haastava ja vaatii vaivannäköä ja siinä tulee hiki ja hengästyy.

Vierailija
133/180 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo nainen ei näytä siltä, että olisi liikkumattomuuden takia pullea. Liikkuu, mutta voi olla vaikka ahmimishäiriötä tai aineenvaihduntahäiriötä, läskit geenit. Liikuntaa voi harrastaa muunkin takia kuin ollakseen hoikka. Ja kannattaa. Vaikka olisi hoikka, voi olla huonossa kunnossa. Vaikka olisi pönäkkä voi olla vahva.

Eikä personal trainerin asiakaskaan mitenkään välttämättä ole kiinnostunut laihtumisohjauksesta, vaan saattaa haluta esim. kasvattaa lihaksia tai kuntoa tai tulla vahvemmaksi. Joten tuo paino ei ehkä edes ole relevantti asia.

Vierailija
134/180 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jutun mukaan ton tosiasialliset asiakkaat kertovat sille, että se on helposti lähestyttävä, joten näköjään hän on löytänyt markkinarakonsa. Joten "miksi kukaan ottaisi häneltä neuvoja vastaan?" on vähän absurdi kysymys. Joku selvästikin ottaa.

Vierailija
135/180 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan hänellä ihan selvästi turhaa ylipainoa ja löysää ja turvotusta. Nuori ihminen ja kaksoisleuka, käsivarret roikkuvat ja vyötärölihavuus. Voi olla, että salilla sujuu mutta treenaamisessa on iso merkitys myös ruokavaliolla. 

Isokokoisuus on tässä tapauksessa kyllä itse aiheutettua.

Vierailija
136/180 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huonokuntoiset ihmiset alkavat hänen innoittamana liikkumaan, eikö se ole hyvä asia? Vähän sama, kuin se että urheiluvaatteita ei löydy isommissa vaatekoissa. Ei minua itseänikään innostaisi mennä lenkillä joissain vanhoissa verkkareissa. Pääasia, että ihmiset saadaan liikkeelle

Vierailija
137/180 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ei käy ilmi, mutta oman kokemuksen mukaan ylipainoisilla urheilijoilla voi olla todella paljon raakaa voimaa. Eli ehkä tää pt vetää salilla isoja painoja tms.

Vierailija
138/180 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a.

Olen käynyt tikissä olleen PT:n valmennuksessa, eikä siitä tullut yhtään mitään. 

Heppu oli laatinut ohjelman, joka oli vähän kuin 'laiskan päivän ohjelma' hänelle itselleen. 

Lisäksi ohjelmassa ei huomioitu sellaisia pikkuseikkoja kuten se, että olen nainen. 

Tietysti inceleitä ärsyttää kaikki epätäydellinen, mutta kuntoilijan omasta näkökulmasta paras ohjaaja on riittävän samanlainen ohjattaviensa kanssa. 

Ei mulla muuta. 

Vierailija
139/180 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole pt, mutta helposti tuosta näkee, että treeni on liian kevyttä, painot liian kevyitä tai liian vähän sarjoja, itseään ei haasteita tarpeeksi ja ollaan jatkuvasti omalla mukavuusalueella, treenissä ei ole selkeitä tavoitteita, ei tarpeeksi usein vaihtelevuutta treeniohjelman sisällössä, vääränlainen ja liian kaloripitoinen ruokavalio, ei riittävästi aerobista liikuntaa, joka kohottaa sykettä ja polttaa rasvaa, mahdollisesti huonot yönet, stressiä tai masennusta. Suurimpia syitä miksei salilla tule tulosta.

Mitä tarkoitetaan tuloksella? Tarvitaanko tuota kaikkea jos joku haluaa vain pysyä peruslihaskunnossa?

Mitä on peruslihaskunto? Kaikilla meillä sitä on ilman saliakin, mutta aika moni haluaa salilta nimenomaan lisää voimaa, lisää lihasta, lisää ryhtiä kroppaan, parempaa kunt

Itselleni olisi suurin tavoite mennä sinne salille, siis niin että kehtaisin olla siellä. Sen harvan kerran kun siellä käyn, niin yritän olla silloin kun ketään muuta ei ole paikalla. Kun en osaa käyttää kuin paria selkeää laitetta, muita sitten ihmettelen ja laitteen kyljessä olevien mallikuvien perusteella kokeilen. Ei mitään tietoa, mikä painomäärä vastuksissa olisi sopia, minkälaisia sarjoja tms. Edes juoksumatolle en kehtaa mennä, kun todennäköisimmin säädän siihen vahingossa niin kovat vauhdit, että lennän huthelvettiin koko laitteelta.

Kun salilla on muita, näyttää jokaiselle olevan selkeää mitä tekee ja miten tekee. Silloin kun olen osunut salille niin, että siellä on joku muukin, olen tyyliin polkenut hetken kuntopyörällä ja hilpaissut sitten pois. 

Eli itselläni se "tavoite" olisi se, että kehtaisin edes käydä siellä salilla ilman sitä jäätävää tunnetta, että näytän eksyneen johonkin ihan väärään paikkaan. 

Vierailija
140/180 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoitusneuvoja, joka ei itse ole miljardööri? Onko kovin uskottavaa?

Uskon ettei miljardööri mitenkään voi antaa minulle sopivia sijoitusneuvoja. Ois kusessa kun joku löis tonnin käteen ja sanoisi elä tuolla kuukausi seuraavat 15 vuotta ja sijoita loput.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi