Personal trainer saa törkeitä viestejä ulkonäöstään: Kuin ottaisi sijoitusneuvoja kodittomalta
Kommentit (180)
Valitettavasti personal trainer kuuluu niihin ammatteihin, joissa oma ulkonäkö on käyntikortti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole lihava PT tosiaan uskottava ei. Sama kuin uskottelisi muille olevansa muotiguru ja pukeutuu tuulipukuun ja crocseihin. Huonossa kunnossa oleva PT näyttää maailmalle, ettei usko siihen mitä yrittää myydä.
Lihava ei ole vättämättä huonokuntoinen, eikä laihuus vastaavasti ole todiste hyväkuntoisuudesta.
Väitän että jos tuo kyseinen PT laitettaisiin cooperin testiin niin ei menisi edes 2000m.
Cooper on vain yhden kuntomuodon testausväline. Monilla lihavilla nousee ihan hyvin rautaa, voi nousta enemmän kuin sillä, jolla hyvä tulos cooperissa
Juu Eemil helander ei varmasti nosta edes omaa painoaan penkissä vaikka stadin cooperissa meni 4260m
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lihavalla voi olla tietotaitoa ohjata joku laihtumaan vaikka ei välttämättä osaa niitä neuvoja itseensä soveltaa. Kuitenkin on käynyt koulutuksen niin miksi ei voisi olla personal trainer
Ei ole erityisen uskottavaa. Miksi kuuntelisin ylipainoisen ihmisen neuvoja?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon katsonut ton videoita ja aika paljon siltä rautaa nousee. Monien voimalajien harrastajat on aika massavia myös ja läskin lisäksi heillä on lihasta.
Kai pt: täkin palkataan moniin tavoitteisiin pääsemiseksi eikä se aina oo pelkkä laihtuminen se tavoite.
Esim. moukarinheittäjillä on yleensä paljon rasvaa lihasmassan päällä, ilmeisesti siitä on apua kun pitää ennen heittoa pyöriä sen moukarin kanssa ja saada vauhtia.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon katsonut ton videoita ja aika paljon siltä rautaa nousee. Monien voimalajien harrastajat on aika massavia myös ja läskin lisäksi heillä on lihasta.
Kai pt: täkin palkataan moniin tavoitteisiin pääsemiseksi eikä se aina oo pelkkä laihtuminen se tavoite.
Mutta kun tämä on rupsahtanut ja lässähtänyt. Ikä 30 vuotta ja ulkonäkö kuin viisikymppisellä. Ei varmasti tee kenenkään mieli remontoida elämäntapojaan tämän henkilön neuvojen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun tämä on rupsahtanut ja lässähtänyt. Ikä 30 vuotta ja ulkonäkö kuin viisikymppisellä. Ei varmasti tee kenenkään mieli remontoida elämäntapojaan tämän henkilön neuvojen mukaan.
Missä nämä videot on, joissa nousee paljon rautaa? Ainakaan instassa niitä ei näkynyt, vaan aika aloittelijan painoja monessa liikkeessä. Kehostakaan ei erityisemmin näy lihasmassan tuomia muotoja, kyllä esim. reisien lihasmassa näkyy kaarevuutena etureisissä vaikka olisi hieman korkeampikin rasvaprosentti tai käsistä voi erottua ojetajalihakset, olkapäissä on muotoa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii-i, onhan se ihan perseestä, että joku onnistuu tsemppaamaan ylipainoisia liikkumaan.
Haha niinpä. Mitä tahansa nuo joilla paino-ongelmia tekevät niin ainahan niille jotkut anonyymit räkäpäät v*ttuilee. Eivät kestä kun "Herranjumala miten voi olla että tuollainen lihava ihminen pärjää elämässä paremmin kuin minä! Se ei ole oikein!!!"
Teidän läskien voimafantasiat on kyllä ihan omassa kastissaan. Mitäpä jos käyttäisitte niihin kuluttamanne energian normaalin ruokavalion noudattamiseen niin ei tarvitsisi elää harhoissa?
Ei mulla ole ylipainoa. Olet muuten loistava esimerkki raivopäästä joista puhuin. 😄
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän toki pointin, että häntä on helpompi lähestyä koska on myös itse erittäin ylipainoinen. Mutta lähinnä tuli mieleen, että et sinä näytä keskisormea kritisoijille, jos olet huonossa kunnossa, kyllä ylipaino merkittävä sellainen on huonossa kunnossa olemista. Näytät keskisormea itsellesi ja omalle terveydellesi.
Minä en toivo mitään pahaa hänelle, mutta ei kaikki kritiikki ole aina aiheetonta, joskus kritiikki on ihan aiheellista. Kuten, miksi joku ottaisi neuvoja vastaan ihmiseltä, joka ei edes itse niitä pysty noudattamaan ja elämään terveellistä elämää.
Ja tämäkin ketju poistuu alle 10 minuutissa, koska aiheesta ei saa kuin kirjoittaa ylipainoisia ylistävään sävyyn.
En ole missään nähnyt koskaan ylipainon ylistämistä, ikinä. Ylipainoiset haluavat vain että heidät hyväksytään ihmisinä, ei ylipainoisina ali-ihmisinä. Jos sinä et ole koskaan asiaa ymmärtänyt, et ole valitettavasti ainoa.
Miksi toisaalta aina muilla pitäisi olla oikeus tuomita ja pilkata ylipainoisia? Jokaikinen ihminen tietää, etenkin ylipainoinen, että se aiheuttaa sairauksia. Jokaikinen! Ei sitä tarvitse tulla sanomaan sinun eikä tuhansien muiden "täydellisten" ihmisten. Miksi ylipainoisten kannustaminen (kuten jutun pt tekee) on aina väärin? Miksi salille saisi mennä vaan hyväkuntoiset hoikat? Miksi ylipainoisten pitäisi motivoitua vain pilkkaamisesta? Miksei kannustamisesta?
Hoikilla, "täydellisillä" ihmisillä näyttää olevan päässä enemmän vikaa kuin ylipainoisilla.
En nyt ymmärrä miksi noihin kiloihin tartutaan. Varmasti moni 100+ -kiloinen aristelee salille menoa ja silloin voi auttaa, jos näkee, että niiden kilojen kanssa voi silti aloittaa voimaharjoittelun.
Ei kaikilla ole tavoitteena mikään fitness-vartalo. Halutaan ehkä lisää voimaa, jotta jaksetaan arjessa paremmin. Keski-ikäisillä voimaharjoittelu voi jopa lisätä luuntiheyttä. Sieltä salilta saatetaan siis hakea jaksamista ja parempaatoimintakykyä vanhuuden päiville.
Painonhallinta on sitten ihan eri juttu. Sillä ei ole liikunnan kanssa mitään tekemistä. Elämäntapamuutoksia tehdään hiljalleen, eikä sillä tavalla, että samalla rykäisyllä vaihdetaan ranut salaattiin ja sohvalla loikoilu raudan pumppaamiseen.
Mä itse näen että personal trainerilla pitää kylläkin olla hallussa niin se ruokavalio kuin myös se liikunta.
En itse siis suostuisi kyllä lähtemään kyseisen henkilön asiakkaaksi, koska mielestäni häneltä puuttuu kokonaan se ruokavalio mikä on ERITTÄIN tärkeää voimaharjoittelussa.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti personal trainer kuuluu niihin ammatteihin, joissa oma ulkonäkö on käyntikortti.
Niinhän hän onkin. Ei jokaisen tarvitse olla huippulaiha ollakseen hyväkuntoinen, lihaksikas. Hän houkuttelee nimenomaan niitä asiakkaita jotka ovat ylipainoisia liikkumaan. Mitä pahaa siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Eikö sen salilla käynnin pitäisi juuri voimaa rakentaa?
Vierailija kirjoitti: Mä itse näen että personal trainerilla pitää kylläkin olla hallussa niin se ruokavalio kuin myös se liikunta. En itse siis suostuisi kyllä lähtemään kyseisen henkilön asiakkaaksi, koska mielestäni häneltä puuttuu kokonaan se ruokavalio mikä on ERITTÄIN tärkeää voimaharjoittelussa.
Taas näitä aivottomia. Tämä pt on vasta valmistunut eikä kauas itsekään vielä salilla käynyt. Ei kropan muoto nyt hetkessä muutu, vaikka tekisi kaiken "oikein". On myös olemassa ihmisiä, jotka vaan ovat isompia varsinkin jos pumppaavat rautaa salilla.
Vierailija kirjoitti:
Tietyissä ammateissa mielikuva vaikuttaa. Tuossakin myydään palvelua asiakkaalle.
Minusta tuntuu, että tässä tapauksessa haukkujat yrittävät vain löytää perusoikeudelleen, haukkumiselle taas oikeutusta, eivätkä oikeasti ole huolissaan miten joku personal trainer markkinoi itseään. Aivan vapaasti voi itse valita, kenen palveltavaksi menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Mä itse näen että personal trainerilla pitää kylläkin olla hallussa niin se ruokavalio kuin myös se liikunta. En itse siis suostuisi kyllä lähtemään kyseisen henkilön asiakkaaksi, koska mielestäni häneltä puuttuu kokonaan se ruokavalio mikä on ERITTÄIN tärkeää voimaharjoittelussa.Taas näitä aivottomia. Tämä pt on vasta valmistunut eikä kauas itsekään vielä salilla käynyt. Ei kropan muoto nyt hetkessä muutu, vaikka tekisi kaiken "oikein". On myös olemassa ihmisiä, jotka vaan ovat isompia varsinkin jos pumppaavat rautaa salilla.
Koulutushan noille kestää vuoden eikä hän vuodessa ole saanut näkyviä tuloksia?
Yleisemmin asiakkaat haluavat näkyviä tuloksia jo 3kk. Tämä PT ei osaa itse edes vuodessa muuttaa kehoaansa edustavammaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitin itse käymään tukevampana naisena salilla ja ihmettelin tuon pt:n instagramia nyt. Kyykkypainot on jotain 30 kilon luokkaa monessa videopätkässä, mikä on todella pieni paino tuon kokoiselle ihmiselle, kun jaloissa on luonnostaan enemmän lihasta ja voimaa kuin pienemmällä ihmisellä. Parin kk:n treenillä sain itse nostettua omat treenipainot kyykyssä 60 kiloon, pari kertaa harjoittelin alussa tekniikkaa tuolla 30 kilolla.
Halusit kehuskella netissä sarjapainoillasi vai oliko tässä jokin pointti haudattuna?
Kunhan kerroin mille tasolle pääsin parin kuukauden tavoitteellisella treenillä. Pt:llä olettaisi siis olevan vähän pidempää treenitaustaa takana, mutta ainakaan nuo kyykkypainot ei siitä kieli ja aika vähän näkyy postauksia muista vapailla painoilla tehdyistä liikkeistä. Ei 30 kiloa ole j
Eli tarkoitatko, että hän ei oikeasti treenaa itse? Miksi kukaan käyttäisi isoja summia PT-koulutukseen, jos ei itse koe intohimoa treenaamiseen? Voimatasojen kasvu on todella yksilöllistä. Kaverin penkkipunnerruksen sarjapainot kasvoivat 50 kg samassa ajassa missä mulla 10 kg, vaikka hän treenasi ilman mitään ohjelmaa milloin sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän toki pointin, että häntä on helpompi lähestyä koska on myös itse erittäin ylipainoinen. Mutta lähinnä tuli mieleen, että et sinä näytä keskisormea kritisoijille, jos olet huonossa kunnossa, kyllä ylipaino merkittävä sellainen on huonossa kunnossa olemista. Näytät keskisormea itsellesi ja omalle terveydellesi.
Minä en toivo mitään pahaa hänelle, mutta ei kaikki kritiikki ole aina aiheetonta, joskus kritiikki on ihan aiheellista. Kuten, miksi joku ottaisi neuvoja vastaan ihmiseltä, joka ei edes itse niitä pysty noudattamaan ja elämään terveellistä elämää.
Ja tämäkin ketju poistuu alle 10 minuutissa, koska aiheesta ei saa kuin kirjoittaa ylipainoisia ylistävään sävyyn.
Höpöä että siksi poistuis. Ei kukaan ylipainoisia ylistä.
Joo Jenna jaksaa tehdä tiktokin viisi sekuntia noita treenejä mutta näkeehän sen että sen jälkeen treenit loppuu siihen ja sipsipussin tuhoaminen alkaa.
Otsikon vertauskuva osuu ja uppoaa.
Hassua, kun lihavien haukkuminen on aina tuntunut kuuluvan jotenkin kiusaajien perusoikeuksiin, mutta haukupa täällä samalla tavalla viinaa suurkuluttavat alkoholisteiksi, niin kyllä noustaan ärhäkästi takajaloilleen huutamaan, että minun elämäni, ei kuulu sinulle!
kyllä varmasti personal trainerina on vähemmän uskottava, jos on itse ylipainoinen eikä sporttisessa kunnossa. Asialle nyt vaan ei saa mitään. En itse haluaisi personal traineriksi ylipainoista. Ei osaa edes itse elää niin kuin opettaa.