Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jäi kiinni pettämisestä, vuosi mennyt ja en pääse yli

Vierailija
28.09.2024 |

Mies oli netissä ottanut useisiin naisiin yhteyttä ja järjestellyt tapaamisia heidän kanssaan. Vuosi sitten näin sattumalta muutaman viestiketjun, joissa mies jutteli seksijuttuja heidän kanssaan. Mies kieltää fyysisen pettämisen, mutta joka tapauksessa luottamus meni. Nyt tapahtuneesta on jo vuosi. Mies pyysi anteeksi ja haluaa jatkaa suhdettamme. Olemme käyneet pariterapiassa mutta en koe siitä olevan apua. 

Alkushokin ja surutyön jälkeen tunteeni miestä kohtaan ovat muuttuneet. En tee enää aloitteita intiimiin kanssakäymiseen, koska en tunne halua häntä kohtaan. En halua enää uutta parisuhdetta, koska tämä oli jo neljäs pidempi parisuhde jossa mies joko petti tai ilmaisi halunsa pettää minua.

Olen jäänyt miehen elämään yhteisten lasten takia. Muuten kaipaan yksin oloa ja olen onnellisempi työn ja harrastusteni parissa. Pelkään että jatkuva petetyksi tuleminen on tuhonnut seksuaalisuteni pysyvästi, koska en enää tunne halua enkä mielenkiintoa miehiä kohtaan. Onko siis väärin jäädä miehen elämään, vaikka parisuhteeseen ei enää ole edellytyksiä? Lapset ovat onnellisia kun äiti ja isä ovat heitä lähellä, ja joka tapauksessa en enää koskaan aio uuteen suhteeseen vaan elän ennemmin yksin.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkoistakaa seksi kokonaan, molemmille rakastaja kodin ulkopuolella ja vietätte ystävinä ja kämppiksinä arkea kotona. 

Ei ystävällekään sallita valehtelua ja ksettamista? 

Vierailija
62/80 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämistä on erilaista ja eri syistä, enkä puolustele mitään niistä, mutta teidän suhteenne kohdalla itseäni huolettaa erityisesti sen tapa.

Jos verrataan esim. tilanteeseen, jossa vaikkapa työmatkalla olisi hotellissa kännissä päätynyt jonkun kanssa sänkyyn. Ei tietenkään sekään olisi ok ja yhtä lailla kertoisi jostain, mutta siinä "lieventäviä asianhaaroja" olisivat suunnittelemattomuus ja humalatila.

Mutta sinun miehesi toiminta? Vaikkakin ilmeisesti se on ollut vielä jossain määrin fantasian tasoa kuitenkin, jos ei ole tapahtunut live-kohtaamisia, niin se eroaa tuosta spontaanista hairahtumisesta psykologisesti kuin yö ja päivä: täysin harkittua, suunnitelmallista toimintaa.

En osaa sanoa, olisiko lopulta johtanut fyysiseen pettämiseen, mutta veikkaan kyllä, että olisi. Joka tapauksessa itse pidän huolestuttavimpana piirteenä juuri tuota tietyllä tapaa melko kylmää laskelmointia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla oikeasti ei ole enää tunteita niin voit yrittää elää miehen kanssa kämppiksinä. Lasten takia ja ero heti kun lapset muuttaa omilleen. Jos kerran uusi suhde ei edes kiinnosta. Mutta ei sitten saa enää sydän särkyä ja olla Mustis. Sopii joillekin harvoille. 

Vierailija
64/80 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Meillä siitä on aikaa 8 vuotta ja mietin edelleen. Aika ehkä paransi haavat, mutta arvet jäi. Mikään ei ole ennallaan. Näin asiasta säännöllisesti painajaisia, etenkin ensimmäisinä vuosina. Tänä vuonna enää vain yhtenä yönä. 

Vierailija
65/80 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminenkin on usein "kahden kauppa", kotona nääs. Tyydytetty ja onnellinen mies harvemmin pettää, mutta tyytymätön ja turhautunut pettää. Jos akti on kerran kuussa lauantaisin saunan jälkeen klo 22 peiton alla 7min niin ei kannata ihmetellä jos vieraat kiinnostaa, päälle vielä naisten tapa nalkuttaa ja valittaa kaikesta mitä mies tekee niin huonosti se päättyy.

On toki mahdollista, että onnistut aina valitsemaan pettäjähenkisiä miehiä, mutta se on aika pieni todennäköisyys verrattuna siihen, että kotiolot ajaa moiseen toimintaan. Hyvästäkin miehestä tulee huonolla kohtelulla paatunut pettäjä.

Vierailija
66/80 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettämistä on erilaista ja eri syistä, enkä puolustele mitään niistä, mutta teidän suhteenne kohdalla itseäni huolettaa erityisesti sen tapa.

Jos verrataan esim. tilanteeseen, jossa vaikkapa työmatkalla olisi hotellissa kännissä päätynyt jonkun kanssa sänkyyn. Ei tietenkään sekään olisi ok ja yhtä lailla kertoisi jostain, mutta siinä "lieventäviä asianhaaroja" olisivat suunnittelemattomuus ja humalatila.

Mutta sinun miehesi toiminta? Vaikkakin ilmeisesti se on ollut vielä jossain määrin fantasian tasoa kuitenkin, jos ei ole tapahtunut live-kohtaamisia, niin se eroaa tuosta spontaanista hairahtumisesta psykologisesti kuin yö ja päivä: täysin harkittua, suunnitelmallista toimintaa.

En osaa sanoa, olisiko lopulta johtanut fyysiseen pettämiseen, mutta veikkaan kyllä, että olisi. Joka tapauksessa itse pidän huolestuttavimpana piirteenä juuri tuota tietyllä tapaa melko kylmää laskelmointia.

Meillä oli tämä sama, miksi pidin miehen salasuhdetta erityisen loukkaavana. Se ei ollut mikään 'erehdys', vaan järjestelmällistä ja suunnitelmallista toimintaa. 

Vierailija
67/80 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäminenkin on usein "kahden kauppa", kotona nääs. Tyydytetty ja onnellinen mies harvemmin pettää, mutta tyytymätön ja turhautunut pettää. Jos akti on kerran kuussa lauantaisin saunan jälkeen klo 22 peiton alla 7min niin ei kannata ihmetellä jos vieraat kiinnostaa, päälle vielä naisten tapa nalkuttaa ja valittaa kaikesta mitä mies tekee niin huonosti se päättyy.

On toki mahdollista, että onnistut aina valitsemaan pettäjähenkisiä miehiä, mutta se on aika pieni todennäköisyys verrattuna siihen, että kotiolot ajaa moiseen toimintaan. Hyvästäkin miehestä tulee huonolla kohtelulla paatunut pettäjä.

Miehelle ei mikään määrä seksiä riitä. Meillä pisin tauko seksistä oli 2 viikkoa, kun olin synnyttänyt. Silti järjestelmällisesti suunnitteli pettämisiään toisen naisen kanssa. Ei ole tähän päivään mennessä osoittanut minulle mitään syytä suhteestamme. Siivosin, laitoin ruokaa, tiskasin, pyykkäsin ja hoidin vauvaa. Annoin velvollisuusseksiä ja suuseksiä. Nyt tunnen itseni todella tyhmäksi, että luulin sen ehkäisevän pettämisen.

Terveisin Noin minäkin luulin ennen

Vierailija
68/80 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hyvä tietää, että on hyvä syy lähteä vieraisiin, jos jokin omassa suhteessa ei tyydytä, eikä toinen ymmärrä muuttua.

Nainen

Vierailija
69/80 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä minä sanon tyttärelle

kun hän on kahdeksantoista

ja lähdössä kotoa

Sanonko

äiti piilotti sisimpänsä

että sinulla olisi oikea koti

äidin ajatukset lepattivat levottomina

äidin posket hehkuivat ja veri kiersi

vielä kun olit kuuden ja seitsemän

mutta äiti kätki sen

hautasi sen

unohti sen

että sinulla olisi

ehjä perhe

esikuva

elämän malli

ole kiitollinen ja tee samoin

-Satu Hassi

Onpa hirveä runo.  Vai mikä tuo on olevinaan? 

Siis että tyttären pitäisi sietää samaa paskaa? Vai enkö vaan ymmärrä? 

Vierailija
70/80 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ja naiset, jotka pettävät kumppaneitaan omaavat paljon luonteenheikkouksia tietyillä elämän osa-alueilla, koska heidän mielestään niin voi tehdä omaa kumppaniaan kohtaan eivätkä näe toiminnassa mitään väärää. Sama käyttäytymismalli toistuu pettäjillä usein muissakin asioissa, aina löytyy oikeutus tehdä jotain mistä pettäjä hyötyy piittaamatta muista. Tietyllä tavalla henkiseltä kypsyysasteeltaan täysin kelkasta pudonneita sieluja, jotka ovat täysin ymmärtämättömiä ja myötähäpeän noloja siinä, etteivät edes käsitä mitä tuollainen käytös tarkoittaa. Pettäjät saavat mielihyvää väkivallasta omaa kumppania kohtaan. Pidän itse pelottavan kehityshäiriöisinä sellaisia ihmisiä jotka pettävät kumppaneitaan. 

Aamen. Minua petti mies, jonka edellinen liitto päättyi siihen, että ex-tyttöystävä petti häntä. Mies meni tästä aivan romuksi pitkäksi aikaa, laihtuikin 20kg pelkästä surusta ja shokista.

Silti ei nähnyt mitään väärää siinä, että pettää minua, vaikka itse on käynyt saman kokemuksen läpi.

Siinä voi tosiaankin puhua jo pahasta henkisestä kehitysviivästymästä, kun omat kokemuksetkaan eivät lisää empatiaa tai ymmärrystä.

Vierailija
71/80 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran et tule puolison kanssa toimeen, niin miksi ihmeessä roikut väkisin tuossa suhteessa? Tuskin se teidän yhteiselo nyt mitään ihanuutta on, joten tuskin lapsetkaan siitä nauttii? Ei muuta kuin ero vireille, ja alat etsimään sitä onnellista suhdetta numero 5.

Vierailija
72/80 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei joillekin miehille riitä, vaikka kotona kuinka olisi seksiä ja vaimo kaunis. He hakevat jännitystä elämään ja samalla testaavat kelpaavatko muille. Turha vedota siihen, ettei kotona saisi tai oma kumppani olisi jotenkin huono sängyssä tms. Ja jos näin kokee, pitää ensin erota, ennenkuin suuntaa mielenkiinnon muihin.

Vierailija
73/80 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän siinä mitään järkeä ole, ainakaan sinun näkökulmasta.

Vierailija
74/80 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus aloituksestasi:"En halua enää uutta parisuhdetta, koska tämä oli jo neljäs pidempi parisuhde jossa mies joko petti tai ilmaisi halunsa pettää minua."

Oletko ajatellut, miten hakatessasi päätäsi seinään aina saman ongelman kanssa miehestä riippumatta valitset jostakin syystä väärin kumppanisi? Olisiko aika löytää syy, mikä sen tyyppisissä miehissä viehättää sinua alussa ja ovatko he ennen sinua tehneet samat temput exilleen? Muutos lähtee sinusta, ei heistä. Parisuhde ei auta, jos et näe muutoksen tarvetta myös itsessäsi. Et pääse yli, koska sinun pitäisi myös selvittää omat ongelmasi siinä samalla.

Kaikki vastoinkäymiset muuttavat suhdetta. Uskottomuus ihan varmasti.Yli pääseminen vaatisi sinulta hyvää itseluottamusta, itsesi tuntemista ja  itsesi ymmärrystä, ettei toinen ole se joka rakentaa sinun elämääsi. 

Ero on varmasti helppo ja näppärä r

Joo, tuollainen "mies pettää neljä kertaa" on satunnaisena aika harvinaista, jotain 2 %.

Joten joko aloittajalla on ihan megalomaanisen huono säkä tai sitten hän todellakin valitsee itselleen miehiä, jotka todennäköisemmin pettävät.

Vierailija
75/80 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattumalta muka näin-uskoo ken tahtoo. ns vaåpaa liitto ok,kunhan maltillinen se on realismia varsinkin pitkissä liitoissa

Vierailija
76/80 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus aloituksestasi:"En halua enää uutta parisuhdetta, koska tämä oli jo neljäs pidempi parisuhde jossa mies joko petti tai ilmaisi halunsa pettää minua."

Oletko ajatellut, miten hakatessasi päätäsi seinään aina saman ongelman kanssa miehestä riippumatta valitset jostakin syystä väärin kumppanisi? Olisiko aika löytää syy, mikä sen tyyppisissä miehissä viehättää sinua alussa ja ovatko he ennen sinua tehneet samat temput exilleen? Muutos lähtee sinusta, ei heistä. Parisuhde ei auta, jos et näe muutoksen tarvetta myös itsessäsi. Et pääse yli, koska sinun pitäisi myös selvittää omat ongelmasi siinä samalla.

Kaikki vastoinkäymiset muuttavat suhdetta. Uskottomuus ihan varmasti.Yli pääseminen vaatisi sinulta hyvää itseluottamusta, itsesi tuntemista ja  itsesi ymmärrystä, ettei toinen ole se joka rakentaa sinun elämääsi. 

Ero on varmasti helppo ja näppärä ratkaisu, jossa koet säilyttäväsi kasvosi mutta jo

kyllä tuon rouvan kannattaisi vapauttaa itsensä aviokurimuksesta ihan oman hyvinvoinnin takia. eka yö omassa kodissa on outo,mutta kuin joku tiiliskivi pudonnut päältä

Vierailija
77/80 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa! Suorastaan hirveetä! Olet aivan uniikki. En ole koskaan kuullutkaan, että joku mies pettäisi. Kyllä sinun nyt täytyy jostakin hakea kriisiapua.

Vierailija
78/80 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap. Toivottavasti viesti tavoittaa vaikka ketju on viime vuodelta. Kuulosti aivan samanlaiselta tilanteelta ja reaktiota kuin minulla oli ex miehen kanssa. Hän myös petti netissä, oli työmatkojen aikana ehdotellut tapaamisia ja jäi kiinni. Halusi jatkaa kanssani, lupasi lopettaa, vakuutti ettei fyysisesti ole pettänyt jne. Yritin koska olin taloudellisesti ahtaalla tuoreena yrittäjänä ja yhdessä asuminen toi vakautta omaan epävarmaan talouteeni yrittäjyyden ensi metreillä. Yritin antaa anteeksi, kävimme terapiassa mekin. Elämä jatkui ja suhde oli kelvollinen, mutta jokin muuttunut. Hän jäi taas kiinni alle vuoden päästä kikkelikuvien lähettelystä ja deitti sivustoilla surffailusta ja silloin totesin että rakkaus kuoli viimeisen henkäyksensä. Keskityin vain urani rakentamiseen siten että olisin taloudellisesti omillani. Tein töitä kuin hullu, 7 päivää viikossa. Suhde jäi sivuun ja lopulta lähdin miehen luota. 

Päivääkään en ole katunut päätöstä. Hänellä oli myös mm. Alkoholi ongelma ja riekkui baareissa jatkuvasti. Eron jälkeen luulin myös että seksuaalisuuteni on tuhoutunut koska suhteessa ollessa ei ikinä tehnyt mieli. Seksi oli kuin se tapahtuisi jollekulle muulle, ei minulle. Sitten törmäsin mieheen jonka kanssa itse seksiviestejä vaihdoin ja meillä oli seksisuhde. Se paransi minut tuosta traumasta ja koin taas olevani haluttava. Ja halusin itsekin. 

Tuon kevyen suhteen jälkeen aloin vakavammin seurustella ja nyt tämä uusi mies jäi kiinni 2kk suhteesta minua 17v nuoremman naisen kanssa. Haluaisi silti jatkaa kanssani ja on kuulemma jättänyt tämän nuoren naisensa mutta ei. Minä en pysty. Liian kokenut jo, tiedän sen piinan kun ei pääse yli epäilyksestä. Aina tulee mieleen jos se sittenkin pettää taas. En enää lähde sellaiseen, se tuhoaa mielenterveyden. Se tuhoaa itsetunnon. Ja estää tapaamasta miehen joka haluaa sinut. Kipeää tekee mutta en voi jatkaa suhdetta vaikka hän on super komea ja olen ollut umpirakastunut häneen. En vain voi tehdä sitä itselleni että joutuisin joka ikisen nuoren naisen nähdessäni ahdistuneena ajattelemaan pettämistä ja että olen vanha. En ole edes kovin vanha täytin juuri 40v. Olen hyvännäköinen, menestyn, pärjään omillani. Siitä saan voimaa että arvostan itseäni enkä ala mitään luottamusta rakentamaan tai miehen ulinoita kuuntelemaan. Löydän paremman ja sitä ennen olen mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa. 

Tsemppiä! Kannattaa miettiä haluaako loppuelämän olla onneton ja epävarma. Joku voi päästä yli ja antaa anteeksi mutta minä tunnen itseni. En pysty. Tulevaisuudessa näen vain että on vain ajan kysymys koska näin kävisi taas. Ja taas. Ja jos asuisi esim yhdessä tms. Niin lähteminen olisi vaikeampaa. Ei sellaista minulle. En laita säkkiä päähän ja jää odottamaan iskuja. 

Vierailija
79/80 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vielä kun itselläni niin pinnassa tämä tilanne myös, että huomaan kirjaimellisesti olotilojeni vaihtelevan sen mukaan olenko hieman taas uskonut miehen vakuutteluja että nuori nainen on jätetty ja hän haluaisi puhtaalta pöydältä aloittaa ja kutsuu kullakseen ym. Jos sorrun tähän alan masentua ja voida huonosti välittömästi! Ei missään nimessä! Olen juuri saanut tuon aikoinaan aloittamani yrityksen erittäin hyvään vaiheeseen, en olisi edes osannut uneksia miten hyvin pärjäisin sen kanssa. Miksi minä alentaisin itsearvostukseni moisen miehen takia? 

Kun taas jämptisti päätän että ei, ansaitsen parempaa, pärjään yksin. Oloni kevenee ja koen syvää rauhaa ja rakkautta itseäni sekä elämää kohtaan. Tästä sen tietää mikä on oikea tie. 

Hieman se itsetuntoa hivelee että mies kinuaa takaisin. Ero on silti ainoa kunniallinen tie, pelastaa maineensa ja kasvonsa.  Hän on siis esitellyt tämän nuoren naisen yhteisille ystävilleen ym. Että olisi aivan karmiva ajatus joutua yleisön edessä nöyryytetyksi tämän enempää. Ottakoon tästä oppitunnin ja onnea seuraavalle naiselleen. Harmi vaan että pettäjät tekee sen uudestaan aika todennäköisesti. 

Vierailija
80/80 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lähteminen on vaikeaa etenkin jos on lapsia, nii  lopultakin kun sen vain tekee ja totuttaa itsensä olemaan itsekseen, niin se mitä siitä saa elämäänsä uutta on kaiken arvoista. Ihan käytännön tasolla esim jos toiveena on kumppani joka arvostaa just sua ja haluaa just sut niin et sinä häntä tapaa jos olet vanhassa suhteessa kiinni. Sensijaan lapset vuoroin isällään antaa sulle mahdollisuuden deittailla ja viettää muutakin kuin lapsiperhe elämää. Sieltä voi uusi rakkaus löytyä ja oma elämä ei ole kärsimistä jonkun seksin perässä pettävän äijän ketaleen takia. En usko että kaikki miehet olisi petollisia vaikka omallekin kohdalle on 2-3 sattunut. Näitä kaikkia yhdistää se tietynlainen ihailun tarve, että haluavat hurmata naisia jotta kokisivat olevansa ihailtuja. Kun nainen on hurmattu tarvii lähteä hurmaamaan muita naisia tai ihailu loppuu. Keskenkasvuisia. On miehiä jotka on terveellä itsetunnolla varustettuja eikä tarvitse hurmata jokaista vastaan tulevaa neitoa. Kannattaa myös tutustua narsismiin, en sano että hän on narsisti mutta hänessä voi olla piirteitä siitä. Ja niiden piirteiden ymmärtäminen auttaa oikeasti nousemaan tilanteen yläpuolelle uhrin asemasta selviytyjäksi. Edelleen toivon paljon tsemppiä kaikille petetyille! Älkää itseänne syyttäkö, älkää antako kohdella huonosti. Yksinkin on hyvä elää ja sitä kautta voi tapahtua iloisia yllätyksiä.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi