Mies jäi kiinni pettämisestä, vuosi mennyt ja en pääse yli
Mies oli netissä ottanut useisiin naisiin yhteyttä ja järjestellyt tapaamisia heidän kanssaan. Vuosi sitten näin sattumalta muutaman viestiketjun, joissa mies jutteli seksijuttuja heidän kanssaan. Mies kieltää fyysisen pettämisen, mutta joka tapauksessa luottamus meni. Nyt tapahtuneesta on jo vuosi. Mies pyysi anteeksi ja haluaa jatkaa suhdettamme. Olemme käyneet pariterapiassa mutta en koe siitä olevan apua.
Alkushokin ja surutyön jälkeen tunteeni miestä kohtaan ovat muuttuneet. En tee enää aloitteita intiimiin kanssakäymiseen, koska en tunne halua häntä kohtaan. En halua enää uutta parisuhdetta, koska tämä oli jo neljäs pidempi parisuhde jossa mies joko petti tai ilmaisi halunsa pettää minua.
Olen jäänyt miehen elämään yhteisten lasten takia. Muuten kaipaan yksin oloa ja olen onnellisempi työn ja harrastusteni parissa. Pelkään että jatkuva petetyksi tuleminen on tuhonnut seksuaalisuteni pysyvästi, koska en enää tunne halua enkä mielenkiintoa miehiä kohtaan. Onko siis väärin jäädä miehen elämään, vaikka parisuhteeseen ei enää ole edellytyksiä? Lapset ovat onnellisia kun äiti ja isä ovat heitä lähellä, ja joka tapauksessa en enää koskaan aio uuteen suhteeseen vaan elän ennemmin yksin.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Lainaus aloituksestasi:"En halua enää uutta parisuhdetta, koska tämä oli jo neljäs pidempi parisuhde jossa mies joko petti tai ilmaisi halunsa pettää minua."
Oletko ajatellut, miten hakatessasi päätäsi seinään aina saman ongelman kanssa miehestä riippumatta valitset jostakin syystä väärin kumppanisi? Olisiko aika löytää syy, mikä sen tyyppisissä miehissä viehättää sinua alussa ja ovatko he ennen sinua tehneet samat temput exilleen? Muutos lähtee sinusta, ei heistä. Parisuhde ei auta, jos et näe muutoksen tarvetta myös itsessäsi. Et pääse yli, koska sinun pitäisi myös selvittää omat ongelmasi siinä samalla.
Kaikki vastoinkäymiset muuttavat suhdetta. Uskottomuus ihan varmasti.Yli pääseminen vaatisi sinulta hyvää itseluottamusta, itsesi tuntemista ja itsesi ymmärrystä, ettei toinen ole se joka rakentaa sinun elämääsi.
Ero on varmasti helppo ja näppärä ratkaisu, jossa koet säilyttäväsi kasvosi mutta jo
Pettäminen on kuitenkin aika yleistä, niin voi olla myös käynyt vaan huono tuuri.
Ehkä parempi sit erota. Luottamus kun menee, niin se menee.
Tottakai on tullut käytyä peilin edessä. Miehet jotka tekivät minulle näin olivat keskenään hyvin erilaisia. Viimeisin kumppani ei ollut koskaan aiemmin pettänyt ketään, vaan vetosi ikäkriisiin selitellessään tekosiaan. Eiköhän aika moni mies katsele muualle liitossaankin. Ongelmaksi on tullut internet, kun siellä on helppo pääsy kaikkeen ja kaikkiin.
Eikä sekään ole tavatonta, että neljän epäonnistuneen suhteen jälkeen syytetään naista vaikka miehet ovat itse pettäneet. Pettäminen on tietoinen valinta siitä miten lähtee käytännössä toteuttamaan vääräksi tietämäänsä asiaa. Olen aina huomioinut kumppanini tarpeet ja toiveet, joten vastuutan tässä kuitenkin vastapuolen tekemiset hyvin pitkälle. Kuten mieskin on todennut niin suhteessamme ei ole ollut mitään vikaa ja siksi hän haluaisi jatkaa kanssani.
Miehet ja naiset, jotka pettävät kumppaneitaan omaavat paljon luonteenheikkouksia tietyillä elämän osa-alueilla, koska heidän mielestään niin voi tehdä omaa kumppaniaan kohtaan eivätkä näe toiminnassa mitään väärää. Sama käyttäytymismalli toistuu pettäjillä usein muissakin asioissa, aina löytyy oikeutus tehdä jotain mistä pettäjä hyötyy piittaamatta muista. Tietyllä tavalla henkiseltä kypsyysasteeltaan täysin kelkasta pudonneita sieluja, jotka ovat täysin ymmärtämättömiä ja myötähäpeän noloja siinä, etteivät edes käsitä mitä tuollainen käytös tarkoittaa. Pettäjät saavat mielihyvää väkivallasta omaa kumppania kohtaan. Pidän itse pelottavan kehityshäiriöisinä sellaisia ihmisiä jotka pettävät kumppaneitaan.
Jos ei kotona saa, haetaan muualta.
Kyllä se väärältä kuulostaa. Eihän sullakaa oo ku yks elämä. Onko se oikein käytetty tommoseen paskaan?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kotona saa, haetaan muualta.
Jos kumppani ei ole haluttava, hän ei saa kotona.
Mies yleensä eroaa itse vasta sitten kun suhde uuden kumppanin kanssa on tarpeeksi vakaalla pohjalla, siihen asti pettää menemään. Tästä syystä ei halua erota ja pyytelee anteeksi, koska muuten jäisi yksin.
Vierailija kirjoitti:
Mies yleensä eroaa itse vasta sitten kun suhde uuden kumppanin kanssa on tarpeeksi vakaalla pohjalla, siihen asti pettää menemään. Tästä syystä ei halua erota ja pyytelee anteeksi, koska muuten jäisi yksin.
Se taas harvoin on vakaalla pohjalla, jos samaan aikaan elää perhe-elämää toisaalla.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on tullut käytyä peilin edessä. Miehet jotka tekivät minulle näin olivat keskenään hyvin erilaisia. Viimeisin kumppani ei ollut koskaan aiemmin pettänyt ketään, vaan vetosi ikäkriisiin selitellessään tekosiaan. Eiköhän aika moni mies katsele muualle liitossaankin. Ongelmaksi on tullut internet, kun siellä on helppo pääsy kaikkeen ja kaikkiin.
Eikä sekään ole tavatonta, että neljän epäonnistuneen suhteen jälkeen syytetään naista vaikka miehet ovat itse pettäneet. Pettäminen on tietoinen valinta siitä miten lähtee käytännössä toteuttamaan vääräksi tietämäänsä asiaa. Olen aina huomioinut kumppanini tarpeet ja toiveet, joten vastuutan tässä kuitenkin vastapuolen tekemiset hyvin pitkälle. Kuten mieskin on todennut niin suhteessamme ei ole ollut mitään vikaa ja siksi hän haluaisi jatkaa kanssani.
Sori nyt vain, mutta jos olet oikeasti joutunut neljän miehen pettämäksi neljässä parisuhteessa, niin oddsit on sen puolella, että sinussa itsessä on jotain sellaista mikä saa miehet pettämään. Todennäköisesti olet huono sängyssä.
Lapset sopeutuvat hyvin viikonlopputapaamisiinkin. Jos mies on täysipäinen niin voi ottaa lähihuoltajuuden ja sinä voit muuttaa johonkin lähelle ja aloittaa kivan sinkkuelämän. Tai sitten muutat lasten kanssa, jos mies ei halua muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se taas harvoin on vakaalla pohjalla, jos samaan aikaan elää perhe-elämää toisaalla.
Niinpä, ei miestä se kiinnosta, kunhan ei ole yksin.
Jos pariterapiasta ei ole apua, se saattaa johtua siitä että terapeutti on huono. Joten yksi vaihtoehto on, että kokeilette toista terapeuttia.
Suomessa väkivalta on todella yleistä niin työpaikoilla että kotioloissa. Joitain kommentteja kun tällä palstalla lukee, tulee tunne että onko suomalaisilla heikentynyt ymmärrys/hahmotuskyky/tunneäly tunnistaa omaa käytöstä tai muiden ihmisten käytöstä (jos väkivaltaan nähdään oikeutusta) Ymmärtävätkö ihmiset mitä väkivalta tarkoittaa parisuhteissa/ihmissuhteissa ja miten sairas asia sellainen on, jos väkivaltaa tapahtuu kumppania kohtaan tai muissa ihmissuhteissa.
Itse sai tietää pettämisestä ja yritin kysellä että kertoisi miten asia on. Ki puhunut mitään ja kierteli vaiin. 3 kuukauden päästä tein sitten itse ratkaisun. Se on loppu nyt. Jaoin tavarat ja pyysin hakemaan pois.
Olin samassa tilanteessa. Terapiassa käytiin niin pariskuntana kun yksilöinä. Mulla meni miehestä täysin maku, hänestä tuli mulle välinpitämätön, kun tajusin juurikin vuosi sen alkushokin, epäuskon ja pyristelyn jälkeen, miten paskasti meni tekemään minua ja lapsia kohtaan.
Erosimme kaksi vuotta pettämiskuvion tultua ilmi.
Miehet ja naiset pettävät yhtäläisesti, ei voi sanoa et miehet aina pettää ja naiset kärsii, ei se niin mene. Itse (olen naisena) olen seurannut muutamankin hyvän ystäväni edesottamuksia avioliiton ulkopuolella. Syitä pettämiselle? Toisen mies teki liikaa kotona, oli liian kiltti, teki ruokaa ja nuoli tussua, mutta jännitys. Toisen mies ei halunnut panna, ei koskenut, eikä pussannut, arki toimi kyllä muuten. Eli, syitä on moninaisia. Kyllä ne naisetkin osaa. Ja on miehiä, jotka eivät petä. Ihan kuin on naisia, jotka eivät petä.
Ja se, että sulla on tullut eteen miehiä jotka pettää, eivät johdu sinusta. Nämä tilanteet opettavat sulle rajoja ja oman itsen arvostamista, ja sitä, mitä et jatkossa enää tule hyväksymään.
Siispä sanoisin sulle onkinlaiseksi ohjenuoraksi (ehkä), että kukaan ei tuota päätöstä (erotako vai pysyäkö yhdessä) puolestasi voi tehdä. Sisäinen äänesi kyllä tietää tasan tarkkaan, mikä olisi sulle hyväksi, mutta usein sitä on raastavan tuskallista kuunnella.
Mitä ikinä teetkään, pärjäät kyllä. Mulla älä anna sisäisen palosi, intohimosi ja sydämesi näivettyä, se nimittäin heijastuu myös lapsiisi.
Lähetän sulle paljon voimansäikeitä!
Lainaus aloituksestasi:"En halua enää uutta parisuhdetta, koska tämä oli jo neljäs pidempi parisuhde jossa mies joko petti tai ilmaisi halunsa pettää minua."
Oletko ajatellut, miten hakatessasi päätäsi seinään aina saman ongelman kanssa miehestä riippumatta valitset jostakin syystä väärin kumppanisi? Olisiko aika löytää syy, mikä sen tyyppisissä miehissä viehättää sinua alussa ja ovatko he ennen sinua tehneet samat temput exilleen? Muutos lähtee sinusta, ei heistä. Parisuhde ei auta, jos et näe muutoksen tarvetta myös itsessäsi. Et pääse yli, koska sinun pitäisi myös selvittää omat ongelmasi siinä samalla.
Kaikki vastoinkäymiset muuttavat suhdetta. Uskottomuus ihan varmasti.Yli pääseminen vaatisi sinulta hyvää itseluottamusta, itsesi tuntemista ja itsesi ymmärrystä, ettei toinen ole se joka rakentaa sinun elämääsi.
Ero on varmasti helppo ja näppärä ratkaisu, jossa koet säilyttäväsi kasvosi mutta jos et yhtään tunne itseäsi siitä ei ole sinulle suurempaa hyötyä.