Peruuko Kela vuokran kohtuullistamisen kuntakohtaiseen maksimiin perustoimeentulotuessa, jos ei kykene hakemaan/muuttamaan?
Jos lääkäri kirjoittaa b-lausunnon jossa sanotaan minun oleva kykenemätön etsimään uutta auntoa tai muuttamaan tällä hetkellä mielenterveydellisistä syistä johtuen, niin lopettaako kela vaatimasta halvemman asunnon etsimistä, ja huomioi koko vuokran perustoimeentulotuessa?
Nyt siis vuokra enemmän kuin se kuntakohtainen raja, ja joudun itse maksamaan ylimenevän osan eikä rahat riitä ruokaan. Ei auttanut että oon kelalle todistanut halvemman asunnon etsimisen heidän ohjeistuksensa mukaan...
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös sieltä sossusta auteta sinua? Pyydä apua. Olen tietoinen että kun pyydät apua niin he auttavat ja muutossa autetaan samaten.
Millä tavalla auttavat? Muuttohan on melko raskas prosessi ihmiselle...Luultavasti vakavasti masentununeella ei siihene ole voimavaroja.
No minulle kerrottiin että otat yhteyttä alueesi sosiaalitoimeen ja he auttavat hakemuksien tekemisessä, asioiden hoitamisessa ja lisäksi jos olet toimeentulotukiasiakas, voit saada muuttoavustusta. Siellä autetaan näissä käytännön asioissa. Ota pikaisesti yhteyttä. On omalle jaksamisellesi kuten mielenterveudellesikin parempi että pääset edullisempaan asuntoon eivätkä nämä talousasiat sitten enää kuormita sinua. Kaikki stressikin vaikuttaa jaksamiseen kuten mielenterveyteenkin yleisest
Älä selitä, jos autetaan kaikissa asioissa ja vielä muuttoauto muuttaa niin sen vähemmällä stressillä ei vain pääse. Ole sitten syömättä. Sama se minulle on.
"Ei auttanut että oon kelalle todistanut halvemman asunnon etsimisen heidän ohjeistuksensa mukaan..."
Ei tuollainen lausunto enää auta, kun se vuokra on jo kohtuullistettu. Eikö se ole vähän ristiriitaista, että ensin olet etsinyt asuntoa ja toimittanut siitä selvitykset ja sitten toimitat lapun, jossa sanotaan, että et kykene asuntoa etsimään? Sä olet jo kyennyt sitä etsimään.
Vierailija kirjoitti:
"Ei auttanut että oon kelalle todistanut halvemman asunnon etsimisen heidän ohjeistuksensa mukaan..."
Ei tuollainen lausunto enää auta, kun se vuokra on jo kohtuullistettu. Eikö se ole vähän ristiriitaista, että ensin olet etsinyt asuntoa ja toimittanut siitä selvitykset ja sitten toimitat lapun, jossa sanotaan, että et kykene asuntoa etsimään? Sä olet jo kyennyt sitä etsimään.
Tilanne voi muuttua mielenterveyden osalta, ja kelan kyykytys/painostus on omiaan laskemaan sitä. Tuliko mieleen?
Eli voi olla että asuntoa on haettu kesä-elokuu 3kk, mutta nyt psyykkisessä voinnissa on tapahtunut muutos, ja masennus pahentunut (osin kelan takia)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanne voi muuttua mielenterveyden osalta, ja kelan kyykytys/painostus on omiaan laskemaan sitä. Tuliko mieleen?
Eli voi olla että asuntoa on haettu kesä-elokuu 3kk, mutta nyt psyykkisessä voinnissa on tapahtunut muutos, ja masennus pahentunut (osin kelan takia)
Juuri näin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on vaikeaa halvempaan muuttamisessa?
Lahjoitat vanhat paskaiset ja rähjäiset huonekalut pois tai kannat roskikseen.
Sitten vain meet repun kanssa uuteen asuntoon. bussi kulkee hyvin
Ostat sitten vähän kerrallaan perustoimeentulotuesta uudet kalusteet.
Tällä tavoin et tarvitse edes muuttoautoa. Ainoastaan reppu johon voit ottaa alusvaatteet yms. Ja sitten vain bussiin.Nyt on varsinainen humoristi. Missäs tämä tuensaada muuttaja nukkuu uudessa asunnossa? Ei lautasiakaan, tai kattiloita? Miten tekee ruokaa?
Laitetaan patja lattialle. Paperilautasi saa mistä marketista tahansa. Miten voi olla noin uusavuton tekosyiden keksijä?
En ole ap, mutta sairastan vakavaa masennusta ja olen koko ajan järkyttävän ahdistunut. Aion silti hävittää suuren osan omaisuudestani ja sitten etsiä pienemmän asunnon. Ja siis mulla on hirveä määrä kaikenmaailman tavaraa. Kaikkia en hävitä, vain sellaiset mitä en tarvitse ja niitä on paljon. Osan myyn mutta suurin osa menee roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on vaikeaa halvempaan muuttamisessa?
Lahjoitat vanhat paskaiset ja rähjäiset huonekalut pois tai kannat roskikseen.
Sitten vain meet repun kanssa uuteen asuntoon. bussi kulkee hyvin
Ostat sitten vähän kerrallaan perustoimeentulotuesta uudet kalusteet.
Tällä tavoin et tarvitse edes muuttoautoa. Ainoastaan reppu johon voit ottaa alusvaatteet yms. Ja sitten vain bussiin.Nyt on varsinainen humoristi. Missäs tämä tuensaada muuttaja nukkuu uudessa asunnossa? Ei lautasiakaan, tai kattiloita? Miten tekee ruokaa?
Laitetaan patja lattialle. Paperilautasi saa mistä marketista tahansa. Miten voi olla noin uusavuton tekosyiden keksijä?
Millä rahalla se patja ostetaan, tai paperilautasia kun raha ei ole?
Vierailija kirjoitti:
jos ei pysty hakemaan asuntoa eikä muuttamaan, on kyllä niin huonossa kunnossa että parempi olisi samantien määrätä holhoukseen. Auttaisi asiakasta eniten.
Tämä. Tuntuu että jengi oikein ylpeilee sillä, että ei pysty huolehtimaan itsestään. Ja sitten valtion pitäisi tuoda kaikki valmiina nenän eteen.
Usein antaa asua kolme kuukautta. Anssi on reilu tyyppi.
"Muuttaminen ei ole Rosalle mahdollista"
Olisit ap laittanut lähteen edes mistä olet lainannut tän juttusi