Milloin olet lopettanut ystävyys /kaveruussuhteen?
Kommentit (119)
Tuli tuosta yhdestä kateuden kohteesta mieleen yksi oma kaverini, joka oikeasti luulee ihmisten kadehtivan häntä. Viimeksi kun nähtiin, niin hän oli vakuuttunut mm. siitä, että kunnan työntekijät kadehtivat häntä, ja siksi on ollut jotain byrokratiaongelmaa jonkun kuntapalvelun kanssa... siis oikeasti. Onhan hänellä moni asia hyvin, mutta en nyt silti ihan usko, että aura- tai roska-autokuski tekee jonkun virheen kateuden takia, kun itselle on tullut ihan samanlaisiä kämmejä vastaan, vaikka olen köyhä ja ruma. :)
Juoruilee kaikista selän takana. Ei minkäänlaista kykyä itsehillintään juoruillessaan. En halua kuulla toisen käden tietona kenenkään kuulumisia, enkä halua, että minun kuulumisiani kuulutellaan ympäriinsä. Ne, joita kiinnostaa minun elämäni, voivat kysyä suoraan minulta, ja itsekin kysyn suoraan niiltä, joiden asiat kiinnostavat minua.
Valehteli, käytti hyväksi, lainaili rahaa, oli hyvin väsyttävä ihminen
Kulttuurierojen takia. Vakaamusten takia.
Koska erilaiset elämäntyylit. Lisäksi en vain jaksanut enää. Ystäviä ei tarvitse. Perhe riittää.
Ei juuri koskaan ole aikaa minulle -> oletan ettei ole kiinnostunut seurastani. En tee mitään ihmissuhteella joka ei ole vastavuoroinen.
On paljastunut paskaksi ihmiseksi, esimerkiksi alkanut aina pokaamaan niitä miehiä joita minä olen tapaillut.
Heti kun mahdollista. Parhaassa tapauksessa ennen sen syntymistä
Olettekote kaikki naisia? Korkeat on odotukset ystävyyttä kohtaan. Miehet on helpompia.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin ystävyyssuhteen joka perustui kateuteen. Ystäväni osalta. Hän oli kateellinen ulkonäöstäni, saavutuksistani, perheestäni, elämästäni En enää jaksanut sitä jatkuvaa negatiivista, lyttäävää asennetta. Näimme vastikään sattumalta baarissa, jossa olin veljieni ja mieheni kanssa ja hän kaveriporukkansa. Moikkasimme, ja hän näytti ihmettelevän sitäkin kuinka hyvin tulemme juttuun porukalla veljieni ja mieheni kanssa. Tuntui olevan siitäkin kade. Hymyilin vain rennosti ja jatkoimme lautapeliä porukassamme.
Kateelliset ihmiset ovat todella myrkyllisiä. He yrittävät vain lytätä toista.
Vierailija kirjoitti:
Juoruilee kaikista selän takana. Ei minkäänlaista kykyä itsehillintään juoruillessaan. En halua kuulla toisen käden tietona kenenkään kuulumisia, enkä halua, että minun kuulumisiani kuulutellaan ympäriinsä. Ne, joita kiinnostaa minun elämäni, voivat kysyä suoraan minulta, ja itsekin kysyn suoraan niiltä, joiden asiat kiinnostavat minua.
Tämmöisestä juoruakkojen kerhosta minäkin jättäydyin suosiolla pois. Kunnon wt menoa.
Huomatessani, etten halua viettää aikaa enää kyseisen ihmisen kanssa.Olemme liian erillaisia.
Kun ystävä kävi liian tungettelevaksi ja lähetteli jatkuvasti viestejä ja kerjäsi tapaamisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisimpänä - ja toivon että olisin tajunnut ja tehnyt tämän jo aiemmin - on pelokkaiden ja negatiivisten ihmisten poistaminen. Jos reagoi pelokkaasti tai negatiivisesti kertomiini asioihin tai elämään ylipäätään, on ostanut pääsylipun ulos
Pitäisköhän sinun käydä lenkillä ja rauhoittua?
Hyvä esimerkki tällaisesta henkilöstä: projisoi omaa pahaa oloaan toiseen, valehtelee, yrittää provosoida. Puhdas energiavampyyri ja kiusaaja
Vierailija kirjoitti:
Tällaisia ihmisiä on kokonaisia kyliä. Kun yhdelle sanoo jotakin, kaikki tietävät. Ja tietävät myös paljon sellaista, joka ei ole totta, mutta jota pitävät oman kokemusmaailmansa perusteella todennäköisenä. Tällaisten kanssa ei voi olla ollenkaan tekemisissä, edes niiden mukavien lasten, valitettavasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin ystävyyssuhteen joka perustui kateuteen. Ystäväni osalta. Hän oli kateellinen ulkonäöstäni, saavutuksistani, perheestäni, elämästäni En enää jaksanut sitä jatkuvaa negatiivista, lyttäävää asennetta. Näimme vastikään sattumalta baarissa, jossa olin veljieni ja mieheni kanssa ja hän kaveriporukkansa. Moikkasimme, ja hän näytti ihmettelevän sitäkin kuinka hyvin tulemme juttuun porukalla veljieni ja mieheni kanssa. Tuntui olevan siitäkin kade. Hymyilin vain rennosti ja jatkoimme lautapeliä porukassamme.
Kateelliset ihmiset ovat todella myrkyllisiä. He yrittävät vain lytätä toista.
Toisaalta hyvä muistaa, että kaikki jotka yrittävät vain lytätä toista, eivät tee sitä kateudesta. Taustalla voi olla myös ärsyyntyminen toisen typeryydestä, ahneudesta ja ilkeydestä.