Oletko töissä oma itsesi vai vedätkö roolia?
Kommentit (208)
Pakko vetää roolia. Olen teatterissa näyttelijänä.
Vedän tietynlaista roolia usein. En tuntisi sopivaksi esim. näyttää työpaikalla muille jos olen pahalla tuulella.
Henkilöstö- ja tulosvastuussa niin voihan sitä "manageriminää" kai rooliksikin kutsua, mutta itse näen vain sen niin että tietyt luonteenpiirteet vahvempana eri tilanteissa.
Olen oma itseni. Voi olla että pitäisi olla näkymättömämpi ja kuulumattomampi, mutta kun en osaa olla kukaan muu.
Kyllä minulla selkeä työrooli on. Olen ammatti-ihmisenä itsevarmempi kuin omana itsenäni. Töissä tiedän koko ajan mitä teen ja miten toimia äkillisissä ja vakavissakin tilanteissa. Olen vastuullinen ja tehokas. Vapaalla olen epävarma jahkailija. Joskus tuntuu että mitä pienempi asia, sitä enemmän käytän energiaa turhaan arpomiseen ja ihmettelyyn.
Mitenköhän tähän näyttelijänä vastaisi.
Teen töitä kylmähköjen insinöörimiesten kanssa ja on kyllä itselläkin aika asiallinen rooli päällä. Vapaa-ajalla katson reality tv:tä ja syön karkkia ja soittelen juoruilupuheluita kavereiden kanssa ja analysoin ties mitä mikroilmeitä. Jos puhuisin vapaa-ajalla jonkun ihmisen kanssa yhtä paljon säästä, golfista ja polkujuoksusta kuin töissä niin lähtisin kotiin. Töissä esitän, että kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai vedän roolia. En vahvasti, mutta hieman. Oletan että jokainen terve ihminen vetää töissä roolia, ei siellä mikään avoin kirja tarvitse olla.
Siis mitä roolia? Minä olen ihan oma itseni, mutta en minä nyt elämästi kerro kaikkia asioita kaikille tai esitä olevani jotain toista mitä itse asiassa olen.
Esimerkiksi asiakaspalvelijan, opettajan, asiantuntijan tai lääkärin roolia. Missä työssä voi olla täysin oma itsensä?
Joku hölmö saanut ahaaelämyksen ja yrittää valaista muita.
En ehdi niiden kanssa seurustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai vedän roolia. En vahvasti, mutta hieman. Oletan että jokainen terve ihminen vetää töissä roolia, ei siellä mikään avoin kirja tarvitse olla.
Siis mitä roolia? Minä olen ihan oma itseni, mutta en minä nyt elämästi kerro kaikkia asioita kaikille tai esitä olevani jotain toista mitä itse asiassa olen.
Esimerkiksi asiakaspalvelijan, opettajan, asiantuntijan tai lääkärin roolia. Missä työssä voi olla täysin oma itsensä?
Siis miksi noissa nyt pitäisi esittää jotain roolia?
No esim. tuomari joutuu tekemään työtä lakien ja säädösten mukaan, vaikka olisi niistä eri mieltä henkilökohtaisesti.
Samoin joku opettaja voi sääntöjen mukaan joutua antamaan jollekin oppilaalle huonomman tai paremman arvosanan kuin henkilökohtaisesti haluaisi.
Joo, tai ainakin vetäydyn kuoreeni. En juuri puhu, muuta kuin pakolliset. Jotkut harvat hyvät tyypit saa tosin välillä vedettyä sieltä pois.
Töissä olen ammattikuntani edustaja. Opehommissa opettaja, myyntihommissa myyjä. Kummassakaan ei pitkään katseltaisi luontaisen laiskaa puhumatonta lötkärettä, joka on piinallisen ujo ja pelkää puhua ihmisille. Pakko olla oma persoona töihin.
Sen verran että salailen kuinka introvertti olen. Ja en kiroile vaikka kotona kiroilen kuin merimies.
Vedin roolia ja vedätin valehtelin kaikille excille.
M60
töissä olen niinku muka tietäisin jostakin jotain. täällä vauvalla olen oma itseni.
Tietty ammatillisuus ja yhteistyökyky kaikkien kanssa on oltava.
Edustan töissä yritystä ja sen linjaa. En ole siellä korostamassa omia mielipiteitä enkä kaatamassa tunteitani muitten niskaan. Kyllä tavallaan ammattiminä siis on erikseen.
Ei se ole mikään roolin vetäminen, jos käyttäytyy eri lailla erilaisissa tilanteissa. Se on täysin luonnollista normaalille ihmiselle. Olen kavereiden kanssa erilainen kuin puolisoni kanssa. Olen töissä erilainen kuin kotona. Jokaisessa näistä tilanteista olen oma itseni, mutta erilaiset vaatimukset näkyy erilaisena käyttäytymisenä. Töissä olen puku päällä ja kotona yleensä alasti. Kotona katson paljon leffoja akan kanssa jne., mutta luonnollisesti töissä teen töitä. Joka tilanteessa tietysti olen mukava itseni.
Työn aikana useimmiten vedän roolia.
Olen näyttelijä.
Pakko vähän roolia vetää, ei kestä nykynuoret edes huumoria.