US: "Susilaumat lähestyvät nyt pääkaupunkiseutua". Onneksi olkoon, vihreät mutta varokaa, luonto lähenee
Vihdoinkin vihreätkin saavat kokea jotain aitoa ja ihmeellistä, kun susilaumatkin lähestyvät pääkaupunkiseutua!
Muistakaa kuitenkin, että yhtäkään sutta ei saa ampua.
Kommentit (83)
Odotan sitä päivää kun eduskuntatalon portailla voi ihastella ruokailevaa susilaumaa. Elkääs polliisit nyt puuttuko luonnon kulkuun, pääkaupunkiin kuuluu sudet siinä missä muuallekin.
Sudet olette täyttä terästä. Juntit tulette helvetin kaukaa perästä.
Kauralatte tärisee kalliolaisen hipsterin kädessä.
Olen todella iloinen, jos tänne saadaan susia. Täällä on niin paha perua-ongelma, että saalista riittää. En todellakaan ymmärrä pelkoa susia kohtaan.
Vai on ihan susia tulossa? Täytynee siis työttömänä hakea leipäjonosta lihatuotteita ja alkaa nakella niitä rikkaiden ja varakkaiden pihoihin.
Toivottavasti ajavat ulkomaan eläjät tiehensä.
Tervetuloa sudet tänne pääkaupunkiseudulle!
Vierailija kirjoitti:
No nyt on viherpiipertäjät varmaan tyytyväisiä. Mun puolesta kaikki 300 (ehkä oikeampi luku 3000) petoa voisi siirtyä kehä 3 sisäpuolelle
Vihreät on vaarallisempia petoja kuin sudet.
Mieluummin kohtaisin sen suden.
Tervetuloa. Pohjoisessa mökin läheisyydessä on joskus susia, eivät ne sielläkään haittaa vaikka niiden kohtaaminen on paljon todennäköisempää kuin kaupungissa.
Ei ole susi tainnut tappaa ketään 150 vuoteen, joten tuskin tarvitsee huolehtia. Vaarallisempia ovat vaikkapa hirvet.
Enemmän minä huonosti koulutettua koiraa pelkään kuin sutta. Olen maaseudulta kotoisin, susialueelta, enkä edelleenkään ymmärrä miksi susia vihataan.
Jos riemuidiootti antaa koiransa kuljeksia vapaana susien elinalueella, kuten monet antavat, niin ihmekös tuo jos käy huonosti. Kotikylillä on asiasta vain yksi ainoa oikea mielipide, ja jos sanoo olevansa susien puolella niin vainoaminen on varmaa. Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin haittaa vihreitä pätkääkään. Sen sijaan kepulaisia ja persuja haittaa.
Taitaa ääni muuttua kellossa, kun joutuu muutama puudeli susien evääksi, niin jo on ampuminen mitä luonnollisin asia heidänkin mielestä.
Sata kertaa vaarallisempia ovat ne ma mulaumat, jotka JO ovat pk-seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole susi tainnut tappaa ketään 150 vuoteen, joten tuskin tarvitsee huolehtia. Vaarallisempia ovat vaikkapa hirvet.
Vieläkö joku jaksaa tätä paska-argumenttia viljellä?
Susilaumat pysyvät kaukana ihmisistä, laumassa ne voivat metsästää hirviä ja muuta ruokaa. Yksinäiset sudet ovat niitä jotka tulevat ihmisasutuksen liepeille helpon ruuan toivossa kun ei yksi susi saa hirveä hengiltä. Jos antaa niiden susien olla rauhassa niin ne voivat muodostaa laumoja eikä tarvitse käydä syömässä koiria ihmisten pihoilta kun ei muuta riistaa saa kiinni ja hengiltä.
Näin käy kun mennään liikaa peukaloimaan luotoa, luonto kostaa.
Pariudutaan homona ja väsätään alkioita tehtaissa, laitetaan pussiin ja säällisen ajan kuluttua pussista tipahtaa ehta yksilö.
Kuvitellaan että kepulikonsteilla syntyy elinkelpoisia normaaleja yksilöitä. Ei synny, tarvitaan oitis diakonoosi ja lääkitys, terapian lisäksi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Sata kertaa vaarallisempia ovat ne ma mulaumat, jotka JO ovat pk-seudulla.
Enemmän kuin sata kertaa
Vierailija kirjoitti:
Sudet olivat alueella kauan ennen ihmisiä. Ottavat omaansa takaisin.
Tämä on aina niin huvittavaa. Ihminen on alkuperäinen organismi tällä planeetalla muiden elukoiden mukana joten ihmisella on yhtäläinen oikeus asua missä haluaa. Luonnon laissa vahvin voittaa joten muut elukat väistyvät.
Ei ne sudet pääkaupunkiseudulla kauan vanhene, vaikka sopeutuvaisia ja oppivaisia eläimiä ovatkin. Johan sitä on väläytelty, että kantaa pitää rajoittaa. Semmosia ajatuksia päättäjille tulee, kun niitä alkaa omissa nurkissa pyöriä. Itse asun susien reviirillä. Itse asiassa kaksi laumaa pitää täällä kotiaan. Kyllä ollaan jo totuttu toisiimme. Voi olla, että juuri näiden pennut on sinne etelämmäs matkalla. Pitäkää hyvää huolta niistä. Ei se haittaa, jos joku hukka pihalle eksyy, se on vain ohikulkumatkalla reviiriä ja puolisoa etsimässä. ;D