Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverin outo käytös, mykkäkoulu yms.

Vierailija
27.09.2024 |

Työkaveri alkoi yhtäkkiä jättää mut täysin huomiotta. Ei puhu, ei katso päin, on kuin olisin ilmaa. En mielestäni ole tehnyt mitään ansaitakseni sen.

Miten ratkaisen tilanteen? Onko muilla kokemusta tällaisesta? Mikä noin käyttäytyvää ihmistä vaivaa? 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu esimiehelle, tuo on epäasiallista käytöstä.

Vierailija
2/14 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin suoraan mutta asiallisesti mitä on tapahtunut 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti kysyt täällä mitä tehdä? Ihan simppeli keino on kysyä suoraan siltä työkaverilta. Mistä ihmeestä me tiedetään syy sen käytökseen...

Vierailija
4/14 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu esimiehelle. Työkaverilla voi olla omia ongelmia tai kyseessä voi olla jokin väärinkäsitys. Joku väittänyt, että olet vaikka sanonut hänestä jotain tms. Joka tapauksessa mykkäkoulu ei kuulu työyhteisöön.

Vierailija
5/14 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti kysyt täällä mitä tehdä? Ihan simppeli keino on kysyä suoraan siltä työkaverilta. Mistä ihmeestä me tiedetään syy sen käytökseen...

Kai täällä saa kysellä yleisesti muiden kokemuksia ja mielipiteitä. Tiedän ettei kukaan voi tietää juuri tämän henkilön syytä, mutta ehkä osaa heittää jotain arvausta, jos on itse kokenut samaa.

Vierailija
6/14 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhu esimiehelle. Työkaverilla voi olla omia ongelmia tai kyseessä voi olla jokin väärinkäsitys. Joku väittänyt, että olet vaikka sanonut hänestä jotain tms. Joka tapauksessa mykkäkoulu ei kuulu työyhteisöön.

Yleensä tuollaiset johtuu muiden sanomisista, eli ainoa tapa on kysyä suoraan, että mistä käytös johtuu.

Valehtelu selän takana kun on yleistä, kun on kuitenkin ihmisapinoista kyse.

Vierailija
7/14 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai täällä saa kysellä yleisesti muiden kokemuksia ja mielipiteitä. Tiedän ettei kukaan voi tietää juuri tämän henkilön syytä, mutta ehkä osaa heittää jotain arvausta, jos on itse kokenut samaa.

Toki saa kysellä. Mutta monesti ihmettelen ihmisten uusavuttomuutta, tässäkin aloituksessa kysyttiin miten ratkaista tilanne. Eikö se ole selvää että tilanne ratkaistaan keskustelemalla sen työkaverin kanssa ja kysymällä mistä mykkäkoulu johtuu. Mitä hyötyä oikeastaan on tietää miksi muiden työkaverit on olleet mykkistä, ruveta arvailemaan syytä. Kun ratkaisevaa on tietää miksi juuri ap:n työkaveri noin käyttäytyy.

Vierailija
8/14 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, kun en tunne sua tai työkaveriasi.

Voidaan spekuloida;

1. Ehkä hän ei pidä susta

2. Ehkä hänellä on jotakin ongelmia omassa elämässään tai työstressiä, mikä voi sitten näyttäytyä vetäytymisenä sosiaalisesta kanssakäymisestä

3. Ehkä asian taustalla ei ole mitään syvällistä ja hänellä ei vaan yksinkertaisesti ole sulle mitään asiaa. Mun työpaikalla on introvertti, joka käy vain töissä eikä osallistu virkistystoimintaan tai muuhun ylimääräiseen sosialisoimiseen.

Jos työkaverin käytös ei vaikuta sun työntekoon, niin en lähtisi tekemään asiasta numeroa.

Vierailija
9/14 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä kerran olin puhumatta työkaverille hetken aikaa, koska hän lupasi hoitaa muutaman tehtävän, jätti ne hoitamatta ja sälytti syyn mun niskaani ja jouduin korjaamaan hänen jäljet. Ei tehnyt mieli olla hyvää pataa hetkeen ja ajattelin, että en halua sanoa hänelle vihaisena mitään mitä katuisin myöhemmin. Nielin kiukkuni ja olin hiljaa.

Vierailija
10/14 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siinä mielessä työntekoon, että joitakin asioita pitäisi käydä yhdessä läpi, jotta tieto siirtyy. Muuten asia ei minua juuri haittaisi. Enemmän huvittaa/ihmetyttää, että aikuinen ihminen toimii noin työpaikalla, kun minusta mykkäkoulu ei kuulu edes terveeseen parisuhteeseen missään tilanteessa. 

Vierailija
11/14 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siinä mielessä työntekoon, että joitakin asioita pitäisi käydä yhdessä läpi, jotta tieto siirtyy. Muuten asia ei minua juuri haittaisi. Enemmän huvittaa/ihmetyttää, että aikuinen ihminen toimii noin työpaikalla, kun minusta mykkäkoulu ei kuulu edes terveeseen parisuhteeseen missään tilanteessa. 

Kieltäytyykö hän siis puhumasta sulle jos menet juttelemaan tai laitat viestiä? Vai eikö hän vaan oma-alotteisesti tule puhumaan sulle?

Vierailija
12/14 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltäytyykö hän siis puhumasta sulle jos menet juttelemaan tai laitat viestiä? Vai eikö hän vaan oma-alotteisesti tule puhumaan sulle?

Ei edes reagoi jos puhun suoraan hänelle. Meni tänään kysymään toiselta henkilöltä asiaa, jonka olisi voinut kysyä minulta. 

Vierailija
13/14 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mä kerran olin puhumatta työkaverille hetken aikaa, koska hän lupasi hoitaa muutaman tehtävän, jätti ne hoitamatta ja sälytti syyn mun niskaani ja jouduin korjaamaan hänen jäljet. Ei tehnyt mieli olla hyvää pataa hetkeen ja ajattelin, että en halua sanoa hänelle vihaisena mitään mitä katuisin myöhemmin. Nielin kiukkuni ja olin hiljaa.

Mikset ottanut asiaa esiin? Miksi mykkäkoulu oli sinusta parempi vaihtoehto kuin selvittää asia niin, ettei sinua oltaisi syytetty? 

Vierailija
14/14 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä