Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lisää leikkauksia asumistukeen ja työttömyystukiin!

Vierailija
27.09.2024 |

Kiitos hallitus tästä ihanuudesta

Kommentit (366)

Vierailija
101/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun on pitänyt ensimmäistä kertaa elämässäni hakea tänä syksynä toimeentulotukea, kiitos leikkausten.

Ja olen työssäkäyvä ihminen.

Hallitus ei ole leikannut työssäkäyviltä. 

Paitsi terveydenhuollon, koulutuksen, kilpailukyvyn ja heidän itse maksamat turvaverkot.

Sinä olet saastainen valehtelija.

Vierailija
102/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun on pitänyt ensimmäistä kertaa elämässäni hakea tänä syksynä toimeentulotukea, kiitos leikkausten.

Lompakko pullistuu,polttoaine halvantunut,inflaatio kurissa,ostovoima kasvaa nyt,työssäkäyvänä en valita,kai ahkeruudesta pitää muutakin jäädä kuin hyvä mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, olen vain tavallinen palkansaaja, joka maksaa vuosittain veroja 20 000€. Olen myös sijoittanut suomalaisiin pörssiyrityksiin joissa osaomistajana valtiokin on. Ehdottamasien ratkaisuvaihtoehtojen johdosta tiedän olevani sinua huomattavasti älykkäämpi.

Vierailija
104/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se leikannut työpaikat sotelta. Siivouspuolelta on lähtenyt 2/5 työpaikkaa. Eli 16 tuntia hommia jaetaan nyt kolmelle entisten hommien päälle. Voit siinä sitten miettiä mitä se on. Ei siellä enää kuule kun tyhjennetä roskikset ja otetaan lattiat näön vuoksi, jos niitäkään.  Likaista on, eristyksiä jatkuvasti mutta minkäs teet.

Vierailija
105/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi terveydenhuollon, koulutuksen, kilpailukyvyn ja heidän itse maksamat turvaverkot.

Ite olet,soteen taas uutta rahaa 2025 reilusti yli miljardi.

Vierailija
106/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mitä sitten?

Ei noilla ole mitään vaikutusta tavalliseen työssäkäyvään.

Se tavallinen työssäkäyväkin voi joutua työttömäksi jo huomenna. 

Sitten se etsii toisen työpaikan.

Miten saat tehtyä tästä noin vaikean asian?

mut täällä luulaan et jäädään sohvalle nostelemaan tukia vuosiksi.ja voi voi ku tuet on pieniä voi voi.

No minkä takia iso osa jää sohvalle makaamaan?

Vierailija
107/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän koskee vain osaa jotka osallistuvat johonkin työllisyyttä edistävään palveluun ja saavat 200 päivää vähän päälle viiden euron korotuksen. 

Vierailija
108/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purra on hirvee ihminen ja koko hallitus

Juu, huomaa jo että Purra nauttii tästä kun selittää hallituksen leikkaus toimia. Minusta joku julkinen ylempi taho voisi puuttua hallituksen toimiin.

Vierailija
109/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYVÄ;laiskat lusmut oikeisiin töihin ja kaikki vaapaamatkustajat ja koko Elokapinan hörhöjengi.KANNATAN:)

Mene töihin sinäkin laiskuri.

Vierailija
110/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mitä sitten?

turpa kiinni mulle on mä olen ollu työttömänä jo 24 vuotta ja tykkään aamulla rauhassa keitellä kahvia ja katella telkkarii joten tunge työs anuksees.

Eli mä olen elättänyt sinuakin jo 24 vuotta ja saman pitäisi jatkua?

Käsittämätöntä kusipäisyyttä, sun pitäisi osoittaa kunnioitusta meille, jotka olemme mahdollistaneet sun loisimisen.

Kaikki tuet pitäisi ottaa pois, kun työttömyys jatkunut 12 kk.

Se että sinä toistuvasti ammennat omista postauksistas on äärimmäisen noloa ja suora osoitus sun kyvyistä hallituksen palkallisena apinana täälä, työt ja tuet pois tommoselta luuserilta. :' D

Vierailija
111/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mitä sitten?

turpa kiinni mulle on mä olen ollu työttömänä jo 24 vuotta ja tykkään aamulla rauhassa keitellä kahvia ja katella telkkarii joten tunge työs anuksees.

Aina joku kertoo totuudenkin,kiitos siitä ,näin me veronmaksajatkin asian näemme,ilman tuskia tuet on poistettava.

Työttömyystuesta menee 20% veroa.

Vierailija
112/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi meidän päättäjät luulee että ihmiset ovat työttömiä tahallaan? 

Iso osa työttömistä on.

Eiköhän myös päättäjät tuosta tiedä.

Iso osa nimenomaan ei ole.

Vierailija
113/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen melkein puolet elämästäni tehnyt töitä tai opiskellut ja nytkin haluisin vakituisiin oman alan töihin. Hakemuksista ja haastatteluista huolimatta en ole päässyt. Nyt hain jo kaupan kassalle ja siitäkin on aiemmin kokemusta, mutta en päässyt sinnekään! Kaveri joutuu työttömäksi johto asemasta ja nykyinen työpaikka suunnilleen siivooja. Suomalainen.. repikää siitä.. tää on se tän hetken todellisuus..

eli työpaikkoja ei todellakaan ole kaikille kokeneille työntekijöille tarjolla. Tässä pitäisi olla suoraan yhteydessä isoihin yrityksiin ja te keskus kävisi läpi omat työttömät ja soittaisi heille että kiinnostaako yritykseen x työssä oppiminen vuodeksi jonka jälkeen saat pätevyyden ja mahdollisesti vakituisen paikan. Näin saadaan nopeasti uudelleen koulutettua tyhjä panttina olevat jo ties kuinka monen tutkinnonkin omaavat..

Vierailija
114/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Eikö suuri ja mahtava AY-järjestö/liitto ole saanut palkkaasi kohdilleen? 

Rikkaat liitot myös harrastavat yt-neuvotteluja,miksi näin?

Vierailija
115/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, olen vain tavallinen palkansaaja, joka maksaa vuosittain veroja 20 000€. Olen myös sijoittanut suomalaisiin pörssiyrityksiin joissa osaomistajana valtiokin on. Ehdottamasien ratkaisuvaihtoehtojen johdosta tiedän olevani sinua huomattavasti älykkäämpi.

Sun perustelujen puutteen johdosta minä tiedän että äänessä on edelleen sama hallituksen palkallinen apina jonka älykkyysosamäärä on hädintuskin kaksinumeroinen.

Vierailija
116/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli pääosin nuorilta kotona asuvilta pois noin satanen netto? Jää 200€/kk TM-tukea.

Ja sitten jos joku haluasi osallistua johonkin koulutukseen tai työharjoitteluun, mutta matka on pidempi, niin nyt siihen ei ole välttämättä varaa vain matkakulujen vuoksi?

Sepä kuulostaakin hyvältä kannusteelta?

🤣 Näitäkö joku osallistuminen muka kiinnostaisi. Ei ole edes itsenäistyminen ja oman asunnon hakeminenkaan kiinnostanut.

Aletaanko puhuun osallistumisesta? MISSÄ ON MEIDÄN 100 000 UUTTA TYÖPAIKKAA MAANPETTURI!?

vaikka tulis miljoona työpaikkaa niin jotenkin noita sohvalla makaajia on a

Sinäkin voit olla jonakin päivänä kelapelle.

Vierailija
117/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä niissä töissä on niin kauheeta ? :D

tyypit itkee verta enemmin ja elää koko elämänsä

nolla-osastolla kuin menee edes päiväksi tienaamaan :D

jäätävää sakkia kyllä, muut elättää teijän minimi-elämisen

ja silti vastavuoroisuus on myrkkyä,Nyt on teijän vuoro

maksaa muitten viulut !

Vierailija
118/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut juttua, mutta ottaako valtio siis työttömiesn säästötileiltä rahaa vai miten tuo leikkaaminen tapahtuu?

1. Osittaisen työmarkkinatuen vähimmäismäärä pienenisi

Hallitus esittää, että osittaisen työmarkkinatuen vähimmäismäärää pienennettäisiin.

Jatkossa osittainen työmarkkinatuki olisi aina vähintään 35 prosenttia täydestä työmarkkinatuesta. Nykyisin osittainen työmarkkinatuki on aina vähintään 50 prosenttia täydestä työmarkkinatuesta.

Työmarkkinatuki myönnetään osittaisena työttömälle, joka asuu vanhempiensa kanssa. Tuen saa täytenä, jos vanhempien tulot ovat yhteensä enintään 1 781 e/kk.

Työmarkkinatuen määrä on 37,21 e/pv (keskimäärin 800,02 e/kk) vuonna 2024.

https://www.kela.fi/ajankohtaista/hallitus-esittaa-osittaisen-tyo

Myhäilen tälle uudistukselle kyllä.10 vuotta sitten parikymppisenä opiskelijana seurustelin tällaisen jantterin kanssa. Hankin hänelle koulutuspaikan ja osa-aikatyön. Hän luovutti kummassakin oltuaan niissä muutaman kuukauden. Erohan siinä tuli, koska itse opiskelin ja säästin rahaa tavoitteellisesti. Näkemyksemme elämästä oli erilaisia, mutta pelasimme samoja tietokonepelejä, joten olemme kavereita edelleen. Itse sitten sen jälkeen työllistyin, perheellistyin ja ostin nykyisen mieheni kanssa talon.

Käväsin lapseni kans tässä kesälomalla nyt 2024 tämän kaverini ja hänen äitinsä luona kylässä muuten vaan kahvittelemassa ja moikkaamassa. Exäni jatkaa edelleen kolmekymppisenä peräkammarin poikana elämäänsä tietokonepelejä pelaten! Nyt toivottavasti tulee potkua hakeutua elämässä eteenpäin kun tuet laskee. Äitinsäkin valitti ääneen kun poika ei edes kouluttaudu.

Vierailija
119/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite olet,soteen taas uutta rahaa 2025 reilusti yli miljardi.

Eli tulee vielä kalliimmaksikin se että saadaan vähemmän?

Ei siis sinä olet ihan nero! Talousnero!

Vierailija
120/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mitä sitten?

Aina joku kertoo totuudenkin,kiitos siitä ,näin me veronmaksajatkin asian näemme,ilman tuskia tuet on poistettava.

Työttömyystuesta menee 20% veroa.

Jos annan sinulle satasen ja pidätän siitä 20€, niin osallistutko mielestäsi minun ylläpitooni 20€ edestä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi