Sydänemojit työpaikan teamsissa
Olenkohan jotenkin vanhanaikainen, kun kartan sydämen laittamista reaktioksi? Nytkin oli iso palsu ventovieraiden kanssa, niin lopuksi kiiteltiin ja kommentoitiin sydämellä. Itse laitan enintään peukun tai sanallisen kiitoksen mutta olenkin toki boomeri. Ei kukaan ole muutenkaan sydämiä mulle lähetellyt.
Kommentit (25)
Jotkut nuoret käyttävät muita kuin punaista sydäntä osoittaakseen ei-romanttista kiitollisuutta, arvostusta tai pitämistä.
Kyllä meillä niitä ihmiset käyttää, sillä tunnutaan osoittavan esim. kiitollisuutta jos joku on hoitanut jonkun homman mitä kukaan ei oikein halunnut hoitaa.
Mä en itse muuten laita sydämiä, mutta jos nyt johonkin kommenttiin on jo 10 ihmistä kommentoinut sydämellä, saatan tökätä siihen samaan sydämeen +1 lisää. Eikä mua kyllä koskaan haittaa sydänkommentit, enkä ajattele että tarkoittavat mitään romanttista työkuvioissa.
Outoa mielestäni. Käytän itse sitä ainoastaan yksityisviesteissä ja niissäkin vain kavereiden tai muiden läheisten ihmisten kanssa.
Meillä useinkin osa ihmisistä käyttää sellaisen isomman kiitollisuuden osoituksena, itsekin. Toki vain ihan harkiten, pitää tuntea se toinen osapuoli hyvin jotta tietää, että hän ymmärtää sen sydämen samoin eikä tee hätäisiä johtopäätöksiä.
Ällöä laumasielujaskaa. Myös käsillä sydämen tekeminen joka hiton paikkaan ja asiaan (esim. kattopeltimainos), yäk.
Ennenhän oli mainoksissa että piti iskeä silmää veitikkamaisesti, vaikka mainoksen sanoma tai tyyli ei mitenkään sitä olisi edellyttänyt.
Tämä on samaa typeryyden sarjaa kuin voitonmerkin näyttäminen valokuvissa ja käsillä sydämen muodon tekeminen.
Minun mielestäni se sydän tarkoittaa joko sitä että tykkään kovasti jostain asiasta tai ko. henkilöstä tai on joku söpö kuva (esim. vauva tai koiranpentu). MIKÄÄN työasioissa ei mene näihin kategorioihin - IKINÄ!
Olen 35v enkä todellakaan laittele työasioissa mitään sydämiä, enkä myöskään voisi ottaa ihan todesta ihmistä joka tekee noin
Mulla ei ole tapana ylitulkita emojeja tai vaivata niillä päätäni. Olen miesvaltaisella alalla, jossa ei paljoa tunteita näytetä eikä emojeja viljellä. Yhdellä työkaverilla on kuitenkin tapana käyttää sydämiä ja muutenkin reaktioita runsaasti. Olen todennut sen olevan hänen tapansa.
Ilmeisesti ei ollenkaan huono tapa vaan sitä pidetään sympaattisena, koska huomaan saman tavan tarttuvan hänen kanssaan paljon kommunikoiviin työkavereihin. (Kyseinen ihminen on myös live-kommunikoinnissa yhtä mukaansatempaava kuin online.)
Eli kukin tavallaan. Niinhän me kasvotustenkin ollaan erilaisia ja näytämme reaktioitamme ero tavoin, miksi ei myös tietokoneen kautta.
Tästä tulikin mieleen, että emojeja on aivan liian vähän. Voisi olla vaikka keskisormea näyttävä käsi, jossa sormi on peitetty sydämellä. Siinä sitä olisi tulkitsemista.
Ei tässä mistään ylitulkinnasta ole kyse. Kyse on siitä, että tuollainen sydänemoji ei vain yksinkertaisesti sovi asiallisiin työyhteyksiin. Ihan peukku riittäisi joka ikisessä tapauksessa.
Nämä sydämien käyttelijät lienevät niitä samoja, jotka huudahtelevat aina muutenkin työpalavereissa joka asiasta "Mahtavaa!", "Loistavaa!", "Siis aivan upeeta!".
Meidän yläkoulussa lopetettiin kasvatusasioiden käsittely wilmassa ja sovittiin, että ne siirretään google chattiin ja rauhoitetaan wilma pelkkään tiedottamiseen. Sinne tehtiin viisi, kuusi huonetta eri asioille, yksi niistä "kasvatusasioille".
Mutta mutta. Kukaan ei käynyt siellä tai tehnyt avauksia, keskustelut loppuivat tai muuttuivat lyhyiksi kommenteiksi. En ymmärrä, mitä tapahtui. Chat ei ole pitkiin puheenvuoroihin oikein hyvä.
Mutta saimme valtavan määrän erilaisia emojeita käytettäväksemme siellä googlessa, ja huomasin, miten aikaa alkoi mennä niissä muissa huoneissa emojien valintaan (!), varmaan muillakin kuin minulla koska niitä paljon alettiin käyttää ja jokainen halusi olla kekseliäs ja hauska.
Minusta tämä oli huononnus. Onneksi pääsin eläkkeelle siitä pelleilystä.
Vierailija kirjoitti:
Ei pahinta työelämässä.
Niin? Kai täällä saa keskustella sellaisestakin mikä ei ole pahinta. Tee sinä uusi aloitus siitä mikä on pahinta työelämässä.
Kyllä noita sydämiä meilläkin töissä käytetään, eikä se ole ikään tai sukupuoleenkaan sidottu, vaikka naispuoliset niitä ehkä enemmän käyttää. Toisaalta kun ite on teinien kanssa viestitellyt vuosia somessa niin siinä on oppinut että aika vapaasti niitä monet käyttää eikä niitä kannata todellakaan ylitulkita miksikään sen kummemaksi. <3
Tainnut kärsiä inflaation tämäkin emoji, kun sitä viljellään joka paikassa. Sääli nuorisoa, jonka viestintä on noin köyhtynyt ja mikään ei tunnu enää miltään kun kaikki on käytetty loppuun. Sydänemojitkin.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut nuoret käyttävät muita kuin punaista sydäntä osoittaakseen ei-romanttista kiitollisuutta, arvostusta tai pitämistä.
Itse olen alkanut käyttämään tähän tarkoitukseen keltaista sydäntä! Mukavan pirteä ja juurikin ei-romanttinen väri.
Vierailija kirjoitti:
No tässäkin yhtenä sydämen laittajana yli 40v mies, päällikkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen alkanut käyttämään tähän tarkoitukseen keltaista sydäntä! Mukavan pirteä ja juurikin ei-romanttinen väri.
Hei! Tämähän on muuten hyvä idea. Laitan seuraavaksi ruskean sydämen. Onkohan sellaisia tarjolla?
Samaa olen ihmetellyt. No, käyttäköön ne, jotka kokevat luontevaksi. Itse en koe enkä käytä.