Lisää leikkauksia asumistukeen ja työttömyystukiin!
Kommentit (366)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Multa leikattiin asumistukea 100€ ja sain 250€ enemmän toimeentulotukea kuin normaalisti eli asumistuen leikkaus oli mulle vain positiivinen asia."
Siis mikä se positiivinen asia tässä on? Sun tulot ei oo muuttunut miksikään. Saat edelleen toimeentulotukea eli sun tulot on yhtä suuret kuin aina ennenkin. Toimeentulotuen perusosan määrä ei ole muuttunut. Jos saat 250 euroa enemmän toimeentulotukea, niin se tarkoittaa vain sitä että sulla on tuloja 250 euroa vähemmän tai menoja 250 euroa enemmän.
Ainakaan lokakuussa ei ole yhtään vähempää tuloja eikä enempää menoja. Niin tai näin niin lasken sen että lopetin tupakan polton siten että mulla on 300€ /kk enemmän rahaa laittaa johonkin muuhun eli tavallaan se kompensoi leikkauksia kun tietyllä tapaa ajattelee
En
Tai siis kela arvioi toimeentulotuessa työmarkkinatuen määräksi syyskuulle 150€ mutta sain 300€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lukenut juttua, mutta ottaako valtio siis työttömiesn säästötileiltä rahaa vai miten tuo leikkaaminen tapahtuu?
1. Osittaisen työmarkkinatuen vähimmäismäärä pienenisi
Hallitus esittää, että osittaisen työmarkkinatuen vähimmäismäärää pienennettäisiin.
Jatkossa osittainen työmarkkinatuki olisi aina vähintään 35 prosenttia täydestä työmarkkinatuesta. Nykyisin osittainen työmarkkinatuki on aina vähintään 50 prosenttia täydestä työmarkkinatuesta.
Työmarkkinatuki myönnetään osittaisena työttömälle, joka asuu vanhempiensa kanssa. Tuen saa täytenä, jos vanhempien tulot ovat yhteensä enintään 1 781 e/kk.
Työmarkkinatuen määrä on 37,21 e/pv (keskimäärin 800,02 e/kk) vuonna 2024.
https://www.kela.fi/ajankohtaista/hallitus-esittaa-osittaisen-tyomarkki…
Siitä lähtee 20 prosenttia veroja
Osa-aikatyötäni teen kuitenkin niin paljon kuin saan vuoroja vaikkei se rahallisesti juurikaan hyödytä. Lokakuulle onkin mulle poikkeuksellisen paljon vuoroja tullut kun äsken katsoin.
Vierailija kirjoitti:
Osa-aikatyötäni teen kuitenkin niin paljon kuin saan vuoroja vaikkei se rahallisesti juurikaan hyödytä. Lokakuulle onkin mulle poikkeuksellisen paljon vuoroja tullut kun äsken katsoin.
Tämän piti olla jatkoa tähän mun viestiin:
Tai siis kela arvioi toimeentulotuessa työmarkkinatuen määräksi syyskuulle 150€ mutta sain 300€.
Ei tunnu lainaukset aina täällä toimivan.
jumaliste mitä hiluja kävin äske syömässä ja taksit kumpaakin suuntaan oli just toi 300e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"oot tyhmä sen näkee .mut ootko tapellut muita kun pentuja vastaa en ole hoitsu vaan mulla normi yrittäjä"
Selvä herra mulla normi yrittäjä. Minä olen se tyhmä.
Jos täälä oikeasti mentäisiin töihin eikä aina vaan hyysättäis tommosia aivovammasia nepovauvoja niin minä söisin sut elävältä.
Ihan niinkun teen nytkin.
sä et syö kohta oikeen mitään kun tukia leikataan. buaha haaa.
Voi kuule kun minä en ole kasvanu yltäkylläisyydessä tommoseks pehmeäks vaahtokarkiks, en minä pelkää nälkää, se on tuttu vieras vaikka koko ikäni olen opiskellut ja yrittänyt tehdä töitä, minä pärjään vaikka tämä koko paska poltettais maan tasalle, minä odotan ja haluan sitä.
Ehkä sun tuhkasta kasvaa mulle jotain parempaa. : ]
Me pärjäämme hyvin! T. Orpo ja Purra
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"oot tyhmä sen näkee .mut ootko tapellut muita kun pentuja vastaa en ole hoitsu vaan mulla normi yrittäjä"
Selvä herra mulla normi yrittäjä. Minä olen se tyhmä.
Jos täälä oikeasti mentäisiin töihin eikä aina vaan hyysättäis tommosia aivovammasia nepovauvoja niin minä söisin sut elävältä.
Ihan niinkun teen nytkin.
sä et syö kohta oikeen mitään kun tukia leikataan. buaha haaa.
Voi kuule kun minä en ole kasvanu yltäkylläisyydessä tommoseks pehmeäks vaahtokarkiks, en minä pelkää nälkää, se on tuttu vieras vaikka koko ikäni olen opiskellut ja yrittänyt tehdä töitä, minä pärjään vaikka tämä koko paska poltettais maan tasalle, minä odotan ja haluan sitä.
Ehkä sun tuhkasta kasvaa mulle jotain parempaa. : ]
oot viissii venäläinen ku olet tottutunut köyhyyteen ja kurjuuteen .kohta voit viettää kunnon getto elämää ja minä vaan vaurastun tosin voin palkata jonkun hoitelemaankin tollasen pummin.
ja koiralle on hyvä et luu on kovaa.
Miksette lähde johonkin muuhun maahan loisimaan jos suomi tuet noin itkettää.??????
Vierailija kirjoitti:
Miksette lähde johonkin muuhun maahan loisimaan jos suomi tuet noin itkettää.??????
En ehdi, liian kiire käydä yhdeksän euron duunissa viisi päivää viikossa.
Suomen taloudessa on ollut nollakasvu jo 17 vuotta kun normaali olisi jotain 4 - 5 prosentin luokkaa joten miten paljon täällä pitäisi maksaa tukia verorahoista? Suomella on myös suuri velkaongelma.
Suomen tilanne on erittäin vakava jota moni ei ymmärrä tai halua ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Suomen taloudessa on ollut nollakasvu jo 17 vuotta kun normaali olisi jotain 4 - 5 prosentin luokkaa joten miten paljon täällä pitäisi maksaa tukia verorahoista? Suomella on myös suuri velkaongelma.
Ymmärtänet itsekin, että kun ihmiset ei saa töitä eikä tukia, seuraa myös hyvin kalliita ongelmia? Se ei ole mikään taikaratkaisu että annetaan vaan työttömien nääntyä ojaan. Yhteiskunnan turvattomuus, rikollisuus, lapsiperheköyhyys ja terveyden rapistuminen tulevat yhteiskunnalle kalliiksi kymmenien vuosien ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hyvä että teitä tyhmiä riittää.
Vieraili kirjoitti:
Hallitus pudottaa askeleittain kaikki toimeentulon tuet n. 700-800 e/kk. Summa on sama kuin olisi ns. kansalaispalkka. Kukaan ei sillä tule toimeen, mutta tekoälyn on siten helppo kustannustehokkaasti vähentää kaikkea kaikesta.
Jos hallitus olisi neuvokas, se pakottaisi nuorten ja aikuisten ammatillista koulutusta valtiovaroin tarjoavat säätiöpohjaiset ja muut aikuiskoulutuskeskukset ja ammattiopistot kouluttamaan ihmisiä työllistäville aloille ja töihin. Nyt ne pitkälti kouluttaa ohi työelämän, työttömiksi aloille joita ei enää ole, tai ei työllistä. Valtion tuet pois työttömiksi kouluttavilta! Ihmiset haluaa työn ja toimeentulon
.Jos tuo 700...800:- lankeasisi minulle, saisin suurimman tulon yli vuosikymmeneen.
Vierailija kirjoitti:
mut se ei mene tuki loisen kalloon kun minä haluan ilmaista rahaa kuten ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hyvä että teitä tyhmiä riittää.
Työtönhän ei voi olla tekemättä väärin. Jos on kotona, on laiska, jos on töissä, on tyhmä.
Hölmölässä unohdettiin tehdä taloon ikkunat ja sitten kannettiin säkeillä valoa tupaan. No, Suomen päättäjät meinaavat laittaa kaikki työttömät töihin, mutta unohtivat, että hei, pitäisi ensin olla niitä työpaikkoja, joihin työttömät voisivat mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Hölmölässä unohdettiin tehdä taloon ikkunat ja sitten kannettiin säkeillä valoa tupaan. No, Suomen päättäjät meinaavat laittaa kaikki työttömät töihin, mutta unohtivat, että hei, pitäisi ensin olla niitä työpaikkoja, joihin työttömät voisivat mennä töihin.
sä voit olla työttömänä mut pienemmällä rahalla eli se mukavuus siitä poistetaan monta kertaa tämä pitää sanoa????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
En tiedä miten kela laskee mutta tässä kuussa sain puolet enemmän työmarkkinatukea kuin mitä kela laski että olisin saanut syyskuussa. Oletin että saan vastaavasti sen verran vähemmän toimeentulotukea lokakuulle koska saan tukia aina seuraavalle kuukaudelle edellisen kuukauden tulojen mukaan.