Lisää leikkauksia asumistukeen ja työttömyystukiin!
Kommentit (366)
hämmästyttävän paljon aiheuttaa itkua tukien leikkaukset me juhlitaan ja grillataan sitä juuri porukalla.
juoma ja raha ei lopu.
"et hirveen kauvan ainakaa syö kun naamasta veri lentää."
Et sinä tähänkään asti ole minulle mitään mahtanut, uhotaan kyllä mutta sisällä on pelkkä tuhnu. : ]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää leikkaukset on hölmöläisten hommaa. Kun tiettyjä tukia pienennetään, niin se siirtää vaan ihmisiä toimeentulotuen puolelle. Ei niitä säästöjä sitten synnykkään. Siirrytään vaan luukulta toiselle, ja on tehty muka leikkauksia.
Näinhän se menee. Jos asut vanhempiesi kanssa ja sulla ei ole mitään omaisuutta niin olet jo nyt toimeentulotukeen oikeutettu. Tulevaisuudessa saat vain sitä leikkauksen verran enemmän. Säästöä ei mitään ja jotkut näistä päätöksistä lisää toimeentulotuen asiakkaiden määrää ja siten käsittelijöitä pitää olla lisää joten tulee myös kuluja.
Multa leikattiin asumistukea 100€ ja sain 250€ enemmän toimeentulotukea kuin normaalisti eli a
Ymmärrät varmaan ihan perusmatikallakin, että jos asumistuki laskee 100 euroa, niin toimeentulotuki nousee vain 100 euroa, ei 250 euroa Eli joku muu muutos on myös tullut tai sitten laskelmassa on jäänyt jotain tuloa huomioimatta (eli päätös on virheellinen). Tämähän selviää, kun vertaat edellisiä päätöksiä, että mikä on muuttunut. Pelkkä asumistuen muutos tuota ei tietenkään selitä.
Mitä eroon on työmarkkinatuella ja peruspäivärahalla??? Ymmärrän et eri aikaan maksetaan toista ja sit toista..peruspäiväraha on joku 744€.jos ymmärsin oikein.Pikkusummia.Säästäkää hyvät ihmiset mis voitte,kurjuuden päivät edessä.Ihan kaikilla työ ei enää oo itseisarvo.Ihmisoikeus se on ,kukaan ei haasta valtiota oikeuteen kun ei ole työtä.
LEIKKAATTE VAAN ITSELTÄNNE. Kreikan olisi korkea aika maksaa turistien rahoista ja muslimien baarirahoista meille velkansa takaisin. Myös Italian on syytä maksaa velkansa meille ja Afrikan maiden. Ja venäjän. Ja YK voi maksaa myös takaisin mitä huijannut sekä WWF ja hylkeen lihan myyjät sekä ilmasto ahdistuneet voi palauttaa rahat huijauksena tulee taas pakkaset olisi tarvetta lämmitykseen. Valaat on syönyt massoja kalaparvia ja hylkeitä sekä pingviinejä jopa ihmisiä että sekin luonnonsuojelu huijaus voi palauttaa rahat. Ainoa mihin enää rahaa kannattaa jakaa on käärmeiden tappajille ne nyt vaan voi tappaa. Muu on huijausta. Keväällä jokainen ostaa kaupasta kukkapurkin maksaa sen kiltisti ja istuttaa porkkanaa sekä kaalia ja tilliä. Loppuu älytön valitus. Sadevettä talteen kasteluvedeksi. Te valitatte ette tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lois peräkammarinpojat joutuvat muuttamaan vanhempien nurkista pois kun eivät saa enää kun 200e työttömyyskorvausta elikkä harrasterahaa ja kyllähän ne niitä vituttaa. 😂
Tämä oli kyllä hallitukselta ihan oikea veto. 👍
Se on hyvä veto lähteäkin. Ei enää kituuttamista muutamalla sadalla vaan käyttöön tuleekin melkein 600e per kuukausi ja vuokrakin maksetaan.
eli työ ei edelleenkään vaihtoehdoissa?.sit ihmetellään kun näitä leikkauksia tehdään.mieti kusipää miksi.
"Ymmärrän hyvin sun näkemyksen, mutta ois kiva polte saada töitä joko tuolta tai alalta ylipäätään. Jos alan varastella yhteisen hyvän nimissä, ammun itseäni jalkaan. Plus olen liian lainkuuliainen."
Ymmärrän kyllä, en koe että tekisit mitään varsinaisesti väärää, toivoisin vain että uskaltaisit enemmän.
Jos sen verran kykenet että älä unohda juurias jos joskus menestyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toimininut lainaus niin lainaan sitten tällä tavalla vastatakseni. No mulla on 2 lasta vuoroviikot (etävanhempi olen) toimeentulotukea olen saanut monia monia vuosia. Nyt olen 7 vuotta ollut osa-aikatyössä ja saan palkan lisäksi toimeentulo,asumis- ja työmarkkinatukea. Tähän asti toimeentulotuki on ollut keskimäärin 500€/kk koska palkkakin vaikuttaa ja työmarkkinatuki ja asumistuki. Nyt sain toimeentulotukea 770€ lokakuulle.
Et silti ole saanut tukina yhteensä yhtään enempää kuin aiemminkaan. Oliko se nyt niin että se työttömyysetuuden suojaosa on jo poistunut? Jos on niin olet saanut vain sen verran sitten lisää toimeentulotukea.
Tässä se "hauskuus" Suomen tukijärjestelmässä on että kun otetaan yhdestä pois niin suuri osa saa sen sitten toimeentulotukena takaisin.
Korjataan vielä sen verran että toimeentulotuen perusosat ovat pysyneet samoina eli käteen jää jokatapauksessa se oman perusosa verran mikä se nyt yksinhuoltajalla on jos sellaisena sen saat. Siellä taustalla ne eri tuet voivat laskea tai nousta mutta asumiskulujen jälkeen se perusosa on sama. Se ei mitenkään mene niin että hyötyisit asumistuen laskusta ja sulle tulisi nyt muuhun käyttöön enemmän rahaa (johtuen siis asumistuen laskusta) .
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroon on työmarkkinatuella ja peruspäivärahalla??? Ymmärrän et eri aikaan maksetaan toista ja sit toista..peruspäiväraha on joku 744€.jos ymmärsin oikein.Pikkusummia.Säästäkää hyvät ihmiset mis voitte,kurjuuden päivät edessä.Ihan kaikilla työ ei enää oo itseisarvo.Ihmisoikeus se on ,kukaan ei haasta valtiota oikeuteen kun ei ole työtä.
Onneksi sun tukia leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Jussi Halla-aho sanoo tv- mainoksessa, että Persut on tavallisten ihmisten puolue......Persut haluaa tavallisten ihmisten äänet, mutta ei aja tavallisten ihmisten asioita. Nauravat tyhmille äänestäjille, jotka äänestivät heitä.
Eivät tavalliset ihmiset ole mitään tukilusmuja vaan työllään itsensä elättäviä. Olen tyytyväinen hallituksen toimintaan ja toivottavasti lusmuilta leikataan vielä lisää.
Vierailija kirjoitti:
hämmästyttävän paljon aiheuttaa itkua tukien leikkaukset me juhlitaan ja grillataan sitä juuri porukalla.
juoma ja raha ei lopu.
Vielä.
Kun meidät rahat oikeasti loppuu, me usutetaan valtio sun säästöjen ja omaisuuden kimppuun.
Sitä saa mitä tilaa, riistokapitalismilla kukkoilu on tilaus veriselle ääripää kommunismille, nauti. <3
TYHMÄT PÄÄTTÄJÄT ETTÄ HEITTELEE RAHAA MIHIN SATTUU MUILLE MAILLE. Meille ke kuuluu täällä. Ei euroja jaeta muihin maihin ääliöt.
Vierailija kirjoitti:
Tääl on nyt selkeesti joku, jolla on huono päivä :D
Tai pikemminkin huono elämä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toimininut lainaus niin lainaan sitten tällä tavalla vastatakseni. No mulla on 2 lasta vuoroviikot (etävanhempi olen) toimeentulotukea olen saanut monia monia vuosia. Nyt olen 7 vuotta ollut osa-aikatyössä ja saan palkan lisäksi toimeentulo,asumis- ja työmarkkinatukea. Tähän asti toimeentulotuki on ollut keskimäärin 500€/kk koska palkkakin vaikuttaa ja työmarkkinatuki ja asumistuki. Nyt sain toimeentulotukea 770€ lokakuulle.
Et silti ole saanut tukina yhteensä yhtään enempää kuin aiemminkaan. Oliko se nyt niin että se työttömyysetuuden suojaosa on jo poistunut? Jos on niin olet saanut vain sen verran sitten lisää toimeentulotukea.
Tässä se "hauskuus" Suomen tukijärjestelmässä on että kun otetaan yhdestä pois niin suuri osa saa sen sitten toimeentul
ei ole kauvaan kun tukia leikataan jotta rahat riittää.vituttaako mulkku?
Vierailija kirjoitti:
Ne on samansuuruisia. Peruspäivärahaa saat jos olet ollut töissä mutta et liittynyt kassaan (eli et saa anssia). Työmarkkintukea jos työllisyysehto ei ole täyttynyt tai anssin/peruspäivärahan enimmäispäivät on tulleet täyteen.
Vierailija kirjoitti:
"et hirveen kauvan ainakaa syö kun naamasta veri lentää."
Et sinä tähänkään asti ole minulle mitään mahtanut, uhotaan kyllä mutta sisällä on pelkkä tuhnu. : ]
missä voitais nähdä?.koita ekaks päästä sohvalta ylös katsotaan sit.onko kiva olla köyhä`?
Vierailija kirjoitti:
"Ymmärrän hyvin sun näkemyksen, mutta ois kiva polte saada töitä joko tuolta tai alalta ylipäätään. Jos alan varastella yhteisen hyvän nimissä, ammun itseäni jalkaan. Plus olen liian lainkuuliainen."
Ymmärrän kyllä, en koe että tekisit mitään varsinaisesti väärää, toivoisin vain että uskaltaisit enemmän.
Jos sen verran kykenet että älä unohda juurias jos joskus menestyt?
Jos jonain päivänä pääsen taas tekemään päätöksiä rekrytointiin liittyen, en ainakaan suostu itse ottamaan yhden yhtä ysieurolaista, tuli mikä tuli. Työntekijöille kuuluu työstä palkka.
Kyllä mä mieluummin nytkin lähden aamuisin mieluummin hakemaan täytettä ansioluetteloon kuin jään kotiin, mutta ei tää ole yhteiskunnallisesti kestävä systeemi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä se "hauskuus" Suomen tukijärjestelmässä on että kun otetaan yhdestä pois niin suuri osa saa sen sitten toimeentulotukena takaisin.
On poistunut kyllä. Saan lokakuussa palkkaa ja työmarkkinatukea saman verran kuin olen saanut tähänkin asti sen jälkeen kun suojaosa poistui.
Tupakan polton lopetin niin siitä tulee n. 300€ lisää kuussa käytettäväksi johonkin järkevämpään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
juoma ja raha ei lopu.
Vielä.
Kun meidät rahat oikeasti loppuu, me usutetaan valtio sun säästöjen ja omaisuuden kimppuun.
Sitä saa mitä tilaa, riistokapitalismilla kukkoilu on tilaus veriselle ääripää kommunismille, nauti. <3
Mä en ihan oikeasti ymmärrä miten nää oikeistohullut uskaltaa uhota sulle kaiken aikaa, muutut pelottavammaks vaan joka kerta ja sä oot aina ollu täälä aika pelottava tapaus.