Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lisää leikkauksia asumistukeen ja työttömyystukiin!

Vierailija
27.09.2024 |

Kiitos hallitus tästä ihanuudesta

Kommentit (366)

Vierailija
241/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs niitä duuneja on???

Vierailija
242/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"minä teen töitä 4200e kuukausi palkalla en ilmaiseksi kokeilehan sinäkin niin alkaa rahaa löytymään."

Sinä teet töitä 9e tunti kun nämä muutokset on viety läpi tai sut korvataan, luukes oikeasti et noin tyhmä jätkä pärjää jos aletaan tosissaan kilpaileen?

Kannattaako aina olla niin vtun tyhmä että kuset omiin muroihis, oikeesti?

ike loinen itke.oon onnellinen näistä leikkauksista.sairaala tarvii mua mutta sua ei tartte kukaan.onko kelan hilut jo loppu mulkero?

Sinä et osaa edes kirjoittaa mutta sairaala "tarvii" sinua.

Sinä olet hölmö, heti kun tulee lupa siihen sinut potkitaan ulos ja tilalle tulee verovaroin maksettu tempputyöllistetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää leikkaukset on hölmöläisten hommaa. Kun tiettyjä tukia pienennetään, niin se siirtää vaan ihmisiä toimeentulotuen puolelle. Ei niitä säästöjä sitten synnykkään. Siirrytään vaan luukulta toiselle, ja on tehty muka leikkauksia. 

Näinhän se menee. Jos asut vanhempiesi kanssa ja sulla ei ole mitään omaisuutta niin olet jo nyt toimeentulotukeen oikeutettu. Tulevaisuudessa saat vain sitä leikkauksen verran enemmän. Säästöä ei mitään ja jotkut näistä päätöksistä lisää toimeentulotuen asiakkaiden määrää ja siten käsittelijöitä pitää olla lisää joten tulee myös kuluja.

Multa leikattiin asumistukea 100€ ja sain   250€ enemmän toimeentulotukea kuin normaalisti eli asumistuen leikkaus oli mulle vain positiivinen asia.

mut onneksi leikkaukset tukiin jatkuu.niin sinäkin kusipää tiedät miltä tuntuu olla ilman rahaa.

Vierailija
244/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mene töihin idiootti!"

Mennään kyllä, heti kun porvari hyvä suksii ttuun tieltä ja päästää meidät luomaan valtionyrityksiä suomalaisia töitä suomalaisille, mikä on kun ei maanpetturille kelpaa työ?

Vierailija
245/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"minä teen töitä 4200e kuukausi palkalla en ilmaiseksi kokeilehan sinäkin niin alkaa rahaa löytymään."

Sinä teet töitä 9e tunti kun nämä muutokset on viety läpi tai sut korvataan, luukes oikeasti et noin tyhmä jätkä pärjää jos aletaan tosissaan kilpaileen?

ike loinen itke.oon onnellinen näistä leikkauksista.sairaala tarvii mua mutta sua ei tartte kukaan.onko kelan hilut jo loppu mulkero?

Sinä olet hölmö, heti kun tulee lupa siihen sinut potkitaan ulos ja tilalle tulee verovaroin maksettu tempputyöllistetty.

onneks tukia leikattiin niin voit itkeä täällä kun olen töissä.nyt toivotaan vielä kovempia hinnan nousuja että sun paskoilla tukiaisilla ei saa kohta mitään.

Vierailija
246/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääl on nyt selkeesti joku, jolla on huono päivä :D

Vierailija
247/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää leikkaukset on hölmöläisten hommaa. Kun tiettyjä tukia pienennetään, niin se siirtää vaan ihmisiä toimeentulotuen puolelle. Ei niitä säästöjä sitten synnykkään. Siirrytään vaan luukulta toiselle, ja on tehty muka leikkauksia. 

Näinhän se menee. Jos asut vanhempiesi kanssa ja sulla ei ole mitään omaisuutta niin olet jo nyt toimeentulotukeen oikeutettu. Tulevaisuudessa saat vain sitä leikkauksen verran enemmän. Säästöä ei mitään ja jotkut näistä päätöksistä lisää toimeentulotuen asiakkaiden määrää ja siten käsittelijöitä pitää olla lisää joten tulee myös kuluja.

Multa leikattiin asumistukea 100€ ja sain   250€ enemmän toimeentulotukea kuin normaalisti eli asumistuen leikkaus oli mulle vain positiivinen asia.

"Tarkoittaa vaan sitä että olisit saanut toimeentulotukea jo aiemminkin. Perusosa on sama kuin ennenkin eli 590e/kk muuhun käyttöön. "

Ei toimininut lainaus niin lainaan sitten tällä tavalla vastatakseni. No mulla on 2 lasta vuoroviikot (etävanhempi olen) toimeentulotukea olen saanut monia  monia vuosia. Nyt olen 7 vuotta ollut osa-aikatyössä ja saan palkan lisäksi toimeentulo,asumis- ja työmarkkinatukea. Tähän asti  toimeentulotuki on ollut keskimäärin 500€/kk koska palkkakin vaikuttaa ja työmarkkinatuki ja asumistuki. Nyt sain toimeentulotukea   770€  lokakuulle.

Vierailija
248/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran keskustelussa ohitetaan kaikki ysieurolaisten kommentit (tai sitten kehotetaan tienaamaan mieluummin neljä tonnia) ja jatketaan huutoa, että loppuu se sohvalla makaaminen.

Tiiättekö, mitä se ysieurolaisen arki on? Se on ihan tavallista duunia. Lähden aamuisin normaalisti töihin asiantuntijaorganisaatioon. Muut lähtee ruokiksella lounaalle vähän noloina, minä jään työhuoneeseen syömään eväitä. Illalla kotiin ja työnhaku päälle muutamaksi tunniksi. Aamulla sama uudestaan.

Mä en ehdi nähdä sohvaani ees sitä vähää mitä ehtisin jos en olisi työtön. Silti te kehtaatte haukkua mua laiskaksi ja vaikka miksi. Ettekö te halua nähdä yhteiskunnan tilaa vai onko helpompi leikkiä, että meitä ysieurolaisia ei ole? Samaan aikaan meitä on vaikka kuinka paljon.

Ja ei, mä en ole mikään uhri tai kaipaa sääliä. Mä kaipaan että mua ei koko ajan haukuta.

Vierailija
249/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, sairaala tarvitsee potilaita, jotta lääkäreillä, hoitajilla ja muulla henkilökunnalla on töitä. 

Vierailija
250/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut juttua, mutta ottaako valtio siis työttömiesn säästötileiltä rahaa vai miten tuo leikkaaminen tapahtuu?

1. Osittaisen työmarkkinatuen vähimmäismäärä pienenisi

Hallitus esittää, että osittaisen työmarkkinatuen vähimmäismäärää pienennettäisiin.

Jatkossa osittainen työmarkkinatuki olisi aina vähintään 35 prosenttia täydestä työmarkkinatuesta. Nykyisin osittainen työmarkkinatuki on aina vähintään 50 prosenttia täydestä työmarkkinatuesta.

Työmarkkinatuki myönnetään osittaisena työttömälle, joka asuu vanhempiensa kanssa. Tuen saa täytenä, jos vanhempien tulot ovat yhteensä enintään 1 781 e/kk.

Työmarkkinatuen määrä on 37,21 e/pv (keskimäärin 800,02 e/kk) vuonna 2024.

https://www.kela.fi/ajankohtaista/hallitus-esittaa-osittaisen-tyomarkki…

Kukaan työtön ei saa 800€ työmarkkinatukea tililleen. Oikea määrä on n. 570€. Jokainen voi miettiä miten tuollaisella rahalla pärjää. Mulle jää kuussa asumiskulujen jälkeen käteen 300€ puhelimeen, ruokaan, vaatteisiin, liikkumiseen. En saa mitään muita tukia. Kenellä tuosta rahasta pitäisi minulta vielä ottaa?

Vierailija
251/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onneks tukia leikattiin niin voit itkeä täällä kun olen

Ei hätää, minä pärjään aivan varmasti, tuun syömään sun pöydästä suoraan. : ]

Jos yhteiskuntarauha on teille narsisteille pelkkä vitsi niin en minäkään ole sitä osaltani velvoitettu ylläpitämään, eli tapellaan vaan!

Vierailija
252/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjataan nyt taas,ei leikata,annetaan vain hieman vähemmän,käytetään oikeita termejä.

Vttu minä olen koko ikäni maksanut veroja, paljon, niistä turvaverkoista.

Korjataan nyt taas, ei anneta vähemmän, ei korjatata vaan VARASTETAAN, käytetään oikeita termejä tun maanpetturi.

Miten varastetaan jotain, jota ei vielä ole?

Elikkä ei sinulta voi varastaa, kun sinä et ole niitä tukia saanut.

Jatkossa sinä saat vaan hieman vähemmän.

Jos ei miellytä, niin saat ihan vapaasti keksiä toimenpiteitä, millä lisätä tuloja.

Piti kommentoida, lisätä tuloja? Eiköhän marginaalivero estä sen aika tehokkaasti. 

Vierailija
253/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin ketju on täynnä rytsätrollien kiihkoilua kuinka suomalaiset ovat rottia jne mutta myös vajaita jotka toistelevat samaa mantraa öyh öyh jo loppuu lusmuilu menkää töihin öyh. On sanomattakin selvää että nämä tapaukset eivät ole koskaan olleet töissä vaan ovat luultavasti jossain laitoksessa jossa sitten aikaa tuhlatakseen syytävät käsittämätöntä sontaa keskustelupalstoille. Nämä surulliset tapaukset eivät ymmärrä että nämä leikkaukset tulevat koskemaan myös heitä ja hoidonsaantia. 

Teikäläisistä tulee mieleen se yksi south parkin jakso missä kaikilla oli vakoojalasit naamalla ja näkivät vakoojia joka paikassa.

Vierailija
254/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"mene töihin idiootti!"

Mennään kyllä, heti kun porvari hyvä suksii ttuun tieltä ja päästää meidät luomaan valtionyrityksiä suomalaisia töitä suomalaisille, mikä on kun ei maanpetturille kelpaa työ?

ei teitä laiskoja tapatyöttömiä kukaan palkkaa .ootte tyhmiäja laiskoja.ja kohta todella köyhiä.oksettäis asua kerrostalo luukussa perse aukiiiii.

Mä olen tyhmä, laiska, köyhä ja oksettava kun olisin menossa töihin ihan suunnitelman kanssa? 

Onko sulla päässä vikaa? :' D

Vierailija
255/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kerran keskustelussa ohitetaan kaikki ysieurolaisten kommentit (tai sitten kehotetaan tienaamaan mieluummin neljä tonnia) ja jatketaan huutoa, että loppuu se sohvalla makaaminen.

Tiiättekö, mitä se ysieurolaisen arki on? Se on ihan tavallista duunia. Lähden aamuisin normaalisti töihin asiantuntijaorganisaatioon. Muut lähtee ruokiksella lounaalle vähän noloina, minä jään työhuoneeseen syömään eväitä. Illalla kotiin ja työnhaku päälle muutamaksi tunniksi. Aamulla sama uudestaan.

Mä en ehdi nähdä sohvaani ees sitä vähää mitä ehtisin jos en olisi työtön. Silti te kehtaatte haukkua mua laiskaksi ja vaikka miksi. Ettekö te halua nähdä yhteiskunnan tilaa vai onko helpompi leikkiä, että meitä ysieurolaisia ei ole? Samaan aikaan meitä on vaikka kuinka paljon.

Ja ei, mä en ole mikään uhri tai kaipaa sääliä. Mä kaipaan että mua ei koko ajan haukuta.

Minä koen, että jos et sabotoi sinua orjuuttavaa firmaa tai vähintään varastele palkan kuittaavan osuuden verran, sinä et tee omaa kansalaisvelvollosuuttasi, annat hiljaisen hyväksyntäsi sen firman toiminalle ja meidän muidenkin orjuuttamiselle.

Vierailija
256/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lois peräkammarinpojat joutuvat muuttamaan vanhempien nurkista pois kun eivät saa enää kun 200e työttömyyskorvausta elikkä harrasterahaa ja kyllähän ne niitä vituttaa. 😂

Tämä oli kyllä hallitukselta ihan oikea veto. 👍

Vierailija
257/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toimininut lainaus niin lainaan sitten tällä tavalla vastatakseni. No mulla on 2 lasta vuoroviikot (etävanhempi olen) toimeentulotukea olen saanut monia  monia vuosia. Nyt olen 7 vuotta ollut osa-aikatyössä ja saan palkan lisäksi toimeentulo,asumis- ja työmarkkinatukea. Tähän asti  toimeentulotuki on ollut keskimäärin 500€/kk koska palkkakin vaikuttaa ja työmarkkinatuki ja asumistuki. Nyt sain toimeentulotukea   770€  lokakuulle.

Et silti ole saanut tukina yhteensä yhtään enempää kuin aiemminkaan. Oliko se nyt niin että se työttömyysetuuden suojaosa on jo poistunut? Jos on niin olet saanut vain sen verran sitten lisää toimeentulotukea.

Tässä se "hauskuus" Suomen tukijärjestelmässä on että kun otetaan yhdestä pois niin suuri osa saa sen sitten toimeentulotukena takaisin.

Vierailija
258/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onneks t

et hirveen kauvan ainakaa syö kun naamasta veri lentää.

Vierailija
259/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin ketju on täynnä rytsätrollien kiihkoilua kuinka suomalaiset ovat rottia jne mutta myös vajaita jotka toistelevat samaa mantraa öyh öyh jo loppuu lusmuilu menkää töihin öyh. On sanomattakin selvää että nämä tapaukset eivät ole koskaan olleet töissä vaan ovat luultavasti jossain laitoksessa jossa sitten aikaa tuhlatakseen syytävät käsittämätöntä sontaa keskustelupalstoille. Nämä surulliset tapaukset eivät ymmärrä että nämä leikkaukset tulevat koskemaan myös heitä ja hoidonsaantia. 

Teikäläisistä tulee mieleen se yksi south parkin jakso missä kaikilla oli vakoojalasit naamalla ja näkivät vakoojia joka paikassa.

Vai se tulee mieleen, mieleen ei tule tenet tai fsb vuotaneet suunnitelmat jotka varmistaa että nämä jutut ihan oikeasti on venäjältä, ei sulle tulee mieleen south park.

Mee hei polttaan pilveä vähän ja kato telkkaa.

Vierailija
260/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lois peräkammarinpojat joutuvat muuttamaan vanhempien nurkista pois kun eivät saa enää kun 200e työttömyyskorvausta elikkä harrasterahaa ja kyllähän ne niitä vituttaa. 😂

Tämä oli kyllä hallitukselta ihan oikea veto. 👍

Se on hyvä veto lähteäkin. Ei enää kituuttamista muutamalla sadalla vaan käyttöön tuleekin melkein 600e per kuukausi ja vuokrakin maksetaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi