Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lisää leikkauksia asumistukeen ja työttömyystukiin!

Vierailija
27.09.2024 |

Kiitos hallitus tästä ihanuudesta

Kommentit (366)

Vierailija
221/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärränkö todella oikein, että nyt duunistaan ei saa edes sitä 9 euroa päivässä? Eli saman rahan saa, jos makaa sohvalla kotona, tai jos tekee kokopäiväduunia? Toki ite pitää työttömyyskorvauksesta maksaa sitten matkaliput, toimistovaatteet jne. 

Oma yhdeksän euron duuni loppuu juuri ennen muutosta, kylläpä motivoi etsiä uutta

Ei tarkoita sitä vaan työttömyystukea ei enää makseta korotettuna palvelun ajalta. Ainakaan vielä eivät ole linjanneet kulukorvauksen osalta mitään.

Kiitos vastauksesta! Olin jo ihan tyrmistynyt että kohta mulla ei ole varaa käydä tekemässä ilmaiseksi töitä niin kuin tähän asti, koska en todellakaan pysty maksamaan 60 euron kuukausilippua itse työttömyyskorvauksesta, ellen saa sitä 9 euroa. Huh.

minä teen töitä 4200e kuukausi palkalla en ilmaiseksi kokeilehan sinäkin niin alkaa rahaa löytymään.

Vierailija
222/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"minä teen töitä 4200e kuukausi palkalla en ilmaiseksi kokeilehan sinäkin niin alkaa rahaa löytymään."

Sinä teet töitä 9e tunti kun nämä muutokset on viety läpi tai sut korvataan, luukes oikeasti et noin tyhmä jätkä pärjää jos aletaan tosissaan kilpaileen?

Kannattaako aina olla niin vtun tyhmä että kuset omiin muroihis, oikeesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut juttua, mutta ottaako valtio siis työttömiesn säästötileiltä rahaa vai miten tuo leikkaaminen tapahtuu?

1. Osittaisen työmarkkinatuen vähimmäismäärä pienenisi

Hallitus esittää, että osittaisen työmarkkinatuen vähimmäismäärää pienennettäisiin.

Jatkossa osittainen työmarkkinatuki olisi aina vähintään 35 prosenttia täydestä työmarkkinatuesta. Nykyisin osittainen työmarkkinatuki on aina vähintään 50 prosenttia täydestä työmarkkinatuesta.

Työmarkkinatuki myönnetään osittaisena työttömälle, joka asuu vanhempiensa kanssa. Tuen saa täytenä, jos vanhempien tulot ovat yhteensä enintään 1 781 e/kk.

Työmarkkinatuen määrä on 37,21 e/pv (keskimäärin 800,02 e/kk) vuonna 2024.

https://www.kela.fi/ajankohtaista/hallitus-esittaa-osittaisen-tyomarkki…

Millähän v1tulla pitäisi työttömän päästä noihin  työharjoittelihin sun muihin, jos siihen ei saa lisärahaa jolla liikkumista voisi kustantaa????

Eli jatkossa työllistämistä edistävään toimintaan menevät saavat VÄHEMMÄN rahaa kuin kokonaan työttömät. Oi herra mun jee 👍👍

Vierailija
224/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhat yrittäjät saakin mennä konkurssiin eikä kepulikonsteilla ja tuilla niitä ylläpidetä.

Turhat yrittäjät, eli kaikki muut kun kokoomuksen erityissuojeluksessa olevat terveysjättit ja rikollisten pyörittämät rakennusfirmat.

Kiitos, hienosti hoidit, isämmaallisesti pistit koko suomi neidon huåraaman.

Saatanan Kokoomus suojelee vain rikkaita kun ne ovat sen äänestäneet. Ei ollut yllätys.

Jos velan maksuun pitäisi kaikkien osallistua niin miksi heidän omista eduista ei viedä mitään pois muuta kuin kaikkein köyhimmiltä. Ei voi köyhä kansa ymmärtää tämmöistä eriarvoisuutta. Niillä vain heti tehtiin jätti palkankorotukset eikä olla missään vaiheessa vähennetty omia etuisuuksiaan vaikka on kuinka velkainen valtio.

Mikä sanoma tämmöinen on kansalle

Näin se on aina mennyt ja tulee menemään. Kuningas linnassa repii perunanpurijoilta kovat verot ja itse kierii kolikoissa kultaisen kruununsa kera.

Vierailija
225/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulla työnantajalla ei ole mitään pulaa työntekijöistä mutta silti ihmettelen kun sen nettisivuilla on tynhaku osio ja hae tänne työpaikkaan.

Lasketaanko tämmöisetkin avoimiin työpaikkoikkin joka on ihan firman mainos oikeestaan vaan että hae tänne töihin.

Vierailija
226/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"minä teen töitä 4200e kuukausi palkalla en ilmaiseksi kokeilehan sinäkin niin alkaa rahaa löytymään."

Sinä teet töitä 9e tunti kun nämä muutokset on viety läpi tai sut korvataan, luukes oikeasti et noin tyhmä jätkä pärjää jos aletaan tosissaan kilpaileen?

ike loinen itke.oon onnellinen näistä leikkauksista.sairaala tarvii mua mutta sua ei tartte kukaan.onko kelan hilut jo loppu mulkero?

Vierailija
227/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

just tollasten kusi loisien takia näitä leikkauksia tehdään josta kärsivät oikeasti töitä hakevatkin.

Ihan samalla lailla niitä töitä voi hakea omasta kämpästäänkin. Paljonko kuvittelet että tulee säästöjä kun jo valmiiksi puolistetusta työmarkkinatuesta napsaistaan vielä osa pois? Paljonko tälläisiä henkilöitä on?

kyl säästöjä tulee.etkö ymmärrä että työtön on taakka valtion taloudelle.kovempia leikkauksia vaan.

Niin mistä niitä tulee oi arvoisa asiantuntija. Jos puoletkin puolikkaalla työmarkkinatuella olevista muuttaa omilleen niin se on aikamoinen menolisäys säästöihin verrattuna. Nyt puolikas työmarkkinatuki lienee jotain 300-350e/kk tietämissä. Tuosta sitten vielä jokunen kymppi pois jos uudistus menee läpi. Muutto omilleen ja vuokra maksetaan ja lisäksi työmarkkintuki plus ehkä vielä toimeentulotukeakin jos ei ole virallisia säästöjä. Ollaan helposti yli 1000e/kk summassa.

Vierailija
228/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä häneltä tarpeettoman ilkeä kommentti, joka kertoo enemmän nälvijästä kuin minusta. Mun tiimikaverit saa kans ton 4200 suunnilleen, plus edut. Nälvijä kai ajattelee, että jotenkin laiskuuttani teen samaa hommaa käytännössä ilman palkkaa, lounareita tai työterveyshuoltoa jne. Kylläpä olenkin laiska ja tyhmä loinen kun en viitti ottaa rahaa.

Vierailija
229/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jonkin aikaa sitten että siivoojia on työttömänä tuhansia vaikka avoimia siivoustöitä on paljon ja muitakin töitä löytyy joten moni ei jaksa vaivautua menemään töihin vaan nostaa kelan rahoja ennemmin.

Vierailija
230/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HYVÄ;laiskat lusmut oikeisiin töihin ja kaikki vaapaamatkustajat ja koko Elokapinan hörhöjengi.KANNATAN:)

Sehän on hyvä asia jos hallitus saa luotua kokoaikaset työpaikat kaikille lähemmäs 500 000 "lusmulle" ja pystyvät pakottamaan työnantajat palkkaamaan työttömiä. Sitä odotan innolla. Itse osa-aikatyössä muuta olen innoissani siitä jos hallitus hankkii mulle kokoaikatyön kun en itse sellaista saa  :)

Vierailija
231/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin jonkin aikaa sitten että siivoojia on työttömänä tuhansia vaikka avoimia siivoustöitä on paljon ja muitakin töitä löytyy joten moni ei jaksa vaivautua menemään töihin vaan nostaa kelan rahoja ennemmin.

Mä menisin ilolla siivoamaan, mutta en ole päässyt edes haastatteluun. Keski-ikäinen toimistorotta ei kiinnosta työnantajaa.

Vierailija
232/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää leikkaukset on hölmöläisten hommaa. Kun tiettyjä tukia pienennetään, niin se siirtää vaan ihmisiä toimeentulotuen puolelle. Ei niitä säästöjä sitten synnykkään. Siirrytään vaan luukulta toiselle, ja on tehty muka leikkauksia. 

mut kyl kohta kaikkia tukia leikataan kun ei ole enää rahaa ymmärrätkö?.vai pitäis teillä olla joku viitun takuu summa aina joka tulee tilille joka kuukausi.sinäki paska lähet töihin tai olet ilman rahaa.

Mistä sä idiootti tiedät, mikä juuri mun tilanne muka on? Älä yleistä tänne kommentoivien tilannetta. Ihmiset voi olla työttömiä, sairaseläkeläisiä tai esim. yli viiskymppisiä, jotka joutuneet työttömiksi, eikä vaan huolita töihin vaikka kuinka niitä hakisi. Itse taidat elää siinä pikku kuplassas ymmärtämättä realiteetteja. 

Vierailija
233/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää leikkaukset on hölmöläisten hommaa. Kun tiettyjä tukia pienennetään, niin se siirtää vaan ihmisiä toimeentulotuen puolelle. Ei niitä säästöjä sitten synnykkään. Siirrytään vaan luukulta toiselle, ja on tehty muka leikkauksia. 

Näinhän se menee. Jos asut vanhempiesi kanssa ja sulla ei ole mitään omaisuutta niin olet jo nyt toimeentulotukeen oikeutettu. Tulevaisuudessa saat vain sitä leikkauksen verran enemmän. Säästöä ei mitään ja jotkut näistä päätöksistä lisää toimeentulotuen asiakkaiden määrää ja siten käsittelijöitä pitää olla lisää joten tulee myös kuluja.

Multa leikattiin asumistukea 100€ ja sain   250€ enemmän toimeentulotukea kuin normaalisti eli asumistuen leikkaus oli mulle vain positiivinen asia.

Vierailija
234/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ketju on täynnä rytsätrollien kiihkoilua kuinka suomalaiset ovat rottia jne mutta myös vajaita jotka toistelevat samaa mantraa öyh öyh jo loppuu lusmuilu menkää töihin öyh. On sanomattakin selvää että nämä tapaukset eivät ole koskaan olleet töissä vaan ovat luultavasti jossain laitoksessa jossa sitten aikaa tuhlatakseen syytävät käsittämätöntä sontaa keskustelupalstoille. Nämä surulliset tapaukset eivät ymmärrä että nämä leikkaukset tulevat koskemaan myös heitä ja hoidonsaantia. 

Vierailija
235/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mitä sitten?

Ei noilla ole mitään vaikutusta tavalliseen työssäkäyvään.

Se tavallinen työssäkäyväkin voi joutua työttömäksi jo huomenna. 

Sitten se etsii toisen työpaikan.

Miten saat tehtyä tästä noin vaikean asian?

No mä jouduin työttömäksi vakipaikasta ja olen ollut jo 5v työtön koska kukaan ei palkkaa. 

Vierailija
236/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin siksi nämä leikkaukset tukiin.monta vuotta tätä pitää täällä jankuttaa.

Vierailija
237/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luin että siivojiksi on jo ylitarjontaa.

Vierailija
238/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä hyvä esimerkki ehdasta rytsätrollista. Älkää langetko näitä suomalaisiin kohdistettuihin viha-yrityksiin. Jokainen tietää että tuo on paskaa mitä hemmo selittää..

Vierailija
239/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menee. Jos asut vanhempiesi kanssa ja sulla ei ole mitään omaisuutta niin olet jo nyt toimeentulotukeen oikeutettu. Tulevaisuudessa saat vain sitä leikkauksen verran enemmän. Säästöä ei mitään ja jotkut näistä päätöksistä lisää toimeentulotuen asiakkaiden määrää ja siten käsittelijöitä pitää olla lisää joten tulee myös kuluja.

Multa leikattiin asumistukea 100€ ja sain   250€ enemmän toimeentulotukea kuin normaalisti eli asumistuen leikkaus oli mulle vain positiivinen asia.

Tarkoittaa vaan sitä että olisit saanut toimeentulotukea jo aiemminkin. Perusosa on sama kuin ennenkin eli 590e/kk muuhun käyttöön. 

Vierailija
240/366 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mitä sitten?

Ei noilla ole mitään vaikutusta tavalliseen työssäkäyvään.

Se tavallinen työssäkäyväkin voi joutua työttömäksi jo huomenna. 

Sitten se etsii toisen työpaikan.

Miten saat tehtyä tästä noin vaikean asian?

No mä jouduin työttömäksi vakipaikasta ja olen ollut jo 5v työtön koska kukaan ei palkkaa. 

Näinhän se on. Ongelma onkin se ettei työnantajat palkkaa työttömiä eikä se ettei työttömät halua töihin.Yks hailee mikä koulutus tai työhistoria. Työtön kuin työtön.

Toki jotkut yritykset palkkaa työttömiä mutta ne yritykset kuukuvat reiluun vähemmistöön.

On mullakin tuttuja ketkä hakivat töitä siitä huolimatta että olivat jo työsuhteessa ja haastatteluihin soiteltiin. Sitten tuli  työttömyys eivätkä ole saaneet yhtäkään kutsua haastatteluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan