Lapsilisää ei saa poistaa rikkailta
Lopulta se sitten poistetaan kaikilta
ja kuka on rikas?
Onko rikas henkilö joka on ollut 2 vuotta työttömänä ja saa lopulta töitä palkalla 3500 e / kk.
Velkaa on paljon, eikä säästöjä.
Kyllä se on domino-efekti sitten
Kommentit (155)
Kylläpä alkoi rikkailta välittömästi vinkuminen että minun tulot ei saa pienentyä. Saatanan rahan ahneet paskiaiset maksaisitte rehellisesti veronne ilman kikkailuja niin suomen yhteiskunta ei olisi taloudellisesti näin kusessa. Jos rikkaatkin osallistuisi yhteiskunnan maksuihin samalla panoksella kuin köyhät pakotetaan osallistumaan niin suomi olisi paljon parempi paikka kaikille mutta ei eihön rikkaat halua edes veroja maksaa kun ihan jokainen kikkailee verotuksen käytännössä nollaan vaikka aiheuttaa yhteiskunnalle ylläpito kustannuksia huomattavasti enemmän kun yksikään köyhä. Vähän kun vielä rikkaat ahnehtii lisää niin köyhät aseistaa itsensä ja kostaa rikkaille. Onhan maailman historia täynnä esimerkkejä kuinka rikkaita ei rahat suojele siinä vaiheessa kun köyhät aseistaa itsensä ja hyökkää joukolla metsästämään rikkaita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tajunnut koko lapsilisän ideaa.
Jos lisäännyt, huolehdit perheesi taloudesta. Jos et pysty siihen, älä hanki lapsia.
So simple.
Ihme holhousyhteiskunta.
Täysin samaa mieltä. Jos minä otan koiran itselleni niin miksi en saa koiralisää ja vapaita jotta voin hoitaa koiraa?
Lapsilisät ja tuet perheiltä pois, jos teet lapsia tai otat koiran niin omilla rahoilla niitä pitää elättää.
Sopii minulle. Vastaavasti toki sitten lapsettomat eivät voi vaatia vanhuksina itselleen mitään muuta eläkettä kuin sen, minkä oikeasti ovat itse maksaneet (eli murto-osa siitä, mitä oikeasti eläkemaksuina työuran aikana kerättiin). Perheelliset, jotka ovat tuottaneet uusia veronmaksajia ovat tietysti oikeutettuja täyteen eläkkeeseen.
Lapsettomat eivät voi myöskään vaatia itselleen sairaanhoitoa tai muuta hoitoa vanhuksina, koska ei eivät ole osallistuneet tarvittavan työvoiman tuottamiseen. Heidän pitää maksaa hoitohenkilökunta ja hoidon kustannukset täysimääräisesti omista säästöistään. Jos henkilökuntaa ei ole riittävästi, yhteiskunnan pitää asettaa etusijalle ne, jotka ovat tuottaneet työikäisiä ihmisiä (eli hankkineet lapsia).
On myös todella törkeää verrata lapsia koiriin. Yhteiskunnan kannalta lapsesta kasvaa uusi veronmaksaja ja työntekijä, kun taas koira on pelkkää viihdettä, joka ei tuota yhteiskunnalle yhtään mitään.
Haluatko oikeasti lähteä tuollaiselle linjalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen mitä ohimennen ymmärsin siitä uutisesta, niin olikos siinä tarkoitus korvata lapsilisä verotuksen lapsivähennyksellä?
Kaikkihan eivät välttämättä maksa veroa, ainakaan tarpeeksi, niin saisivat vielä lapsilisää?
Asiaa selvitetään, eikä tarkempia suunnitelmia ole?
Kysymysmerkit ovat, koska vilkaisin uutista niin puolihuolimattomasti.
Jos lapsilisä halutaan korvata verovähennyksellä, on ihan todellinen riski, että tarkoitus on taas vaihteeksi kupata keskituloisilta rahaa oikeasti rikkaille. Tavallinen keskituloinen ei varmasti saa niin suurta verovähennustä, että se kompensoisi lapsilisäleikkauksen, mutta todella suurituloisella verovähennys voisi olla niin iso, että se vastaisi lapsilisää moninkertaisesti. Eli tarkoitus voi hyvin olla poistaa lapsilisät keskituloisilta (sanotaan vaikkapa 180€/kk kahdesta lapsesta) ja antaa tilalle verovähenny
Jos lapsilisä korvattaisiin verovähennyksellä, ei tarvittaisi mitään erillistä tuloseurantaa. Verottajalla on tiedot huollettavista lapsista ja vähennys tehtäisiin automaattisesti joko tulosta tai verosta. Jos tehtäisiin verosta ja se olisi esim 1140 e/lapsi (12xnykyinen 1. Lapsen lapsilisä), eli kahdelta 2280e/v niin takuulla jokainen keskituloinen sen verran maksaa veroja vuodessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haluan sitten jonkun lisän. Olen työssäkäyvä, en ole ikinä saanut asumistukea. Lapsia ei ole, joten en saa lapsilisää. Veroja maksan joka kuukausi. En saa mitään lisää tällä hetkellä, olen oikeutettu siihen kun muutkin saavat.
Tämä!
Mä olen saannut vain armeijan päivärahaa, se on ainoa raha mitä pankkitilille on tullu yhteiskunnalta.
Suomessa kokonaisveroaste on noin 50% eli maksan joka kuukausi veroa noin 2000e kun bruttopalkkani on lähes 4000e.
Minä kannatan tukien leikkauksia, jos saisin tukea yhteiskunnalta niin en kannattaisi tukien leikkauksia.
Siksi kok tai ps.
M33
Jos saat vajaa 48K€ vuosi, niin tuloverosi ei ole edes 30% Loput verot ovatkin sitten tasaveroja tuloista riippumatta.
Tienasin jo 15 vuotta sitten saman verran.
Mikä on rikkaan raja ? Miten määritellään. Pelkäämpä että menee aika alas Purran taulukoissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämän tekevät, käännyn takaisin persuksi. Ja meitä on muitakin. Riittää se kokoomuksen nuoleskelu.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisän poisto ns rikkailta lisää vain byrokratiaa. Kertyneet säästöt menisivät byrokratian hoitamiseen. Poisto ei kannusta työllistymään, koska työ toisi lisää kuluja kuten päivähotomaksuja ja samalla lähtisi lapsilisä pois. Vaikka lapsilisä ei ole iso, niin psykologinen vaikutus on.
Verotus on hoidettu jo kymmeniä vuosia IT:n avulla. Alle sovitun minirajan tulot -> lapsilisä ja yli sen -> ei lapsilisää
Ei se ihan noin yksinkertaista ole. Jos lapsilisä on tarveharkintainen, tarvetta pitää seurata kuukausittain, eikä vuosittain. Jos esimerkiksi jää työttömäksi ja tulot putoavat paljon, lapsilisää pitää alkaa saada heti, eikä vasta kyseisen vuoden verotuksen valmistuttua. Jos esimerkiksi jää työttömäksi huhtikuussa, vuositulot selviävät vasta joulukuun lopussa ja verotus valmistuu vasta loppukesällä. Eli työttömäksi jäävä, joka tulojen puolesta olisi oikeutettu lapsilisään, joutuisi sinnittelemään yli vuoden ilman lapsilisiä, jos lapsilisä perustuisi vain viimeisimmän vahvistetun verotuksen tuloihin.
Ei noin tyhmää tuloloukkusysteemiä kannata rakentaa. Jos lapsilisät sidotaan tuloihin, tarvitaan kuukausittainen tuloseuranta kaikille, joilla on alaikäisiä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haluan sitten jonkun lisän. Olen työssäkäyvä, en ole ikinä saanut asumistukea. Lapsia ei ole, joten en saa lapsilisää. Veroja maksan joka kuukausi. En saa mitään lisää tällä hetkellä, olen oikeutettu siihen kun muutkin saavat.
Tämä!
Mä olen saannut vain armeijan päivärahaa, se on ainoa raha mitä pankkitilille on tullu yhteiskunnalta.
Suomessa kokonaisveroaste on noin 50% eli maksan joka kuukausi veroa noin 2000e kun bruttopalkkani on lähes 4000e.
Minä kannatan tukien leikkauksia, jos saisin tukea yhteiskunnalta niin en kannattaisi tukien leikkauksia.
Siksi kok tai ps.
M33
Jaha, että vain armeijan päiväraha. Kävikö äiti yksityisneuvolassa, kun sinua odotti? Kävitkö yksityiskoulut, siis sellaiset, joissa ei ollut mitään valtion tukea (ei taida Suomessa olla). Käytätkö vain ne metrit yleisiä teitä, jotka olet itse kustantanut. Se armeijan päivärahako riitit sinun ruokiisi, varusteisiisi koulutukseesi ja kuljetuksiisi kotoa kasarmille ja takaisin? Mitään yhteiskunnan rahojako et käytä terveyspalveluissasi? Maksat esim umpisuolenleikkauksesta 10k. Yksityisellä lääkäriasemalla maksat omasta taskustasi kaiken, etkä suostu ottamaan Kela-korvauksia. M33 ei ole ihan ymmärtänyt yhteiskunnan tukien muodostumista.
Vierailija kirjoitti:
Jos lisäännyt, huolehdit perheesi taloudesta. Jos et pysty siihen, älä hanki lapsia.
So simple.
Ihme holhousyhteiskunta.
Aivan. Pysyisivät ne haarat yhdessä tai edes ehkäisy käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi lisääntyminen Suomessa on ihan joka ikisen oma ja vapaaehtoinen valinta.
Niin on ja sen takia lapsilisät ja perheiden tuet pitäisi poistaa.
Ja suomalaiset kuolee sukupuuttoon.
Niin kuuluukin.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä alkoi rikkailta välittömästi vinkuminen että minun tulot ei saa pienentyä. Saatanan rahan ahneet paskiaiset maksaisitte rehellisesti veronne ilman kikkailuja niin suomen yhteiskunta ei olisi taloudellisesti näin kusessa. Jos rikkaatkin osallistuisi yhteiskunnan maksuihin samalla panoksella kuin köyhät pakotetaan osallistumaan niin suomi olisi paljon parempi paikka kaikille mutta ei eihön rikkaat halua edes veroja maksaa kun ihan jokainen kikkailee verotuksen käytännössä nollaan vaikka aiheuttaa yhteiskunnalle ylläpito kustannuksia huomattavasti enemmän kun yksikään köyhä. Vähän kun vielä rikkaat ahnehtii lisää niin köyhät aseistaa itsensä ja kostaa rikkaille. Onhan maailman historia täynnä esimerkkejä kuinka rikkaita ei rahat suojele siinä vaiheessa kun köyhät aseistaa itsensä ja hyökkää joukolla metsästämään rikkaita
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämän tekevät, käännyn takaisin persuksi. Ja meitä on muitakin. Riittää se kokoomuksen nuoleskelu.
Tämä.
Ai mällit on sisuksiin saatu.
Vierailija kirjoitti:
3500 e tienaava ei tarvitse lapsilisää. Se pitää poistaa näiltä heti.
Et sinäkään tarvitse Kelan kustantamaa kaksiota keskustasta, mutta kummasti sinä sen otat.
Vierailija kirjoitti:
Perheen kokonaistulot ovat tärkeä tekijä. Jos perustuisi yhden vanhemman palkkaan, millä päätettäisiin kumman? Miksi leikata vaikka 3000 e/kk ansaitsevalta äidiltä tai isältä tukea jos puoliso on työtön.
Päivähoitoa varten täytyy ilmoittaa perheen tulot. Voisiko samaa käyttää?
Olisi loogista jos selvästi yli jonkun maksimisumman tienaavalta parilta poistettaisiin lapsilisä. En tiedä mikä maksimi on mutta hakiessani päivähoitopaikkaa kokonaistulon perusteella määriteltiin maksu per kuukausi. Jonkun tulorajan jälkeen päivähoitomaksu on maksimi, alle 300 e/kk kai kuitenkin.
Ökyrikas saisi nauttia päivähoidosta ja lapsi voisi tutustua tavallisiin lapsiin. Vaikka 2-vuotiaasta alkaen rikas perhe ei enää saisi lapsilisää.
Tiedätkö, miten tuo päivähoitomaksun määräytyminen oikeasti toimii? Pienituloiset kertovat tulonsa ja päivähoitomaksu määritellään tulojen mukaan. Selvästi tulorajat ylittävä ilmoittaa yksinkertaisesti maksavansa maksimimaksun, jotta ei joudu jatkuvasti selvittelemään tulojaan päivähoitomaksuja varten. Jos lapsilisät sidottaisiin tuloihin, jokaisen perheellisen tuloja pitäisi alkaa seurata.
Aika nopeasti tuloksena olisi sitten se, että keskituloisen äänestävät lapsilisät pois myös pienituloisilta. Näpit irti lapsilisistä, jos yhteiskuntarauha halutaan säilyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisän poisto ns rikkailta lisää vain byrokratiaa. Kertyneet säästöt menisivät byrokratian hoitamiseen. Poisto ei kannusta työllistymään, koska työ toisi lisää kuluja kuten päivähotomaksuja ja samalla lähtisi lapsilisä pois. Vaikka lapsilisä ei ole iso, niin psykologinen vaikutus on.
Verotus on hoidettu jo kymmeniä vuosia IT:n avulla. Alle sovitun minirajan tulot -> lapsilisä ja yli sen -> ei lapsilisää
VEROTTAJA EI MAKSA LAPSILISÄÄ, joten niin kauan kuin puhutaan lapsilisästä (eikä verovähennyksestä), ei verotuksen IT-systeemeillä ole asian kanssa mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Suomen suurin veroparatiisi on Hakaniemessä.
En tosin tiedä miten minä oikein kikkailen veroilla kun työnantaja vähentää verot palkasta rekisterin mukaan.
Sanna Marin toki kikkailee, häntäkö tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
So simple.
Ihme holhousyhteiskunta.
Juuri näin. Jos ihminen päättää lisääntyä, kantakoon taloudellisen vastuun päätöksestään. Yhteiskunta tulee jo aivan liikaa lapsiperheitä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tämä lapsilisien leikkaaminen ollut Purran ehdotus? Miksi kääntyisit persuksi, jos vastustat lapsilisien leikkaamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi lisääntyminen Suomessa on ihan joka ikisen oma ja vapaaehtoinen valinta.
Niin on ja sen takia lapsilisät ja perheiden tuet pitäisi poistaa.
Ja suomalaiset kuolee sukupuuttoon.
Maailmassa on aivan riittävästi ihmisiä. Suomalaisilla ei ole mitään erityisarvoa isossa kuvassa. Päinvastoin; geeniperimä on heikkoa.
Tämä!
Siksi kok tai ps.
M33