Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka haluatte oikeasti mieluisia ja kivan näköisiä astioita

Vierailija
25.09.2024 |

paljonko raaskitte maksaa niistä? 😄

Olen nyt vanhemmiten alkanut ajatella että ei riitä että koti on mieleinen ja kaunis, vaan niin pitää olla astioidenkin. Sellaisia että niiden ulkonäöstä oikeasti tykkää.

Löysin joskus värikkäitä, nättejä lautasia (vintagea) kirppareilta, mutta nyt ei hyviä kirppareita ole lähimaillakaan. Kierrätyskeskuksessa vain tylsiä ja rumia. Sama juttu monessa kaupassa, tylsää... En halua yksivärisiä, vaan värikkäitä.

Nyt sitten raaskin elämäni ekaa kertaa ostaa ihan Arabian lautaset, purppuraa paratiisia, kun viidenkympin lautasen sai 27 eurolla 😄 Hetken kirpaisi useampi ostaa, mutta on ne kauniit 😍

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on parikymppisenä ostettua valkoista Teemaa, mutta voi pyhä jysäys että se voikin olla tylsä astiasto. Ihan kiva ja toimiva kyllä, mutta joskus sitä vaan kaipaa jotain nätimpää ja naisellisempaa. Tilasin Fyrklöverniltä Moments-astiasarjaa roosan värisenä ja tykkään valtavasti. Vähän vaihtelua Kaj Franckin miehiseen suunnitteluun :D

Meilläkin oli Teemaa. Todellakin tylsä ja ruma. Lasten muuttaessa annoin heille lautaset ym. Kahvikupit, mukit ja pienet lautaset lahjoitin viime muutossa pois.

Vierailija
62/66 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauniit lautaset, mutta miltä ruoka näyttää noissa? 

Mietipä. Ruoka näyttää ihan samalta kuin millä tahansa muullakin lautasella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut Iittalaa ja Arabiaa 1980-luvulta lähtien.  Iittalan Teeman laatu on mennyt todella alas. Tekisi mieli kysyä, eikö hävetä myydä sekundaa, Iittala.

Miten huono laatu ilmenee? Olen nimittäin ajatellut hankkia Iittalaa.

Kartiolasien reunat lohkeavat helposti, samoin Teeman mukien. Muista poiketen en ole huomannut lautasten hajoavan helposti.

Astiapesukone aiheuttaa tuota. Se on hinta koneen käyttämisestä. 

Huono laatu aiheuttaa tuota. 

Ostan astiani kotimaisilta ammattikeraamikoilta. On kalliimpaa kuin Aasiassa tuotettu Arabia-Iittala, mutta ei niin paljon kuin luulisi. 

Seuraavana etsin itselleni juomalaseja, j

Pian on joulumyyjäissesonki, pääsee taas ihmettelemään eri tekijöiden ihanuuksia. Moni korkeamman tason ravintola tilaa astioita suoraan tekijöiltä. Myös esim. Lokalissa on vaihtuvasti esillä kotimaista lasia ja keramiikkaa. 

Vierailija
64/66 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan ostimme puolison kanssa kivan setin laadukkaita merkkiastioita ja toivoimme samaa sarjaa lisää häälahjaksi. Tuo kyseinen astiasto on meillä ihan arkikäytössä ja sen valmistuskin on lopetettu- silloin tällöin jos sitä sattuu löytymään esim kirpparilta niin ostamme lisää.

Muita astiasarjoja olen ostanut esim valmistumislahjaksi saaduilla rahoilla ja hankkinut viinilaseja sun muita merkkituotteita alesta sekä tori.fi.

Kovinkaan monesta kiposta en ole maksanut ns täyttä hintaa ja meillä on useampi kaunis astiasarja joista jokainen sopii vähän erilaisiin kattauksiin ja tilaisuuksiin.

Vierailija
65/66 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ensimmäiset muistot ovat 1960-luvun lopulta  värikkäistä ja kuviollisista astioista, jotka nyt ovat enempi, vähempi muotia. Näin pitkällä elämänkokemuksella uskallan sanoa, että yksiväriset, klassisesti muotoillut astiat kestävät aikaa. Makunsa kullakin 👍

Vierailija
66/66 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ajatellut etten siedä valkoisia, mustia, harmaita enkä ruskeita astioita, mutta nyt näin ruskeaa teemaa ja jotenkin se kiehtoi. Oli sellainen retroruskea. Ja retrovärit on jees.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi