Mikseivät laihat ihmiset koskaan suostu kertomaan mitä syövät? Onko todellisuus , että välttelevät syömistä kuten anorektikot j
Kommentit (236)
Klo nyt 11.45. En ole vielä tälle päivälle syönyt mitään. Tai no 2 irtokarkkia. Aamulla kyllä join motin kahvia kuohukermalla. En osaa tai pysty syömään aamuisin, joten päivän eka ruoka on puolen päivän aikoihin.
Kohta syömään illalla tekemäni eväsvoileipä (reissumies, voita, pippurilevitettä, juustoa ja 2 kinkkuleikettä). Lisäksi ostin kaupasta valmiskanakeiton. Valitettavasti valmiiksi laittamani paprikat ja tomaatit jäi kotona jääkaappiin aamukiireessä, joten ostin lisäksi vielä paprikan.
Illalla kotona joskus 21. Tänään pitkä päivä, kun oli aamusta oikeus ja illalla vielä venäjäntunnit, niin tuo kotiinpääsy venyy.
No, mutta kuitenkin. Todennäköisesti joko itse tekemään kasvissosekeittoa tai pari paistettu munaa. Juustosnackien loppu. Niin ja ne jääkaappiin unohtuneet tomaatit ja paprikat.
Jos vielä jotain haluaa, niin sitten jotain. Mutta luulen, että tuossa on tämä päivä.
Mielleläni kerron, mutta tuskin se ketään kiinnostaa. Ruoat on varmaan samoja mitä monet muutkin syö, mutta annoskoot usein selvästi pienempiä. Naposteluja ja iltapalaa ei enää päivällisen jälkeen pl. pala tummaa suklaata.
M52 BMI20
Ala syömään kuin sinulla olisi 1-tyypin diabetes. Voin taata että paino pysyy kurissa. Tosin jos on jo ehtinyt ylipainoa kertymään, niin se taas eri asia. On paljon helpompi pysytellä hoikkana kuin laihtua huiomattavasti isomppikokoisesta alaspäin (koska keho pyrkii pitämään kiinni pitkän aikavälin saavutetusta BMIstä)
Mä laitan eiliset syömiset:
Aamu: cappuccino ja croisantti
Lounas: jauhelihapihvi, sienikastike ja perunamuusi
Välipala: kourallinen pähkinöitä, vihreää teetä
Iltapala: maustamatonta jogurttia ja puolukoita, vihreää teetä
Vierailija kirjoitti:
Olen 159cm. ja 50kg.
Pitkälle kysymys geeneistä. Paino 63 kg, pituus 270 cm. Aina, kun housujen vyötärö alkaa kiristää, katson vähän tarkemmin, mitä syön. Syön yhden lämpimän aterian päivässä. Ei tee mieli syödä rasvaisia ruokia. Kesällä mulle riittää 1-2 kertaa grillimakkaraa. Syön suklaata, mutta en irtokarkkeja koskaan. Heikkouteni ovat peruna ja pasta, vaalea leipä ja leivonnaiset. Juon kaksi keskaria viikossa, en siideriä koskaan. Liikuntani on kävelyä.
Jännästi on myös meitä, jotka emme tarvitse mitään tiettyä purkamista. Asian läpi ajattelu riittää. Tämä on taito, jonka voi opetella, eikä sitä oikeastaan kenelläkään syntymälahjana suoda.
Kuvitteletko, että liikuntaa harrastavat ihmiset eivät osaa ajatella ja heillä kova lenkki korvaa järkiperäisen ajattelun? Aikamoinen itsensä korottaminen kaikkien muiden yläpuolelle. Lähde sinäkin tunnin reippaalle kävelylenkille kuntoa nostamaan, mutta varo ettet kompastu jalkoihisi, kun niiin pitää ajatella eikä nauttia raikkaasta ulkoilmasta ja liikunnan kepeydestä voimakkailla lihaksilla ja hyvällä kunnolla. Huomaa myös, että maisemat vaihtuvat ja osaa kotiin takaisin eli älä eksy parin korttelin päässä kotoa, kun liikuntaa et harrasta normaalisti.
No, vakavasti puhuen stressillä on tapana kasaantua eikä siihen asian läpi ajattelu auta. Kuormittava elämäntilanne vaatii muutakin kuin mietiskelyä. Miten sen stressin purkaa on temperamenttikysymys. Temperamenttia ei voi muuttaa, mutta toki hillitä voi, jos siitä aiheutuu hankaluuksia.
Vierailija kirjoitti:
150:
Se on just näin.
Vaikka kalorit eivät ole samanarvoisia, kokonaisuus on tärkein. Jos syöt jatkuvasti liikaa (eli kaloreita liikaa suhteessa kulutukseen), lihot vaikka söisit kuinka terveleellisesti. Vastaavasti epäterveelliselläkin syömisellä onnistuu laihtumaan, kun syö riittävän vähän kaloreita kulutukseen nähden.
Olen syönyt kaikista epäterveellisintä moskaa silloin kun olin syömishäiriöinen ja alipainoinen. Vastaavasti paino ampaisi nousuun, kun aloin syömään isoja annoskokoja terveellistä ja monipuolista ruokaa.
Tottakai lihoo, jos syö liikaa. Kaloripitoisuudella ei siltikään terveellisyyttä mitata. Eikä kasvikset muutu epäterveelliseksi, jos niihin lisää runsaskalorista ruoka-ainetta.
Laihoilla ja helposti lihovilla ihmisillä on erilainen aineenvaihdunta. Olisiko se jokin selitys.
Tähän kysymykseen on usein hoikkana vaikea vastata siksikin, ettei tule samalla tavalla laskettua syödyn ruuan määrää kuin vaikka henkilö, joka koittaa laihduttaa.
Voin sanoa, että söin kinkkukiusausta, salaattia ja palan leipää lounaaksi, mutta siitä tuskin on sinulle apua, jos yrität kopioida ruokavalioni. Sinulle normaali yhden ihmisen annos kinkkukiusausta ja normaali annos salaattia saattaa erota suuresti minun normaalistani. Samoin en laske leivän päälle meneviä paloja leikkelettä, en punnitse turkkilaisen jogurtin joukkoon laittamiani pähkinöitä jne. Enpä siis tiedä, olisiko ruokapäiväkirjastani apua kenellekään.
Vähän osaan avata sen kautta, mitä en ainakaan tee. Herkkuja koitan syödä pieniä määriä, limuja ja mehuja en juo, uppopaistetut asiat ei houkuttele. Siinäpä se. Muuten tavallista kotiruokaa maltillisia määriä, riittävästi vettä ja virkistykseen mustaa kahvia tai vihreää teetä.
Vierailija kirjoitti:
Tästä huomaa kuinka hoikkana pysyy kun jättää yhden aterian kokonaan syömättä. Muutenkin aika vähän kaloreita päivän syömisissä. Tuo on minun aamiaiseni nuo muut kuin lounas. Lisäksi syön lounaan ja illallisen.
BMI 21, eli hoikka. Eilen söin:
- aamupala, paahtoleipä ja päälliset, kahvi
- välipala iso smoothie, jossa omenaa, päärynää, marjoja ym. sekä kauraleseitä ja siemeniä
- kauraleivästä tehty hamppari, itsetehdyt ranskalaiset (1peruna)
- kahvi, vähän vanilijajäätelöä
- iltapalaksi kaksi uunilämppäriä
Ei todellakaan mikään terveellisin päivä, vaan kiireinen. Hamppariateria oli liian tuhti, liikaa leipää ja yksi lämmin ateria jäi väliin. Mutta halusin nyt olla rehellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me syömme vain silloin kun meillä on nälkä ja älyämme lopettaa ajoissa. Syömme ihan kaikkea samaa kuin te läskiperseetkin. Mutta meillä on kyky kontrolloida annoskokoja.
Minä olen aina syönyt normaalisti. Olen pienestä asti ollut lihava ja lihon aina jos jätän liikunnan elämästäni pois. Teen nykyaikaan verrattuna raskasta työtä työkseni.
Sen lisäksi vedän illalla kolmen tunnin treenin joka päivä. Välipäiviä en pidä.
Sunnuntaina teen kevyemmin.
Tämä on ainoa keino normaalipainoon ja nälkää näen joka päivä. Syön normaalisti.
Kävin kolmekymppisenä Kiinassa asti hakemassa apua lihavuuteeni. Poppalääkäri teki minuun testejä ja suoritti tutkimukset. Hän myönsi minulle erityisohjelman, joka sisältää normaalin ruokavalion mitä olen noudattanut, mutta myös Pang Luan Sun Tsuian
Kung fu on liikuntaa, ei politiikkaa.
Anorektikkona söin näkkäriä ja kurkkua. Olin 180 cm pitkä ja painoin 46 kg.
Kyllä nämä hoikkien listaamat ruokamäärät vastaavat kaloripitoisuudeltaan 1000-1500kcal/päivä. Se on kyllä vähän, jos lisäksi on vielä paljon liikuntaa ohjelmassa. Aika lailla tuota kalorimäärää suositellaan laihduttamiseen.
Itsellä tuollaiset syöntimäärät aiheuttaa kyllä jatkuvan tunteen nälästä, mutta yritän aina välillä arkiviikon sinnitellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me syömme vain silloin kun meillä on nälkä ja älyämme lopettaa ajoissa. Syömme ihan kaikkea samaa kuin te läskiperseetkin. Mutta meillä on kyky kontrolloida annoskokoja.
Minä olen aina syönyt normaalisti. Olen pienestä asti ollut lihava ja lihon aina jos jätän liikunnan elämästäni pois. Teen nykyaikaan verrattuna raskasta työtä työkseni.
Sen lisäksi vedän illalla kolmen tunnin treenin joka päivä. Välipäiviä en pidä.
Sunnuntaina teen kevyemmin.
Tämä on ainoa keino normaalipainoon ja nälkää näen joka päivä. Syön normaalisti.
Kävin kolmekymppisenä Kiinassa asti hakemassa apua lihavuuteeni. Poppalääkäri teki minuun testejä ja suoritti tutkimukset. Hän myönsi minulle erityisohjelman, joka sisältää normaalin ruokavalion mitä olen noudattanut, mutta myös Pang Luan Sun Tsuian
Poliittisilla päätöksillä on tapettu ihmisiä nälkään.
Ihan riippumatta siitä onko linnulla vasen tai oikea siipi käytössään.
Ei ihmisten tarvitsisi koskaan kuolla nälkään, mutta niin päätetään.
Vähemmän jauhoa, sokeria ja siemenöljyjä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nämä hoikkien listaamat ruokamäärät vastaavat kaloripitoisuudeltaan 1000-1500kcal/päivä. Se on kyllä vähän, jos lisäksi on vielä paljon liikuntaa ohjelmassa. Aika lailla tuota kalorimäärää suositellaan laihduttamiseen.
Itsellä tuollaiset syöntimäärät aiheuttaa kyllä jatkuvan tunteen nälästä, mutta yritän aina välillä arkiviikon sinnitellä.
Itsellä on vaihdellut paino 20 kilolla, ja onhan se niin että hoikkana sitä kuluttaa vähemmän. Kun on ollut enemmän painoa, nykyiset ruuat tuntuisikin siltä että olisi kauhealla nälkäkuurilla. Itse pudotin painoa todella hitaasti, totuttelemalla pienempiin annoksiin.
Nykyään lenkkeilen ja käyn salilla, mutta syön silti selvästi vähemmän kuin silloin kun painoin enemmän enkä lenkkeillyt tai käynyt salilla. Jollei tee oikeasti raskasta fyysistä työtä, ei satunnainen liikunta kuluta kauheasti.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä nälän tunteen sietämisessä on niin ylivoimaista?
Ei ihmiskeho ole kehittynyt olemaan _aina_ ja joka hetki kylläinen.
Taito on sekin aloitukseen politiikkakin väkisin ukaan saada. Sairasta.