Mikseivät laihat ihmiset koskaan suostu kertomaan mitä syövät? Onko todellisuus , että välttelevät syömistä kuten anorektikot j
Kommentit (236)
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ollut hoikka, joidenkin mielestä laiha. Usein minulta kysytään miten pysyn hoikkana ja mitä syön ja pyydetään neuvoja. En ole osannut oikein vastata koska syön kuten muutkin. Olen miettinyt asiaa ja tullut siihen tulokseen, että ei ole niin ratkaisevaa "mitä" vaan tärkeämpää on "miten". Eli syön näin: heti aamulla en syö mitään, käyn lenkillä ja syön ensimmäisellä kahvitauolla töissä, kahvi ja pari ruisleipäviipaletta vaihtelevin päällyksin. Seuraavan kerran syön kun olen töiden jälkeen käynyt lenkillä, syön tavallista kotiruokaa, melkein aina perunaa eri lisukkein ja maito ruokajuomana. Myöhemmin illalla syön mitä sattuu, yleensä ruisleipää, viiliä tms, syön myös perunalastuja, karkkeja ym epäterveellistä, mutta en juo juuri lainkaan virvoitusjuomia. Lisäksi syön hitaasti ja pureskelen huolellisesti, tämä tapa on mennyt veriin jo kouluajoilta kun niin opetettiin. Yleensä syön vasta kun tuntuu pieni näläntunne.
Lenkkeilet kahdesti päivässä? Tosi normaalia.
Olen hoikka. Minulla ei ole syömishäiriötä.
Olen tänään syönyt seuraavaa:
- kahvia kaurajuomalla, 2 dl maustamatonta jogurttia + puolikas omena pilkottuna
- porkkana, puolikas avokado, puoli dl hapankaalia
- 75 g tomaattisilliä, 2 keitettyä perunaa, puoli dl raejuustoa
- 3,5 dl kaura-ruishiutalepuuroa + puolikas banaani + 1 dl mustikoita + 5 isoa mansikkaa + 2 rkl vadelmahilloa + 5 saksanpähkinää
Aion vielä tänään syödä n. 70 g maitosuklaata ja myöhemmin 2 palaa näkkileipää margariinilla ja juustosiivuilla.
Tästä päivästä tulee aika vähäruokainen. Huomenna tulenkin syömään enemmän.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Olen huomannut lihavista treenikavereista sen että he tekevät kovemman työn kuin minä. Hikoilevat kovempaa, ovat salilla aina eka ja vika. Kirjaavat sosiaaliseen mediaan treenimääräsä ja treenaavat nousujohteisesti. Minä teen viikossa kolme treeniä melko kevyesti ja kyse on enemmänkin sosiaalisesta tapahtumasta kuin kovasta taisteluteholla tehtävästä naama irvessä menemisestä. Heillä kyseessä on terveys. He kirjaimellisesti hikoilevat tai kuolevat.
Heidän pitää pusertaa kovempia työtunteja painojen tai kilometrien kanssa, että ylläpitävät samaa laihuutta kuin minä sillä viikon 5h treenimäärällä.
Heillä se voi olla päivässä puolet minun viikon treenimäärästä ja ei lepopäiviä...
He tekevät kaiken kovan työn ja syövät myös senkin edestä. Tämä porukka on geneettisesti sotureita ja työssään tuottavinta sakkia. Heissä on sitä muinaista tekemisen varaa. Oma puoliso on erilainen kuin minä. Hän on kovempi tekemisessä ja on tukevampikin.
Koska et halua uskoa mitä syön päivän aikana. Ihan normaalia ruokaa ilman mitään herkkuja tai sokeria.
Onko täällä joku yksi ihminen, joka tehtailee tällaisia aloituksia? Koeta nyt uskoa, että jotkut syövät ihan normaalisti.
On. Olen seurannut siskoni syömisiä lapsesta asti. Hän päätti ryhtyä tietoisesti pudottamaan rasvaprosenttiaan., pelkäsi hulluna lihovansa raskauden aikana ja söi silloin lähinnä pelkkiä pähkinöitä. Välttelee nykyään pähkinöitäkin, söi niitä lapsen takia. On sellainen kuiva rasvaton rusina, mutta itse tykkää, ettei ole yhtään rasvaa. Hän välikoi todella tarkkaan mitä syö ja lähinnä pelkää ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä joku yksi ihminen, joka tehtailee tällaisia aloituksia? Koeta nyt uskoa, että jotkut syövät ihan normaalisti.
Kyllä minäkin syön "normaalisti" vaikka olen lihava. Nyt koitankin selvittää mitä laihat syö-
ap
Faith kirjoitti:
- kahvia kaurajuomalla, 2 dl maustamatonta jogurttia + puolikas omena pilkottuna
- 3,5 dl kaura-ruishiutalepuuroa + puolikas banaani + 1 dl mustikoita + 5 isoa mansikkaa + 2 rkl vadelmahilloa + 5 saksanpähkinää
Aion vielä tänään syödä n. 70 g maitosuklaata ja myöhemmin 2 palaa näkkileipää margariinilla ja juustosiivuilla.
Kaikki ruoat pitää mitata ja punnita. Ei sinulla ole syömishäiriötä, ei toki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin syön "normaalisti" vaikka olen lihava. Nyt koitankin selvittää mitä laihat syö-
ap
Se on kerrottu sinulle monesti jo; aivan tavallista ruokaa. Vain vähemmän kuin sinä.
Miksi kenenkään pitäisi raportoida sinulle syömisiään?
Pari tuntemaani hyvin laihaa syö todella paljon, mutta jokseenkin säännöllisesti tavallista ruokaa. Lihavimmat tuntemani, joiden syömisistä jotain tiedän, söivät päivän runsaimman aterian myöhään illalla.
Perimä vaikuttaa, ja se vaikuttaa myös suoliston bakteerikantaan. Tieteellisesti tämä on vaikeampi asiaa kuin pelkkä kalorimäärä, mutta laihojen ihmisten suolistobakteerit ovat erilaisia kuin lihavien.
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Jos ap kysyy asiasta on hänelle hyvä kertoa määrät ja annoskoot - nehän täytyy olla pielessä. Ei se tarkoita että edellinen vastaaja AINA mittaisi ruokansa.
Kun itsellä paino nousi lääkkeitten takia mittasin ja punnitsin ja laskin omat ateriani jonkin aikaa kunnes opin uuden annoskoon ja sain painon laskemaan. Jouduin pudottamaan lääkitystä edeltäneestä annoskoosta n 200kcal/päivä pysyvästi.
Vieläkin jos esim lomalla on tullut pari kiloa lisää laitan ruuat yasioon viikoksi ja varmistan että saan ne kilot heti pois.
Ei tämä ei ole syömishäiriö vaan järkeä. On paljon helpompi pysyä normaalipainoisena kuin yrittää laihduttaa.
Enkä tosiaankaan syö huonosti, eilen hilloleivän tuorejuustolla, kinkku-perunamunakkaan lounaaksi, clafoutista ja jäätelöä ip kahvilla ja päivälliseksi risottoa kanakastikkeella.
Ihan sinua varten laskin päivän kalorit: 1384
1 leipä lisää aamulla, pari rkl enemmän risottoa ja kastiketta, 50g sijaan 100g jäätelöä ja 2000kcal olisi äkkiä mennyt rikki.
Huomaatko eron??
Vierailija kirjoitti:
Miksi kenenkään pitäisi raportoida sinulle syömisiään?
Pari tuntemaani hyvin laihaa syö todella paljon, mutta jokseenkin säännöllisesti tavallista ruokaa. Lihavimmat tuntemani, joiden syömisistä jotain tiedän, söivät päivän runsaimman aterian myöhään illalla.
Perimä vaikuttaa, ja se vaikuttaa myös suoliston bakteerikantaan. Tieteellisesti tämä on vaikeampi asiaa kuin pelkkä kalorimäärä, mutta laihojen ihmisten suolistobakteerit ovat erilaisia kuin lihavien.
Ihan höpöä. Olen ollut elämässäni sekä lihava että laiha ja kyllä se oli ihan syömisistä, ja eritoten sapuskan määrästä, kiinni. Enkä varmasti ole ainoa jolla näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ollut hoikka, joidenkin mielestä laiha. Usein minulta kysytään miten pysyn hoikkana ja mitä syön ja pyydetään neuvoja. En ole osannut oikein vastata koska syön kuten muutkin. Olen miettinyt asiaa ja tullut siihen tulokseen, että ei ole niin ratkaisevaa "mitä" vaan tärkeämpää on "miten". Eli syön näin: heti aamulla en syö mitään, käyn lenkillä ja syön ensimmäisellä kahvitauolla töissä, kahvi ja pari ruisleipäviipaletta vaihtelevin päällyksin. Seuraavan kerran syön kun olen töiden jälkeen käynyt lenkillä, syön tavallista kotiruokaa, melkein aina perunaa eri lisukkein ja maito ruokajuomana. Myöhemmin illalla syön mitä sattuu, yleensä ruisleipää, viiliä tms, syön myös perunalastuja, karkkeja ym epäterveellistä, mutta en juo juuri lainkaan virvoitusjuomia. Lisäksi syön hitaasti ja pureskelen huolellisesti, tämä tapa on mennyt veriin jo kouluajoilta kun niin opetettiin. Yl
Ne, joilla on koira, käyvät lenkillä 3 + kertaa päivässä.
Ei painonhallinta mitään salatiedettä ole. Pitää kuluttaa enemmän kuin syö niin paino putoaa.
Vierailija kirjoitti:
Paasto eli syömättömyys on aina laihuuden takana.
Mitä nyt taas?!?
Kuntoutuskurssilla äimistelin ikäisteni todella hoikkien ihmisten valtavia annoskokoja. Eivät olleet myöskään mitään himokuntoilijoita.
Vaikka täällä moni tämän totuuden teilaakin, niin geeneillä on roolinsa tässäkin. Toiset lihovat erittäin herkästi, ja joutuvat miettimään jokaisen suupalansa, kun taas jotkut voivat syödä vapaasti lihomatta. Näiden ääripäiden välissä sit erilaisia versioita.
Kyllä se on äidin ja suvun muiden naisten esimerkki, mihin painoon tytär menee, useiten. Jos äiti on koulutettu ja hoikahko, niin usein tytär tulee samaksi. Tori Spellingin jotkut lapset ovat alkaneet paisumaan...tätä ihmettelen. Yleensä yhdistän sen siihen ettei äiti huomioi lapsiaan riittävästi, yksilöllisesti jos lapsi on jo lapsena ylipainoinen. Jokuhan sen lapsen saa ylensyömään. Kuka niitä makeisia kantaa kotiin lapsen eteen? Äiti.
Vierailija kirjoitti:
Koska et halua uskoa mitä syön päivän aikana. Ihan normaalia ruokaa ilman mitään herkkuja tai sokeria.
onko "normaali" sulle itsetehtyä sapuskaa, vai eineksiä, kaupan valmisaterioita?
Eilen:
aamiainen : jogurtti, mysli, paahtoleipä, juusto, tomaatti, kurkku, kahxi
lounas: katkarapuvoileipä, kahvi
iltapäivällä: kahvi
illalla: muffinssi, suklaata, 3 lasia punaviiniä
ei ollut kehumista eilisessä. Yleensä syön järkevämmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Jos ap kysyy asiasta on hänelle hyvä kertoa määrät ja annosk
Kiitti kun kerroit kalorit! Tässä sen huomaa miten samalla ruualla toinen on hoikka, toinen reippaasti ylipainoinen! Omatkin kalorini on aina just tuota samaa luokaaa reilu 1300, ja painan non 70 kg, vaikka olen vain noin 160 cm pitkä. Todella outoa ja harmittaa. Vähentää ei voi, koska näin olen tehnyt, ja aina sairastunut, puutostiloja tulee, sen huomaa suupielet AINA alkaa haljeta, tulee anoreksian oireita, kylmyyttä, kalpeutta, syke romahtaa, verenpaine romahtaa. Eli en VOI.Ja paino on ja pysyy yli 70!! Takas 63 en pääse. Jatkuvaa liikuntaa pitäisi lisätä, mutta sen varaan ei voi laskea.
Siis höpö höpö nyt!