Hyvät miehet eivät mene "kaupaksi"?
Epäuskoisena saa taas lukea miten moititaan miehiä, jotka eivät osaa kokata, huolehtia kodistaan tai taloudestaan, mutta samaan aikaan näissä ja elämässä muutenkin pärjäävä mies saa olla vuodesta toiseen yksin. Onko akateeminen ja kulttuuria harrastava mies naisille liian tylsä ja särmätön? Ei rahaongelmia, ei päihdeongelmia eikä draamaa. En osaa tarjota vauhtia ja vaarallisia tilanteita, voikohan siinä olla syy?
Kommentit (331)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyntä ja tarjonta ei vaan kohtaa :(. Kyllä sitä aina voi ihmetellä, että miten joku hyvä ei mene kaupaksi, kun taas joku toinen hyväksyy kumppaniltaan vaikka mitä.
Ne jotka tarjoavat lopulta vaikka mitä, osaavat yleensä alussa vaikutta hyviltä, kunnioittavilta ja välittäviltä. Ja jos jotakin epämiellyttävää tekevät tai sanovat, lupaavat parantaa tapansa kun näkevät että toiseen sattuu. Mutta eivät muutu. Ehkäpä ne kelpaamattomat eivät edes alussa onnistu vaikuttamaan aidosti kiinnostuneilta ja kunnioittavilta.
Elämän varrella opittua, suosittelen:
Kun satuttaa ensimmäisen kerran, lähdet. Se on heidän luonteensa ja elintapansa eivätkä todellakaan oikeasti muutu, muuten olisivat muuttuneet jo aikapäiviä sitten.
Ja sitten toinen juttu on se, että pitää oppia näkemään kiinnostuksena muukin kuin narsistien rakkauspommitus, pienemmätkin eleet voivat olla kiinnostusta ja suhdetta rakentaa hitaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä iässä kaikilla vapaana olevilla naisilla on suuria mt-ongelmia. Ei kiinnosta, nähty on. Ainoa vaihtoehto siis viedä jonkun puoliso, eikä sekään oikein kiinnosta. Onko vieraaseen sänkyyn hyppäävä sen tervepäisempi.
Lue aiempaa keskustelua. Sinulla on itselläsikin mt-ongelma. Siitä on mahdollista päästä yli.
En viitsi jonninjoutavia jorinoita lueskella. Mt-ongelmaa ei valitettavasti ole, voisi ilmeisesti helpottaa pariutumisessa?
Tuon sekä mt-ongelman että asenneongelman kanssa et saa kuin mt-ongelmaisen ja valitettavasti hänenkin tilansa pahenee kanssasi.
Juuri tällaisiahan vitunvänkääjiähän te olette. Ei pystytä pieni
Minä ainakin myönnän olevani mt-ongelmainen, onhan siitä diagnoosikin, koska olen hakenut apua.
Ei se poista sitä, ettetkö sinäkin voisi olla mt-ongelmainen. Sen näkevät kaikki muut paitsi sinä itse. Niinhän se monesti menee, sairaudentunto puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä iässä kaikilla vapaana olevilla naisilla on suuria mt-ongelmia. Ei kiinnosta, nähty on. Ainoa vaihtoehto siis viedä jonkun puoliso, eikä sekään oikein kiinnosta. Onko vieraaseen sänkyyn hyppäävä sen tervepäisempi.
Lue aiempaa keskustelua. Sinulla on itselläsikin mt-ongelma. Siitä on mahdollista päästä yli.
En viitsi jonninjoutavia jorinoita lueskella. Mt-ongelmaa ei valitettavasti ole, voisi ilmeisesti helpottaa pariutumisessa?
Tuon sekä mt-ongelman että asenneongelman kanssa et saa kuin mt-ongelmaisen ja valitettavasti hänenkin tilansa pahenee kanssasi.
Et kykene ottamaan naiselta vastaan mitään ja se on ok. Jos miehiseltä miheltä kuitenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tällaisiahan
Poistaa se
Mitä jos syy on siinä, että et vaikuta kiinnostuneelta siitä naisesta itsestään?
Vierailija kirjoitti:
Erosin juuri tuollaisesta "tavallisesta" miehestä joka on ihan ok paperilla, mutta äärettömän itsekäs.
Tavallinen ns kiltti mies on paljastunut usein narsistiseksi kus*pääksi minunkin kokemana.
Edellinen "kulttuuria harrastava" mies jota tapailin koski ihan kaikkiin tavaroihin museoissa, tök tök joka esineeseen. Ja hän oli painottanut että rakastaa klassista musiikkia, okei, en ole itse hurjasti perehtynyt mutta olen avoin tutustumaan lisää. Hän laittoi vinyylillä soimaan, ihmettelin että mikä orkesteri tää oikein on kun kuulostaa että kiirehtivät niin kovasti... Hän ei tunnistanut kun Vivaldi pyöri väärällä nopeudella 🤦 Että näitä kultturelleja tyyppejä on joka menoon. 😅
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos syy on siinä, että et vaikuta kiinnostuneelta siitä naisesta itsestään?
Harvempi kiinnostuu kenestäkään jonka käytös on pelkkää paskaa.
Epäuskoisena saa taas lukea miten moititaan miehiä, jotka eivät osaa kokata, huolehtia kodistaan tai taloudestaan, mutta samaan aikaan näissä ja elämässä muutenkin pärjäävä mies saa olla vuodesta toiseen yksin. Onko akateeminen ja kulttuuria harrastava mies naisille liian tylsä ja särmätön? Ei rahaongelmia, ei päihdeongelmia eikä draamaa. En osaa tarjota vauhtia ja vaarallisia tilanteita, voikohan siinä olla syy?
-
Minun entinen aviopuolisoni oli tällainen mies kun tapasin hänet. Myös hauska ja syvällinen, oma koti kivasti sisustettu ja paremmassa järjestyksessä kuin omani (sekä kiinnostavan näköinen ja hyvässä kunnossa, mutta ei mitenkään erityisen komea). Inspiroiduttiin toisistamme, ja melko nopeasti rakastuttiin syvästi. Mentiin naimisiin. Saatiin eka ja myöhemmin toka lapsi.
Minä kasvoin ihmisenä; sain ainaisen kaaokseni hallintaan, asiat järjestykseen, lasten tarpeet ensin, sitten huolehdin että miehellä oli hyvä olla.
Mies tuntui taantuvan; huolehti kyllä omista asioistaan, mutta minulle jäi pikkuhiljaa vastuu kaikesta muusta. Entinen reipas ruuanlaittaja ja siivoaja jätti minun hoidettavakseni kaiken muun paitsi pyykinpesun. Hän ei kestänyt ylimääräistä stressiä enää yhtään, vaan vaipui sellaiseen negatiivisuuteen. Kotona oli painostava ilmapiiri. Yritin keventää hänen taakkaansa parhaani mukaan. Minun tarpeeni jäivät jonnekin jonon hännille. Ajattelin, että jossain vaiheessa tulisi minun vuoroni saada tukea, mutta ei sitä koskaan tullut. Mies söi masennuslääkkeitä jonkin aikaa, mutta vaikka kaikkeni tein, ei miehen olo, eikä perheen olo kohentunut lainkaan. Viimeiset kuusi vuotta laitoin siihen kaikki voimavarani ja mielikuvitukseni ja rakkauteni, mutta sitten uuvuin.
Lasten takia oli parempi erota. Pystyin tarjoamaan yksinäni iloisemman ja positiivisemman kodin. 15 vuotta oltiin naimisissa. Olisi pitänyt lähteä jo aiemmin, kun lapset selvästi kärsivät siitä ahdistavasta ilmapiiristä aina kun mies oli kotona ja kun en vielä ollut uhrannut omaa hyvinvointiani loppuunpalamiseen asti.
Eli ei se ns. hyvä mies vielä takaa mitään. Todelliset koettelemukset tulevat vasta lapsien myötä, ja sitä ei voi oikein etukäteen harjoitella. Kaikki voivat kuvitella itsestään vaikka mitä, minkälaisia olisivat äitinä tai isänä, mutta jokainen joutuu kohtaamaan sen todellisen muutoksen tarpeen vasta siinä jokapäiväisen arjen haasteissa. Minäkin yllätyin vanhemmuuden haasteista, vaikka minulla oli yllinkyllin kokemusta lasten- ja kodinhoidosta ennen äidiksi tulemista. Miehelle ne haasteet olivat liikaa. Todella harmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulepa nyt itsekeskeinen sanonko mikä. Jos SINÄ et kelpaa, niin kannattaisi ehkä miettiä mikä SINUSSA on vikana, eikä muissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sinulla ainakin massiivinen asennevamma ja empatiakyvyn vajavaisuutta. Niitä jos lähtisit korjaamaan.
"Mutta yhtä lailla kulttuuria harrastava mies voi olla tylsän totinen ja huono keskustelija, eikä kiinnostunut mistään muusta kuin siitä kulttuurista. Itse tykkään sellaisesta miehestä, jolla on monia erilaisia kiinnostuksen kohteita. "
Aivan sama juttu. Itsekin tykkään miehistä joilla on kyky keskustella edes hetki aiheesta kuin aiheesta ja jotka ovat avoimia uusille asioilla.
Jokaisella saa olla ne muutamat ihan omat kiinnostuksen kohteet mutta jos ne täyttävät koko hänen maailmansa eikä hän puhu mistään muusta niin se on lopulta varsin uuvuttavaa.
Kaksi mt-potilasta nytkin odottelee milloin pääsee kylään. Eipä ole minun kelpaamisestani kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvempi kiinnostuu kenestäkään jonka käytös on pelkkää paskaa.
Harvempi hakeutuu sellaisen ihmisen seuraan, jonka käytöstä pitää pelkkänä paskana. Silloin on vikaa korvienvälissä.
Jos ei käy kaupaksi nykyhinnoilla niin pitää ryhtyä alennukseen tai nostaa arvoa.
Vierailija kirjoitti:
-
Minun entinen aviopuolisoni oli tällainen mies kun tapasin hänet. Myös hauska ja syvällinen, oma koti kivasti sisustettu ja paremmassa järjestyksessä kuin omani (sekä kiinnostavan näköinen ja hyvässä kunnossa, mutta ei mitenkään erityisen komea). Inspiroiduttiin toisistamme, ja melko nopeasti rakastuttiin syvästi. Mentiin naimisiin. Saatiin eka ja myöhemmin toka lapsi.
Minä kasvoin ihmisenä; sain ainaisen kaaokseni hallintaan, asiat järjestykseen, lasten tarpeet ensin, sitten huolehdin että miehellä oli
Tuossa kuitenkin ongelmat syntyivät vasta myöhemmin, ei pariutumisvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sinulla ainakin massiivinen asennevamma ja empatiakyvyn vajavaisuutta. Niitä jos lähtisit korjaamaan.
Et viitsisi tuota naiset empaattisempia-harhaa. Raadolliset liskoaivot itse nimenneet itsensä empaattisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin juuri tuollaisesta "tavallisesta" miehestä joka on ihan ok paperilla, mutta äärettömän itsekäs.
Tavallinen ns kiltti mies on paljastunut usein narsistiseksi kus*pääksi minunkin kokemana.
Tarkoitatko että muita miehiä enemmän?
Ap:sta huokuu harhainen egoismi, joka on tavallista epävakaassa kodissa kasvaneille. Moni pääsee siitä ajan myötä eroon, kun ns. elämä opettaa. Ap on joko melko nuori (alle 30) tai ei muuten vaan ole lähtenyt syvällisemmin pohtimaan miten lapsuuden aikaiset kotiolot ovat vaikuttaneet hänen käytökseensä, eikä ole tajunnut että siellä kotona ei kaikki ollutkaan niin hyvin. Jotain on puuttunut. Lämpöä, turvaa, vakautta.
Juuri tällaisiahan vitunvänkääjiähän te olette. Ei pystytä pienintäkään ongelmaa omassa käytöksessä näkemään saati sitten korjaamaan. Ei todellakaan kiinnosta. Prinsessana pitäisi kohdella vaikka käyttäytyminen on täysin ala-arvoista paskaa.