JOULUTONTTUJEN -05 viikkopino 7-9
Nyt kaikki kirjoittelemaan kuulumisia edes lyhkäsesti! Uhkaavasti alkaa tämä pino haihtumaan... :(
Kommentit (35)
Tultiin juuri Niklaksen kanssa lääkäristä, alkava korvatulehdus ja keuhkoputkentulehdus! Eilen illalla nousi taas kuume, tilasin onneksi heti lääkärin, aamulla kun ei ollutkaan enää lämpöä niin olisi pian jäänyt käymättä. Josko tämä saatu lääkekuuri nyt katkaisisi Niklaksen tautikierteen, Nea on jo miltei terve kun söi oman kuurinsa, yskii tosin vieläkin.
Mulla piti olla vapaapäivä, viikonlopun olen töissä. Mutta tähän tämä taas meni... Viimeksi vapaapäivä meni tytön kanssa, käytiin labrassa ja lääkärissä ym. Mies saa jäädä huomenna pojan kanssa kotiin, mä meen töihin vaihteeksi, alan olla kurkkua myöten täynnä tätä sairastelua. Lääkärikin sanoi, että on ollut 2½ kertainen määrä potilaskäyntejä edellisiin vuosiin verrattuna (lastenlääkäri siis).
Jahas, Niklas tuli vaatimaan leikkiseuraa, täytyy mennä. Mukavaa viikonloppua!
T.Emppu ja Niklas 1v2kk
Täällä mekin taas..
Juho pätkäunilla johtuen sisällänukkumisesta=/ pakkasta paljon,-31 aamulla,nyt jotain 27 astetta,hyi eli ei ees muskariin päästy aamulla.
Mun oma vointi muuten OK mutta ei tää samperin nuha ja yskä hellitä.kuukauden varmaan jo ollut.
Mansemammalla vauvakuumetta?=) =0 hih
Mulla ei oo yhtään,hetkellisesti meinas olla kun syntyneet.fi sivulla selasin vaavien kuvia mutta noin niinkun oikeesti ei ole,onneksi.
Eihän meille pikkukolmosta enää tule.
NIISK!
Masukuume on vähän eli en haluu vauvaa mutta sen masukan,hullu taidan olla,se oli niin jätti-iso ja hankalakin mulla=)
jos joku haluu kattoo niin IRC-galleriassa nikillä kaabie näkyy yksi masun kuva Juhosta.
PARANTUMISTA kipeille!
Juho oli eilen korvakontrollissa putkista ja putket paikoillaan ja auki ja korvat terveet,hyvä niin!Yskä Juhollakin aina vaan,kauheen sitkeetä tuntuu tää tauti olevan.
ostin eilen YÖ:n keikalle liput eli jotain piristystä tähän tylsyyteen ja sisällä kököttämiseen luvassa lauantaina=)
äityliini ja Juho touhupoika kohta 1v3kk
eli juu..usein lueskellut näitä, mutta eipä juuri tule kirjoiteltua. Meilläkin siis pirtsakka rinsessa n. 1v 2kk´tta. Touhuilee kovasti kaikenlaista..yleensä " kiellettyä" : ). Kiipeilee joka paikkaan..ei ole kyllä onneksi pudonnut. Nyt uusin juttu on sukkiksien, housujen ja sukkien riisuminen. Laitoimme sukkikset bodyn alle..vaan eipä aikaakaan, kun neiti keksi, miten nepparit aukeaa. Yöpuku puetaan vetoketju selän puolelle, koska muuten meillä on neiti naku aamulla. Keittiön kaapit ja laatikot, olkkarin ja isoveikan huoneen cd- ja dvdhyllyt ym. on tooooosi kiva tyhjentää monta kertaa päivässä..eihän äidiltä saa hommat loppua : )).
Yöt nukutaan hyvin eikä pieniä flunssia pahempia pöpöjäkään ole ollut lukuunottamatta yhtä omituista juttua, johon emme saaneet selvyyttä. Lääkäri epäili tuota enterorokkoa, mutta emme saaneet silloin aikaa ihotautilekurille ja tyty paranikin melko nopeasti. En tiedä sitten jäikö siitä jotain, koska nykyään, kun hän saa vähänkin nuhaa, alahuuleen tulee heti herpestä muistuttava rakkula. Paranee itsestään eikä aiheuta minkäännäköistä levottomuutta.
Oho..tulipahan sekavaa tekstiä..pitäis vissiin mennä nukkumaan.
Ainiin..meillä on 1v3kk nla 5.3. Samoihin aikoihin varmaan teillä muillakin. Ois sit kiva tietää mittoja ym., koska tää meitin tyty on suht jyhky.
Nyt toivotan hyvät yöt
ps. me ollaan äiti, isi, pojat 16v, 11v ja 2v2kk sekä tytö 1v2,5kk
Tämä aamu alkoi ottamalla taas migreenilääkkeen mutta sen jälkeen olen tehnyt kaikkeni ettei se pahene eli ei tietokonetta,ei telkkua,ei lehteä,enimmäkseen maannut sohvalla ja nyt vasta avasin koneen mutta meen kohta jo pois nimittäin sain sen migreenin loppumaan mutta se helposti alkaa uudestaan.
Mulla on lippukin jo illaksi ostettu joten mä meen kyllä!!
Joten häivyn koneelta ja ainiin,koomisinta aamussa:makasin sohvalla
KORVATULPAT päässä kun Juho piti niin kovaa meteliä=) vaikka hyvin sen mökä suodattui niidenkin läpi.
YÖ:n keikkaa siis odottaen,se on niin huippu bändi ja hyvä esiintyjä!!
äityliini ja Juho joulutonttunen kohta 1v3kk
UUSI tervetuloa!!
tää on niin pienentynyt tää meidän pino että uusia vaan ja vanhoja huhuilen,tikruu,lahja-unelma ja monia muita!!!!!!Quarra huhuuuuuu!!
Juhon lempipuuhaa ei ole siivoaminen vaan SOTKEMINEN,eniten IN,roskiksen tyhjääminen=/ juupa juu,meillä onkin siis syöttötuoli siinä edessä nykyään.
Katrin kaveri liki 6v leikkimässä joten meenpä ruoan laittoon>>
että varmana pysytään ekana heh
eikun piti sanoo että täällä meillä ei ole 1v3kk neuvolaa vaan 1-v neuvolan jälkeen vasta 1v6kk neuvola eli Juholla vasta toukokuussa.
Juho oli 1v1,5kk iässä ylimääräisessä painokontrollissa ja silloin oli 9000g,nyt kun puntaroin joku aika sitten oli poika 10kg=)meidän digivaakan mukaan.Paino siis nousussa,kait tuon pahan korvakierteen loppuminen vaikuttaa!!
MOI MOI!
I`m still alive=)
YÖ on niin mahtava jee!!!!
Otin kuviakin joista vaan yksi valitettavasti onnistui.
Mulla oli tosi hauskaa!!
eikä oo ees kaameeta kapulaa kun en voinyt myöhään olla.
Muksujen kans täällä kuuntelen,YÖ:tä tottakai!!
Juho terrorisoi=)
veti kuivaliinat ja vaipat ja kaikki alas hyllystä kun mä selkäni käänsin,huoh...
äityliini,väsynyt mutta onnellinen ja Juho vilkastus
KIRJOITELKAA KAMUT PLIIS!!!!!!!!!=)
Pitkästä aikaa ehdin koneen avata ja lukaista teidän kirjoituksia... Aika juoksee niin nopeaan ettei oikeasti ehdi enää tällaista harrastamaan ; ) Menen niin aikaisin töihin, joten on myös pakko mennä ajoissa nukkumaan ja kun pääsen lapsen kanssa kotiin niin siinä on ruuanlaittoa ja leikkimistä ja taas puuroa ym kotihommaa... Pari kuukautta on nyt töissä oltu, Joulukuussa olin melkoisen masentunut töihin paluusta. Kotona olisi ollut niin mukavaa ja " turvallista" , vaan nyt maistuu ihan hyvältä tämäkin elämä taas. Tytöstä huomaan että on valtavasti kehittynyt hoidossa, alkanut matkia toista tyttöä, puhuukin ihan samalla tavoin. Kävelyn aloitti varmaan kuukausi sitten ja sanojakin on jo aika monta. Äiti ja isi uusimpana. Aamulla sanoin tytölle että mene herättämään isi, niin tämä heti huutamaan IZI ja kipitteli makkarin ovelle. Niin hienosti jo ymmärtää ja osaa näyttää mitä tahtoo...
Vauvakuume jyllää, mutta se on nyt pakosta hiemän taka-alalla. Odottelen pääsyä laparoskopiaan, kun molemmat johtimet ovat (taas) tukossa. Toukokuussa olisi operaatio edessä :(
Mitäs muuta? Terveinä ollaan säilytty tämä vuosi ainakin toistaiseksi. Hoidossa on nyt flunssaa, mutta tyttö onkin isänsä kanssa lomilla ensi viikon...
Nytpä se napero taas heräsikin, joten ruuanlaittoon ja sitten vähän ulkoilemaan. Ollaan oltu koko päivä sisällä, kun olen vähän noita kotihommia tehnyt alta pois. Hirvittävän nopeasti viikonloppu suhahtaa ohitse!
Vointeja kaikille ja koittakaa jaksaa kirjoitella! Niin on mukava lueskella, vaikka harvemmin tänne enää ehdinkään, ompa sitten kerralla enempi tarinoita!!
Tähti ja tyttö 121205
Oon täs Juhon kanssa kaksin kotona n.klo 22 asti,mies raveissa ja Katri meni Nurmoon serkuilleen leikkimään.ja kummeilleen kans=)
pitää mennä kylvettään Juhoa>>>
äityliini ja Juho liki 1,3vee
Meijänki Janette on ruvennu siivoilemaan kokoajan keräilemässä roskia lattialta jos sattuu löytämään..mikäs siinä mut kun hän laittais ne aina suuhun..ja astianpesukoneesta tykkäävät sekä Janette että Jenna,saavat aina vuoropäivin auttaa tyhjennyksessä ja täytössä..Jenna ja Janette alottivat muskarin viime viikol ja tykkäävät kovasti,huomenna mennää toisen kerran..meijän kolmas tyttö sai nimekseen Jasmin Eerika:)keskiviikkona ois taas kaikkien neuvola,se on ärsyttävää kun täytyy raahata kaikki sinne,kun pukemiseenki menee jo 30min ainakin,nyt talvella..mulla on taas jo pientä vauvakuumetta ilmassa:)
mansemamma,Jenna 2v2,5kk,Janette 1v1,5kk ja Jasmin 1kk8pv
Olipa tosiaan mukava huomata et pakkasta on taas -30! Oli tarkotus mennä laskeen mäkeä heti kahdentoista jälkeen, ku esikko tulee koulusta, vaan värjötelläänpäs taas sisällä. Illemmalla kyl pitäs mennä synttäreille (oli jo sunnuntaina) Eilen oltiin jo menos, mut sillä aikaa kun minä itteeni laitoin ylhäällä valmiiksi, ni isäntä oli nukuttanut Juliuksen,eipä sit päästykkään.
Voimia Äityliinille, toivottavasti paranette kaikki pian!
Mansemamman tyttötriolla on nätit nimet! Varsinkin kun alkaa tolla J-kirjaimella, =) (meilläkin kumpikin poika alkaa J-llä samoin isi)
Vaan nyt on taas se päivä, et pitää keitellä Juliukselle ruokaa pakkaseen.
Ainekset odottaa, heippatirallaa ja kirjoitelkaa....
K ja Julius 1v 1½kk
Mie en ymmärrä ettei enää ehi mitään tehhä.
Yritän surffailla paikasta paikkaan koko ajan, saamatta mitää kunnollista aikaan. Viime viikko oli ihan kauhee. Nyt jo helpottaa. Olin koko eilisen kotona. Tänää käin Tytin kaa perhekerhossa. Eipä oltu sielkää ehitty käymää 3 viikkoo. Oli kaikilla ollu ikävä. Epäilivät et oltii oltu kipeinä.
Nyt ajattelin vaa rentoutuu ku neiti nukkuu. Pitäis tehhä päättötyötä mut... Ei vois vähempää taaskaa kiinnostaa.
Tytti oppi sanoo viikonloppuna IZZI,IZII. Oli mein isukki tosi onnellinen, ku häntä osataa kutsuu jo nimellä isi. Tytti oppi jo 10 kuisena sanoo hauva ja äit. Nyt sanoo jo useimpia sanoja ( on nyt 14-kuinen). Mut sanoo aina isi,isi ei vaa yhtä kertaa isi.
Väsyttäis kovasti, vaik on nukkunu kunnolla. Toissa lauantaina lopetin imettämisen, Tytti söi aamulla aina klo 4-5 joskus 2-3 välillä. Alko sit nukkuu viime viikolla 6 asti omassa sängyssä ja jatko unia miun kainalossa isin lähettyy töihi. Tänää nukkuu vaille 8 asti omassa sängyssä. Jotenki neiti tuntuu jo isolta.
Mut nyt pitää taas lopetella.
Terkuin Tytin äippä
kun meinaa tippua jo tosi kauas..
Erica oppi kävelemään noin kuukausi sitten eli oli jotain 1v2vko. Nyt on sitten jo hurja meno päällä kun siskon kanssa yrittää kilpaa juosta. Sanoja ei tule muuta kuin äiti ja nyt varmaan viikon on osannut huutaa ANNA. Kyllä tuntuu, että yht äkkiä on niin iso.Varmaan tuo kävely teki sitten niin ison näköiseksi.
Käydään 2-3 kertaa viikossa äiti/lapsi kerhoissa. Nyt olen kyllä alkanut tuolle isommalle(3v) kaipaamaan jotain päiväkerhoa, mutta ei pääse vielä minnekään =(
Erica on onneksi rauhoittunut aika paljon ja yötkin menee jo aika mukavasti tosin viime yönä taas valvoi pitkästä aikaa. Yritettiin siirtää syksyllä siskon kanssa samaan huoneeseen, mutta sitten loppujen lopuksi nukkukin vain meidän välissä. Siirrettiin sitten pinnasänky takaisin meidän makuuhuoneeseen niin nukkuu yöt siinä. Eilen vaihdoin sängyn paikkaa niin ei tainnut siitä tykätä =) ei oo enää meidän sängyssä kiinni. Pikku hiljaa siis hivutan nukkumaan irti äidistä.
Meillä on elämä aika paljon muuttunut kun mies lopetti vuoden vaihteessa yötyön. Kuukauden oli työttömänä. Kävi pari viikkoa koulua ja nyt sai uuden PÄIVÄtyön =) Tosin joutuu aika myöhään olemaan illasta mutta onpahan sama rytmi kun meillä. Saa sitten viettää vapaita yhdessä. Se hyvä puoli myös että vie sitten lapset hoitoon kun aloitan työt 1.8. Ei taida tietää vielä mihin on lupautunut ;) 6.3 on päiväkotiin haku ja vuoropäiväkotiin haen tytöille paikkaa. Onneksi on tuossa viereisellä kadulla niin ei ole pitkä matka.
Olen vähän jo alkanut kaipailemaan töihin vaikka kotonakin on hommaa riittämiin. Kesä on kyllä varmasti mukava viettää kotona.
Alkaakos muilla joulusilla olla vauvakuumetta? Onko kukaan raskaana? Mansemammalle olikin jo tyttö syntynyt =) Itse tässä jo hetken luulin että olen raskaana ja ihanaahan se olisi ollut. Mies ei vaan vielä ole valmis kolmanteen lapseen.
mutta ehkä tämä taas riittää tällä kertaa =)
paaaaljon onnea ja voimia!!! Miten olet jaksanut kolmen pikkaraisen kanssa? Meillä kaksi ekaa ovat 1 v 10 kk ikäerolla, ja nyt Almaan tulee ikäeroa puolisentoista vuotta. Hauska olisi kuulla tuntemuksiasi!
Ja nyt ripulikakkaa pyyhkimään vessaan esikoiselta...
Vitanova