Nordean ongelmat jatkuvat, asiakas joutui jättämään ostoksia kauppaan, koko pankki voi kaatua!
Tänään mediassa Nordean asiakas kertoo, ettei ole päässyt tililleen, ostokset ovat jääneet kauppaan, Nordean asiakaspalvelu yritti vierittää syytä hänen niskoilleen, että vika oli asiakkaan puhelimessa, vaikka Nordean palveluissa on ollut laajoja häiriöitä ja ongelmia.
Nordea on kieltäytynyt puhelinhaastatteluista ja suostunut vastaamaan osaan toimittajien kysymyksistä sähköpostitse, mutta ei kaikkiin.
Nyt asiantuntija varoittaa, että koko pankki voi kaatua, jos seuraa talletuspako ja asiakkaat siirtää rahansa muualle.
Professori: Nordea voi kaatua, jos asiakkaat siirtävät rahat muualle
Talletuspako on se klassinen tarina, joka kaataa isonkin pankin, sanoo laskentatoimen ja rahoituksen professori Sami Vähämaa.
https://www.iltalehti.fi/talous/a/90b96b0d-ba85-48d0-b406-917050a8f3a5
Kommentit (190)
On se kummallista, että vika on puhelimessa, jos ei voi maksaa. Käyttäisi oikeaa käteistä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Danskella ja Nordealla on kalliit maksut mutta siitä huolimatta melkoinen osa vähävaraisistakin jatkaa niiden käyttämistä. Itse en maksa mitään Osuuspankin käytöstä omistaja-asiakkaana.
Nordeassa ei tarvitse olla mikään omistaja-asiakas, ettei käytöstä tarvitse maksaa. Vai mitä maksuja tarkoitat? Tilinkäyttö, luottokortit, henkilökohtainen pankkineuvoja, kaikki ilmaisia palveluita. Ainoa maksu, joka minulta menisi, olisi jos nostaisin automaatilta rahaa useammin kuin 4 krt kuukaudessa.
Nuo maksuliikennehäiriöt koskevat vain osaa asiakkaista. Ja he haluavat sen 15 minuuttiaan julkisuudessa valittamalla iltapäivälehdille. Minulla ei ollut ongelmaa silloin muutama viikko sitten, kun yhteydet olivat hetken poikki, hyvin sain kaupassa maksettua. Eikä ole ollut ongelmia viime päivinäkään.Se, että ihmiset ovat vain yhden pankin tunnistautumisen varassa ku
Joudun itse maksamaan Nordeassa pankkikortista ja siitä, että pankkitilini on ylipäätään olemassa. Käytössäni ei ole koskaan ollut verkkopankkitunnuksia ja ainoa tuloni on työmarkkinatuki. Varsinkin tuo maksu tilin olemassaolosta on nöyryyttävä köyhälle työttömälle.
Kyllähän se sitten on jo lama, kun pankit alkaa kaatua.
Minulla oli kassalla kerran yli 100 euron ruuat ja nordea ei toiminut en voinut kortilla maksaa. Sitten sanoin haen automaatista käteistä mutta se oli suljettu.
Vierailija kirjoitti:
On se kummallista, että vika on puhelimessa, jos ei voi maksaa. Käyttäisi oikeaa käteistä rahaa.
Puhelimella pääsee nettipankkiin, tai no Nordealla ei pääse. Se on nykyaikaa.
Olen tänään maksanut Nordean kortilla ostoksia ja maksanut laskuja verkkopankissa. Ei ongelmia. Turhaa hysterian lietsontaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli kassalla kerran yli 100 euron ruuat ja nordea ei toiminut en voinut kortilla maksaa. Sitten sanoin haen automaatista käteistä mutta se oli suljettu.
Kai opit tästä ja pidät aina senverran rahaa mukana jatkossa, että saat ostoksesi hoidettua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mihinkään kaadu.
Näistä ongelmista kannattaa ottaa opiksi ja varata sitä käteistä sen verran ettei tarvitse nolostella kassalla. Olen itsekin joutunut ostoksia vähentämään kun ei tilillä ollut tarpeeksi. Myyjätyttöstä hihitytti kovasti kun luuli että olen rutiköyhä. Toisen pankin tilillä oli kyllä kymppitonneja mutta ei ollut kortti mukana. Eihän ne yksinkertaiset reppanat elämää ymmärrä, vielä vähemmän jotain monen pankin asiakasta kun omat menot maksaa iskä ja äiskä.
Ja olet tämmöiseen palveluun tyytyväinen? Mulle ei ole koskaan käynyt noin. En käytä Nordeaa. Kyllä pankin täytyy toimia luotettavasti, sehän on ihan vähimmäisvaatimus.
No jos kerran kymmenessä vuodessa näin käy niin eipä tuo maata kaada.
Pankin romahdukseen ei tarvita kovinkaan kummallista nostopaniikkia, joten kehottaisin Nordeaa
ottamaan tilanteen haltuun.
Pankeillahan ei oikeasti ole kuin "leikkirahaa", hyvin pieni osa on sitä oikeaa taattua valuuttaa.
Fiva on tehnyt nyt selvityspyynnön Nordan ongelmista ja lähestynyt Euroopan keskuspankkia myös Nordean ongelmista. Fiva haluaa selvyyttä ja pelisäännöt siihen, mikä on "kohtuullinen haitta" asiakkaalle.
Vierailija kirjoitti:
Fiva on tehnyt nyt selvityspyynnön Nordan ongelmista ja lähestynyt Euroopan keskuspankkia myös Nordean ongelmista. Fiva haluaa selvyyttä ja pelisäännöt siihen, mikä on "kohtuullinen haitta" asiakkaalle.
No heille Nordean on pakko vastata, vaikka toimittajille ei.
Onkohan Nordealla joku prioriteettilistaus asiakkaistaan, kun osalla toimii kaikki ilman ongelmia ja osalla ei mikään? Kaipa pitäisi tasavertaisesti palvella asiakkaita pankin?
Tyypillä ei ollut tilillä tarpeeksi rahaa. kuka hemmetti alkaa muka siinä siirtelemään rahaa tililtä toiselle kännykällä? Miksi sille toiselle tilille ei ole korttia ja miksi kortissa ei ole credit ominaisuutta
Nainen työskentelee it-johtajana isossa yrityksessä.
Ymmärrän [siksi] hyvin miten pitäisi tiedottaa tällaisessa tilanteessa, kun olen tehnyt sitä kymmeniä vuosia.
Nordea on on hiljaa, samoin viranomaiset, joiden vastuulla pankkien valvonta on.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010717155.html
Pitäisikö olla huolissaan kun vaikuttaa että on mitä ilmeisimmin Venäjän aiheuttama vika kun Nordea kiinnostaa erityisemmin ja voi yksi kaunis päivä sitten tilit lähteä sitten Venäjälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuo nainen ei ollut sitten oppinut pitämään mukanaan vararahaa, jos vaikka kortti ei toimikaan (syystä tai toisesta). Ja nytkin kun on ollut tiedossa nordean ongelmat, niin miten joku menee kauppaan ilman käteistä. vähän suunnitelmallisuutta kehiin.
Ei mulla ole koskaan mitään vararahaa, koskaan ei ole kortti ollut toimimatta, mutta en olekaan Nordean asiakas ollut koskaan.
Eihän tuon naisen kortti ollut toimimaton, vaan sillä ei ollut tilillä katetta
Ei hemmetti teidän kanssanne
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kaatuessaan poistuu myös kaikki lainat. Ihana vapaus!
Lainat siirtyy niillä eniten tienaavalle toiselle pankille eli suomeksi korot raketoi nordean velallisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylläri. Ulkoistivat IT:n Intiaan ja se näkyy. Pankki vaihtoon.
Oikeasti?
Pankkikonserni Nordea aikoo ulkoistaa it-toimintojaan intialaiselle HCL Technologiesille. Asiasta kertoi ensin Tivi-lehti. Nordea vahvisti tiedon uutistoimisto Startelille. Nordea on kertonut tänään henkilökunnalle järjestetyssä tilaisuudessa, että se siirtää joitain osia it-toiminnoista HCL Technologiesille Intiaan.25.2.2021 (google)
Intia harjoitteli juuri kiinan ja venäjän kanssa suomenlahdella sotimista suomalaisia vastaan. Oli niillä yhteisharjoitus.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/6650b816-2717-4ed5-a1a7-feb63f24a639
Mulla on OP. En ole kertaakaan ollut pulassa sen takia, eikä ole edes tarvinnut uhrata ajatuksia koko asialle.
Nordeassa ei tarvitse olla mikään omistaja-asiakas, ettei käytöstä tarvitse maksaa. Vai mitä maksuja tarkoitat? Tilinkäyttö, luottokortit, henkilökohtainen pankkineuvoja, kaikki ilmaisia palveluita. Ainoa maksu, joka minulta menisi, olisi jos nostaisin automaatilta rahaa useammin kuin 4 krt kuukaudessa.
Nuo maksuliikennehäiriöt koskevat vain osaa asiakkaista. Ja he haluavat sen 15 minuuttiaan julkisuudessa valittamalla iltapäivälehdille. Minulla ei ollut ongelmaa silloin muutama viikko sitten, kun yhteydet olivat hetken poikki, hyvin sain kaupassa maksettua. Eikä ole ollut ongelmia viime päivinäkään.
Se, että ihmiset ovat vain yhden pankin tunnistautumisen varassa kuulostaa erikoiselta. Jollei ole useammassa pankissa tiliä, tai vaikka olisikin, niin mobiilivarmenne olisi hyvä olla siitä rinnalla. Tosin yhtä erikoiselta minusta kuulostaa se, ettei ihmisillä ole yhtään käteistä. Kannattaisi vähän varautua erilaisiin tilanteisiin, ettei tarvitse ihan pienistä itkeä.