Paljonko teillä vaihtelee paino kuukaudessa?
Pari viikkoa sitten kävin pitkästä aikaa vaa'alla ja sain painoindeksiksi 29,3 (86 kg). Se oli tosi paljon, mutta juuri ja juuri vielä lievän ylipainon puolella. Kävin eilen uudemman kerran vaa'alla, koska olo tuntuu turvonneelta. Se näytti viisi kiloa enemmän!? Minulle yli 90 kiloa on jo iso paino. Mistä tiedän mikä on painoni tällä hetkellä?
Kommentit (27)
Miksi et hae vaakaa tokmannilta tai joskus on lidlissäkin 10-13e hinta.
Mun paino voi vaihdelle n 300g kuukauden aikana max. 165/ 60 olen
Naisen on terveyssyistä hyvä pysyä alle 80-kiloisena.
Minulla virallinen aamupaino 104 kg. Paljon syöneenä ja juoneena illalla, kierron lopussa ja tavalliset vaatteet päällä ei mikään harvinaisuus, että vaaka näyttää yli 110 kg. Olen joskus huvikseni testannut, kun olo tuntuu isolta.
Minulla vaihtelee paino vuorokauden sisällä, painan aamulla n. kilon vähemmän kuin illalla. Jos olen pitkään käymättä kuntosalilla painoni saattaa laskea jopa 2 kg ja se varmaan johtuu lihaskadosta salitauon aikana, lyhyellä tauolla ei ole vaikutusta.
Vaihtelu on minulla normaalisti kuukaudessa noin 1,5-2 kiloa, esim. kuukautiset vaikuttavat. Jos on tullut syötyä tosi paljon ja on turvotusta isommin, voi olla jopa 3 kiloa. Mutta yli 3 kilon vaihtelu on jo pidemmältä ajalta lihomista.
Normaalisti paino siis 57-58,5 kiloa. Jos menee alle 55 tai yli 60, ei ole enää normivaihtelista kyse.
Lähinnä puhutaan muutaman sadan gramman vaihtelusta
Parin kilon vaihteluväli. Ollut tuossa samassa jo monta vuotta.