Paljonko teillä vaihtelee paino kuukaudessa?
Pari viikkoa sitten kävin pitkästä aikaa vaa'alla ja sain painoindeksiksi 29,3 (86 kg). Se oli tosi paljon, mutta juuri ja juuri vielä lievän ylipainon puolella. Kävin eilen uudemman kerran vaa'alla, koska olo tuntuu turvonneelta. Se näytti viisi kiloa enemmän!? Minulle yli 90 kiloa on jo iso paino. Mistä tiedän mikä on painoni tällä hetkellä?
Kommentit (27)
Säännöllisesti punnitsemalla se kuukausittainen "normaali" vaihtelu selviää. Omani on noin 2kg.
No itse punnitse. Aamulla vessassa käynnin jälkeen
paino voi kasvaa 2 kg päivä aikana
Tai no tämäkin riippuu ihmisestä varmaan lyhyellä vaihtelee vähemmän
Ei mikään ihme 5 kiloa. Keho ottaa painoa. Painoin siihen aikaan 90-95 mutta kerran viikon lomamatkan ja syöpöttelyn ja menkkojen jälkeen paino meni yli sataan.
Riippuu kuukausibonuksistani. Mittaan painoni aina lompakko taskussa.
No puoli litraa vettä painaa puoli kiloa
Pitkälle naiselle helposti 3-4 kg vaihtelua.
painan aina täsmälleen saman, 57,5 kiloa. Punnitsen aina välillä uimahallissa, harvakseltaan.
Paitsi nyt olin laihtunut ja painoin 56 kiloa. Olen 173cm pitkä.
Mulla vaihtelee pari kiloa, 60 ja 62 välillä.
Vaihteleehan se jopa päivittäin riippuen kuinka paljon kropassa on nestettä ja onko käynyt ennen punnitusta gagalla vai ei. Itselleni on kauhun paikka mennä vaaalle ehkä hieman nestepitoisen viikonlopun jälkeen, mutta parissa päivässä tilanne normalisoituu. Sen olen huomannut, että olut on yksi pahimmista painon väliaikaisestikin nostajista.
Vierailija kirjoitti:
2 kg.
Ovulaatio, pms ja kuukautiset. Eli yli puolet ajasta. 😁
melkosia vonkaleita vastailees, läskien tarttis pudottaa iha pysyvästi
Vaihtelee ainakin 2-3 kg kierron vaiheen mukaan, 1-2 kg aamun ja illan välillä ja nesteturvotuksen takia 1-3 kiloa helteen tai alkoholin vaikutuksesta.
Pari kiloa. Aina kun menee mun ylärajalle, laihdutan sen pois.
Pitäisi suosia viikon punnitusten keskiarvoa painonpudotuksessa.
Minulla voi paino laskea juuri alle 80:n, kun otolliset olosuhteet kuukaudessa. Yleensä ilmoitan painoni 83-85 kg, se on totuudenmukaisempi eikä itsehuijausta. Toisaalta, kun paino alkaa lähestyä yhdeksänkymmentä tiedän, että olisi tarvetta katsoa syömisiä.
Kannattaa olla tarkkana painonvaihtelun kanssa. Lihoin salakavalasti 20 kiloa viidessä vuodessa, kun paino nousi ja laski kuukauden aikana. Mutta kuten myöhemmin huomasin, se laski keskimäärin vähemmän kuin nousi. Lopulta painoin 116 kg.
Kyllä se vaihtelee monta kiloa.