Arvostan opettajia jotka ovat ikinä anna täysiä pisteitä yhdellekään oppilaalle
Kommentit (15)
Kyllä, AINA on parantamisen varaa ja kovinkaan hikari ei ole täydellinen.
No silloinhan esim 29/30 on oikeasti täydellinen tulos koska 30/30 ei anneta. Eli jatkossa voi antaa vain 28/30 mutta jos se on paras mahdollinen niin sitäkään ei voi enää antaa
Eiväthän opettajat oppilaita arvioi! Oppilas voi olla millainen vain, ja sitä ei arvioida. Vain annettuja näyttöjä oppiaineen määrättyjen asioiden hallinnasta mitataan ja arvioidaan mahdollisimman monipuolisesti.
Esim matematiikassa voi saada täydet pisteet. Vastaus on joko oikein tai väärin eikä mikään mielivaltaisesti opettajan tulkitsema.
Mä antaisin kivoille pissiksille vielä plussan perään!
Jestas sentään mitkä rinnat, täytyy antaa täydet pinnat
Kuvitellaanpa tilanne, jossa aloittaja opettaa kurssia mistä saa arvosanaksi hyväksytty/hylätty. Hyväksytty olisi paras tulos, joten hän antaa kaikille hylätty.
En minä opettajana anna pisteitä oppilaille. Pisteytän heidän suorituksiaan etukäteen määriteltyjen kriteerien perusteella.
Jos oppilas ratkaisee kokeessa kaikki tehtävät oikein, kokeesta tulee täydet pisteet. Jos oppilas työskentelee oppitunnilla annettujen ohjeiden mukaan ja toimii arviointikriteerien mukaisesti (ehkä paremminkin), en näe mitään syytä, miksei oppiaineen arvosana voisi olla 10.
Ei oppilaan tarvitse edes yrittää olla täydellinen. Jonkin oppiaineen arviointikriteerit hän sen sijaan voi ylittää reippaastikin.
Vierailija kirjoitti:
Kuvitellaanpa tilanne, jossa aloittaja opettaa kurssia mistä saa arvosanaksi hyväksytty/hylätty. Hyväksytty olisi paras tulos, joten hän antaa kaikille hylätty.
Nykykoulussa se olisi oikein sillä harva osaa lukea suomea.
Opettele kirjoittamaan ensin, ennen kuin tulet tänne aloitukisa tehtailemaan!
Mulla oli koulussa konekirjoitus kymppi, tekniset työt ysi ja muut huonompia. Ei ole työputki katkennut vielä.
Se Jumala on luonut sen koetta tekevän.
Väitätkö nyt että Jumala ei osaa luoda oliota joka osaa vastata kokeess oikein?
Vierailija kirjoitti:
En minä opettajana anna pisteitä oppilaille. Pisteytän heidän suorituksiaan etukäteen määriteltyjen kriteerien perusteella.
Jos oppilas ratkaisee kokeessa kaikki tehtävät oikein, kokeesta tulee täydet pisteet. Jos oppilas työskentelee oppitunnilla annettujen ohjeiden mukaan ja toimii arviointikriteerien mukaisesti (ehkä paremminkin), en näe mitään syytä, miksei oppiaineen arvosana voisi olla 10.
Ei oppilaan tarvitse edes yrittää olla täydellinen. Jonkin oppiaineen arviointikriteerit hän sen sijaan voi ylittää reippaastikin.
Näin minäkin olen ymmärtänyt arvioinnin. Oppilaan ei siis tarvitse olla täydellinen, vaan saavuttaa tietyt kriteerit, jotka sitten riittävät korkeimpaan arvosanaan. Kyseessähän ovat oppilaat, eli siis kyseistä oppiainetta vasta oppimassa olevat ihmiset, eivät sen asian osaajat.
Vierailija kirjoitti:
Esim matematiikassa voi saada täydet pisteet. Vastaus on joko oikein tai väärin eikä mikään mielivaltaisesti opettajan tulkitsema.
Kyse ei ole pelkästä vastauksesta vaan myös perustelut arvioidaan.
Tämä. Aikanaan Gault-Millau-ravintolaoppaalla oli tämä periaate kunnes se yksi mesta Brysselissä sai täydet.