Olen kokoomuslainen ja ihmettelen suuresti miksi kokoomus kaveeraa persujen kanssa
Persut ovat junttipuolue. Sen tietää oikeasti kokoomuskin.
Kommentit (791)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole ainoa, joka näin ajattelee. t: ennen kokoomusta äänestänyt ja akateemisen loppututkinnon suorittanut sivistysporvari
Aina sivistynytkään ihminen ei kykene näkemään kokonaiskuvaa. Persut olisivat pian suurin puolue, jos ne jätettäisiin oppositioon keräämään kannatusta. Tarvitaan kuolemansuudelmaa, jonka Kokoomus antoi jo 30-luvulla IKL:lle.
Onko se kuoleman suudelma mahdollisesti miljoona työperäistä maahanmuuttajaa, jotka jaetaan ympäri Suomea persu-äänestäjien kyliin?
Vierailija kirjoitti:
Persu ei edes tiedä mitä sosialismi on. 😆 Ei yllätä.
Sosialismi tarkoittaa tuotantovälineiden ja -kaupan yhteisomistusta.
Minä tunnen aika montakin persua ja ovat tavallisia työtä tekeviä ihmisiä joita ahdistaa jatkuva epävarmuus taloudesta ja turvallisuudesta sekä tulevaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Ite en pidä persuja edes ihmisinä. Kaikki oikeudet pitäisi poistaa ja steriloida koko porukka.
Olen samaa mieltä sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, että koulutuspaikat vaativat rahaa? Sitä on hyvin vähän. Lähes kaikkia leikkauksia vastustetaan verisesti.
Tunnin junan ratahankkeen rahat voidaan laittaa koulutukseen, esim lääkäreitä ja insinöörejä lisää. Tuottaa varmasti enemmän hyvinvointia ja vaurautta Suomeen kuin Orpon pakkomielteinen länsirata. Ei tarvitse etsiä osaajia ulkomailta.
Ratahankkeen rahat ovat kertaluonteinen tulo valtion omistuksen myynnistä. Jos niillä rahoitettaisiin koulutusta, parin vuoden päästä olisivat edessä valtavan porun aiheuttavat koulutusleikkaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on sosialismia. Kannattavakaan yritystoiminta ei kuulu valtiolle.
Sinä se vaan jaksat jankata, että kannattava yritystoiminta on sosialismia. Missä olet käynyt koulusi? Kiertokoulu?
Sosialismin ydin on, että valtio pyrkii omistamaan tuotantovälineet. Sinä kannatat sitä.
Suomen huoltovarmuuden takaamiseksi valtio omistaa esim. Finnairin ja Nesteen osakkeita. Yhtään monopolia ei saa enää myydä (Caruna ja Digita).
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta siltä kun persut saa meuhkata hallituksessa ihan samoin kuin oppositiossa. Siinä "kuolemansuudelmassa" pitäisi viedä puolueelta ne kannatukset eväät, ei tarjota entistä isompi medianäkyvyys kertoa omia ajatuksiaan.
Ei ole mennyt edes puoltatoista vuotta, ja persujen kannatus on laskenut neljäsosan. Mieti tarkkaan isoa kuvaa...
"Persut ovat junttipuolue. Sen tietää oikeasti kokoomuskin."
Juntti pyörii juntin kanssa.
Kyllä juntti juntin tuntee.
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen aika montakin persua ja ovat tavallisia työtä tekeviä ihmisiä joita ahdistaa jatkuva epävarmuus taloudesta ja turvallisuudesta sekä tulevaisuudesta.
Miksi sitten tukevat Purran yhä enemmän epävarmuutta tuovaa politiikkaa?
"Sinä et tietenkään tiedä mitä marginaalivero tarkoittaa, "
No minä ainakin tiedän että marginaalivero tarkoittaa käytännössä ei vain sitä paljonko lisätulosta menee enemmän veroa vaan sitä myös miten veroprogressio nousee tulojen nousun myötä.
Ja jos marginaalivero laskee, laskee käytännössä myös verotus eri tulotasoilla. Eli saisit enemmän käteen nykyisestäkin työstäsi nykyisellä brutto palkalla. Mistä siis tulisi kannustin minulle tehdä nykyistä enemmän töitä jos saan äkkiä enemmän käteen ihan vain tekemällä saman kuin nyt?
Olen SDP:n kannattaja ja antaisin tuhannesti ennemmin ääneni kokoomuslaiselle kuin persulle, jos noiden kahden väliltä pitäisi valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääri-ihmiset ja -puolueet ovat pahasta. Olisi hyvä saada sivistysporvarit ja maltilliset demarit hallitukseen. Ehkä pystyttäisiin sopimaan asioista paremmin.
Saadaanko vasemmistolaiselta lista mielipiteistä joita oikealla saa olla niin että kuuluu sivistysporvareihin etkä väitä niitä äärioikeistolaisiksi? Kiitos jo etukäteen.
Ihan se riittää että on olemassa periaatteita ja moraalia jota ei myydä jos joku tarjoaa riittävästi rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomen huoltovarmuuden takaamiseksi valtio omistaa esim. Finnairin ja Nesteen osakkeita. Yhtään monopolia ei saa enää myydä (Caruna ja Digita).
Onko Finnair mielestäsi jokin luonnollinen monopoli? Minä luulisin, että taivaalle mahtuu lentokoneita aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen korkeakulttuuria harrastava PS-äänestäjä ja minusta on ihan järkevää, että palveluista nauttivat maksavat niistä enemmän. "
Kaikilla ei ole varaa. Tuolla asenteella laadukas kulttuuri on kohta vain rikkaiden huvia.
No ei tuolla oopperassa tai baletissa ole nytkään juuri köyhän näköistä väkeä pyörinyt.
- Sivistysporvari
On paljon myös muuta tuettua kulttuuuria. Esim. teattereita tuetaan paljon myös maakunnissa ja niissä ohjelmisto vastaa enemmän tavallisen ihmisen makua.
Vierailija kirjoitti:
Ääri-ihmiset ja -puolueet ovat pahasta. Olisi hyvä saada sivistysporvarit ja maltilliset demarit hallitukseen. Ehkä pystyttäisiin sopimaan asioista paremmin.
Ongelmana vain on, mikä puolue edustaa nykyisin sivistysporvareita. Ei enää kokoomus.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen vain ihmetyttää että miksi vastaus näihin olisi juuri persut? Mikä saa ajattelemaan että juuri heillä olisi noihin joku hyvä ratkaisu?
Taas joku yrittää saada "kokoomuslaisen" ja persun tappeleen keskenään. Uusi taktiikka, kun vassareita ei kukaan ota enää vakavasti eikä kukaan heitä enää edes kuuntele. Eipä menty tähän lankaan;) Onneksi Purralla ja Orpolla on hyvät välit:)
Vierailija kirjoitti:
No minä ainakin tiedän että marginaalivero tarkoittaa käytännössä ei vain sitä paljonko lisätulosta menee enemmän veroa vaan sitä myös miten veroprogressio nousee tulojen nousun myötä.
Ja jos marginaalivero laskee, laskee käytännössä myös verotus eri tulotasoilla. Eli saisit enemmän käteen nykyisestäkin työstäsi nykyisellä brutto palkalla. Mistä siis tulisi kannustin minulle tehdä nykyistä enemmän töitä jos saan äkkiä enemmän käteen ihan vain tekemällä saman kuin nyt?
Tarkoitatko, että yksinhuoltaja tekisi kolmea työtä ja siivooja 10 tuntista päivää? Työtähän ei voi määräänsä enempää tehdä. Ja moni hyvätuloinen tekisi varmasti vähemmän, kun vähempikin riittää. Nykyhallitus vei idean tehdä osa-aikatöitä tai pätkätöitä, koska poisti tukia, suoja-osan ja työssäkäyntiehtoja heikennettiin. Seuraavaksi heikentää määräaikaisten asemaa ja romuttaa myös työehto- ja palkkaneuvottelut.
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla jokainen vinkuu siitä miten pienipalkkaisia ovat. Aika moni kovapalkkainen alkaa ottamaan vastaan niitä ylennyksiä ja lisävastuita kun siitä saatavasta korvauksesta j jotain käteen.
Ja et muuten marginaalivero tarkoittaa pelkästään paljonko lisätuloista menee veroa. Progressiivinen verotus on oma käsitteensä ja niitä ei pidä sotkea toisiinsa.
Voisit perehtyä edes käyttämiisisi käsitteisiin ennen kuin lauot mutujasi.
Valtio oli päätynyt ottamaan velkaa sellaiset 10 miljardia vuodessa jo ennen tätä hallitusta. Naurettava ajatus, että Suomi olisi noussut sillä, että samanlaista politiikkaa olisi jatkettu.