En vastaa koskaan puhelimeen tai avaa ovea ellen etukäteen tiedä kuka se on
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos olen hakemassa töihin, eikä rekrytoija halua yrittää soittaa uudelleen, koska hakijoita on jonoksi asti, tuskin kyseessä on työpaikka, jonka saamatta jääminen harmittaa. Jos taas haen koulutusta vastaavaan työhön ja rekrytoija haluaa haastatella minut tai ilmoittaa, että minut on valittu tehtävään, hän myös soittaa uudelleen/laittaa viestillä soittopyynnön.
Kaikki kun eivät hae töihin paskaduuneihin...
Hyvä tietysti sekin, jos ilmenee jo rekrytointivaiheessa, että hakija on joustamaton ja hankala.
Hakijalla ei ole mitään velvollisuutta olla aina tavoitettavissa. Yleensä paikan työpaikan tunnistaa siitä että sanotaan joustamattomaksi jos ei ole tavoitettavissa 24/7 ja soittele aina kiltisti takaisin jokaiseen numeroon.
Ei tietenkään ole velvollisuutta. Eikä kukaan edellytä, että on tavoitettavissa 24/7. Johtopäätökset voikin vetää siitä, miten hakija hoitaa tilanteen, jos on estynyt vastaamasta.
Olen syöpäpotilas, ja hoitava lääkäri soittaa tuntemattomasta numerosta. Minun on pakko vastata.
En vastaa numeroihin joita arvelen roskapuheluiksi. Eipä ole koskaan jäänyt mitään tärkeää välistä sen vuoksi. Työpaikoista ja opiskelupaikoista on aina hoidettu viestintä muilla tavoin, viestitse. Ihan jo siksikin, että tarvitsee ottaa vastaan opiskelupaikka, allekirjoittaa työsopimus jne.
Myös esimerkiksi terveydenhuollossa ja erilaisista viranomaistahoista jätetään kyllä myös viesti jos asia on tärkeä. Terveydenhuollossa olen itsekin töissä jättänyt näitä viestejä. Joko ääniviesti tai sitten ihan perinteinen viesti, missä kerrotaan mistä yritettiin soittaa ja kehotetaan ottamaan yhteyttä.
"Ei tietenkään ole velvollisuutta. Eikä kukaan edellytä, että on tavoitettavissa 24/7. Johtopäätökset voikin vetää siitä, miten hakija hoitaa tilanteen, jos on estynyt vastaamasta."
Edelleenkin hän, joka soittaa, tietää, että on asiaa, vastaanottajaa ei välttämättä voisi ko työpaikka vähempää kiinnostaa, jos siis saisi tietää, että soittaja on joku rekrytoija firmasta x.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Aika monelta nuorelta on jäänyt opiskelupaikka saamatta, kun eivät vastaa soittoihini. Viestittelyyn ei ole aikaa, vaan homma pitäisi saada nopeasti eteenpäin puhelimitse.
Ei opiskelupaikkoja jaeta puhelimitse vaan Opintopolun kautta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos noin tekisin, olisi aika monta oharia tullut. Viimeisimpänä en olisi ehtinyt äitini kuolinvuoteelle.
Eivätkö sinulle soittajat osaa lähettää viestejä?
Toisten pitää käyttää aikaan viestien kirjoittamiseen siksi, että itsekeskeiset kermaperseet eivät osaa vastata puhelimeen?
Ja sinä itsekeskeinen luulet, että siihen puhelimeen on aina mahdollisuus vastata. Ääniviestin lähettäminen ei vie enemmän aikaa kun sen asian sanominen, jos tuo toinen olisi vastannut.
En luule, eikä se ole tämän ketjun aihe. Tässä puhutaan ihmisistä, jotka eivät vastaa periaatteellisista syistä, ja vaativat sitten erityispalvelua.
Usein asiat ovat sellaisia, että ne eivät tule yhdellä viestillä valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos noin tekisin, olisi aika monta oharia tullut. Viimeisimpänä en olisi ehtinyt äitini kuolinvuoteelle.
Eivätkö sinulle soittajat osaa lähettää viestejä?
Toisten pitää käyttää aikaan viestien kirjoittamiseen siksi, että itsekeskeiset kermaperseet eivät osaa vastata puhelimeen?
Ja sinä itsekeskeinen luulet, että siihen puhelimeen on aina mahdollisuus vastata. Ääniviestin lähettäminen ei vie enemmän aikaa kun sen asian sanominen, jos tuo toinen olisi vastannut.
En luule, eikä se ole tämän ketjun aihe. Tässä puhutaan ihmisistä, jotka eivät vastaa periaatteellisista syistä, ja vaativat sitten erityispalvelua.
Usein asiat ovat sellaisia,
Ja yhdellä vastatulla ouh3lullako ne sitten tulisi? Eihän niiden ole tarkoituskaan tulla yhdellä viestillä valmiiksi, sillä viestillä saadaan ensitieto asiasta.
Vierailija kirjoitti:
"Ei tietenkään ole velvollisuutta. Eikä kukaan edellytä, että on tavoitettavissa 24/7. Johtopäätökset voikin vetää siitä, miten hakija hoitaa tilanteen, jos on estynyt vastaamasta."
Edelleenkin hän, joka soittaa, tietää, että on asiaa, vastaanottajaa ei välttämättä voisi ko työpaikka vähempää kiinnostaa, jos siis saisi tietää, että soittaja on joku rekrytoija firmasta x.
Miksi sitten edes hakee?
On mahdollisuus tekstiviestitykseen ja ääniviesteihin mutta tuntuu siltä, etteivät kaikki osaa käyttää niitä. Minulla on esim. monta paikkaa, tilannetta jne. jolloin en vastaa puheluihin mutta tarkastan aika ajoin onko tullut viestejä. Esim. lääkäri, fysioterapia, kampaaja (vaikea edes kuulla). konsertit, elokuvat, kaupungin ruuhkassa jne. Ja niinkin yksinkertainen asia kuin työssä olo.
Vierailija kirjoitti:
Ja yhdellä vastatulla ouh3lullako ne sitten tulisi? Eihän niiden ole tarkoituskaan tulla yhdellä viestillä valmiiksi, sillä viestillä saadaan ensitieto asiasta.
Aika usein tulee. Siksi puhelu on paljon kätevämpi kuin viesti.
Jos numero on outo niin 99% todennäköisyys että sinulle yritetään kaupata jotain.
Minulla sama juttu, en vastaa puhelimeen jos numero ei ole tuttu. Joskus pomo yritti soittaa, mutta minun ei onneksi tarvitse olla tavoitettavissa vapaa-ajallani.
Vierailija kirjoitti:
Olen syöpäpotilas, ja hoitava lääkäri soittaa tuntemattomasta numerosta. Minun on pakko vastata.
Ei kai kukaan ole kritisoinutkaan sinua täällä. Eikä kukaan kieltänyt ketään yleensäkään vastaamatta. Itselläni sama tilanne syöpäsairaalan kohdalla. Odotin aikaa toiseen leikkaukseen ja minulle tuli viesti jossa pyydettiin vastaamaan tumtemattomaan numeroonkin siltä varalta, jos saisin peruutusajan. Mutta nyt kun tilanne on ohi en useinkaan vastaa tuntemattomiin numeroihin. Enkä joka tilanteessa pystyisikään. Esim. juuri siellä sairaalassa. Vaikkapa sädehoidossa, lääkärin vast.otolla jne.
Vierailija kirjoitti:
Tätä varten voi hankkia prepaid-liittymän toiseen puhelimeen. Sitten kun ei enää tarvitse vastata lääkärin puheluihin, voi sulkea koko puhelimen. Jos on monta puhelinta ja liittymää, niin niitä hyödyntää myös deittailussa.
Kommenteista päätellen täällä on iso joikko ihmisiä, jotka eivät käy ollenkaan töissä. Esim. minun työpaikalla ei vastailla kuin tarvittaessa tauoilla omaan puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään lakihan ei vaadi vastaamaan puhelimeen. Puhelinsoitot kun on nykyään niin epämääräisiä niin ei niihin kannata vastata. Se on viranomaisten murhe jos yrittävät käyttää tätä teknologiaa ihmisten tavoittamiseen, se on sama kuin savumerkkejä lähettäisi. Sähköpostiin vastaan välittömästi.
Ihmettelen miksi viranomaiset soittavat tuntemattomasta numerosta. Kukaan järkevä ei vastaa sellaisiin puheluihin. Postissa voi onneksi lähettää kirjeen.
Järkevä nimenomaan vastaa sellaisiin puheluihin. Kerro nyt ihmeessä, mitä kamalaa vastaamisesta muka voisi seurata.
Ne puhelut ovat yleensä negatiivissävytteisiä. Kuka haluaa elämäänsä tahallaan negatiivisia fiiliksiä?
Jos puhelinmyyjä soittaa, niin ei siinä ole mitään negstiivista. Hänellä on oikeus tehdä työtään. Ja sinulla on oikeus sanoa, että ei kiitos, en halua kuunnella sinua ja heippa. Kyllä he keskeyttävät puheensa, jos lähdet puhumaan päälle.
Luuletko olevasi harvinaisuus? Kukaan täysjärkinen ei avaa ovea tuntemattomalle.
Mä olin nakuna päivätorkuilla, kun heräsin ovikellon soittoon. Tiesin, että mies on tulossa jossain vaiheessa kylään. Joku skarpimpi olisi ehkä tarkistanut ovisilmästä, kuka ovella on. Minä avasin oven ilkosillaan tarkistamatta. Ehkä puoliunisuus syynä.
Miestä lähinnä nauratti. Totesi, että et näköjään liikoja stressaa, kuka ovella seisoo 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos olen hakemassa töihin, eikä rekrytoija halua yrittää soittaa uudelleen, koska hakijoita on jonoksi asti, tuskin kyseessä on työpaikka, jonka saamatta jääminen harmittaa. Jos taas haen koulutusta vastaavaan työhön ja rekrytoija haluaa haastatella minut tai ilmoittaa, että minut on valittu tehtävään, hän myös soittaa uudelleen/laittaa viestillä soittopyynnön.
Kaikki kun eivät hae töihin paskaduuneihin...
Hyvä tietysti sekin, jos ilmenee jo rekrytointivaiheessa, että hakija on joustamaton ja hankala.
Hakijalla ei ole mitään velvollisuutta olla aina tavoitettavissa. Yleensä paikan työpaikan tunnistaa siitä että sanotaan joustamattomaksi jos ei ole tavoitettavissa 24/7 ja soittele aina kiltisti takais
Multa on kysytty, milloun olen parhaiten tavoitettavissa. 24/7 ei vaadita missään.
Kärsin unettomuudesta. Jos herään päikkäreiltä puhelimen pirinään, en saa enää nukuttua sen jälkeen.